Версия за печат

00044-2019-0037

BG-София:

Решение за откриване на процедура


Професионална област, в която попада предметът на обществената поръчка

10. Инженерство, профил Пътно/транспортно строителство


Решение номер 67 от дата 29.05.2019 г. 

І: Възложител

Публичен

I.1) Наименование и адрес
Национален идентификационен No (ЕИК): 000695089

BG411, Агенция Пътна инфраструктура, бул. Македония №3, За: Петя Парталова/ инж. Петя Янева, България 1606, София, Тел.: 02 9173219, E-mail: p.partalova@api.bg, Факс: 02 9522563

Интернет адрес/и:

Основен адрес (URL): www.api.bg.

Адрес на профила на купувача (URL): http://www.api.bg/index.php/bg/obshestveni-porachki/profil-na-kupuvacha-sled-30-dekemvri-2014.

I.2) Вид на възложителя

Министерство или друг държавен орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.3) Основна дейност

Друг: Проектиране, сторителство, поддръжка и ремонт на републиканските пътища


ІI: Откриване

Откривам процедура

за възлагане на обществена поръчка


Поръчката е в областите отбрана и сигурност:

НЕ

ІI.1) Вид на процедурата

Открита процедура


IІI: Правно основание

Чл. 73, ал. 1 от ЗОП

IV: Поръчка

IV.1) Наименование

„Избор на изпълнител за изготвяне на технически проект и строителство на ж.п. надлез при км 106+569 на Път I-5 „Велико Търново – Дебелец”.

IV.2) Обект на поръчката
Строителство
ІV.3) Описание на предмета на поръчката

Предметът на обществената поръчка включва изпълнение на следните дейности: A. Дейности, които са свързани с изпълнението на Етап I – изготвяне на Технически проект и представляват условие, следствие или допълнение към него: а). Извършване на необходимите проучвателни работи и изготвяне на Технически проект, съгласно изискванията на Възложителя и изискванията на действащите към момента нормативни документи, в обем и съдържание, определени в утвърденото Задание за проектиране.б). Извършване на всички съгласувания с експлоатационните дружества и администрации, чието разрешение, съдействие или становище е необходимо за изпълнението на предмета на обществената поръчка.в). Изпълнение на задълженията си като проектант, по време на строителството и въвеждането в експлоатация на строежа, в съответствие с действащото българско законодателство (Наредба № 3 от 31.07.2003 г. на МРРБ към ЗУТ за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и Наредба № 2 от 31.07.2003 г. на МРРБ към ЗУТ за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти), включително осъществяване на авторски надзор по реда на чл. 162, ал. 2 от ЗУТ по време на строителството на обекта.г). Отстраняване за своя сметка на недостатъците на Техническия проект, установени в хода на извършване на проверките от Възложителя и/или Консултанта, извършващ оценка на съответствието на проекта със съществените изисквания към строежите и технически контрол по част „Конструктивна” съгласно ЗУТ, включително и по време на извършване на строителството.д). Поемане на отговорност за качеството на проекта по време на изпълнение на строителството.Всички рискове, които могат да възникнат в хода на изпълнение на договора, с изключение на рисковете, за които в настоящата документация или в договора за възлагане на обществената поръчка изрично е посочено, че се понасят от Възложителя, се понасят от Изпълнителя, следва да бъдат отчетени от последния при подготовката на офертата и в никакъв случай не могат да бъдат основание за увеличаване на срока на договора или неговата цена. Б. Дейности, които са свързани с изпълнението на Етап II – изпълнение на строително-монтажните работи на строежа и представляват условие, следствие или допълнение към него:а). Строителните работи се изпълняват съгласно изготвения от Изпълнителя и утвърден от Възложителя Технически проект за строежа, в съответствие с Обяснителната записка, Графика за изпълнение на строежа, предписанията и заповедите в Заповедната книга.б). Доставка и влагане в строителството на необходимите и съответстващи на Техническите спецификации и Техническия проект строителни продукти.в). Производство и/или доставка на строителни детайли/елементи и влагането им в строежа.г). При необходимост осигуряване на терени за нуждите на строителството в съответствие с разпоредбите на чл. 38 от Закона за пътищата – за временно строителство, за производствени полигони (бази) за нуждите на строителството, за складиране на материали и техника и други нужди във връзка с изпълнение на строителството, установени с Плана за безопасност и здраве, само в случаите, когато същите са извън територията, върху която се изгражда строежа.д). При необходимост извършване на работи по преместване, при изпълнение на строителството, на подземни и надземни мрежи и съоръжения.е). Организиране на дейностите по събиране, транспортиране, обезвреждане и оползотворяване на строителните и другите отпадъци, възникнали в резултат на осъществяване на дейностите, в съответствие с изискването на българското законодателство.ж). Извършване на геодезическо замерване на теренната основа.з). Извършване на необходимите изпитвания и лабораторни изследвания.и). Съставяне на строителни книжа и изготвяне на екзекутивна документация.....прод в поле VII.1

ІV.4) Обществената поръчка съдържа изисквания, свързани с опазване на околната среда

НЕ

IV.5) Информация относно средства от Европейския съюз
Обществената поръчка е във връзка с проект и/или програма, финансиран/а със средства от ервопейските фондове и програми

НЕ

IV.6) Разделяне на обособени позиции
Настоящата поръчка е разделена на обособени позиции

НЕ

Мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции

Разделянето на обществената поръчка на обособени позиции – проектиране и строителство е нецелесъобразно и би довело до затруднения за Възложителя. Провеждането на подобен вид поръчки с идентичен предмет е изрично предвидено в Закона за обществените поръчки като възможност за съвместяването и на проектирането, и на строителството в една процедура. Разделянето на процедурата на обособени позиции ще доведе до различно начало на изпълнението на двете поръчки по обособенитe позиции, а оттам и до разминаване и необсновано отлагане на изпълнението на сторителството. Дейностите, предмет на поръчката са взаимно свързани по своята същност и в обем, позволяващ изпълнението им от един изпълнител. Дейностите по строителството и съответно техническото предложение за изпълнението им са в пряка зависимост от проектирането и предвидените при изготвянето на техническия проект решения. При възлагане на обществената поръчка на един Изпълнител за изготвяне на технически проект и изпълнение на строителството, проектното предложение което ще направи проектантския екип на Изпълнителя, ще бъде максимално съобразено с техническия му капацитет и ресурс необходим за изпълнението на поръчката в съответствие с изискванията на възложителя, което ще допринесе и до повишаване на качеството и завършването в срок на строителството. В настоящия случай, за възложителя не само не са налице предпоставки, налагащи разделянето на поръчката на обособени позиции, а противното би затруднило както възлагането, така и извършването на текущ и последващ контрол при изпълнението на договора в последствие, и е технически и икономически неоправдано. Неразделянето на обществената поръчка на обособени позиции не води до необосновано ограничаване на участието в нея, като същото няма да доведе до нарушаване на принципите на равнопоставеност и недопускане на дискриминация, свободна конкуренция, пропорционалност, публичност и прозрачност.

IV.7) Прогнозна стойност на поръчката
Стойност, без да се включва ДДС: 561950 BGN
IV.8) Предметът на поръчката се възлага с няколко отделни процедури

НЕ


V: Мотиви

V.3) Настоящата процедура е свързана с предходна процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: Одобрявам

обявлението за оповестяване откриването на процедура
документацията

VII: Допълнителна информация

VII.1) Допълнителна информация

прод от IV.3...й). Отстраняване на недостатъците, установени при предаването на строежа и приемането му от Възложителя.к). Участие в процедурата по въвеждане на строежа в експлоатация.л). Гаранционно поддържане на строежа, включващо отстраняване на проявени дефекти през минималните гаранционни срокове за изпълнените СМР и съоръжения на обекта, определени с Наредба № 2 от 31.07.2003 г. на МРРБ към ЗУТ за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти.м). Всички останали Дейности, необходими за изпълнението на Предмета на обществената поръчка и Гаранционното поддържане на Строежа.Всички рискове, които могат да възникнат в хода на изпълнение на договора, с изключение на рисковете, за които в настоящата документация или в договора за възлагане на обществената поръчка изрично е посочено, че се понасят от Възложителя, се понасят от Изпълнителя, следва да бъдат отчетени от последния при подготовката на офертата и в никакъв случай не могат да бъдат основание за увеличаване на срока на договора или неговата цена.

VII.2) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: http://www.cpc.bg.

VII.3) Подаване на жалби
Точна информация относно краен срок/крайни срокове за подаване на жалби

Сроковете за подаване на жалби по настоящата процедура са съгласно чл. 197, ал. 1, т. 1от ЗОП

VII.4) Дата на изпращане на настоящото решение

29.05.2019 г. 


VIII: Възложител

VIII.1) Трите имена

Георги Георгиев Терзийски

VIII.2) Длъжност

Председател на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура"