Версия за печат

00935-2020-0003

BG-гр.Стрелча:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

17. Машинно инженерство


Решение номер 552 от дата 11.06.2020 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000351864

BG423, община Стрелча, пл.Дружба №2, За: Донка Фингарова -Койчева - гл.експерт ПОП, България 4530, гр.Стрелча, Тел.: 0359 35322020, E-mail: kmet.strelcha@gmail.com, Факс: 0359 35322011

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): http://www.strelcha.bg/.

Адрес на профила на купувача (URL): http://www.strelcha.bg/page.php?83.

I.2) Вид на възложителя

Регионален или местен орган

I.3) Основна дейност

Обществени услуги


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Публично състезание


IІI: Правно основание

Чл. 18, ал. 1, т. 12 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

Избор на изпълнител на строително – монтажните работи за изпълнение на обект: Спешни и неотложни аварийно-възстановителни работи по възстановяване на улично платно и направа на подпорни стени и нов водосток на ул.“20-ти април“ – гр.Стрелча.

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предмет на настоящата поръчка е избор на изпълнител на строително – монтажните работи за изпълнение на обект: Спешни и неотложни аварийно-възстановителни работи по възстановяване на улично платно и направа на подпорни стени и нов водосток на ул.“20-ти април“ – гр.Стрелча. Пълно и детайлно специфициране на конкретните видове работи е отразено в изготвения и одобрен технически проект, който е неразделна част от документацията и достъпен в профила на купувача на община Стрелча.

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

ДА

Критериите, свързани с опазване на околната среда присъстват в: (бр.)
Критериите за подбор:

1

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

В предметния обхват на възлагане в настоящата обществена поръчка, с оглед ефективна организация на изпълнението и постигане на качествени резултати, не са включени обособени позиции. Основание за това си решение, Възложителят намира в характеристиките и особеностите на подлежащите на изпълнение строително - монтажни работи, предвидени в проекта, които са взаимосвързани, част са от изпълнението на един обект „Спешни и неотложни аварийно-възстановителни работи по възстановяване на улично платно и направа на подпорни стени и нов водосток на ул.“20-ти април“ – гр.Стрелча“, за което е издадено разрешение за строеж, и разделянето им е, както неефективно, така и нецелесъобразно, предвид, че ще доведе до невъзможност за качествено изпълнение на поръчката. Взаимосвързани са отделните дейности, включени в предметния обхват на изпълнение от обекта на възлагане, чието функционално предназначение и техническо изпълнение не позволява механичното им разделяне в отделни обособени позиции и би довело до невъзможност за качествено изпълнение на съответната част от обществената поръчка. На следващо място следва да се вземе предвид и факта, че поръчката не позволява разделяне на обособени позиции, тъй като изпълнението на части би довело до опасност от възникване на прекомерни технически трудности и оскъпяване на отделните видове дейности. Още повече, ако бъдат определени различни изпълнители на обекта ще се получат разминавания във времето на изпълнение на включените дейности, а оттам и за отлагане на изпълнението на обекта. Работите по изпълнение на поръчката са взаимно свързани с оглед характера им и следва да бъдат извършени в определена технологична последователност, при синхронизиране на различните строително-монтажни работи и изначално изработена единна и цялостна концепция на изпълнение на предмета на поръчката. Участието на повече от един екип, на различни изпълнители на обекта ще доведе до необходимостта от полагане на големи усилия и ангажиране на ресурси, както от страна на възложителя, така и на изпълнителите за координиране на работите и контрол върху изпълнението им. Във връзка с посоченото, основен съществен елемент за възлагането на една обща процедура е и обстоятелството, че предвидените за изпълнение строителни дейности са систематично, икономически и технически неделими. Евентуалното разделяне на поръчката на обособени позиции и произтичащата от това възможност за възлагането им на различни Изпълнители, би могло да доведе до различни начало и край на строителството, а оттам разминаване и неприемливо отлагане във времето на въвеждането на обекта в експлоатация. С възлагането на обществената поръчка в цялост ще се избегнат именно тези рискове и ще се даде възможност Участниците, респ. бъдещият Изпълнител максимално да съобразят организацията на работния процес, технологичната последователност, както и да осигурят технически капацитет и ресурс, необходими за изпълнение на строителството, в съответствие с изискванията на Възложителя, което ще допринесе за повишаване на качеството и завършването в срок на възлаганите строителни интервенции. При липса на ограничение за участие на подизпълнители, се осигурява в достатъчна степен конкурентна среда. На следващо място, не е маловажен и факта, че ще се генерира документооборот (Актове и Протоколи, съставяни по реда и при условията на Наредба №3/31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството) с много по-голям обем, създаващ излишна административна тежест и забавяне в приемо-предаването на цялостния обект на строителство. Така обоснованите аргументи, безусловно сочат, че обществената поръчка следва да бъде осъществена от един Изпълнител и не е целесъобразно нейното разделяне на обособени позиции.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 384260.96 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.1) Мотиви за избора на процедура

Съобразно проведените от община Стрелча пазарни консултации по смисъла на чл.44 от Закона за обществените поръчки, за определяне стойността на разходите, съгласно изготвена количествена сметка и проект, общата прогнозна стойност на поръчката е: 384 260,96 лв. без ДДС и попада в праговете на чл. 20, ал. 2, т.1 от ЗОП. Освен това е взет предвид и факта, че естеството на дейността - строителство, позволява достатъчно точно да се определят техническите спецификации. Не са налице условия за възлагане на обществената поръчка по реда на открита процедура, ограничена процедура, състезателна процедура с договаряне, състезателен диалог, партньорство за иновации, договаряне без предварително обявление, конкурс за проект или пряко договаряне. С оглед на обстоятелството, че при предвидената в ЗОП процедура "публично състезание" всички заинтересовани лица могат да подадат оферти за участие и с цел гарантиране в най-голяма степен публичност и прозрачност на възлагане изпълнението на поръчката, каквато несъмнено е една от водещите цели на Възложителя, настоящата обществена поръчка се възлага чрез ,,публично състезание“.

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

Възложителят взема решение за откриване на процедура за възлагане на обществена поръчка чрез публично състезание като индивидуален административен акт, издаден по реда на ЗОП, с което одобрява обявлението, с което се оповестява откриването на процедурата, както и документацията към обявлението, в съответствие с разпоредбата на чл.22, ал.2 от Закона за обществените поръчки /ЗОП/. На основание чл.178, ал.4 от ЗОП са възникнали обстоятелства, които изискват спешно възлагане на поръчка, поради което е невъзможно спазването на срока по чл.178, ал.2 от ЗОП и като възложител определям срок за получаване на оферти – 11 дни от изпращане на обявлението за обществена поръчка за публикуване. За община Стрелча кумулативно са налице изискуемите от закона предпоставки: На първо място възникнаха обстоятелства, които изискват спешно възлагане на поръчка – в резултат на подновен свлачищен процес при проливни дъждове на 31.05.2019г. пропада част от насипа около водостока на ул.“20-ти април“ и „Божково дере“ в гр.Стрелча. Пропаднала е и част от асфалтовата настилка. При поройни дъждове дерето прелива през водостока и наводнява съседните имоти. Дъждовната вода промива устоите на водостока, подкопава подпорната стена, което може да доведе до окончателното разрушаване на водостока и скъсване на уличното платно. Водната тапа, която се образува над водостока, при евентуално скъсване ще образува преливна вълна, която ще залее дворове и сгради, които се намират под водостока. Предвид огромната водосборна зона над водостока, обекта е изключително опасен и е необходимо вземане на спешни мерки за неговото обезопасяване и възстановяване. За това на 10.06.2019г. община Стрелча отправи искане до МКВПМС за отпускане на финансови средства за извършване на неотложни строително-монтажни работи. Общината възложи изготвяне на технически проект за извършване на спешни и неотложни аварийно-възстановителни работи по възстановяване на улично платно и направа на подпорни стени и нов водосток на ул.“20-ти април“ – гр.Стрелча. Проектът е одобрен на 10.12.2019г., за което е издадено Разрешение за строеж №55 на Главния архитект на община Стрелча. С Постановление на Министерски съвет на община Стрелча е отпусната сумата от 384 260,96 лв. без ДДС за извършване на спешни и неотложни аварийно-възстановителни работи по възстановяване на улично платно и направа на подпорни стени и нов водосток на ул.“20-ти април“ – гр.Стрелча. На второ място - невъзможно е спазването на срока по чл.178, ал.2 от ЗОП, тъй като предстоят пролетните дъждове и е реална опасността от преливане през водостока и наводнява на съседните имоти, което може да доведе до окончателното разрушаване на водостока и скъсване на уличното платно. Водната тапа, която може да се образува над водостока, при евентуално скъсване, ще образува преливна вълна, която ще залее дворове и сгради, които се намират под водостока. Ето защо възложителят обявява провеждането на публично състезание по реда на ЗОП, тъй като прогнозната стойност на поръчката е в праговете по чл.20, ал.2, т.1 от ЗОП, но с оглед възникналите обстоятелства, които изискват спешно възлагане на поръчка, е невъзможно спазването на срока по чл.178, ал.2 от ЗОП и възложителят определя срок за получаване на оферти не по-кратък от 10 дни от изпращане на обявлението за обществена поръчка за публикуване – 11 дни.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Жалба срещу решението може да подаде всяко лице от кръга на посочените в чл.198 от ЗОП, в 10-дневен срок от настъпване на обстоятелствата по чл. 197, ал.1, т.4 от ЗОП пред Комисията за защита на конкуренцията с копие и до кмета на община Стрелча.

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

11.06.2020 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Неделка Борисова Фингарова

VIII.2) Длъжност

ВрИД кмет на община Стрелча