Деловодна информация
00105
37-00-45 05/07/2019 (дд/мм/гггг)
не
00105-2019-0018 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Министерство на външните работи 000695228
ул. Александър Жендов № 2
София BG411 1113 България
Станислава Костова +359 29482910
stanislava.kostova@mfa.bg +359 29483078

Интернет адрес/и

https://www.mfa.bg

https://cpadm.mfa.bg/zop/update/7213


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
https://cpadm.mfa.bg/zop/update/7213
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Министерство или всякакъв друг национален или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.5) Основна дейност 

Външна политика

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„„Ремонт на плоски покриви и остъклена галерия на сграда на МВнР с адрес: София, район Слатина, ул. Алфред Нобел № 2”
45000000      
Строителство

Цялостна подмяна на хидроизол. на високо тяло и ниско тяло-подготовка на основата, грундиране и полагане на 2 слоя усилена рулонна хидроизол;подмяна на обшивките на бордовете на високо и ниско тяло; възстановяване на комини;подмяна на капак на ревизионния отвор към покрива;почистване и ремонт. на елем. на отводнителната с-ма на високо тяло;нова мълниезащитна инсталация на ниско и високо тяло, отговаряща на съвременните изисквания и действащите правила и норми;демонтаж, производство и монтаж на растерната метална конструкция и остъклението на галерията със съвременно решение. Това включва и подмяна на фас. витрини и остъкл.врати на галерията, както и вътрешната преградна витрина с вградена врата;оформяне около дограма от вътрешна и външна страна;нови отводнит.елем. към плоския и стъкления покрив:подмяна на гипсокартонна обшивка в преддверието и при наличие на увредени участъци в галерията;при необходимост - др.непредвидени наложителни СМР;-събиране и извозване на строителни отпадъци.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
80000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45000000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG411

Сграда находяща се в гр. София, ул.Алфред Нобел № 2

Цялостна подмяна на хидроизол. на високо тяло и ниско тяло-подготовка на основата, грундиране и полагане на 2 слоя усилена рулонна хидроизол;подмяна на обшивките на бордовете на високо и ниско тяло; възстановяване на комини;подмяна на капак на ревизионния отвор към покрива;почистване и ремонт. на елем. на отводнителната с-ма на високо тяло;нова мълниезащитна инсталация на ниско и високо тяло, отговаряща на съвременните изисквания и действащите правила и норми;демонтаж, производство и монтаж на растерната метална конструкция и остъклението на галерията със съвременно решение. Това включва и подмяна на фас. витрини и остъкл.врати на галерията, както и вътрешната преградна витрина с вградена врата;оформяне около дограма от вътрешна и външна страна;нови отводнит.елем. към плоския и стъкления покрив:подмяна на гипсокартонна обшивка в преддверието и при наличие на увредени участъци в галерията;при необходимост - др.непредвидени наложителни СМР;-събиране и извозване на строителни отпадъци.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
80000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
75

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът трябва да има регистрация в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) към Камарата на строителите в Република България, за изпълнението на строежи от I-ва група, I-ва категория. по чл. 137, ал. 1, т. 3, от ЗУТ и да притежава удостоверение за тях, съгласно чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите (ЗКС), в която попада обекта на поръчката. Ако участникът е чуждестранно физическо или юридическо лице, същото трябва да има право (съгласно националното му законодателство и при условията на взаимно признаване) да изпълни предмета на поръчката. Забележка: В случай на участие на обединение, което не е юридическо лице спазването на изискването се доказва от тези членове на обединението, които съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението са ангажирани с изпълнението на строителството. Ако участникът е обединение, което не е юридическо лице, съответствието с критерия за подбор се доказва от всяко от лицата, включени в него, което ще изпълнява съответната дейност съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в документа/договора за създаване на обединението.
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, съответствието с критерия за подбор се доказва и от тях, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват, и за тях следва да не са налице основанията за отстраняване от процедурата.
Доказване: При подаване на офертата участникът декларира съответствие с изискването, като посочва в Част IV, раздел А) от еЕЕДОП групата и категорията на строителните обекти, за които е вписан в Централния професионален регистър на строителя, както и номера на Удостоверението за вписване и дата на валидност, а за чуждестранни лица аналогична информация за съответен еквивалентен документ удостоверяващ правото на съответното лице (съгласно националното му законодателство) да изпълни предмета на поръчката.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Участникът трябва да има валиднa застраховка „Професионална отговорност“ за участниците в проектирането и строителството, съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, покриваща минималната застрахователна сума, съгласно чл. 5, ал. 2, т. 1 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството за категорията строителство, съобразно строежа – предмет на обществената поръчка, за лица регистрирани на територията на Република България или съответен валиден еквивалентен документ, издаден от компетентен орган на държава – членка на Европейския съюз, или на друга държава – страна по споразумението за Европейското икономическо пространство.

Участникът следва да има сключена валидна застраховка „Професионална отговорност“ на участниците в проектирането и строителството по чл. 171, ал.1 от ЗУТ за лица, регистрирани на територията на Република България или еквивалентна/и за чуждестранни лица, в съответствие със законодателството на държавата в която са установени, покриваща/и минималната застрахователна сума за строител за вида и категорията на строежа по настоящата обществена поръчка (първа категория), съгласно чл. 5, ал. 2, т.1 от Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството (за „строител“ 600 000,00 лв., съгласно чл. 5, ал. 2, т. 1 от Наредбата), за лица регистрирани на територията на Република България или съответен валиден еквивалентен/и документ/и, издаден /и от компетентен орган на държава – членка на Европейския съюз, или на друга държава – страна по споразумението за Европейското икономическо пространство.
Доказване: При подаване на офертата участникът декларира съответствие с поставеното изискване, като попълва в част IV, раздел Б) от еЕЕДОП застрахователната сума на съответната сключена застраховка „Професионална отговорност“, номер и валидност на същата, и нейния издател.
Възложителят може да изисква по всяко време след отварянето на заявленията за участие или офертите представяне на всички или част от документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП, когато това е необходимо за законосъобразното провеждане на процедурата, като в този случай декларираното обстоятелство по т.2 се доказва с копие на документи, доказващи наличие на застраховка „Професионална отговорност“ на участниците в строителството по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ или съответен еквивалентен документ за чуждестранните участници, в случай че същите не са достъпни чрез пряк и безплатен достъп до съответните национални бази данни.
Забележка: Когато по основателна причина участник не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Участниците следва да имат опит в строителството, като през последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата трябва да са изпълнили дейности с предмет, идентичен или сходен с този на поръчката. Предвид спецификата на плоските покриви и обстоятелството, че при изпълнение на плосък покрив изключително важни са детайлите при връзките с отводнителните системи, коминните тела, окабелявания и др., имащи отношение към правилното хидроизолиране на покрива, под „дейности с предмет идентичен или сходен с предмета на поръчката“ се разбира изпълнение на строително-ремонтни работи (СРР)/строително-монтажни работи (СМР) по реконструкция и/или основен ремонт, включващо ремонт на плосък покрив на сграда. Възложителят не поставя изискване за обем.
2.Участникът трябва да разполага с персонал и/или с ръководен състав с определена професионална компетентност за изпълнението на поръчката, който включва технически правоспособни лица, които да извършват техническо ръководство на строежа, получили дипломи от акредитирано висше училище с квалификация „строителен инженер“, „инженер“ или „архитект“ или лица със средно образование с четиригодишен курс на обучение и придобита професионална квалификация в областите „Архитектура и строителство“ и „Техника“, и такива които отговарят за контрола на качеството, и длъжностни лица отговарящи за здравословни и безопасни условия на труд,отговарящи за здравословни и безопасни условия на труд; 3. Да има внедрена с-ма за управление на качеството -стандарт EN ISO 9001:2015 или еквивалент.


1.Поне една изпълнена дейност за изпълнено строителство с предмет, идентичен или сходен с този на поръчката.
Забележка: Строителството се счита за изпълнено, когато за обекта има съставен и подписан документ за предаване и приемане на строежа от Възложителя без забележки.
2. Минимум по 1 брой от следните лица:-2.1. Технически ръководител – лице, отговарящо на изискванията на чл. 163а от ЗУТ, да притежава опит: участие като „Технически ръководител“ в изпълнението на поне едно строителство, идентично или сходно с предмета на поръчката.
2.2. Експерт по контрол на качеството/отговорник по качеството – да отговаря на изискванията на чл. 163а, ал.2 от ЗУТ и да притежава валидно удостоверение/сертификат за експерт по контрол на качеството или еквивалент, както и опит: участие в контрол на качеството/отговорник по качеството, при изпълнението на поне едно строителство, идентично или сходно с предмета на поръчката.
2.3. Длъжностно лице по безопасност и здраве (Координатор по безопасност и здраве (КБЗ) – да притежава валидно удостоверение за преминат курс на обучение по безопасност и здраве за Длъжностно лице по ЗБУТ, съгласно Закона за здравословни и безопасни условия на труд и Наредба № РД-07-2 от 16 декември 2009 г. за условията и реда за провеждането на периодично обучение и инструктаж на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, или еквивалентен документ. КБЗ следва да притежава опит: участие в минимум едно изпълнено строителство на позиция Длъжностно лице по безопасност и здраве.
Забележка: Един експерт може да съчетава задълженията на отговорник по качеството и длъжностно лице по безопасност и здраве, ако отговаря на поставените минимални изисквания.
3. Да има внедрена система за управление на качеството, сертифицирана съгласно стандарт БДС EN ISO 9001:2015 (или еквивалентен сертификат, издаден от органи, установени в други държави членки) с обхват, включващ строителство на сгради.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Гаранцията за обезпечаване изпълнението на договора е в размер на 5 (пет) % от стойността на договора без ДДС, като реда за освобождаване на гаранцията е определен съгласно условията на договора за възлагане на обществената поръчка. Гаранцията за обезпечаване изпълнението на договора е със срок на валидност до изтичане на последния гаранц. срок.Гаранцията за изпълнение на договора - в размер на 3 % от общата цена на договора, се освобождава в срок до 30 (тридесет) дни след извършване на окончателното плащане.
2.2. Гаранцията за изпълнение в размер на 2 % от общата цена на договора, служи за обезпечаване на задължението за гаранционно обслужване на извършените СМР. Възложителят освобождава тази част от гаранцията, при липса на основания за усвояването й, в 30-дн. срок след изтичане на последния гаранц. срок, при представяне на двустранно подписан окончателен приемо-предавателен протокол без забележки– за МВнР – от Възложителя.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

29/07/2019 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата

31/12/2019 (дд/мм/гггг)
или

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

30/07/2019 (дд/мм/гггг)   14:00 (чч:мм)

гр, София, ул. Александър Жендов, № 2, стая М 22-24

Отварянето на получените оферти е публично и протича по реда на чл. 54, ал. 3-5 от ППЗОП, като на него могат да присъстват участниците или техни упълномощ. представит., както и представители на средствата за масово осведомяване. Действията на комисията по отваряне на офертите са публични и се провеждат при спазване на условията на чл. 54 и следв. от ППЗОП.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Възложителят отстранява от процедурата участник, за когото са налице основанията по чл. 54, ал. 1 от ЗОП и посочените от възложителя обстоятелства по чл. 55, ал. 1, т. 1 от ЗОП възникнали преди или по време на процедурата, условията по чл. 107 от ЗОП, обстоятелствата по чл. 3, т. 8 от ЗИФОДРЮПДР, обстоятелствата по чл. 69 от ЗПКОНПИ. На Изпълнителя се заплаща за съответното количество извършена от него работа, съгласно посочената в КСС единична цена.Разплащането на СМР ще се извършва за действ. изпълнени количества по оферираните и договорени единични цени, посочени в КСС по ценовото предложение към договора за изпълнение на обществената поръчка.Единичните цени за видовете работи от колич. сметка, включват всички разходи за напълно завършен вид работа.
Цената за изпълнение на обществ. поръчка се заплаща по банков път с платежно нареждане на банкова сметка на Изпълнителя както следва:А) Междинно плащане в максимален общ размер до 60 % от Цената за изпълнение на СМР без ДДС, без включени непредвидени разходи– извършва се в срок до 30 раб.дни от датата на одобряване на Акт за изплащане на суми за действително извършени 60 % от всички СМР - Образец Д-6, приложение към проекто - договора и въз основа на оригинална данъчна фактура. Б) Окончателното плащане в размер на остатъка от Цената за изпълнение на СМР без ДДС, без включени непредвидени разходи по договора се извършва след изпълнени останалите 40 % от всички СМР и след установяване на годността за ползване на строежа с подписване на протокол за изпълнение на дейностите и приемане на работата без забележки. Паричното задължение на възложителя се изплаща на изпълнителя в срок до 30 раб. дни от датата на одобряване на Акт за изплащане на суми за действително извършени СМР - Образец Д-6,приложение към проекто- договора в пълния им обем и представяне на оригинална данъчна фактура съдържаща номера и датата на договора.Извършените и доказани Непредв. разходи се изплащат -Образец Д-6, приложение към проекто - договора и въз основа на оригинална данъчна фактура,съдържаща номера и датата на договора.
Междинното плащане и окончателното плащане се извършват въз основа на следните документи:
1.Искане за плащане за действително извършени СМР –Образец Д-4, приложение към проекто договора. Документът се съставя на хартиен носител в 3 (три) оригинални еднообразни екземпляри.2.Протокол за отчитане и приемане на действително извършени СМР - Образец Д-5, приложение към проекто-договора. 3.Документът се представя в електронен формат „xls.“ (MS Office Excel) и на хартиен носител;3.Акт за изплащане на суми - Образец Д-6, приложение към проекто – договора, съставен/и от Изпълнителя, одобрен/и от Възложителя;
4.Данъчна фактура, издадена от Изпълнителя, след одобрението на съответния Акт за изплащане на суми от страна на Възложителя.Непредвидените работи, възникнали по време на изпълнение на строит. се доказват с протокол между Изпълнителя и Възложителя по договора за обществена поръчка, с приложена към него обосновка и документи за необходимостта от извършването им. Непредвидените работи се остойностяват на база анализи на единични цени и възложени количества и се изпълняват само след одобрение от възложителя/ упълномощени представители на възложителя - инвеститорски контрол/ на определена единична цена.
За видовете СМР и дейности, за които няма единични цени, цената се определя на база анализи на единичните цени на СМР и посочените от Изпълнителя в ценовата оферта елем. на ценообразуване.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 4 от ЗОП, жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 179 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 05/07/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва