Деловодна информация
05374
РД-03-ОП-17#2 20/12/2018 (дд/мм/гггг)
да
да
20/12/2018 (дд/мм/гггг)
05374-2018-0008 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка - комунални услуги

Директива 2014/25/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възложител

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възложители, които отговарят за процедурата)

Водоснабдяване и канализация Добрич АД 204219357
бул. Трети март № 59
Добрич BG332 9300 България
Ивелина Иванова - икономист ОП, тел.: 0888897575 +359 58655888
info@vikdobrich.bg +359 58630003

Интернет адрес/и

http://vikdobrich.bg

http://vikdobrich.bg/vik/EditCommission/5104


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://vikdobrich.bg/vik/EditCommission/5104
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.6) Основна дейност 

Вода

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Доставка на нетна активна електрическа енергия от изпълнител - координатор на стандартна балансираща група за ниво средно и ниско напрежение за обекти на „В и К Добрич“ АД за период от 12 месеца”
09310000      
Доставки

Предметът на обществената поръчка е доставка на нетна активна електрическа енергия и осъществяване задълженията на координатор на балансираща група. Процедурата се провежда с цел избор на доставчик на нетна електрическа енергия, координатор на стандартна балансираща група, пълно администриране на информационния поток с „Електроенергиен системен оператор“ ЕАД („ЕСО“ ЕАД), както и поемане на разходите за небаланси за 163 обекта на „Водоснабдяване и канализация Добрич“ АД, разделени по ниво на напрежение на присъединяване, съгласно раздел XI. Техническа спецификация от документацията.
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
09310000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG332

На територията на Република България, област Добрич. Точките на присъединяване на обектите на Възложителя към електроразпределителните мрежи, подробно описани в Раздел ХI. Техническа спецификация.

Предметът на обществената поръчка е доставка на нетна активна електрическа енергия и осъществяване задълженията на координатор на балансираща група. Процедурата се провежда с цел избор на доставчик на нетна електрическа енергия, координатор на стандартна балансираща група, пълно администриране на информационния поток с „Електроенергиен системен оператор“ ЕАД („ЕСО“ ЕАД), както и поемане на разходите за небаланси за 163 обекта на „Водоснабдяване и канализация Добрич“ АД, разделени по ниво на напрежение на присъединяване, както следва:
- Обекти присъединени към мрежата на ниво средно напрежение - 13 броя с обща консумация за декември 2017 г. - ноември 2018 г. от 31 930 MWh, които са на свободен пазар.
- Обекти присъединени към мрежата на ниво ниско напрежение - 85 броя с обща консумация за декември 2017 г. - ноември 2018 г. от 28 790 MWh, които са на свободен пазар и 65 броя с обща консумация за декември 2017 г. - ноември 2018 г. от 2 034 MWh, които са на регулиран пазар.
Обектите са подробно описани в раздел XI. Техническа спецификация, на които ще бъде доставяна електроенергия на дневна и нощна тарифа от лицензиран доставчик на електрическа енергия и координатор на стандартна балансираща група. Срокът на договора за изпълнение на поръчката е 12 (дванадесет) месеца и влиза в сила от датата на подписването му.
Прогнозното количество електрическа енергия необходимо за нуждите на Възложителя за период от 12 месеца е общо 62 000 MWh, като:
- 36 000 MWh за дневна електрическа енергия в часовата зона от 06:00 часа до 22:00 часа;
- 26 000 MWh за нощна електрическа енергия в часовата зона от 22:00 часа до 06:00 часа.
Прогнозните количества електрическа енергия по обекти са описани в Раздел ХI. Техническа спецификация и не ангажират Възложителя да ги усвои, както и не лимитират неговото потребление.
Прогнозните количества са изчислени на база отчетна информация за консумирана електрическа енергия за последните 12 месеца, описани в Таблица 2 в Раздел ХI. Техническа спецификация, като същите трябва послужат за прогнозно потребление за 2019 г. Количествата са ориентировъчни и не са предмет на договора, който ще се сключи с участника, избран за изпълнител, като количества, неустойки, плащания и т.н. По отношение на планирането и договарянето на конкретни количества нетна активна електрическа енергия се прилагат ПТЕЕ.
За срока на договора Възложителят си запазва правото на промяна на потребяваното количество в зависимост от възникналата необходимост, като изпълнителят се задължава да достави нужното количество електроенергия за денонощие, за месец и за целия период на доставката.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
9216000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
12

да


2020 година
II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
да


При евентуално присъединяване на нови обекти Възложителят си запазва правото да възложи „опция за допълнителни доставки” в обем 862 MWh ел. енергия на дневна тарифа и стойност 138 000 лв. без ДДС. При включване на нови обекти, Възложителят ще заплаща за доставената ел. енергия по договорената с Изпълнителя цена. В случай на присъединяване на нови обекти след сключване и влизане в сила на договора, за тях ще се осъществява доставка на ел. енергия при спазване на договорените по силата на сключения договор условия. „Опцията за допълнителни доставки” се счита за упражнена, след изрична писмена заявка от страна на Възложителя до Изпълнителя и сключване на допълнително споразумение между двете страни съгласно чл. 116, ал. 1, т. 1 от ЗОП. Заявката и допълнителното споразумение следва да съдържат цялата налична информация при Възложителя, необходима на Изпълнителя за включването на новата партида в пазара на балансираща енергия. Доставката на допълнителните количества следва да се извърши в срок до изтичането на срока на основната доставка.
II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

Възложителят предоставя неограничен, пълен, безплатен и пряк достъп до документацията за обществената поръчка, от датата на изпращане на поканата, в Профила на купувача в електронната преписка на настоящата поръчка на електронен адрес: http://vikdobrich.bg/vik/EditCommission/5104.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът в процедурата следва:
1. Да има валиден лиценз за „търговия с електрическа енергия“, включващ дейността „координатор на балансираща група“ издаден от КЕВР, в съответствие със ЗЕ и другите относими нормативни актове.
Ако валидността на лицензията изтича по време на действие на договора, изпълнителят е длъжен да предприеме мерки за продължаване или обновяване на валидността или получаване на нова лицензия. Ако изпълнителят не направи това, по негова вина договорът се разваля по реда на ЗЗД и същият дължи неустойките предвидени в проекта на договор.
(При подаване на оферта, съответствието с поставените изисквания се декларира в ЕЕДОП, част IV: Критерии за подбор, раздел А: Годност, т. 2. В случай че документите са свободно достъпни и видни от публичен регистър, участникът в същото поле може да посочи и данни за съответния интернет адрес.)
2. Да е вписан в регистъра на „ЕСО“ ЕАД на търговските участници като търговец на електрическа енергия с посочен идентификационен номер/EIC код и със статус активен.
3. Да е вписан в регистъра на „ЕСО“ ЕАД на координатори на стандартни балансиращи групи като координатор с посочен идентификационен номер/ EIC код и със статус активен.
Изискванията по т. 1.1, т. 1.2 и 1.3 се прилагат за местните и чуждестранните лица включително, тъй като за търговия с електрическа енергия и за дейността координатор на стандартна балансираща група се изисква лиценз и съответни регистрации по местното законодателство - чл. 58, ал. 1, т. 1 и т. 3 от ПТЕЕ, във връзка с чл. 40, ал. 1 и ал. 7, във връзка с чл. 39, ал. 5, във връзка с ал. 1, т. 5 от ЗЕ.
(При подаване на оферта, съответствието с поставените изисквания се декларира в ЕЕДОП, част IV: Критерии за подбор, раздел А: Годност, т. 1. В случай че документите са свободно достъпни и видни от публичен регистър, участникът в същото поле може да посочи и данни за съответния интернет адрес.)
Изискуеми документи: Участниците доказват декларираните обстоятелства при условията на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 ЗОП, като представят заверено за вярност копие на притежаваните от тях документи по т. 1.1, 1.2 и т. 1.3, освен в случаите, когато информацията е видна от публичен регистър, посочен при попълване на ЕЕДОП.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Възложителят не поставя изисквания по отношение на критерия за подбор „Икономическо и финансово състояние“.

Възложителят не поставя изисквания.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Участникът в процедурата следва да е изпълнил дейности с предмет и обем, идентични или сходни с този на поръчката за последните три години от датата на подаване на офертата. (чл. 63, ал. 1, т. 1 от ЗОП).
Минимално изискване: През последните три години, считано от датата на подаване на офертата, участникът следва да е изпълнил минимум една дейност с предмет и обем, идентичен или сходен с тези на настоящата обществена поръчката.
* Под „изпълнени дейности“ се разбират такива, които независимо от датата на започване на изпълнението, са приключили в посочения по-горе период.
* Под „дейност с предмет и обем, идентичен или сходен с тези на настоящата обществена поръчката“ следва да се разбират реализирана доставка на електрическа енергия за мрежи средно и ниско напрежение с обем минимум 62 000 MWh, и упражняване на дейност като координатор на балансираща група.
(При подаване на оферта, съответствието с поставените изисквания се декларира в ЕЕДОП, част IV: Критерии за подбор, раздел В: Технически и професионални способности, т. 1, като участникът посочва броя и чрез описание на доставките, които са изпълнили, стойностите, датите и получателите.)
2. Участникът трябва да разполага с изградена система за мониторинг на измервателна точка on-line, като предоставя на възложителя възможност за постоянен достъп до информацията, удостоверяваща съответните почасови графици на количествата доставена и получена електроенергия.
(При подаване на оферта, съответствието с поставените изисквания по т. 3.2 се декларира в ЕЕДОП, част IV: Критерии за подбор, раздел В: Технически и професионални способности, т. 2, като участникът посочва наличието на посочената система за мониторинг на измервателна точка on-line.)
Участникът следва да прилага система за управление на качеството спрямо изискванията на стандарт БДС ЕN ISO 9001:2015 (или еквивалент) с обхват, относим към предмета на поръчката „Търговия с електрическа енергия и координатор на стандартна балансираща група“.
Забележка: В случай на участие на обединение, спазването на изискването по т. 3.3 може да бъде осигурено от един или повече от партньорите в обединението, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението по отношение на дейностите, свързани с доставката.
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискването по т. 3.3 се доказва за тези подизпълнители, които съобразно вида и дела от поръчката, които са им възложени, ще изпълняват дейности, свързани с доставката.
За доказване на съответствието с определения критерий за подбор по т. 3.3, участникът декларира в Единния европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП, част IV, раздел Г: „Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление“), наличието на посочената система за управление на качеството, като се посочват: вид на въведената система за управление, обхват, срок на валидност на сертификата, организацията издала сертификата.
3. Участникът следва да прилага система за управление на качеството спрямо изискванията на стандарт БДС ЕN ISO 9001:2015 (или еквивалент) с обхват, относим към предмета на поръчката „Търговия с електрическа енергия и координатор на стандартна балансираща група“.
За доказване на съответствието с определения критерий за подбор по т. 3.3, участникът декларира в Единния европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП, част IV, раздел Г: „Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление“), наличието на посочената система за управление на качеството, като се посочват: вид на въведената система за управление, обхват, срок на валидност на сертификата, организацията издала сертификата.


Изискуеми документи:
по т. 1: За доказване на съответствието с поставения критерий за подбор по т. 3.1, за целите на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП и чл. 54, ал. 13 от ППЗОП, във връзка с поставеното изискване, при поискване се представя следният документ: Списък на доставките, които са идентични или сходни с предмета на обществената поръчка, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателство за извършената доставка (чл. 64, ал. 1, т. 2 от ЗОП).
по т. 2: При подаване на оферта, съответствието с поставените изисквания по т. 3.2 се декларира в ЕЕДОП, част IV: Критерии за подбор, раздел В: Технически и професионални способности, т. 2, като участникът посочва наличието на посочената система за мониторинг на измервателна точка on-line.
по т. 3: заверено за вярност копие на сертификат за въведена система за управление на качеството спрямо изискванията на стандарт БДС ЕN ISO 9001:2015 (или еквивалент) от участника, издаден от независими лица съгласно изискванията на чл. 64, ал. 5 или ал. 6 от ЗОП.
III.1.4) Обективни правила и критерии за участие 

Възложителят отстранява от участие в процедура за възлагане на обществена поръчка участник, за който е налице някое от следните обстоятелства:
1. Наличие на някое от обстоятелствата по чл. 54, ал. 1 от ЗОП.
2. Наличие на някое от обстоятелствата по чл. 107 от ЗОП.
3. Неспазване на чл. 101, ал. 8-11 от ЗОП.
4. Наличие на обстоятелствата по чл. 3, т. 8 от ЗИФОДРЮПДРСЛТДС.
5. Представил е оферта, която не отговаря на предварително обявените условия на поръчката.
6. Не отговаря на поставените критерии за подбор или не изпълни друго условие, посочено в обявлението за обществената поръчка или в документацията за участие.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ
III.1.6)
Размерът на гаранциите, обезпечаващи изпълнението на договора се определя на 2% (два процента) от прогнозната стойност на договора в лева без ДДС, а именно 184 320 (сто осемдесет и четири хиляди триста и двадесет) лева. Гаранцията за изпълнение на договора се вписва като клауза в договора.
Съгласно разпоредбата на чл. 111, ал. 5 от ЗОП, гаранциите се предоставят в една от следните форми: парична сума; банкова гаранция или застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя.
III.1.7)
Финансирането на поръчката е със собствени средства на Възложителя. Възложителят заплаща действително потребеното количество нетна електрическа енергия, отчетена от измервателните уреди в съответните измервателни точки в обектите на „В и К Добрич“ АД, по цена съгласно съответното ценово предложение на изпълнителя, с начислени ДДС, акциз и цена за задължения към обществото, в срок до 30 (тридесет) календарни дни, считано от датата на представяне на оригинална данъчна фактура.
III.1.8)
Участник в процедурата за възлагане на обществена поръчка може да бъде всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице или техни обединения, както и всяко друго образувание, което има право да изпълнява предмета на настоящата обществена поръчка в държавата, в която е установено и да отговаря на изискванията на Възложителя посочени в обявлението и документацията за обществена поръчка.

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Периодични индикативни обявления - комунални услуги; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

01/02/2019 (дд/мм/гггг)   16:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

04/02/2019 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

Отварянето на офертите на участниците в процедурата е публично, по реда на чл. 54, ал. 2 от ППЗОП и ще се извърши от Комисия, назначена от Възложителя на 04.02.2019 г. - 10,00 часа в гр. Добрич, бул. „Трети март“ № 59, стая 205.

На публичното заседание могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване. Представя се документ за самоличност и документ, удостоверяващ представителството (удостоверение за актуално състояние; заверено пълномощно; журналистическа карта и др.)
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

да


2020 година

VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

В съответствие на нормативните разпоредби на чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП, жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 100, ал. 3 срещу решението за откриване на процедурата.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 20/12/2018 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва