Деловодна информация
2676
26 04/11/2019 (дд/мм/гггг)
да
да
04/11/2019 (дд/мм/гггг)
2676-2019-0001 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Детска градина Пролет 101005656
ул.Теменуга 2
Сандански BG413 2800 България
Мария Чинкова +359 898616102
cdg.prolet@mail.bg +359 898616102

Интернет адрес/и

www.prolet@mail.bg

https://sop.bg/dg-prolet-959/


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
https://sop.bg/dg-prolet-959/
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Доставка на хранителни продукти за нуждите на храненето на децата от ДГ „Пролет“ гр.Сандански“
15800000      
Доставки

Предметът на настоящата поръчка е „Доставка на хранителни продукти за нуждите на храненето на децата от ДГ „Пролет“ гр.Сандански“, по следните обособени позиции:
- обособена позиция № 1 Доставка на месо и месни продукти, мляко и млечни продукти, риба за нуждите на храненето на децата от ДГ „Пролет“ гр.Сандански;
- обособена позиция № 2 Доставка на плодове, зеленчуци и консерви за нуждите на храненето на децата от ДГ „Пролет“ гр.Сандански;
- обособена позиция № 3 Доставка на други хранителни продукти за нуждите на храненето на децата от ДГ „Пролет“ гр.Сандански;
обособена позиция № 4 Доставка на хляб и хлебни изделия за нуждите на храненето на децата от ДГ „Пролет“ гр.Сандански;
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
361240      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
да
всички обособени позиции

II.2) Описание 1

Доставка на месо и месни продукти, мляко и млечни продукти, риба за нуждите на храненето на децата от ДГ „Пролет“ гр.Сандански 1
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
15100000      
15500000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG413

гр.Сандански, община Сандански, област Благоевград, ул. „Теменуга“ №2

ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ № 1: Доставка на месо и месни продукти, мляко и млечни продукти, риба за нуждите на храненето на децата от ДГ „Пролет“ гр.Сандански – пиле /замразено/ - 2000 кг.; пилешки бутчета /замразени/ - 1600 кг.; пиле – охладено – 800 кг.; пуешко бутче – 600 кг.; заек – 300 кг.; пилешки пържоли – 200 кг.; телешко месо – шол /охладено/ - 1000 кг.; свинско месо – плешка /охладено/ 400 кг.; свинско месо – шол /охладено/ - 1600 кг.; мляно месо – 60% тел. – 40 % свинско – 2000 кг.; кебапче – 60 гр. /охладено/ - 3000 бр.; кюфте – 60 гр. /охладено/ - 2000 бр.; шунка – 1200 кг.; шпеков салам –– 1200 кг.; прясно мляко – 6000 л.; кисело мляко 2 % кофичка 400 гр. БДС – 6000 бр.; кисело мляко 3,6% кофичка 400 гр. БДС – 6000 бр.; сирене краве по БДС /узряло/ - 1000 кг.; кашкавал – краве по БДС /узряло/ - 1000 кг.; извара от краве мляко – 500 кг.; краве масло – българско 125 гр. БДС – 5000 бр.; филе „Скумрия“ – 3000 кг.; филе „хек“ – 2000 кг.;
Критериите по-долу
 
ДА 2. Срок за отстраняване на несъответствие на количеството и качеството на доставените продукти при рекламация от възложителя (П2)    20%
3. Срок на доставка (П3)    20%
Цена
60%
II.2.6) Прогнозна стойност
183950      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
24

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

II.2) Описание 1

Доставка на плодове, зеленчуци и консерви за нуждите на храненето на децата от ДГ „Пролет“ гр.Сандански 2
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
15300000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG413

гр.Сандански, община Сандански, област Благоевград, ул. „Теменуга“ №2

ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ № 2: Доставка на плодове, зеленчуци и консерви за нуждите на храненето на децата от ДГ „Пролет“ гр.Сандански; - диня – 4000 кг.; пъпеши – 2000 кг.; лимони – летен сезон – 100 кг., зимен сезон – 200 кг.; банани – летен сезон – 1000 кг., зимен сезон – 3000 кг.; ябълки – летен сезон – 1000 кг., зимен сезон – 7000 кг.; круши – летен сезон – 600 кг., зимен сезон – 3000 кг.; праскови – 1000 кг.; кайсии – 800 кг.; сливи – летен сезон – 600 кг., зимен сезон – 200 кг.; грозде – летен сезон – 3000 кг., зимен сезон – 200 кг.; череши – 800 кг.; ягоди – 600 кг.; киви – 1000 кг.; тиква – цигулка – 800 кг.; домати – летен сезон – 1000 кг., зимеен сезон – 1800 кг.; краставици – летен сезон – 1000 кг., зимен сезон – 2000 кг.; чушки –летен сезон – 500 кг., зимен сезон – 100 кг.; моркови – летен сезон – 500 кг., зимен сезон – 1000 кг.; зеле – летен сезон – 1000 кг., зимен сезон – 3000 кг.; тиквички – летен сезон – 300 кг., зимен сезон – 100 кг.; маруля – 1000 кг.; спанак – летен сезон – 200 кг., зимен сезон – 300 кг.; картофи – ранни и късни – летен сезон – 1000 кг., зимен сезон – 5000 кг.; зелен фасул – клас I – летен сезон – 200 кг., зимен сезон – 200 кг.; кромид лук – летен сезон – 400 кг., зимен сезон – 1000 кг.; пресен лук – летен сезон – 100 вр., зимен сезон – 100 вр.; чесън – летен сезон – 10 кг., зимен сезон – 20 кг.; пресен чесън – летен сезон – 50 вр., зимен сезон – 50 вр.; праз – летен сезон – 100 вр., зимен сезон – 300 вр.; авокадо – 200 кг.; магданоз – летен сезон – 300 вр., зимен сезон – 800 вр.; броколи – летен сезон – 200 кг., зимен сезон – 300 кг.; орехови ядки – 50 кг.; сусамови ядки – 40 кг.; лютеница 560 гр. Буркан БДС – 500 бр.; лютеница 314 гр. – буркан БДС – 400бр.; зелен фасул 720 гр. Буркан – 600 бр.; гъби 720 гр. Буркан – 200 бр.; червени домати белени 720гр. Буркан – 900 бр.; доматено пюре 720 гр. Буркан – 200 бр.; гювеч 720 гр. Буркан – 1000 бр.; кисели краставички 720 гр. Буркан – 200 бр.; конфитюр 314 гр. Ягода – 600 бр.; пчелен мед – 100% - 400 кг.;
Критериите по-долу
 
ДА 2. Срок за отстраняване на несъответствие на количеството и качеството на доставените продукти при рекламация от възложителя (П2)    20%
3. Срок на доставка (П3)    20%
Цена
60%
II.2.6) Прогнозна стойност
70290      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
24

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

II.2) Описание 1

Доставка на други хранителни продукти за нуждите на храненето на децата от ДГ „Пролет“ гр.Сандански 3
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
15800000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG413

гр.Сандански, община Сандански, област Благоевград, ул. „Теменуга“ №2

ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ № 3: Доставка на други хранителни продукти за нуждите на храненето на децата от ДГ „Пролет“ гр.Сандански; захар екстра бяла – 4000 кг. ; захар пудра – 0,500 кг. – 200 кг.; брашно тип 500 – УС – 6000 кг.; галета – 10 кг.; боб, стар фасул – 1500 кг.; леща – 800 кг.; фиде 400 гр. – 600 бр.; макарони 400гр. – 1000 бр.; кус – кус 400 гр. – 1500 бр.; юфка домашна 400 гр. – 500 бр.;грис 500 гр. – 600 кг.; жито 500 гр. – 1000 кг.; натурален сок – 500 кг.; точени тънки кори – пакет – 200 бр.; мая хлебна 30 гр. Пакет – 3000 бр.; бисквити 330 гр. Пакет– 2000 бр.; обикновени бисквити 160 гр. Пакет – 1000 бр.; обикновени вафли – 2000 бр.; ориз – 1200 кг.; кроасани 65 гр. – 2000 бр.; локум обикновен 150 гр. Кутия – 2000 бр.; спагети 500 гр. – 400 бр.; шоколад без ядки 100 гр. – 2000 бр.; течен шоколад кофички – 600 кг.; боза – 4000 л.; нектар – 3000 л.; елда – 300 кг.; яйца – L- клас – А – 20 000 бр.; маслини - /натурални/ без костилка – 500 кг.; джоджен 10 гр. – 800 бр.; чубрица 10 гр. – 1000 бр.; червен пипер 50 гр. – 1000 бр.; черен пипер 10 гр. – 400 бр.; бакпулвер 10 гр. – 2000 бр.; нишесте 60 гр. – 4000 бр.; корнфлекс – 300 кг.; билков чай кутия – 20гр. – 1000 бр.; олио – слънчогледово – бисер – БДС – 3000 л.; оцет 0,700 – 900 бр.; сол – 800 кг.; замразена грах / в опаковка от 1 кг. – 1000 кг.; замразен зеленчуков микс – 1000 кг.; ванилия 5 гр. – 4000 бр.; канела 0,10 гр. – 100 бр.; какао 100 гр. – 300 бр.; амониев бикарбонат 10 гр. – 50бр.; сода бикарбонат 100 гр. – 100 бр.; мюсли за деца – 600 кг.; мармалад /шипков/ - 500 кг.; овесени ядки – 500 кг.; спанак замразен – 800 кг.; халва –250 гр. – 600 бр.;
Критериите по-долу
 
ДА 2. Срок за отстраняване на несъответствие на количеството и качеството на доставените продукти при рекламация от възложителя (П2)    20%
Срок на доставка (П3)    20%
Цена
60%
II.2.6) Прогнозна стойност
81100      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
24

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

II.2) Описание 1

Доставка на хляб и хлебни изделия за нуждите на храненето на децата от ДГ „Пролет“ 4
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
15810000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG413

гр.Сандански, община Сандански, област Благоевград, ул. „Теменуга“ №2

ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ № 4: Доставка на хляб и хлебни изделия за нуждите на храненето на децата от ДГ „Пролет“ гр.Сандански; - хляб „Стара загора“ УС – 15000 бр.; хляб „Типов“ УС – 6000 бр.; баничка със сирене 100 гр. – 2000 бр.; кроасан 100 гр. – 2000 бр.; пица 100 гр. – 2000 бр.; козунак 500 гр. – 2000 бр.; геврек – 3000 бр.; пълнозърнест хляб – 1500 бр.;
Предмет на настоящата обществена поръчка е извършване на дейности, свързани с ежедневната доставка на хляб и закуски и периодични доставки по заявка на хранителни продукти и изделия за нуждите на Детска градина „Пролет“, гр.Сандански.
Критериите по-долу
 
ДА 2. Срок за отстраняване на несъответствие на количеството и качеството на доставените продукти при рекламация от възложителя (П2)    20%
Срок на доставка (П3)    20%
Цена
60%
II.2.6) Прогнозна стойност
25900      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
24

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът трябва да има издадено на свое име Удостоверение за регистрация на обект за производство и/или търговия с хранителни продукти, регистриран по чл.12 от Закона за храните, за групите храни от съответната обособена позиция, за която се подава оферта, а за чуждестранни лица - в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в кото са установени. Изискването се отнася за всяка обособена позиция. При подаването на офертата, участникът декларира съответствието с критерийте за подбор чрез попълване на част IV: Критерии за подбор, Раздел А на ЕЕДОП.
В случаите на чл.67, ал.5 и ал.6 обстоятелствата се доказват с: заверено копие на Удостоверение за регистрация на обект по чл.12 от Закона за храните, издадено от БАБХ, на името на участника.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Възложителят не поставя изисквания за икономическото и финансово състояние на участниците.

Възложителят не поставя изисквания за икономическото и финансово състояние на участниците.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

Участниците в процедурата трябва да отговарят на следните минимални изисквания към техническите и професионалните им способности:
1. През последните три години, считано от датата на подаване на офертата, участникът трябва да е изпълнил минимум по една дейност с предмет и обем, идентичен или сходен с тези на поръчката по съответната обособена позиция.
ЗАБЕЛЕЖКА: под дейност сходна с предмета на поръчката по съответната обособена позиция, следва да се разбира доставката на хранителни продукти и/или групите храни от обособената поциция, за която се отнася офертата на участника.
За всяка обособена позиция поне една от декларираните от участника дейности следва да е с обем, съответстващ минимум на прогнозната стойност на позицията, посочена в документацията за участие.
„Изпълнена“ е тази доставка, чието изпълнение е приключило в рамките на заложения от възложителя период, независимо от началната дата на изпълнението.
2. Участникът следва да разполага с удостоверение за регистрация на обект за производство и/или търговия с храни по смисъла на чл.12, ал. 9 от Закона за храните, обхващащо групата храни от съответната обособена позиция.
3. За срока на изпълнение на договора участниците следва да имат на разположение за изпълнение на обществената поръчка собствена и/или наета складова база или помещение, която / което е вписано/ в регистъра на Комисията по стокови борси и тържища като самостоятелен обект, съгласно чл.3В от Закона за стоковите борси и тържища /ЗСБТ/. Изискването за вписване не се отнася в случаите, изрично посочени като изключения съгласно чл.3б от ЗСБТ.
4. За срока на договора участниците следва да разполагат с минимум 2 /два/ броя транспортни средства за всяка обособена позиция, за която участват, като за обособена позиция с № 1 – транспортните средства следва да са регистрирани в ОДБХ/БАБХ и отговарящи на санитарно – хигиенните изисквания за транспорт на хранителни продукти, съответни на хранителните продукти от обособената позиция. Транспортните средства със специално предназначение трябва да осигуряват съответните температурни параметри и условия за превоз на различни групи храни.
Възложителят залага такъв брой автомолили /но не по-малко от посочения в т.4 /поради необходимостта в случай на рекламация да се осигури навременна доставка на хранителните продукти и изделия;
Забележка: Ако участникът участва за повече от една обособена позиция, то той следва да осигури автомобили за изпълнение на поръчката по всяка позиция. В случай на пригодност на транспортното средство / според удостоверението за регистрация за превоз на хранителни стоки/, се допуска участникът да представи едно и също транспортно средство за различните обособени позиции.


Участниците в процедурата трябва да отговарят на следните минимални изисквания към техническите и професионалните им способности:
1. През последните три години, считано от датата на подаване на офертата, участникът трябва да е изпълнил минимум по една дейност с предмет и обем, идентичен или сходен с тези на поръчката по съответната обособена позиция.
ЗАБЕЛЕЖКА: под дейност сходна с предмета на поръчката по съответната обособена позиция, следва да се разбира доставката на хранителни продукти и/или групите храни от обособената поциция, за която се отнася офертата на участника.
За всяка обособена позиция поне една от декларираните от участника дейности следва да е с обем, съответстващ минимум на прогнозната стойност на позицията, посочена в документацията за участие.
„Изпълнена“ е тази доставка, чието изпълнение е приключило в рамките на заложения от възложителя период, независимо от началната дата на изпълнението.
2. Участникът следва да разполага с удостоверение за регистрация на обект за производство и/или търговия с храни по смисъла на чл.12, ал. 9 от Закона за храните, обхващащо групата храни от съответната обособена позиция.
3. За срока на изпълнение на договора участниците следва да имат на разположение за изпълнение на обществената поръчка собствена и/или наета складова база или помещение, която / което е вписано/ в регистъра на Комисията по стокови борси и тържища като самостоятелен обект, съгласно чл.3В от Закона за стоковите борси и тържища /ЗСБТ/. Изискването за вписване не се отнася в случаите, изрично посочени като изключения съгласно чл.3б от ЗСБТ.
4. За срока на договора участниците следва да разполагат с минимум 2 /два/ броя транспортни средства за всяка обособена позиция, за която участват, като за обособена позиция с № 1 – транспортните средства следва да са регистрирани в ОДБХ/БАБХ и отговарящи на санитарно – хигиенните изисквания за транспорт на хранителни продукти, съответни на хранителните продукти от обособената позиция. Транспортните средства със специално предназначение трябва да осигуряват съответните температурни параметри и условия за превоз на различни групи храни.
Възложителят залага такъв брой автомолили /но не по-малко от посочения в т.4 /поради необходимостта в случай на рекламация да се осигури навременна доставка на хранителните продукти и изделия;
Забележка: Ако участникът участва за повече от една обособена позиция, то той следва да осигури автомобили за изпълнение на поръчката по всяка позиция. В случай на пригодност на транспортното средство / според удостоверението за регистрация за превоз на хранителни стоки/, се допуска участникът да представи едно и също транспортно средство за различните обособени позиции.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

12/12/2019 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

13/12/2019 (дд/мм/гггг)   11:30 (чч:мм)

гр.Сандански, ул.Теменуга 2, сградата на ДГ Пролет

представители на участниците и средствата за масово осведомяване
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

жалба може да се подава в 10 - дневен срок от изтичането на срока по чл.100, ал.3 от ЗОП срещу решението за откриване на процедурата, съгласно разпоредбата на чл.197, ал.1, т.1 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 04/11/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва