Деловодна информация
01224
БНБ - 89931 13/08/2019 (дд/мм/гггг)
да
да
13/08/2019 (дд/мм/гггг)
01224-2019-0024 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Българска народна банка 000694037
пл. Княз Александър I № 1
София BG411 1000 България
Станислава Стойнева +359 291451807
publicprocurement@bnb.org +359 29508452

Интернет адрес/и

http://www.bnb.bg/

https://www.bnb.bg/AboutUs/AUPublicProcurements/AUPPList/PP_01224-2019-0024_BG


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
https://www.bnb.bg/AboutUs/AUPublicProcurements/AUPPList/PP_01224-2019-0024_BG
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Българска народна банка

I.5) Основна дейност 

Икономически и финансови дейности

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Развитие и абонаментно обслужване на Интегрираната статистическа информационна система (ИСИС) в БНБ“
72000000      
Услуги

Настоящата обществена поръчка е за сключване на рамково споразумение и включва следните дейности: 1. Абонаментно обслужване на Интегрираната статистическа информационна система в БНБ (наричана по-нататък ,,системата/ИСИС”). 2. Проектиране, разработка и внедряване на подобрения, изменения и допълнения (наричани по-нататък алтернативно ,,актуализации на системата” или „функционално развитие“) към ИСИС. 3. Гаранционна поддръжка на съответните актуализации на системата. След изтичане на съответния срок на гаранционна поддръжка обслужването на съответните актуализации става част от абонаментното обслужване на системата по т. 1. въз основа на уведомление/искане от страна на възложителя. ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ НА УСЛУГИТЕ СЕ СЪДЪРЖА В РАЗДЕЛ II.2.4.)
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
815400      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
72000000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG411

гр. София, пл. „Княз Александър I“ № 1

1. Абонаментно обслужване на Интегрираната статистическа информационна система в БНБ (наричана по-нататък ,,системата/ИСИС”). Абонаментното обслужване се осъществява съгласно „Обхват, изисквания и условия за абонаментно обслужване на Интегрирана статистическа информационна система (ИСИС) в БНБ“ –Приложение № 1.2. и въз основа на отправено Искане за допълване на оферта. Абонаментното обслужване на системата следва да се осъществява за 4 (четири) години, считано от 08.02.2020 г. 2. Проектиране, разработка и внедряване на подобрения, изменения и допълнения (наричани по-нататък алтернативно ,,актуализации на системата” или „функционално развитие“) към ИСИС. Дейностите се осъществяват съгласно „Основни насоки за развитие на Интегрираната статистическа информационна система“ – Приложение № 1.3. и въз основа на отправено Искане за допълване на оферта. Общият обем на дейностите по функционално развитие е в обем 4000 човекочаса, който обем е ориентировъчен. 3. Гаранционна поддръжка на съответните актуализации на системата. След изтичане на съответния срок на гаранционна поддръжка обслужването на съответните актуализации става част от абонаментното обслужване на системата по т. 1. въз основа на уведомление/искане от страна на възложителя; Обхватът, естеството и начинът на осъществяване на отделните услуги, както и правата и задълженията на страните във връзка с осъществяване на всяка от услугите, ще бъдат определени в съответния/те договор/и, сключен/и въз основа на рамковото споразумение и съобразно офертата на избрания изпълнител относно всеки конкретен договор.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
815400      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
48

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

Показателите, въз основа на които ще се определи офертата с предложена най-ниска цена, са детайлно посочени в Методика за комплексна оценка и начин за определяне на оценката по всеки показател.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

не се изискват
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Всеки участник следва да има реализиран минимален общ оборот в размер на 815 400 лв., от които минимален оборот в сферата*, попадаща в обхвата на поръчката, на стойност 407 700 лв. (четиристотин и седем хиляди лева и седемстотин), изчислен на база на годишните обороти за последните три приключили финансови години (2016, 2017, 2018 г.), в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си.
Забележка: Оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката по смисъла на § 2, т. 67 от Допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки е сума, равна на частта от нетните приходи от продажби, реализиран от дейност, попадаща в обхвата на обществената поръчка.
За доказване на критериите за подбор участникът попълва: Част IV: „Критерии за подбор“, Раздел Б: „Икономическо и финансово състояние“, т. „Конкретен годишен оборот“ от еЕЕДОП. Участникът следва да предостави следната информация: посочва финансовата година (2016, 2017, 2018 г.) – начална и крайна дата, оборота (сума) срещу всяка година и вида на валутата.
На етап сключване на договор участникът, избран за изпълнител, следва да представи:
- Годишните финансови отчети за последните или техни съставни части, когато публикуването им се изисква съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен;
- Справка за общия оборот и/или оборота в сферата, попадаща в обхвата на поръчката.
Когато по основателна причина участникът не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.


Всеки участник следва да има реализиран минимален общ оборот в размер на 815 400 лв., от които минимален оборот в сферата*, попадаща в обхвата на поръчката, на стойност 407 700 лв. (четиристотин и седем хиляди лева и седемстотин), изчислен на база на годишните обороти за последните три приключили финансови години (2016, 2017, 2018 г.), в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си.
Забележка: Оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката по смисъла на § 2, т. 67 от Допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки е сума, равна на частта от нетните приходи от продажби, реализиран от дейност, попадаща в обхвата на обществената поръчка.
За доказване на критериите за подбор участникът попълва: Част IV: „Критерии за подбор“, Раздел Б: „Икономическо и финансово състояние“, т. „Конкретен годишен оборот“ от еЕЕДОП. Участникът следва да предостави следната информация: посочва финансовата година (2016, 2017, 2018 г.) – начална и крайна дата, оборота (сума) срещу всяка година и вида на валутата.
На етап сключване на договор участникът, избран за изпълнител, следва да представи:
- Годишните финансови отчети за последните или техни съставни части, когато публикуването им се изисква съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен;
- Справка за общия оборот и/или оборота в сферата, попадаща в обхвата на поръчката.
Когато по основателна причина участникът не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Уч. да прит. валиден сертификат за качество БДС EN ISO 9001:2015 (или еквивалент) за проектиране, разработване, внедряване и поддръжка на информ. системи. При скл. на дог., изпълнителят представя копие заверено „Вярно с оригинала“ на валиден сертификат. 2. Уч. да е изпълнил дейности за посл. 3 год., считано от датата на подаване на офертата, както следва: Мин. 1 дейност по проект., разраб. и внедряване на информ. системи/актуализации на информ. системи с предмет и обем идент. или сходни** с тези на пор.:*Под инф. системи следва да се разбират системи с използване на система за управление на база данни (СУБД): реализ. с използване на Oracle бази данни (или еквивалент) и Oracle WebLogic Server (или еквивалент); включващо и реализ.на WEB (интернет) достъп до съотв. инф. система чрез удостоверения за квалифициран електронен подпис (КЕП); вкл. обработка на статистическа информация, обмен на данни с използване на GESMES (или еквивалент) и SDMX-ML структура (или еквивалент). Под дейности с предмет и обем, сходни с тези на пор. следва да се разбират дейности по проект., разраб. и внедряване на инф. системи/актуализации на информ. системи, които системи/актуализации са били проект., разраб. и внедрени в рамките на общо мин. 4000 човекочаса. Допустимо е обемът от 4000 човекочаса да бъде изпълнен с повече от 1 дейност. Мин. 1 дейност по абонаментно обслужване, включваща и администриране на база данни, на работещи версии на информ. системи* с предмет и обем идент. или сходни** с тези на пор; *Под инф. системи следва да се разбират СУБД: реализирани с използване на Oracle бази данни (или еквивалент) и Oracle WebLogic Server (или еквивалент); вкл. и реализ. на WEB (интернет) достъп до съотв. инф. система чрез удостоверения за КЕП; вкл. обраб. на стат. информация, обмен на данни с използване на GESMES (или еквивалент) и SDMX-ML (или еквивалент) структура. Под дейности с предмет и обем, сходни с тези на пор. следва да се разб. дейности за абон. обслужване, вкл. и администриране на база данни, на работещи версии на информ. с-ми, като абонам. обслужване на тези системи е било осъщест. в период от мин. 1 год. При скл. на дог., изпълнителят представя списък на услугите, които са идент. или сходни с предмета на общ. пор, с посочване на стойностите, датите и получ., заедно с док-во за изв. услуга. 3. Уч.да разполага с персонал, който ще изпълнява поръчката, със следната проф. комп-ст: Мин. 1 ръководител на екипа, който да има: висше образование в обл. на информ. технологии; мин. 5 год. проф. опит като ръководител на проекти; участие като ръков-л мин. на 2 проекта, свързани с разраб. и внедряване на инф. системи; да прит. сертификат или др. документ за управление на проекти (PMP или еквивалентен); Мин. 1 бизнес анализатор, който да има: висше образование в областта на информ. технологии или икономика; мин. 5 години проф. опит, от които поне 3 год. като бизнес анализатор; участие в мин. 2 проекта като бизнес анализатор. Мин. 1 софтуерен разработчик, който да има: висше образование в обл. на информационните технологии; мин. 5 год. проф. опит като софтуерен разработчик, свързан с разраб. и внедр. на инф. системи; мин. 2 год. опит в разраб.на инф. системи с използване на Oracle (или еквивалент) база данни, Oracle (или еквивалент) средства и технологии и програмни средства, използвани за разраб. на с-мата ИСИС (Oracle DB, Oracle Web Logic Server, Java Swing технология , Java Servlet и Java Server Pages технологии) (или еквивалент) Мин. 1 разработчик на база данни, който да има: висше образование в обл. на информ техн-ии; мин. 5 год проф опит като разработчик на база данни; да прит. вал. сертификат, изд от сертиф програма на Oracle (Oracle Certified Professional) (или еквивалент).
ПРОДЪЛЖАВА В РАЗДЕЛ VI. ДОПЪЛНИТЕЛНА ИФРОФМАЦИЯ


1. Участникът да притежава валиден сертификат за качество БДС EN ISO 9001:2015 (или еквивалент) за проектиране, разработване, внедряване и поддръжка на информационни системи; 2. Участникът да е изпълнил дейности за последните 3 години, считано от датата на подаване на офертата, както следва: 2.1. Минимум 1 дейност по проектиране, разработване и внедряване на информационни системи/актуализации на информационни системи с предмет и обем идентични или сходни** с тези на поръчката; 2.2. Минимум една дейност по абонаментно обслужване, включваща и администриране на база данни, на работещи версии на информационни системи* с предмет и обем идентични или сходни** с тези на поръчката; 3. Участникът да разполага с персонал, който ще изпълнява поръчката: 3.1. Минимум 1 ръководител на екипа; 3.2. Минимум 1 бизнес анализатор; Минимум 4 софтуерни специалисти, от които минимум 1 (един) софтуерен разработчик, минимум 1 (един) разработчик на база данни, минимум 1 администратор на база данни и минимум 1 (един) специалист по качеството.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Гаранцията за изпълнение на договора се представя от участника, определен за изпълнител на поръчката, при подписване на конкретния договор въз основа на рамковото споразумение. Гаранцията за изпълнение е в размер на 5% (пет процента) от стойността на съответния конкретния договор. Изпълнителят не предоставя гаранция за изпълнение при подписване на самото рамково споразумение.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

ДА
  
Рамково споразумение с един оператор
  
  Срокът на рамковото споразумение е 4 год, считано от датата на подписването му. С оглед приключване изпълнението на предмета на съответния договор, срокът на конкретните договори може да надхвърля крайния срок на споразумението с не повече от 1 год. Абонаментното обслужване се осъществява от 08.02.2020 г. за срок от 4 години.

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

17/09/2019 (дд/мм/гггг)   15:45 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 5

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

18/09/2019 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

Централна сграда на БНБ в гр. София, пл. Княз Александър I № 1

Получените оферти се отварят на публично заседание, на което могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване. В случайте, когато присъстват упълномощени представители на участниците, те следва да представят пълномощно в оригинал или копие, заверено "Вярно с оригинала" от участника.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

ПРОДЪЛЖАВА ОТ РАЗДЕЛ III.1.3) : Мин. 1 администратор на база данни, който да има: висше образование в обл. на информ. технологии; мин. 5 год. проф. опит като администратор на база данни; да прит. валиден сертификат, изд. от сертиф. програма на Oracle (Oracle Certified Professional) (или еквивалент); Мин. 1 специалист по качеството, който да има: висше образование в обл. на инф. технологии; мин. 3 год. проф. опит, свързан с осиг. на качеството на информ. системи; При скл. на дог., изпълнителят представя Списък на персонала, който ще изпълнява пор. и членовете на ръков. състав, които ще отг. за изп-ие на пор, в който е посочена проф. комп-ст на лицата, както и документи, които доказват проф. комп-ст на лицата.
Възложителят отстранява от участие в процедурата участник: 1. който е осъден с влязла в сила присъда за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, чл. 321а и чл. 352 - 353е от НК; 2.който е осъден с влязла в сила присъда за престъпление, аналог. на тези по т.1., в друга държава членка или трета страна; 3. който има задължения за данъци и зад. осиг. вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от ДОПК и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на възложителя и на участника, или аналог. Зад-я, установени с акт на комп. орган, съгласно законод. на държавата, в която участникът е установен, доказани с влязъл в сила акт на комп. орган (когато размерът им надвишава 1% от год. общ оборот на участника за последната приключила фин. година, но не повече от 50 000 лв.). 4. за когото е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП; 5. за когото е уст., че: е представил документ с невярно съдържание, свързан с удост. липсата на основания за отстр. или изпълнението на критериите за подбор; не е предоставил изискваща се инф-я, свързана с удост. липсата на основания за отст-не или изпълнението на крит. за подбор; 6. за когото е установено с влязло в сила наказ. постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301–305 от КТ или чл. 13, ал. 1 от ЗТМТМ, или аналогични задължения, установени с акт на комп. орган, съгласно законод. на държавата, в която участникът е установен; 7. за когото е налице конфликт на интереси по смисъла на §2, т. 21 от ДР на ЗОП, който не може да бъде отстранен. Възложителят отстранява от участие в проц. участник, обявен в несъстоятелност или е в производство по несъстоятелност, или е в процедура по ликвидация, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по чл. 740 от ТЗ, или е преустановил дейността си, а в случай че участникът е чуждестранно лице - се намира в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законод. на държавата, в която е установен; Съгласно чл. 3, т. 8 от ЗИФОДРЮПДРКТЛТДС дружества, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, и контр.е от тях лица, не могат пряко или косвено да участват в процедурата, включително и чрез гражданско дружество/консорциум, в което участва дружество, регистрирано в юрисдикция с преф. данъчен режим. Съгласно чл. 101, ал. 11 ЗОП свързани лица по смисъла на § 1, т. 13 и т. 14 от ДР на ЗППЦК не могат да бъдат самостоятелни участници в проц. В общ. пор. не могат да участват лица, за които са налице обстоят. по чл. 69 от ЗПКОНПИ. Възложителят ще отстранява от участие в хипотезите на чл. 107 от ЗОП. На всякъде в техническите спецификации или в др. части на документацията, където се съдържа посочване на конкретен модел, източник, процес, търговска марка, патент, тип, произход, стандарт или производство, да се чете и разбира ЕКВИВАЛЕНТ. На основание чл. 104, ал. 2 от ЗОП ще се прилага „Обърнат ред“ за отваряне на оферти. Възложителят няма да сключи рамково споразумение/договор с участник, за когото не може да бъде извършена идентификация на клиента, чрез регл. в ЗМИП способи.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 100, ал. 3 от ЗОП - срещу решението за откриване на процедурата, на основание чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 13/08/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва