Деловодна информация
00814
2400-975 08/06/2020 (дд/мм/гггг)
не
00814-2020-0016 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Враца 000193115
ул. Стефанаки Савов № 6
Враца BG313 3000 България
Нина Калеева, директор на Дирекция СИ +359 9262306
nkaleeva@vratza.bg +359 9262306

Интернет адрес/и

http://www.vratza.bg

http://www.vratza.bg/?category=18


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://www.vratza.bg/?category=18&obiavi=813
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Инженеринг – проектиране, изпълнение на СМР и осъществяване на авторски надзор за обект: Основен ремонт на път VRC 1036 - Девенe – Чирен - /II - 15/, община Враца“
45233200      
Строителство

Предвидена е рехабилитация на общинска пътна мрежа на път VRC 1036 - Девенe – Чирен - /II - 15/ на територията на община Враца, на съществуващо трасе с обща дължина от км 0 +000 до км 17 +550, разделен на два етапа, както следва:
А) Първи етап: от км 0+000,00 до км 8+751,00
Начало на първи етап: - при км 0+000.00– при пътно кръстовище с разклон за с.Чирен от път II 15.
Край на първи етап: - при км 8+751– на 100м след пътно кръстовище с ул. Милин Камък - с.Чирен.
Обща дължина на първи етап: 8 751м
Б) Втори етап: от км 8+751,00 до км 17+550,00
Начало на втори етап: - при км 8+751.00– на 100м след пътно кръстовище с ул. Милин камък - с.Чирен.
Край на втори етап: - при км 17+550.00– при пътно кръстовище с път II 13 в с.Девене”.
Обща дължина на втори етап: 8 979м
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
4950000.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45233200      
45100000      
45111214      
71320000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG313

село Девене и село Чирен, област Враца

Описание и обхват на поръчката
Дейност проектиране:
Инвестиционният проект следва да бъде изработен във фаза технически, с обем и съдържание, съгласно изискванията на Наредба № 4 / 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти.
Проектирането да бъде изготвено етапно, както следва:
• Първи етап: от / II – 15 / до с. Чирен с дължина 8 571м;
• Втори етап: от с. Чирен до с. Девене с дължина 8 979 м”
Инвестиционният проект трябва да съдържа:
• Част „Пътна”
• Част „Геодезия”
• Част „Конструктивна“ – при необходимост
• Част „Организация и безопасност на движение”
• Част „Временна организация и безопасност на движението”
• Част „Пожарна безопасност”
• Част „План за управление на строителни отпадъци”
• Част „План за безопасност и здраве”
• Част „Проектно – сметна документация”
? Дейност строителство:
• Почистване сервитута на пътя от храсти в т.ч. извозване;
• Изкоп с натоварване и извозване на земни почви от банкети;
• Изкоп с натоварване и извозване на земни почви от окопи;
• Разваляне асфалтова настилка в т.ч. натоварване и извозване;
• Разваляне на трошенокаменна основа в т.ч. натоварване и извозване;
• Нивелетно фрезоване;
• Фрезоване за кръпки с d=4 см.;
• Доставка и полагане на НТК за основа при реконструкции с d=30см. ;
• Полагане на НТК за банкети;
• Тръбни водостиоци (отводнители) при отклонения за черни пътища;
• Монтаж на СПО;
• Полагане на хоризонтална маркировка;
• Доставка и полагане битумизиран трошен камък с d=5см.;
• Доставка и полагане на неплътна асфалтова смес за кръпки;
• Доставка и полагане на неплътна асфалтова смес за изравнителен пласт ;
• Доставка и полагане на плътна асфалтова смес за износващ пласт дебелина на пласта d=4см.;
• Битумен разлив;
Общото количество и обем на дейностите по обществената поръчка :
• Доставка и полагане на битумизирана балстра с d=5см. - 3 584 т.
• Доставка и полагане на неплътна асфалтова смес за кръпки - 1 459 т.
• Доставка и полагане на неплътна асфалтова смес за изравнителен пласт - 10 700т.
• Доставка и полагане на плътна асфалтова смес за износващ пласт дебелина на пласта d=4см. – 10 650т.
• Битумен разлив – 252 472м2
Предвидена е рехабилитация на общинска пътна мрежа на път VRC 1036 - Девенe – Чирен - /II - 15/ на територията на община Враца, на съществуващо трасе с обща дължина от км 0000 до км 17550.
Пътя е строен в периода 1963г., като след това са извършвани частични ремонти.
В предложението за изпълнение на поръчката участниците декларират, че при изготвяне на офертата са спазени задълженията, свързани с данъци и осигуровки, опазване на околната среда, закрила на заетостта и условията на труд, когато е приложимо.
Органите, от които участниците могат да получат необходимата информация са:
• Относно задълженията, свързани с данъци н осигуровки:
Национална агенция по приходите:
Информационен телефон на НАП - 0700 18 700;
интернет адрес: http://www.nap.bs
Национален осигурителен институт (НОИ)
Контактен център: 0700 14 802
Адрес: гр. София, 1303, бул."Александър Стамболийски" № 62-64
Интернет адрес: www.noi.bg
• Относно задълженията, свързани с опазване на околната среда:
Министерство на околната среда и водите:
Информационен център на МОСВ;
работи за посетители всеки работен ден от 14 до 17 ч.;
Адрес: гр. София 1000, бул."Мария Луиза" № 22, телефон 02/940 60 00
Интернет адрес: http://www.moew.aovernmcnl.be/
• Относно задълженията, свързани със закрила на заетостта и условията на труд:
Министерство на труда и социалната политика:
Интернет адрес: http://www.mlsp.government.bg
Адрес: гр. София 1051, ул. Триадица №2
Телефон: 02/8119 443
Агенция по заетостта:
Интернет адрес: - http://www.az.government.bg
Адрес: гр. София 1000, бул. "Княз Ал. Дондуков" № 3
Телефон: 02/980 87 19
Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“:
Интернет адрес: - http://www.gli.government.bg.
Адрес: гр. София 1000, бул. "Княз Ал. Дондуков" № 3
Контактен център: 0700 17 670
Критериите по-долу
 
ДА П1-Изпълнение на проектирането и строителството, предложено във всяка оферта в съответствие с предмета на обществената поръчка и техническите спецификации, включващ следните два подпоказателя:    30
Подпоказател - П1.1 - Оценка по технически показатели за проектиране    15
Подпоказател - П1.2 - Оценка по технически показатели за строителство    15
П2-Професионалната компетентност на персонала, на който е възложено изпълнението на строителството    16
П3-Срок за изпълнение на проектирането    5
П4-Предлагани гаранционни срокове    5
Цена
44
II.2.6) Прогнозна стойност
4950000.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
290

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

Участник, предложил по-висока цена от обявената за максимално допустима стойност за обществената поръчка, както и по-отделните дейности, ще бъде отстранен от процедурата! ВАЖНО! При грешки и/или пропуски в изчисляването на предлаганите от участника цени в ценовото предложение, същият ще бъде отстранен.
Изменения на сключения договор се допускат при условията на чл.116 от ЗОП.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът трябва да притежава регистрация в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) към Камарата на строителите в Република България, съгласно чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите (ЗКС), за изпълнение на строежи - II-ра група, III-та категория, съгласно чл. 137, ал. 1, т. 3, буква "а" от ЗУТ, а за чуждестранните лица в аналогичен регистър, съгласно законодателството на държавата членка в която са установени или на друга държава: страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.
В случай на обединение изискването се отнася до участника/участниците, които ще извършват дейностите по строителство.
В случай, че участникът предвижда участие на подизпълнители, същите трябва да са вписани в Централния професионален регистър на строителя в съответствие с видовете строително-ремонтни работи, които ще извършват като подизпълнители.
При подаване на оферта участниците попълват тази информация в Раздел А: Годност от част ІV: „Критерии за подбор“ от електронен Единен европейски документи за обществени поръчки (е-ЕЕДОП).
Минималното изискване се доказва при подписване на договор за изпълнение с:
* Копие на Удостоверение за вписване в ЦПРС към Камарата на строителите в Република България за изпълнение на строежи от категорията строеж, в която попада обекта на поръчката - за повече информация: http://register.ksb.bg/, в случай, че същото не е достъпно чрез пряк и безплатен достъп до съответната национална база данни.
В случай, че избраният за изпълнител е чуждестранно лице, той трябва да представи документ, с който да докаже, че има право да изпълнява възлаганата дейност в Република България, за изпълнение на строежи от категорията строежи, в които попада обекта на поръчката, вкл. че е извършил съответната регистрация, когато е необходимо съгласно чл. 112, ал. 1, т. 4 от ЗОП.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1. Участниците трябва да притежават застраховка „Професионална отговорност“, съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ и съгласно чл. 5 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството.
При подаване на оферта участниците попълват тази информация в поле 5 от Раздел Б: Икономическо и финансово състояние от част ІV: „Критерии за подбор“ от е-ЕЕДОП.
Минималното изискване се доказва при подписване на договор за изпълнение с:
- Документи по чл. 62, ал. 1, т. 2 от ЗОП – доказателства за наличие на застраховка „Професионална отговорност“, в случай, че същите не са достъпни чрез пряк и безплатен достъп до съответната национална база данни.


Участниците трябва да притежават застраховка „Професионална отговорност“, съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ и съгласно чл. 5 от 1. Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, при следните минимални условия:
Участниците трябва да притежават застраховка „Професионална отговорност“, съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ и съгласно чл. 5 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, при следните минимални условия:
1.1. Валидна застраховка „Професионална отговорност в проектирането” за проектант с минимална застрахователна сума, съгласно чл. 5, ал. 1, т. 3 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителство за трета категория строителство съгласно чл. 137, ал.1 от ЗУТ, съобразно строежа – предмет на обществената поръчка или еквивалентна за чуждестранни лица, в съответствие със законодателството на държавата в която са установени.
1.2. Валидна застраховка „Професионална отговорност в строителството” за строител съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ с минимална застрахователна сума, съгласно чл. 5, ал. 2, т. 3 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителство за трета категория строителство съгласно чл. 137, ал.1 от ЗУТ, съобразно строежа – предмет на обществената поръчка или еквивалентна за чуждестранни лица, в съответствие със законодателството на държавата в която са установени.
При подаване на оферта участниците попълват тази информация в поле 5 от Раздел Б: Икономическо и финансово състояние от част ІV: „Критерии за подбор“ от е-ЕЕДОП.
В случай, че участникът е чуждестранно лице изискването за застраховка за професионална отговорност на лицата по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ не се прилага за лице от държава - членка на Европейския съюз, или от друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, което се установява на територията на Република България и е предоставило еквивалентна застраховка за професионална отговорност или гаранция в друга държава - членка на Европейския съюз, или в страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, съобразно разпоредбата на чл. 171а от ЗУТ.
Минималното изискване се доказва при подписване на договор за изпълнение с:
- Документи по чл. 62, ал. 1, т. 2 от ЗОП – доказателства за наличие на застраховка „Професионална отговорност“, в случай, че същите не са достъпни чрез пряк и безплатен достъп до съответната национална база данни.
Чл. 5, ал. 2 от Наредбата определя минимални застрахователни суми, както следва: Чл. 5. (1) Минималната застрахователна сума за проектант е, както следва: 3. за строежи трета категория съгласно чл. 137, ал. 1, т. 3, буква „а“ от ЗУТ - 100 000 лв.; чл.5, ал. 2 Минималната застрахователна сума за строител е, както следва: 3. за строежи трета категория съгласно чл. 137, ал. 1, т. 3, буква „а“ от ЗУТ - 200 000 лв.
Съгласно чл. 162, ал. 1 от ЗУТ „Проектант е физическо или юридическо лице, включващо в състава си физически лица, притежаващи необходимата проектантска правоспособност."
Съгласно чл. 163, ал. 1 от ЗУТ „Строителят е физическо или юридическо лице, включващо в състава си физически лица, притежаващи необходимата техническа правоспособност, което по писмен договор с възложителя изпълнява строежа в съответствие с издадените строителни книжа."
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Участниците трябва да са изпълнили дейности с предмет и обем, идентични или сходни с предмета на поръчката, изпълнени през последните 3 (три) години, считано от датата на подаване на офертата.
При подаване на оферта участниците попълват тази информация в точка 1б от Раздел В: Технически и професионални способности от част ІV: „Критерии за подбор“ от е-ЕЕДОП.
Минималното изискване се доказва при подписване на договор за изпълнение със:
– Списък на проектирането, идентично или сходно с предмета на поръчката, за последните 3 (три) години, считано от датата на подаване на офертата, с посочване на стойностите, датите и получателите на проектирането, заедно с документи, които доказват извършената услуга.
2. Участниците трябва да са изпълнили дейности с предмет и обем, идентични или сходни с предмета на поръчката, през последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертите.
При подаване на оферта участниците попълват тази информация в точка 1а Раздел В: Технически и професионални способности от част ІV: „Критерии за подбор“ от е-ЕЕДОП.
Минималното изискване се доказва при подписване на договор за изпълнение със:
– Списък на строителството, идентично или сходно с предмета на поръчката, за последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали то е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания.


