Деловодна информация
00497
12-00-51 30/03/2020 (дд/мм/гггг)
не
00497-2020-0002 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Бяла 000530493
пл. Екзарх Йосиф I № 1
Бяла BG323 7100 България
Денис Братанов- Началник отдел ППОКХД и Ваня Минкова- Главен юрисконсулт +359 81772020
byala.rs@byala.bg +359 81774634

Интернет адрес/и

http://byala.bg/home/

https://byala-rse.imeon.bg:4443/frmAOP.aspx?hidemenu=y


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
https://byala-rse.imeon.bg:4443/frmAOP.aspx?FmPCYiznRKI%3d=7tRwumfrfPs%3d
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Консервация и реставрация на моста на Колю Фичето над река Янтра при гр. Бяла“ с две обособени позиции
45212350      
Строителство

Предметът обхваща консервация и реставрация на запазени части от моста на Колю Фичето над река Янтра при гр. Бяла. Обектът е разположен в северната част на гр. Бяла, над р Янтра, като се обхваща и частично зоната при двата бряга около моста, както и връзка с път I-5 от Републиканска пътна мрежа. Обектът е недвижима ценност на културното наследство с национално значение, фигуриращ под номер 4 в списъка на недвижимите културни ценности с национално значение на територията на област Русе на Министерство на културата. Същият е обявен за паметник на културата, като архитектурно-художествен вид, с протокол № 3 от 10.04.2000 на Национален съвет за опазване на паметниците на културата (НСОПК) към Министерство на културата.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
7187233.60      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
да
всички обособени позиции

II.2) Описание 1

„Консервация и реставрация на моста на Колю Фичето над река Янтра при гр. Бяла - Мост“ 1
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45212350      
45221113      
II.2.3) Място на изпълнение
BG323

гр. Бяла - Обектът е разположен в северната част на гр.Бяла, над р. Янтра, като разработката обхваща и частично зоната при двата бряга около моста,както и връзка с път I-5 от Републиканска пътна мрежа

С цел възстановяване на автентичността на моста се предвижда:
- разширяване в пълния му габарит на нивото на преминаване на моста в Зона 2, която е изградена в периода 1922-1923г.;
- премахване на насипната конструкция, експониране на запазените основи и възстановяване на моста в пълния му габарит на нивото на преминаване в Зона 3.
След експонирането на очакваните съществуващи в насипа опори в Зона 3, същите да се експонират и консервират. С цел завършване архитектурния образ на сводовата конструкция се предвижда същите сводове да бъдат визуално възстановени с новодобавени метални арки стъпващи в/у оригиналните опори. Около експонираните запазени автентични части ще се изградят алеи.
Северно от възстановената част на моста, извън санитарната зона съгласно визата за проектиране, над Зона 3 се предвижда изграждането на нова сграда, в която ще бъдат разположени музей за моста и цялостното творчество на Колю Фичето, както и заведение за отдих. Сградата ще има достъп от алея тръгваща от паркинга, както и по надигната пътека водеща до нивото на пътното платно на моста.
В Зона 2 съгласно разработен конструктивен проект се предвиждат укрепителни мерки - торкретиране с мрежи и анкери, в/у съществуващите бетонови конструктивни елементи- сводове и опори. За намаляване на дисонанса м/у старо и ново се предвижда последният слой торкрет-бетон да бъде обемно одветен с неутрален ахороматичен сив цвят.
Предвижда се на ръба на новоизградената конзола на горно строене в Зона 2 да се монтират окачени архитектурни елементи (завеса) повтарящи геометрията на оригиналните сводови стрелки. По същите се предвижда да се монтира и подчертаващо архитектурно осветление.
За осигуряване на безопасността, съгласно наредба 7 за правила и нормативи за устройство на отделните видове територии и устройствени зони се предвижда ръкохватка за парапет, с което ще бъдат постигната минимално изискуема височина на парапетите от 1,05м.
Мост:
За Зона 1 се предвижда възстановяване и подмяна на компроментирани части от каменната зидария, премахване на съществуващата настилка, направа на стоманобетонна плоча, замазка за наклон, изпълнение на хидроизолационен слой, пясъчна подложка и възстановяване на настилката, бордюрите и тротоарите.
За Зона 2 се предвижда направа на стоманобетонна плоча, замазка за наклон, изпълнение на хидроизолационен слой, пясъчна подложка и възстановяване на парапета, настилката, бордюрите и тротоарите в близък до автентичния им вид, като масивната част на парапетите се предвижда от предварително изготвени тела от пресован бетон. От предварително изготвени тела от пресован бетон се предвиждат и декоративни водорези монтирани пред опорите на моста, като най-горната е със силно изразен наклон, съгласно графичната част.
За Зона 3 се предвижда подпирането на новата част от моста, като конструкцията му ще стъпи върху нови основи, които ще са разположени между съществуващите експонирани основи. При пътното платно ще бъдат изпълнени стоманобетонна плоча, изпълнение на хидроизолационен слой, пясъчна подложка и възстановяване на парапета, настилката, бордюрите и тротоарите в близък до автентичния им вид, като масивната част на парапетите се предвижда от предварително изготвени тела камък с контрастна на оригиналния варовик фактура и текстура.
За Зона 4 предвижда възстановяване и подмяна на компроментирани части от каменната зидария, премахване на съществуващата настилка, направа на стоманобетонна плоча, изпълнение на хидроизолационен слой, пясъчна подложка и възстановяване на настилката, бордюрите и тротоарите.
За всички зони на моста се предвижда монтаж на предпазен парапет, който ще бъде захванат в настилката на тротоара.
Критериите по-долу
 
ДА Качество на организацията на персонала, на който е възложено изпълнението на поръчката    60
Цена
40
II.2.6) Прогнозна стойност
3944376.69      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
23

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-6.002-„Развитие на туристически атракции“ от ОПРР 2014-2020

На основание чл. 114 ЗОП, страните приемат, че към датата на откриване на процедурата, не е осигурено финансиране за изпълнението на договора, заедно с произтичащите от това последици, включително правото на прекратяване на договора по реда на чл. 114 ЗОП.

II.2) Описание 1

„Консервация и реставрация на моста на Колю Фичето над река Янтра при гр. Бяла - Сграда и съпътстваща инфраструктура“ 2
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45212350      
45000000      
45200000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG323

гр. Бяла - Обектът е разположен в северната част на гр.Бяла, над р. Янтра, като разработката обхваща и частично зоната при двата бряга около моста,както и връзка с път I-5 от Републиканска пътна мрежа

По пътя за Стърмен има спирка, която ще се разшири и ще обслужва пристигащите с автобуси туристи. Паркирането на автобусите ще е на паркинг на около 1км северно(следваща фаза на проектиране). Автомобилно паркиране-от западната страна, чрез отклонение от обсл. път I-5 от РПМ и автомобилен път с гранитни павета. Паркирането е успоредно на пътя, в близост до сградата са предвидени паркоместа за инвалиди. Предвиждат се заскалявания по коритото и устоите на моста, които са разработени в част конструктивна. Предвижда се преместване на паметника в зоната източно от пътя за Стърмен. Достъпът до него е чрез пешеходна алея и стъпала за преодоляване на нивата, започваща от съществуваща спирка за автобуси,която продължава до обезопасена панорамна тераса.На юг се предвиждат площадки за светлинно проектиране. От север на моста по поречието ще има зона за кей за лодки. В санитарната зона около моста не се предвижда затревяване, залесяване и частично изграждане на алейна мрежа, разработени в част паркоустройство.
Сградата на 2 нива ще обслужва посещаващите -целогодишен режим на работа. 1вото е повдигнато между 50см и 2м от естественото продължение на терена, а 2то ще равни с пътната част.Осн. вход на сградата е от западната ? страна и на 1во ниво. Оттам има директен достъп към мултифункционална зала за експозиции и презентации, както и прилежащите ? складово помещение и помещение за продажба на сувенири.През средата на сградата в направление север-юг ще има приемно фоайе. Така се оформя зона, която свързва мултифункционалната зала, помещението за сувенири, санитарните възли, заведение и стълба за горното ниво. От Южната страна на фоайето има вход, който води до стълба за достъп до нивото на терена. Нивата са свързани и с асансьор, а достъпът на ЛНП до сградата е с рампи към гл. вход и този от северната страна на сградата.На горното ниво има емпоре с директен достъп надигнатата пътека, водеща към пътната част на моста. В зависимост от сезонността на ползване на сградата се предвижда емпорето да се ползва активно за експозиции и др.Силуетът на сградата по южната фасада наподобява кобилична крива, която е характерна за творчеството на Уста Колю Фичето, но формата е ненатрапчива на фона на подчертаната линейност на съоръжението.Покривът е едноскатен, наклонен на север и е със затихващ силует на кобиличната крива до хоризонтална права в най-крайната си зона.
Техническа инфраструктура:Водозахранването ще се реализира от съществуващ водопровод на запад от моста.Електрозахранването-съобразено със съгласувана от местното електроразпределително дружество точка на захранване.По алейната мрежа се предвижда да се изгради парково и ефектно осветление с енергоспестяващи осветителни тела. Осветлението по моста ще подчертава архитектурата. Предвижда се лин. осветление по платното и архитектурно осветление на ниво терен за осветяване на новоекспонираните части и съоръжението За паметника на Колю Фичето се предвижда осветление.
РЕШЕНИЕ
Зона около моста: Предвиждат се алеи около моста, предимно в експонирата част и за достъп към паметника и терасата, изпълнени от декингова настилка, на скара и с основи от земни винтови анкери.
Сграда: 2етажна, монолитна с външни зидове. Фундирането на сградата ще е с пилоти и ростверк. Външните стени ще са от тухлена зидария, а вътрешните от гипсокартон в зависимост от вида на помещенията и микроклимата в тях. Главните носещи греди ще са стоманобетон, а второстепенните-метални.Предвидена е топлоизолация от външната страна на зидовете, под подовата плоча и минерална вата при покрива. Дограмата е от AL профили, а при складовете метални врати. Предвидени са подпрозоречни ламаринени поли към дограмата,настилки от гранитогрес за всички нива, облицовка от фаянсови плочи по стените в санитарните помещения до тавана им, окачен таван от хидроустойчив гипсокартон в санитарните помещения Парапетите при стълбите и емпорето са метални праховобоядисани, покривната покривка-медна ламарина.Таванът на основния обем ще е с обшивка от дърво.
Критериите по-долу
 
ДА Качество на организацията на персонала, на който е възложено изпълнението на поръчкат    60
Цена
40
II.2.6) Прогнозна стойност
3242856.91      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
23

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-6.002-„Развитие на туристически атракции“ от ОПРР 2014-2020

На основание чл. 114 ЗОП, страните приемат, че към датата на откриване на процедурата, не е осигурено финансиране за изпълнението на договора, заедно с произтичащите от това последици, включително правото на прекратяване на договора по реда на чл. 114 ЗОП.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът следва да има регистрация в Централния професионален регистър на строителя, съгласно Закона за камарата на строителите за изпълнение на строежи с обхват първа група, първа категория по смисъла на чл. 5, ал. 6, т. 1.1. от Правилника за реда за вписване и водене на Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС), издаден от Камарата на строителите в България, която да му позволява извършването на строителните работи, предмет на настоящата поръчка, а за чуждестранно лице - еквивалентен документ или декларация от компетентните органи, съгласно националния му закон за вписването на лицето в съответен професионален регистър на държавата, в която е установен, допускащ съгласно законодателството на държавата, в която лицето е установено и осъществява дейността си, извършване на строителните работи, които са предмет на настоящата обществена поръчка, придружен с превод на български език.
Подизпълнители, които ще изпълняват дейност по строителство, както и онези съдружници в обединение, което не е ЮЛ, но съгласно договора за обединение ще изпълняват дейност по строителство, също следва да са вписани в ЦПРС, за изпълнение на съответната група и категория строеж.
Изискването важи и за двете обособени позиции.
Участникът следва да представи изискуемата информация в поле 1) на раздел А: „Годност“, Част IV: „Критерии за подбор“ от Единен европейски документи за обществени поръчки (ЕЕДОП), като се посочва информация относно вписването в съответния регистър, дали документът е на разположение в електронен формат, както и уеб сайт, орган или служба, издала документа и точно позоваване на документа.
Доказване на посочените изисквания
За доказване на посоченото изискване по т. 1, участниците представят при поискване в хода на процедурата, съгласно чл. 67, ал. 5 от ЗОП или преди сключването на договор за обществена поръчка:
- заверено копие от Удостоверение за вписване в ЦПРС към Камарата на строителите в България за изпълнение на строежи от категорията строеж, в която попада обекта на поръчката. В случай че участник е чуждестранно лице от страна-членка на ЕС, представя декларация или удостоверение за вписване в професионален регистър на държавата, в която е установено, и издаден от компетентен орган съгласно правото на държавата, в която е установен, за право да изпълнява дейности по СМР, предмет на настоящата обществена поръчка.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1. Участниците следва да са реализирали минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката (строително-монтажни работи), изчислен на база годишните обороти, за последните три приключили финансови години, в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си, в размер не по-малък от прогнозна стойност на съответната обособена позиция.
Изискването важи и за двете обособени позиции.
В случай че участникът подава оферта за повече от 1 обос.позиция, то участникът следва да докаже миним.оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката (СМР) за последните 3 приключили финансови години, в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си, в размер на прогн.стойност на обос.позиция № 1, тъй като същата е с по-висока прогн. стойност.
При използ.на подизпълнител, изискванията за оборот се отнасят и за всеки един от подизпълнителите, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
Участникът следва да предостави изискуемата информация по т. 1 в Част ІV, Раздел Б, т. 2 а) от ЕЕДОП.
За доказване на посоченото изискване по т. 1, участниците представят при поискване в хода на процедурата, съгласно чл. 67, ал. 5 от ЗОП или преди сключ.на договор за общ.поръчка:
1. заверено копие от ГФО за последните 3 приключили финан.години, когато публикуването им се изисква съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен;
2. справка по години за реализирания оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, изчислен на база годишните обороти, за последните 3 приключили финан.години.
Информацията за доказване на съответствието с миним.изисквания на Възложителя може да обхване и по-кратък период от посочения по-горе в завис.от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си.
2. Участниците следва да притежават валидна застраховка „Професионална отговорност“ на участниците в строителството по чл.171 от ЗУТ с покритие, съответстващо на категорията на строежа, предмет на настоящата обществена поръчка, а именно: 600 000 лева, каквато е минималната застрахователна сума за строителство първа категория по чл. 137, ал. 1, т. 1 от ЗУТ съобразно чл. 5, ал. 2, т. 1 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството.
Изискването важи и за двете обособени позиции.
За участник или партньор в обединение, или подизпълнител, който е установен / регистриран извън РБългария, застраховката за профес.отговорност следва да бъде еквивалентна на тази по чл.171, ал.1 от ЗУТ, но издадена съгласно законодателството на държавата, в която е установен/регистриран стоп.субект.
Подизпълнители, които ще изпълняват дейност по строителство, както и онези съдружници в обединение, което не е ЮЛ, но съгласно договора за обединение ще изпъл.дейност по строителство, също следва да притежават валидна застраховка „профес. отговорност“, отговаряща на горепос.изисквания.
Участникът попълва т. 5 на раздел Б, Част IV от ЕЕДОП, предоставяйки данни и информация относно: (1) застрах.полица/еквив.документ - вид, номер, дата и орган на издаване; (2) застрахованото лице; (3) профес.дейност, която е предмет на застраховката (вкл. категория на строежи); (4) срок/валидност на застраховката; (5) общ лимит на отговорност и валута.
За доказване на посоченото изискване по т.2, участниците представят при поискване в хода на процедурата, съгласно чл.67, ал. 5 от ЗОП или преди сключ.на договор за общ. поръчка:
- заверено копие на застраховка „Профес.отговорност“ на участниците в строителството по чл. 171 от ЗУТ, покриваща миним.застрах.сума съответно за строител за катег.строеж, в която попада обекта на поръчката или съотв.валиден аналогичен документ или еквивалент, съгласно законодателството на страната, в която е регистриран участникът чуждестранно лице. Когато по основат.причина участникът не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето иконом.и фин.състояние с помощта на всеки др.документ.


1. Участниците следва да са реализирали минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката (строително-монтажни работи), изчислен на база годишните обороти, за последните три приключили финансови години, в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си, в размер не по-малък от прогнозна стойност на съответната обособена позиция.
Изискването важи и за двете обособени позиции.
В случай че участникът подава оферта за повече от 1 обос.позиция, то участникът следва да докаже миним.оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката (СМР) за последните 3 приключили финансови години, в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си, в размер на прогн.стойност на обос.позиция № 1, тъй като същата е с по-висока прогн. стойност.
При използ.на подизпълнител, изискванията за оборот се отнасят и за всеки един от подизпълнителите, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
Участникът следва да предостави изискуемата информация по т. 1 в Част ІV, Раздел Б, т. 2 а) от ЕЕДОП.
2. Участниците следва да притежават валидна застраховка „Професионална отговорност“ на участниците в строителството по чл.171 от ЗУТ с покритие, съответстващо на категорията на строежа, предмет на настоящата обществена поръчка, а именно: 600 000 лева, каквато е минималната застрахователна сума за строителство първа категория по чл. 137, ал. 1, т. 1 от ЗУТ съобразно чл. 5, ал. 2, т. 1 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството.
Изискването важи и за двете обособени позиции.
За участник или партньор в обединение, или подизпълнител, който е установен / регистриран извън РБългария, застраховката за профес.отговорност следва да бъде еквивалентна на тази по чл.171, ал.1 от ЗУТ, но издадена съгласно законодателството на държавата, в която е установен/регистриран стоп.субект.
Подизпълнители, които ще изпълняват дейност по строителство, както и онези съдружници в обединение, което не е ЮЛ, но съгласно договора за обединение ще изпъл.дейност по строителство, също следва да притежават валидна застраховка „профес. отговорност“, отговаряща на горепос.изисквания.
Участникът попълва т. 5 на раздел Б, Част IV от ЕЕДОП, предоставяйки данни и информация относно: (1) застрах.полица/еквив.документ - вид, номер, дата и орган на издаване; (2) застрахованото лице; (3) профес.дейност, която е предмет на застраховката (вкл. категория на строежи); (4) срок/валидност на застраховката; (5) общ лимит на отговорност и валута.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Участниците следва да са изпълнили през последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата, дейности с предмет, идентични или сходни с предмета на поръчката.
При използване на подизпълнител, изискването по т. 1 се отнася и за всеки един от подизпълнителите, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
Участникът следва да предостави изискуемата информация по т. 1. в Част ІV, Раздел В, т. 1а) от ЕЕДОП за дейностите с предмет и обем, идентичен или сходен с този на поръчката, изпълнени за последните 5 години, считано от датата на подаване на офертата, с посочване на стойност, получател, дата на приключ.на изпълнението, мястото, вида и обема на изпълнените дейности, както и дали са изпълнени в съответствие с нормат.изисквания.
За доказване на посочените изисквания по т. 1 участниците представят при поискване в хода на процедурата, съгласно чл. 67, ал. 5 от ЗОП или преди сключ.на договор за общ.поръчка:
Списък на строителството, идентично или сходно с предмета на общ. поръчка, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълн., мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормат.изисквания.
2. Участниците следва да разполагат с екип, ангажиран с изпълнението на поръчката, в минимален състав съгл. изискванията на Възложителя.
Участникът следва да предостави изискуемата информация по т.2 в Част ІV, Раздел В, т. 6 от ЕЕДОП. Посочва се пълната информация, необходима за доказване на въведените към всеки от експертите миним.изисквания, в това число: номер, дата и учебно заведение, издало диплома/сертификат, описание на идент.или сходно строителство с посочване на обект.
За доказване на посочените изисквания по т.2. участниците представят при поискване в хода на процедурата, съгласно чл. 67, ал. 5 от ЗОП или преди сключ. на договор за общ.поръчка:
- Списък на ключовите експерти, които ще отговарят за изпълнението, както и документи, които доказват профес.компет.на лицата.
3. Участниците следва да имат разработена, внедрена и сертифицирана система за управление на качеството по стандарт БДС EN ISO 9001:2015 или еквивалент с предметен обхват: строителство.
Участникът попълва раздел Г в Част IV от ЕЕДОП, като по отнош.на притежавания от него Сертификат за прилагане на горепос.стандарт впише информация относно: (1) наименование на стандарта, който прилага, (2) неговия обхват, (3) дата и орган на издаване, срокът му на валидност и (5) публ.регистър, в който се съдържа информ. за наличието на този сертификат (в случай на приложимост).
4. Участникът следва да има разработена, внедрена и сертифицирана система за управление на околната среда по стандарт БДС EN ISO 14001:2015 или еквивалент с предметен обхват: строителство.
Участникът попълва раздел Г в Част IV от ЕЕДОП, като по отношение на притежавания от него Сертификат за прилагане на горепос.стандарт впише информация относно: (1) наименование на стандарта, който прилага, (2) неговия обхват, (3) дата и орган на издаване, срокът му на валидност и (5) публ.регистър, в който се съдържа информ.за наличието на този сертификат (в случай на приложимост).
За доказване на посочените изисквания по т. 3 и т. 4 участниците представят при поискване в хода на процедурата, съгласно чл. 67, ал. 5 от ЗОП или преди сключ. на договор за общ.поръчка:
- заверено копие на сертификат, издаден от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европ.стандарти от ИА „БСА“ или от друг нац.орган по акредитация, който е страна по Многостр.спораз.за взаимно признаване на Европ.организация за акредитация, за съотв.област или да отговарят на изискв.за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от ЗНАООС.


1. Участниците следва да са изпълнили през последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата, дейности с предмет, идентични или сходни с предмета на поръчката.
Под „дейности с предмет, идентични или сходни с предмета на поръчката“ следва да се разбира: „извършване на строително ремонтни работи по реставрацията и/или консервацията на обекти – „недвижими културни ценности”.
Възложителят не поставя изискване за обем.
Изискването важи и за двете обособени позиции.
В случай че участник подава оферта за повече от една обособена позиция е допустимо да е изпълнил само една дейност с предмет, идентичен или сходен с предмета на поръчката.
2. Участниците следва да разполагат с екип, ангажиран с изпълнението на поръчката, в минимален състав, както следва:
- Технически ръководител – да притежава висше образование с минимална образователно-квалификационна степен „магистър“ или еквивалентна образователна степен, в случаите когато е придобита в чужбина, с професионална квалификация „строителен инженер“, „инженер“ или „архитект“ или средно образование с четиригодишен курс на обучение със специалност „строителен техник“ или еквивалентна специалност съгласно чл. 163а от ЗУТ.
- Специалист за контрол на качеството/отговорник по качеството - да притежава валидно удостоверение за преминато обучение за контрол върху качеството на изпълнение на строителството, за съответствие на влаганите в строежите строителни продукти със съществените изисквания за безопасност или еквивалентно.
– Експерт по безопасност и здраве в строителството - да притежава валидно удостоверение за „Експерт по безопасност и здраве“ съгласно Наредба №РД-07-2 от 16.12.2009 г. за условията и реда за провеждането на периодично обучение и инструктаж на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд или еквивалентно.
- поне едно лице, вписано в регистъра по чл. 165 от ЗКН, а за чуждестранно лице - еквивалентен документ или декларация от компетентните органи, съгласно националния му закон за вписването на лицето в съответен професионален регистър на държавата, в която е установен, допускащ съгласно законодателството на държавата, в която лицето е установено и осъществява дейността си, извършване на строителните работи, които са предмет на настоящата обществена поръчка, придружен с превод на български език.
Всеки от експертите в екипа следва да е взел участие в съответното експертно качество, за което е предложен, в изпълнението на строителство/дейности с предмет, идентичен или сходен с предмета на поръчката.
Изискването важи и за двете обособени позиции.
Под „дейности с предмет, идентични или сходни с предмета на поръчката“ в случая следва да се разбира: „извършване на строително ремонтни работи по реставрацията и/или консервацията на обекти – „недвижими културни ценности”.
Възложителят приема еквивалентни образователни степени и специалности от лица, придобили образованието си в чужбина, или получили специалност с друго наименование, но еквивалентна на изискуемата. Тежестта за доказване на еквивалентността е на участника.
Участникът трябва да посочи отделни лица за всяка от позициите/длъжностите от експертния състав, с изключение на лицето, вписано в регистъра по чл. 165 от ЗКН.
В случай че участник подава оферта за повече от една обособена позиция, лицата, предложени за позицията Технически ръководител, следва да са различни. За останалите две позиции се допуска да се предложи едно и също лице за двете обособени позиции.
3. Участниците следва да имат разработена, внедрена и сертифицирана система за управление на качеството по стандарт БДС EN ISO 9001:2015 или еквивалент с предметен обхват: строителство.
Изискването важи и за двете обособени позиции.
4. Участникът следва да има разработена, внедрена и сертифицирана система за управление на околната среда по стандарт БДС EN ISO 14001:2015 или еквивалент с предметен обхват: строителство.
Изискването важи и за двете обособени позиции.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


А) Гаранцията за изпълнение на договора по съответната обособена позиция се представя от участника, определен за изпълнител, при подписване на договора по съответната обособена позиция, в размер на 3 % (три на сто) от стойността на договора без вкл. ДДС. Условията за освобождаване и задържане на гаранцията за изпълнение са определени в проекта на договора.
Б) ГАРАНЦИЯ ЗА АВАНСОВО ПРЕДОСТАВЕНИ СРЕДСТВА: При подписването на договора по съответната обособена позиция, Изпълнителят представя на Възложителя гаранция, в размер на сумата на авансово предоставените средства, която ги обезпечава. Условията за гаранцията за аванс.предост.средства са определени в документацията.
В) За участниците следва да не са налице основанията за отстраняване чл. 54, ал. 1 от ЗОП, чл. 3, т. 8 от ЗИФОДРЮПДРСТЛТДС, чл. 69 от ЗПКОНПИ и чл. 101, ал. 11 от ЗОП. Констатирането на наличие на което и да е от посочените обстоятелства ще доведе до отстраняване на участника с изкл.на изрично посочените случаи в ЗОП.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
ДА
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

27/04/2020 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата

25/10/2020 (дд/мм/гггг)
или

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

28/04/2020 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

Заседателна зала в сградата на Общинска администрация, находяща се в гр. Бяла, област Русе, пл. "Екзарх Йосиф I" № 1.

На заседанието по отваряне на офертите могат да присъстват представители на участниците и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

1. Когато участник подава оферта за повече от една обособена позиция в опаковката по чл. 47, ал. 2 от ППЗОП за всяка позиция се представят поотделно комплектувани документи по чл. 39, ал. 3, т. 1 от ППЗОП и отделни непрозрачни пликове с надпис „Предлагани ценови параметри”, с посочване на позицията, за която се отнасят. Не се допуска представяне на едно заявление за участие, съдържащо документите по чл. 39, ал. 2 от ППЗОП, тъй като критериите за подбор по отделните обособени позиции не са еднакви.
2. На основание чл. 114 ЗОП, страните приемат, че към датата на откриване на процедурата, не е осигурено финансиране за изпълнението на договора, заедно с произтичащите от това последици, включително правото на прекратяване на договора по реда на чл. 114 ЗОП. Договорите ще бъдат сключени под условие в съответствие с чл. 114 от ЗОП и е с отложено изпълнение.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Жалба срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или за допълнителна информация може да се подава в 10-дневен срок от изтичане на срока по чл. 179 от ЗОП, съгласно чл. 197, ал. 1, т. 4 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 30/03/2020 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва