00935-2020-0003
Технически редакции | ||
11.06.2020 11:48 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
Технически редакции | ||
11.06.2020 11:45 ч. : | 11/06/2020 11:17 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
11.06.2020 11:45 ч. : | 11/06/2020 11:17 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-гр.Стрелча:
Решение за откриване на процедура
17. Машинно инженерство
І: Възложител
Публичен
BG423, община Стрелча, пл.Дружба №2, За: Донка Фингарова -Койчева - гл.експерт ПОП, България 4530, гр.Стрелча, Тел.: 0359 35322020, E-mail: kmet.strelcha@gmail.com, Факс: 0359 35322011
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): http://www.strelcha.bg/.
Адрес на профила на купувача (URL): http://www.strelcha.bg/page.php?83.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Публично състезание
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
Избор на изпълнител на строително – монтажните работи за изпълнение на обект: Спешни и неотложни аварийно-възстановителни работи по възстановяване на улично платно и направа на подпорни стени и нов водосток на ул.“20-ти април“ – гр.Стрелча.
Предмет на настоящата поръчка е избор на изпълнител на строително – монтажните работи за изпълнение на обект: Спешни и неотложни аварийно-възстановителни работи по възстановяване на улично платно и направа на подпорни стени и нов водосток на ул.“20-ти април“ – гр.Стрелча. Пълно и детайлно специфициране на конкретните видове работи е отразено в изготвения и одобрен технически проект, който е неразделна част от документацията и достъпен в профила на купувача на община Стрелча.
ДА
1
НЕ
НЕ
В предметния обхват на възлагане в настоящата обществена поръчка, с оглед ефективна организация на изпълнението и постигане на качествени резултати, не са включени обособени позиции. Основание за това си решение, Възложителят намира в характеристиките и особеностите на подлежащите на изпълнение строително - монтажни работи, предвидени в проекта, които са взаимосвързани, част са от изпълнението на един обект „Спешни и неотложни аварийно-възстановителни работи по възстановяване на улично платно и направа на подпорни стени и нов водосток на ул.“20-ти април“ – гр.Стрелча“, за което е издадено разрешение за строеж, и разделянето им е, както неефективно, така и нецелесъобразно, предвид, че ще доведе до невъзможност за качествено изпълнение на поръчката. Взаимосвързани са отделните дейности, включени в предметния обхват на изпълнение от обекта на възлагане, чието функционално предназначение и техническо изпълнение не позволява механичното им разделяне в отделни обособени позиции и би довело до невъзможност за качествено изпълнение на съответната част от обществената поръчка. На следващо място следва да се вземе предвид и факта, че поръчката не позволява разделяне на обособени позиции, тъй като изпълнението на части би довело до опасност от възникване на прекомерни технически трудности и оскъпяване на отделните видове дейности. Още повече, ако бъдат определени различни изпълнители на обекта ще се получат разминавания във времето на изпълнение на включените дейности, а оттам и за отлагане на изпълнението на обекта. Работите по изпълнение на поръчката са взаимно свързани с оглед характера им и следва да бъдат извършени в определена технологична последователност, при синхронизиране на различните строително-монтажни работи и изначално изработена единна и цялостна концепция на изпълнение на предмета на поръчката. Участието на повече от един екип, на различни изпълнители на обекта ще доведе до необходимостта от полагане на големи усилия и ангажиране на ресурси, както от страна на възложителя, така и на изпълнителите за координиране на работите и контрол върху изпълнението им. Във връзка с посоченото, основен съществен елемент за възлагането на една обща процедура е и обстоятелството, че предвидените за изпълнение строителни дейности са систематично, икономически и технически неделими. Евентуалното разделяне на поръчката на обособени позиции и произтичащата от това възможност за възлагането им на различни Изпълнители, би могло да доведе до различни начало и край на строителството, а оттам разминаване и неприемливо отлагане във времето на въвеждането на обекта в експлоатация. С възлагането на обществената поръчка в цялост ще се избегнат именно тези рискове и ще се даде възможност Участниците, респ. бъдещият Изпълнител максимално да съобразят организацията на работния процес, технологичната последователност, както и да осигурят технически капацитет и ресурс, необходими за изпълнение на строителството, в съответствие с изискванията на Възложителя, което ще допринесе за повишаване на качеството и завършването в срок на възлаганите строителни интервенции. При липса на ограничение за участие на подизпълнители, се осигурява в достатъчна степен конкурентна среда. На следващо място, не е маловажен и факта, че ще се генерира документооборот (Актове и Протоколи, съставяни по реда и при условията на Наредба №3/31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството) с много по-голям обем, създаващ излишна административна тежест и забавяне в приемо-предаването на цялостния обект на строителство. Така обоснованите аргументи, безусловно сочат, че обществената поръчка следва да бъде осъществена от един Изпълнител и не е целесъобразно нейното разделяне на обособени позиции.
НЕ
V: Мотиви
Съобразно проведените от община Стрелча пазарни консултации по смисъла на чл.44 от Закона за обществените поръчки, за определяне стойността на разходите, съгласно изготвена количествена сметка и проект, общата прогнозна стойност на поръчката е: 384 260,96 лв. без ДДС и попада в праговете на чл. 20, ал. 2, т.1 от ЗОП. Освен това е взет предвид и факта, че естеството на дейността - строителство, позволява достатъчно точно да се определят техническите спецификации. Не са налице условия за възлагане на обществената поръчка по реда на открита процедура, ограничена процедура, състезателна процедура с договаряне, състезателен диалог, партньорство за иновации, договаряне без предварително обявление, конкурс за проект или пряко договаряне. С оглед на обстоятелството, че при предвидената в ЗОП процедура "публично състезание" всички заинтересовани лица могат да подадат оферти за участие и с цел гарантиране в най-голяма степен публичност и прозрачност на възлагане изпълнението на поръчката, каквато несъмнено е една от водещите цели на Възложителя, настоящата обществена поръчка се възлага чрез ,,публично състезание“.
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
Възложителят взема решение за откриване на процедура за възлагане на обществена поръчка чрез публично състезание като индивидуален административен акт, издаден по реда на ЗОП, с което одобрява обявлението, с което се оповестява откриването на процедурата, както и документацията към обявлението, в съответствие с разпоредбата на чл.22, ал.2 от Закона за обществените поръчки /ЗОП/. На основание чл.178, ал.4 от ЗОП са възникнали обстоятелства, които изискват спешно възлагане на поръчка, поради което е невъзможно спазването на срока по чл.178, ал.2 от ЗОП и като възложител определям срок за получаване на оферти – 11 дни от изпращане на обявлението за обществена поръчка за публикуване. За община Стрелча кумулативно са налице изискуемите от закона предпоставки: На първо място възникнаха обстоятелства, които изискват спешно възлагане на поръчка – в резултат на подновен свлачищен процес при проливни дъждове на 31.05.2019г. пропада част от насипа около водостока на ул.“20-ти април“ и „Божково дере“ в гр.Стрелча. Пропаднала е и част от асфалтовата настилка. При поройни дъждове дерето прелива през водостока и наводнява съседните имоти. Дъждовната вода промива устоите на водостока, подкопава подпорната стена, което може да доведе до окончателното разрушаване на водостока и скъсване на уличното платно. Водната тапа, която се образува над водостока, при евентуално скъсване ще образува преливна вълна, която ще залее дворове и сгради, които се намират под водостока. Предвид огромната водосборна зона над водостока, обекта е изключително опасен и е необходимо вземане на спешни мерки за неговото обезопасяване и възстановяване. За това на 10.06.2019г. община Стрелча отправи искане до МКВПМС за отпускане на финансови средства за извършване на неотложни строително-монтажни работи. Общината възложи изготвяне на технически проект за извършване на спешни и неотложни аварийно-възстановителни работи по възстановяване на улично платно и направа на подпорни стени и нов водосток на ул.“20-ти април“ – гр.Стрелча. Проектът е одобрен на 10.12.2019г., за което е издадено Разрешение за строеж №55 на Главния архитект на община Стрелча. С Постановление на Министерски съвет на община Стрелча е отпусната сумата от 384 260,96 лв. без ДДС за извършване на спешни и неотложни аварийно-възстановителни работи по възстановяване на улично платно и направа на подпорни стени и нов водосток на ул.“20-ти април“ – гр.Стрелча. На второ място - невъзможно е спазването на срока по чл.178, ал.2 от ЗОП, тъй като предстоят пролетните дъждове и е реална опасността от преливане през водостока и наводнява на съседните имоти, което може да доведе до окончателното разрушаване на водостока и скъсване на уличното платно. Водната тапа, която може да се образува над водостока, при евентуално скъсване, ще образува преливна вълна, която ще залее дворове и сгради, които се намират под водостока. Ето защо възложителят обявява провеждането на публично състезание по реда на ЗОП, тъй като прогнозната стойност на поръчката е в праговете по чл.20, ал.2, т.1 от ЗОП, но с оглед възникналите обстоятелства, които изискват спешно възлагане на поръчка, е невъзможно спазването на срока по чл.178, ал.2 от ЗОП и възложителят определя срок за получаване на оферти не по-кратък от 10 дни от изпращане на обявлението за обществена поръчка за публикуване – 11 дни.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Жалба срещу решението може да подаде всяко лице от кръга на посочените в чл.198 от ЗОП, в 10-дневен срок от настъпване на обстоятелствата по чл. 197, ал.1, т.4 от ЗОП пред Комисията за защита на конкуренцията с копие и до кмета на община Стрелча.
11.06.2020 г.
VIII: Възложител
Неделка Борисова Фингарова
ВрИД кмет на община Стрелча