1. Участниците трябва да са изпълнили дейности с предмет и обем, идентични или сходни с предмета на поръчката, изпълнени през последните 3 (три) години, считано от датата на подаване на офертата.
Важно!
Допуска се възможност за доказване на опит в областта на проектирането, който е придобит в резултат на инженеринг, реализиран през предходните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата.
Под „сходни“ дейности с предмета и обема на поръчката следва да се разбира:
„Да е изпълнил дейности за проектиране за ново строителство и/или реконструкция, и/или рехабилитация, и/или основен ремонт на пътища от РПМ, и/или на улици, и/или на пътища от ОПМ, и съоръжения към тях, с дължина минимум 17 550 м.“
2. Участниците трябва да са изпълнили дейности с предмет и обем, идентични или сходни с предмета на поръчката, през последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертите.
За „сходни“ дейности с предмета на поръчката се разбира:
„Да е изпълнил дейности за СМР за ново строителство и/или реконструкция, и/или рехабилитация, и/или основен ремонт на пътища от РПМ, и/или на улици, и/или на пътища от ОПМ, и съоръжения към тях, с дължина минимум 17 550 м.“
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


В процедурата може да участва участник, който отговаря на условията на чл. 10, ал. 1 от ЗОП и изискванията на Възложителя. Възложителят отстранява от участие участник, за когото са налице основанията по чл. 54, ал. 1 от ЗОП и чл. 55, ал. 1, т. 1, 3, 4 и 5 от ЗОП, условията по чл. 107 от ЗОП, както и обстоятелствата по чл. 3, т. 8 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, контролираните от тях лица и техните действителни собственици, освен ако не е налице изключенията по чл. 4 от същия закон, както и обстоятелствата по чл. 69 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество, както и лице, което е нарушило забраната по чл. 101, ал. 9 или 10 от ЗОП.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

03/07/2020 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

06/07/2020 (дд/мм/гггг)   14:00 (чч:мм)

Заседателната зала на Община Враца с административен адрес: гр. Враца, ул. Стефанаки Савов № 6

Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Категория на строежа: трета категория (съгласно чл. 6, т. 1 от „Наредба №1 от 30 Юли 2003 година за номенклатурата на видовете строежи“).
Възложителят отстранява от участие участници от процедурата, когато: 1. участник, който не отговаря на поставените критерии и за подбор или не изпълни друго условие, поставено в обявлението за обществената поръчка или в документацията; 2. участник, който е представил оферта, която не отговаря на: а) предварително обявените условия на поръчката; б) правила и изисквания, свързани с опазване на околната среда, соц. и труд. право, прил. колект. спор. и/или разп. на междун. екол., соц.и труд. право, които са избр. в прилож. № 10, когато е приложимо; 3. участник, който не е представил в срок обосновка по чл. 72, ал. 1 или чиято оферта не е приета съгласно чл. 72, ал. 3 – 5 от ЗОП; 4. участник, които са свързани лица.
Гаранцията, обезпечаваща изпълнението на договора е в размер на 5 на сто от стойността му. Условията за задържане и освобождаване на гаранцията за изпълнение са посочени в проекта на договор.
Инвестиционният проект следва да бъде изработен във фаза технически, с обем и съдържание, съгласно изискванията на Наредба № 4 / 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Инвестиционният проект следва да бъде изготвен, като два самостоятелни етапа на изпълнение – първи етап обхваща участъка от път VRC 1036 до село Чирен и е с дължина 8 751 м, втори етап обхваща участъка от село Чирен до село Девене и е с обща дължина 8 979 м.
При откриване на процедурата за възлагане на обществената поръчка не е осигурено финансиране за втори етап, включващ СМР от село Чирен до село Девене - от км 8+751,00 до км 17+550,00, и възложителят е посочил това обстоятелство в обявлението – чл. 114 от ЗОП. В случай че в срок до 3 (три) месеца, считано от сключването на договора, финансиране за изпълнение на втори етап не бъде осигурено, всяка от страните има право да прекрати договора, в частта за изпълнение на втори етап, включващ СМР от село Чирен до село Девене, едностранно без да дължи предизвестие и без да дължи за това финансови или други компенсации или обезщетение на другата страна, съгласно чл. 114 от ЗОП.
Към момента на откриване на процедурата има осигурено финансиране за дейностите за проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР по първи етап, съгласно Постановление на Министерски съвет на Република България № 348 от 18.12.2019 година, в размер на 2 500 000,00 лева (два милиона и петстотин хиляди лева и нула стотинки) без включен ДДС.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

В 10-дневен срок от настъпване на обстоятелствата по чл. 197, ал. 1, т. 4 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2
Община Враца
ул. Стефанаки Савов № 6
Враца 3000 България
obshtinavr@b-trust.org +359 92623061
http://www.vratza.bg/ +359 92623061

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 08/06/2020 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва