Деловодна информация
00533
100-27159 27/12/2018 (дд/мм/гггг)
не
00533-2018-0023 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка - комунални услуги

Директива 2014/25/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възложител

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възложители, които отговарят за процедурата)

Летище София ЕАД 121023551
бул. Христофор Колумб №1
София BG411 1540 България
Елена Ружева;Сергей Куновски +359 029372566/+359 029372631
public@sofia-airport.bg +359 029372010

Интернет адрес/и

http://www.sofia-airport.bg

https://sofia-airport.bg/профил-на-купувача/процедури-по-зоп/изготвяне-на-проект-за-ремонт-на


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
https://sofia-airport.bg/профил-на-купувача/процедури-по-зоп/изготвяне-на-проект-за-ремонт-на
Горепосоченото/ите място/места за контакт
до следния адрес: (моля, посочете друг адрес)
НЕ  
Летище София ЕАД 121023551
бул. Христофор Колумб №1
София BG411 1540 България
Антонина Иванова - деловодство +359 029372079
public@sofia-airport.bg +359 029372010

Интернет адрес/и

http://www.sofia-airport.bg

https://sofia-airport.bg/профил-на-купувача/процедури-по-зоп/изготвяне-на-проект-за-ремонт-на

НЕ 

I.6) Основна дейност 

Летищни дейности

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Изготвяне на проект за ремонт на наземното осв. на летат. поле и верт.светл. маркировка на ЛС за привеждането му в съотв. с изискв.на регл.(ЕС) № 139/2014 и изпълнение на СРР/СМР по изп. на проекта"
45316000      
Строителство

Пълният обхват на поръчката включва проектиране, доставка, изпълнение, въвеждане в експлоатация, осигуряване на гаранционна отговорност и гаранционно обслужване на елементи и системи от наземното осветление на летателното поле и вертикална светлинна маркировка на летище София за привеждането му в съответствие с изискванията на регламент (ЕС) № 139/2014 на комисията от 12 февруари 2014 година. Подробното описание на всички системи, които ще се ремонтират и изискванията към тях се съдържа в Техническото задание.
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
II.2.3) Място на изпълнение
BG411

Летище София ЕАД

Предметът на поръчката включва проектиране, доставка, изпълнение, въвеждане в експлоатация, осигуряване на гаранционна отговорност и гаранционно обслужване на елементи и системи от наземното осветление на летателното поле и вертикална светлинна маркировка на летище София за привеждането му в съответствие с изискванията на регламент (ЕС) № 139/2014 на комисията от 12 февруари 2014 година. Подробното описание на всички системи, които ще се ремонтират и изискванията към тях се съдържа в Техническото задание.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
3300000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
300

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

1. Всеки участник в процедурата следва да е регистриран в Централния професионален регистър на строителя на основание чл. 5, ал.1 от Правилника за реда за вписване и водене на Централния професионален регистър на строителя. При подаване на офертата, всеки участник декларира съответствието с критерия за подбор на Възложителя чрез попълване на ЕЕДОП в Част IV, раздел „А” „Годност”. Документи за доказване на съответствието с поставения критерий за подбор: Копие на удостоверение за вписване в ЦПРС към КСБ за изпълнение на строежи от втора група, първа категория съгласно чл. 5, ал. 6, т. 2.1 от ПРВВЦПРС, придружено от валиден контролен талон към него по чл. 22 от ПРВВЦПРС, а за чуждестранните лица в обхвата на чл. 25а от ЗКС - копие на документа по чл. 25а, ал. 4 от ЗКС.
Минимално изискване: Участникът следва да е вписан в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) към Камарата на строителите в България (КСБ) съгласно чл. 3, ал. 2 на Закона за камарата на строителите (ЗКС), с обхват на вписване изпълнение на строежи, както следва:
строежи втора група, първа категория по чл. 5, ал. 6, т. 2.1 от Правилника за реда за вписване и водене на Централния професионален регистър на строителя (ПРВВЦПРС) – автомагистрали и пътища I и II клас от републиканската пътна мрежа, железопътни линии, пристанища и летища за обществено ползване, метрополитени и съоръжения към тях.
Участниците – чуждестранните лица следва да са вписани в съответния професионален или търговски регистър съгласно законодателството на държавата-членка или на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария, в която са установени.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1.Участникът трябва да е реализирал минимален общ оборот, включително минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, изчислен на база на годишните обороти (чл. 61, ал.1, т.1 от ЗОП).При подаване на офертата участниците декларират съответствие с поставеното изискване за подбор чрез попълване на информацията в част Част IV „Критерии за подбор“, раздел Б „Икономическо и финансово състояние“ от ЕЕДОП. В случай, че липсва информация относно общия оборот за целия изискуем период, в част IV „Критерии за подбор“, раздел Б „Икономическо и финансово състояние“ на ЕЕДОП се посочва датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си.Документи за доказване на съответствието с поставения критерий за подбор: Копия от годишните финансови отчети или техни съставни части, когато публикуването им се изисква за последните три финансови години, в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си;В случай, че годишните финансови отчети или техните съставни части (от които е виден общия оборот) са налични в електронен формат и са публикувани в публичен регистър, и участникът е посочил информация за органа, който поддържа този регистър, Възложителят не изисква тяхното представяне под формата на заверени копия; Справка за оборота в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, за последните 3 (три) приключили финансови години (2015 г., 2016 г. и 2017 г.), в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си; Когато по основателна причина участник не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който Възложителят приеме за подходящ.
2.Всеки участник трябва да има застраховка „Професионална отговорност“ за проектиране и строителство или еквивалент, съгласно чл.171 или чл.171а от Закона за устройство на територията.При подаване на офертата съответствието с критерия „Икономическо и финансово състояние“ се посочва в част IV, раздел Б: „Икономическо и финансово състояние” от ЕЕДОП.
Документи за доказване на съответствието с поставения критерий за подбор:
Доказателства за наличие на застраховка „Професионална отговорност“ за проектиране и строителство по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ или еквивалентни застраховки за професионална отговорност или гаранция в друга държава-членка на ЕС, или в страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство съгласно чл. 171а от ЗУТ, с покритие в съответствие с Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството.


1. Всеки участник трябва да има реализиран минимален общ оборот , общо за последните 3 (три) приключили финансови години (2015, 2016 и 2017), в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си, в размер не по-малък от 6 000 000 (шест милиона) лева.
Всеки участник трябва да е реализирал минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, общо за последните 3 (три) приключили финансови години (2015, 2016 и 2017), в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си, в размер не по-малък от прогнозната стойност на обществената поръчка, посочена в обявлението и документацията за участие.
Забележка: Съгласно § 2, т. 67 от ДР на ЗОП, „оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката“ е сума, равна на частта от нетните приходи от продажби, реализирана от дейности, попадащи в обхвата на обществената поръчка.
Под „дейности попадащи в обхвата на поръчката“ следва да се разбира проектиране и/или СМР по изграждане на наземни осветителни системи на ПР и/или ПИК, включващи: цялостна подсистема от светлини, светлинни стоп линии, вертикална маркировка и система за дистанционен контрол и управление на наземните осветителни системи и светлинните стоп линии.
2. Всеки участникът трябва да има застраховка „Професионална отговорност“ за проектиране и строителство, съгласно чл. 171 и чл. 171а от Закона за устройство на територията, с минимална застрахователна сума съгласно Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството:
– проектиране за строежи първа категория – 300 000 лева;
– строителство за строежи първа категория – 600 000 лева.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1.Участникът трябва да е изпълнил дейности за строителство с предмет идентични или сходни с предмета на поръчката за последните 5 (пет) години от датата на подаване на офертата.Под строителство идентично или сходно с предмета на поръчката следва да се разбира изпълнени от участника строително-монтажни дейности по изграждане на наземни осветителни системи на ПР и/или ПИК, включващи:цялостна подсистема от светлини и/или светлинни стоп линии и/или вертикална маркировка, както и система за дистанционен контрол и управление на наземните осветителни системи и светлинните стоп линии.При подаване на офертата участниците декларират съответствието си с поставеното изискване от възложителя чрез попълването на ЕЕДОП в част IV „Критерии за подбор“, раздел В „Технически и професионални способности“ и посочване на дейностите, включително стойностите, датите и получателите. Документи за доказване на съответствието с поставения критерий за подбор:Списък на строителството, идентично или сходно с предмета на обществената поръчка, с посочване на стойностите, датите и получателите, придружен от удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания.2.Участникът да е изпълнил дейности за услуга с предмет, идентичен или сходен с предмета на поръчката за последните 3(три) години от датата на подаване на офертата.Под услуга, с предмет, идентичен или сходен с предмета на поръчката следва да се разбира изпълнена от участника услуга по изготвяне на технически и/или работен проект за изграждане на наземни осветителни системи на ПР и/или ПИК, включващи: цялостна подсистема от светлини и/или светлинни стоп линии и/или вертикална маркировка, както и система за дистанционен контрол и управление на наземните осветителни системи и светлинните стоп линии. При подаване на оферта участниците декларират съответствието си с поставеното от възложителя изискване чрез попълване на ЕЕДОП в Част IV, раздел В „Технически и професионални способности“ и посочване на дейностите, включително стойностите, датите и получателите. Документи за доказване на съответствието с поставения критерий за подбор: Списък на услугите, които са идентични или сходни с предмета на поръчката, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателства за извършената услуга. 3.Участникът да разполага с персонал и/или с ръководен състав с определена професионална компетентност за изпълнението на поръчката.При подаване на офертата участниците декларират съответствието си с поставеното минимално изискване от Възложителя чрез посочване на правоспособните лица от ръководния екип, който ще осъществява проектирането и техническото ръководство на строителните работи при изпълнение на поръчката, с описание на функциите, които ще изпълняват, притежаваната от тях професионална компетентност. Данните се предоставят чрез попълване на информацията в част IV, раздел В на ЕЕДОП.Документи за доказване на съответствието с поставения критерий за подбор:Списък на персонала, който ще изпълнява поръчката и на членовете на ръководния екип, който ще отговаря за изпълнението, в който е посочена професионалната компетентност на лицата и функциите, които ще изпълняват.
Продължава в Раздел VІ.3. - "Допълнителна информация"


1.Участникът следва да е изпълнил минимум 1строителство идентично или сходно с предмета и обема на поръчката през последните 5 години от датата на подаване на офертата.2.Участникът следва да е изпълнил минимум 1услуга идентична или сходна с предмета и обема на поръчката през последните 3 години, считано от датата на подаване на офертата.3.А/ Екип за проектиране:1.Ръководител проект–1бр, който има висше образование с квалификаци "Електроинженер“или еквивалентна, притежаващ пълна проектантска правоспособност и е бил ръководител проект в поне 1 успешно приключило изготвяне на технически и/или работен проект за изграждане на наземни осв. с-ми на ПР и/или ПИК, включващи:цялостна подсистема от светлини и/или светлинни стоп линии и/или вертикална маркировка, както и система за дистанционен контрол и управление на наземните осв. с-ми и светлинните стоп линии;2.Проектант по част „Конструктивна“–1 бр., който има висше образование с квалификация „Строителен инженер“, специалност „ПГС/ССС“ или еквивалентни, притежаващ пълна проектантска право-способност по съответната част и е бил проектант по част „Конструктивна“ в поне 1 успешно приключило изготвяне на технически и/или работен проект за изграждане на наземни осв. с-ми на ПР и/или ПИК, включващи: цялостна подсистема от светлини и/или светлинни стоп линии и/или вертикална маркировка, както и система за дистанционен контрол и управление на наземните осв. с-ми и светлинните стоп линии;3.Проектант по част „Геодезия“–1 бр., който има висше образование с квалификация „Инженер по Геодезия“ или еквивалентна, притежаващ пълна проектантска правоспособност по съответната част и е бил проектант по част „Геодезия“в поне 1 успешно приключило изготвяне на технически и/или работен проект за изграждане на наземни осв. с-ми на ПР и/или ПИК, включващи: цялостна подсистема от светлини и/или светлинни стоп линии и/или вертикална маркировка, както и система за дистанционен контрол и управление на наземните осв. с-ми и светлинните стоп линии; Б/ Екип за изпълнение 1.Ръководител обект–1 бр., който има висше образование с квалификация „Електроинженер“ или еквивалентна и е бил ръководител обект в поне 1успешно приключил обект (дейност) за изграждане на наземни осв. с-ми на ПР и/или ПИК, включващи: цялостна подсистема от светлини и/или светлинни стоп линии и/или вертикална маркировка, както и система за дистанционен контрол и управление на наземните осв. с-ми и светлинните стоп линии;2. Специалист „Конструкции“–1 бр., който има висше образование с квалификация „Строителен инженер“ или еквивалентнаи е бил специалист по част „Конструкции“ в поне 1 успешно приключил обект(дейност)за изграждане на наземни осв. с-ми на ПР и/или ПИК, включващи: цялостна подсистема от светлини и/или светлинни стоп линии и/или вертикална маркировка, както и система за дистанционен контрол и управление на наземните осв. с-ми и светлинните стоп линии;3.Специалист „Системи за управление“–1 бр., който има висше образование с квалификация „Инженер по телекомуникации“ или еквивалентна и е бил специалист по част „Системи за управление“ в поне 1 успешно приключил обект(дейност) за изграждане на наземни осв.с-ми на ПР и/или ПИК, включващи цялостна подсистема от светлини и/или светлинни стоп линии и/или вертикална маркировка, както и система за дистанционен контрол и управление на наземните осв. с-ми и светлинните стоп линии. 4.Всеки участник следва да има внедрена система за управление на качеството по стандарт БДС ISO EN 9001-2008/2015 или еквивалентен, с обхват включващ проектиране и строителство на светлинни навигационни системи и системи за управление на светлинни навигационни системи за летища.5.Всеки участник следва да има внедрена система за управление на околната среда по стандарт БДС ISO EN 14001-2005/2015 или еквивалентен, с обхват включващ проектиране и строителство на светлинни навигационни системи и системи за управление на светлинни навигационни системи за летища.
III.1.4) Обективни правила и критерии за участие 

1.Възложителят отстранява от участие в процедурата участник, за когото са налице обст. по чл. 54, ал. 1 и чл. 55, ал. 1, т. 1, 3, 4 и 5 от ЗОП, възникнали преди или по време на процедурата.2.Когато участникът е посочил, че ще използва подизпълнители, за всяко от тези лица се представя отделен ЕЕДОП, който съдържа информацията за липсата на обстоятелства по чл. 54, ал. 1 и чл. 55, ал. 1, т. 1, 3, 4 и 5 от ЗОП. 3.Не може да участва в процедурата за възлагане на обществена поръчка участник за когото е налице обстоятелството по чл. 3, т. 8 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързаните с тях лица и техните действителни собственици, освен в случаите по чл. 4 от същия закон.4.Не може да участва в процедурата за възлагане на обществена поръчка участник за когото са налице обстоятелствата по чл. 69 от ЗПКОНПИ. 5. Свързани лица не могат да бъдат самостоятелни участници в процедурата.
Продължава в т. VІ.3.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ
III.1.6)
1.Участникът, определен за изпълнител на поръчката, представя преди датата на сключване на договора гаранция за неговото изпълнение в размер на 5 (пет) на сто от стойността на договора без ДДС.Определеният изпълнител представя преди откриване на строителната площадка гаранция, обезпечаваща авансово предоставените средства (само когато е посочил в офертата си, че желае авансово плащане) - в размер, равен на стойността на заявеното авансово плащане с ДДС, което може да бъде до 20 (двадесет) на сто от стойността на СМР с ДДС (ако се начислява).2. Гаранцията може да бъде представена под една от следните форми:
2.1. парична сума;
2.2. банкова гаранция
2.3. застраховка, която обезпечава изпълнението, чрез покритие на отговорността на изпълнителя.
III.1.7)
финансирането е от текуща издръжка от летищни такси. 1.За изготвяне на инвест. проект:100% цената по договор,в срок от 5 раб. дни след представяне на протокол за приемане и одобряване на проекта без забележки и фактура за стойността;2.За изпълнение на СМР и извършен авт. надзор:2.1.Авансово плащане, в размер до 20 % от с-стта на СМР и авт. надзор с ДДС , до пет раб. дни след подписване на протокол обр. 2 за откр. на стр. площадка,гар. за авансово плащане и проформа фактура за размера на аванса;2.2.95 % от с-стта на реално изпълнените и приети СМР и авт. надзор, от която се приспада цялата стойност на авансовото плащане, в срок до 5 раб. дни след представяне на протокол за фактически извършени и приети СМР и авторски надзор, подписан Акт обр. 15, фактура за цялата стойност на СМР и авторския надзор, с приспаднат аванс; 2.3. Окончателно плащане, в размер на 5% от с-стта на реално извършените и приети СМР и авторски надзор, в срок от 5 раб. дни след издаване на Разрешение за ползване.
III.1.8)
Възложителят не поставя изискване за създаване на юридическо лице, в случай че участникът, избран за изпълнител е обединение, което не е юридическо лице.Когато определеният за изпълнител участник е неперсонифицирано обединение на физически и/или юридически лица преди сключването на договора същият представя заверено копие от удостоверение за данъчна регистрация и регистрация по БУЛСТАТ на създаденото обединение, или еквивалентни документи съгласно законодателството на държавата за регистрация от държавата, в която са установени.

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Участниците трябва да декларират, че при изготвяне на офертата са спазени изискванията за задълженията, свързани с данъци и осигуровки, опазване на околната среда, закрила на заетостта и условията на труд, които са в сила в страната. Органите в Република България, от които участниците могат да получат информация за:
- задълженията, свързани с данъци и осигуровки е Национална агенция за приходите, електронен адрес: www.nap.bg;
- опазване на околната среда е Министерство на околната среда и водите, електронен адрес: www.moew.government.bg;
- закрила на заетостта е Агенция по заетостта, електронен адрес: https://www.az.government.bg;
- условията на труд в страната е Изпълнителна агенция Главна инспекция по труда, електронен адрес: www.gli.government.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
ДА
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Периодични индикативни обявления - комунални услуги; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

31/01/2019 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 4

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

01/02/2019 (дд/мм/гггг)   14:00 (чч:мм)

Заседателна зала на "Летище София" ЕАД, бул. "Хр. Колумб" №1, Терминал 1, "Заминаващи пътници", административен етаж 2.

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Към точка III.1.3. Технически и професионални възможности:
4.Всеки участник следва да прилага системи за управление на качеството. При подаване на офертата участниците декларират съответствието си с поставеното минимално изискване от възложителя чрез попълване на информацията в ЕЕДОП част IV, раздел Г, „Стандарти за осигуряване на качеството и екологично управление“. Документи за доказване на съответствието с поставения критерий за подбор: Копие на валиден сертификат БДС ISO EN 9001- 2008/2015 или еквивалентен на участника за внедрена система за управление на качеството с обхват включващ проектиране и строителство на светлинни навигационни системи и системи за управление на светлинни навигационни системи за летища.5.Всеки участник следва да прилага системи за управление на околната среда.При подаване на офертата участниците декларират съответствието си с поставеното минимално изискване от възложителя чрез попълване на информацията в ЕЕДОП част IV, раздел Г, „Стандарти за осигуряване на качеството и екологично управление“. Документи за доказване на съответствието с поставения критерий за подбор:Копие на валиден сертификат БДС ISO EN 14001-2005/2015 или еквивалентен на участника за внедрена система за управление на околната среда с обхват включващ проектиране и строителство на светлинни навигационни системи и системи за управление на светлинни навигационни системи за летища. При участие на обединения, които не са юридически лица, съответствието с критериите за подбор се доказва от обединението - участник, а не от всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението. Подизпълнителите трябва да отговарят на съответните критерии за подбор съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.Третите лица трябва да отговарят на съответните критерии за подбор, за доказването на които участникът се позовава на техния капацитет. Ако участникът предвижда ползване на подизпълнители документите се представят за тях съобразно вида и дела от поръчката, който ще им се възложи.Ако участникът се позовава на капацитета на трети лица документите се представят и за тях, в зависимост от критериите за подбор, за доказването на които участника се позовава на техния капацитет.По отношение на горепосочения критерий за подбор, свързан с професионална компетентност, участниците могат да се позовават на капацитета на трети лица само ако лицата, с чиито образование, квалификация или опит се доказва изпълнение на изискванията на възложителя, ще участват в изпълнението на частта от поръчката, за която е необходим този капацитет. В тези случаи, освен документите, определени от възложителя за доказване на съответните възможности, участникът представя и доказателства, че при изпълнението на поръчката ще има на разположение ресурсите на третите. Всяка промяна в членовете на екипа се извършва в съответствие с условията на договора за обществената поръчка.
Към т. ІІІ.1.4. Възложителят поставя условие за солидарна отговорност за изпълнение на поръчката от участника и третото лице, чиито капацитет ще използва.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Жалбите се подават в съответствие с чл. 197, ал.1, т.4 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 27/12/2018 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва