Деловодна информация
00575
26-1549-27 28/05/2019 (дд/мм/гггг)
не
00575-2019-0006 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Раковски 000471543
Община Раковски, пл. България № 1
Раковски BG421 4150 България
Мирослав Милев – Ст. юрисконсулт; Светлана Шопова – Гл. инженер на Община Раковски +359 31512369/+359 31512213
oa@rakovski.bg +359 31512361

Интернет адрес/и

www.rakovski.bg

http://rakovski.bg/profile/index.php


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://rakovski.bg/profile/index.php
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Изработване на инвестиоционен проект за обект: „Изграждане на част от канализационна мрежа и модулно пречиствателно съоръжение в с. Белозем, общ. Раковски, обл. Пловдив“
71320000      
Услуги

Предмет на настоящата обществена поръчка е проектиране - изработване на инвестиционен проект за обект: „Изграждане на част от канализационна мрежа и модулно пречиствателно съоръжение в с. Белозем, общ. Раковски, обл. Пловдив“ в т.ч.: Подобект № 1: „Изграждане на част от канализационна мрежа в с. Белозем, общ. Раковски, обл. Пловдив” и Подобект № 2: „Изграждане на модулно пречиствателно съоръжение в с. Белозем, общ. Раковски, обл. Пловдив”, вкл. отстраняване на забележки/нередности по предадения за съгласуване с експлоатационните дружества и специализираните контролни органи инвестиционен проект.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
69000.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
71320000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG421

Предметът на процедурата касае изпълнение на дейности/предоставянето на услуги на територията на с. Белозем, община Раковски, обл. Пловдив.

Предмет на настоящата обществена поръчка е проектиране - изработване на инвестиционен проект за обект: „Изграждане на част от канализационна мрежа и модулно пречиствателно съоръжение в с. Белозем, общ. Раковски, обл. Пловдив“ в т.ч.: Подобект № 1: „Изграждане на част от канализационна мрежа в с. Белозем, общ. Раковски, обл. Пловдив” и Подобект № 2: „Изграждане на модулно пречиствателно съоръжение в с. Белозем, общ. Раковски, обл. Пловдив”, вкл. отстраняване на забележки/нередности по предадения за съгласуване с експлоатационните дружества и специализираните контролни органи инвестиционен проект.
Инвестиционният проект следва да бъде изготвен съгласно изискванията на ЗУТ, Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и друга свързана подзаконова нормативна уредба по приложимите части. Проектът следва да бъде придружен с подробни количествено-стойности сметки по приложимите части.
Подобект № 1: „Изграждане на част от канализационна мрежа в с. Белозем, общ. Раковски, обл. Пловдив” - Проектирането ще се извърши еднофазно –„Технически проект“ в следните части: Част Канализация; Част: Геодезия; Част: Пътна; Част: ВОБД (временна организация за безопасност на движението); Част: План за пожарна безопасност; Част: План за безопасност и здраве; Част: План за управление на строителните отпадъци; Част: Сметна документация.
Подобект № 2: „Изграждане на модулно пречиствателно съоръжение в с. Белозем, общ. Раковски, обл. Пловдив” - Проектирането ще се извърши еднофазно –„Технически проект“ в следните части: Част: Технологичнa; Част: ВиК; Част: Конструкции; Част: Електро; Част: Геодезия - трасировъчен план и вертикална планировка; Част: Пожарна безопасност; Част: План за безопасност и здраве; Част: План за управление на строителните отпадъци; Част: Сметна документация.
Изпълнението на тази дейност ще се осъществи въз основа на утвърдена Техническа спецификация/Техническо задание за проектиране, с цел да се изясни на проектантския колектив обхвата и основните изисквания за изработване на техническия проект за обекта, придружени от съгласувана скица/виза, становища от организации, чийто мрежи се засягат и други съгласувателни организации и включва изпълнението на следните работи: - извършване на необходимите измервания и заснемания; - изработване на инвестиционен проект във фаза „Технически проект“ в обем и съдържание, определени в Техническа спецификация/Техническо задание за проектиране; - отстраняване за своя сметка на недостатъците на проекта, установени в хода на извършване на проверките от Възложителя и/или съгласувателните ведомства - ВиК, Електроразпределителни дружества, БТК, Напоителни системи, КАТ – Пътна полиция и др.
Между отделните части на проектите следва да има съответствие и съгласуваност.
Към всяка от проектните части следва да бъде изготвена подробна количествено-стойностна сметка, съответстваща на техническия проект и подписана от проектанта.
Към сметката се прилагат анализи за ценообразуване на СМР.
Никъде в чертежи, спецификации, обяснителни записки, КС и КСС и др. да не съществуват марки и модели на материалите и изделията.
Техническият проект се предава в 3 (три) оригинални екземпляра на хартиен носител и 1 (едно) копие на електронен носител в пълен обем и съдържание в pdf, dwg, word, xlsx или екв. формати.
Техническият проект е необходимо да е изготвен в съответствие с изискванията на действащата към момента на изработването му нормативна уредба.
Проектът следва да се изготви в съответствие с предвижданията на ПУП, правилата и нормативите за устройство на територията, изискванията по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ, взаимната съгласуваност между отделните части, пълнота и структурно съответствие на инженерните изчисления и други специфични изисквания съобразно предназначението на обекта.
Критериите по-долу
 
ДА Професионална компетентност на персонала, отговорен за изпълнението на проектирането    60
Цена
40
II.2.6) Прогнозна стойност
69000.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
50

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

Забележка: при откриване на настоящата процедура за възлагане на обществена поръчка не е осигурено финансиране, поради което в проекта на договор е предвидена клауза за отложено изпълнение на основание чл. 114 ЗОП.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Възложителя НЕ поставя минимални изисквания относно годността (правоспособността) за упражняване на професионална дейност.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Критерий за подбор: Участниците да имат застраховка „Професионална отговорност“, когато такова изискване произтича от нормативен акт.
Удостоверяване: Участникът попълва поле 5) на раздел Б: Икономическо и финансово състояние в Част IV: „Критерии за подбор“ от Единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП) - Образец № 2, с посочване на застрахователна сума, уеб адрес, орган или служба, издаващи документа, точно позоваване на документа за наличие на Валидна застраховка за „Професионална отговорност“ по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, при лимит на отговорността, съгласно чл. 5, ал. 1, т. 2 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството или еквивалентен документ (за чуждестранните лица). Професионалната дейност от застрахователните полици трябва да отговаря на предмета на поръчката.
Документ, с който се доказва: Преди сключване на договор за обществена поръчка, възложителят изисква от участника, определен за изпълнител да представи документи по чл. 62, ал. 1, т. 2 от ЗОП – доказателства за наличие на застраховка „Професионална отговорност“ в случай, че същите вече не са били предоставени и/или същите не са достъпни по служебен път или чрез публичен регистър и/или същите не могат да бъдат осигурени чрез пряк и безплатен достъп до националните бази данни на държавите членки. Когато по основателна причина участник не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ. Документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП се представят от участника и при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 от ЗОП. При подаване на оферта, участниците попълват само съответния раздел в ЕЕДОП.


Минимално изискване: Участниците, следва да имат и да поддържат за целия период на изпълнение на договора за обществена поръчка, валидна застраховка „Професионална отговорност в строителството и проектирането" по смисъла на чл. 171 от ЗУТ, за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията им, съгласно изискванията на Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството (обн., ДВ, бр. 17 от 02.03.2004 г.), покриваща минималната застрахователна сума за строежи ІІ-ра категория - строежи по чл. 137, ал. 1, т. 2, буква „б” от ЗУТ, определени с чл. 5, ал. 1, т. 2 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството. За участник, установен/регистриран извън Р. България, застраховката за професионална отговорност следва да бъде еквивалент на тази по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, но направена съгласно законодателството на държавата, където е установен/регистриран участникът.
Забележка: В случай, че в екипа на участника от проектанти е посочено лице/а на граждански договор/и, който/които ще изпълнява/т проектирането, същото/същите следва да притежава/т застраховката по чл. 171 от ЗУТ за проектиране или еквивалентна застраховка за професионална отговорност или гаранция в друга държава - членка на Европейския съюз или в страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство (171а от ЗУТ).
Забележка: При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването за застраховка „Професионална отговорност“ се доказва от всеки участник в обединението, който ще извършва проектиране, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението. При участие на подизпълнители, същите следва да отговарят на горепосоченото изискване съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

Критерии за подбор: 1. Участникът да е изпълнил дейности с предмет и обем идентични или сходни с тези на обществената поръчка за последните 3 (три) години от датата на подаване на офертата; 2. Участникът трябва да прилага системи за управление на качеството.
Удостоверяване: По т. 1 участникът попълва поле 1б) от раздел В: Технически и професионални способности в Част IV: „Критерии за подбор“ ЕЕДОП - Образец № 2. Участникът, следва да представят описание на изпълнените от него услуги през определения от възложителя период с посочване на услугите, сумите, датите и получателите. По т.2. Участникът попълва съответното поле от раздел Г: Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление в Част IV: Критерии за подбор от Единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП) - Образец № 2, с посочване на система за управление на качеството или еквивалентни мерки, обхвата на сертификация, както и период на валидност.
Документ, с който се доказва: Преди сключване на договор за обществена поръчка, възложителят изисква от участника, определен за изпълнител да представи:
По т. 1. – Преди сключване на договор за обществена поръчка, възложителят изисква от участника, определен за изпълнител да представи Списък на услугите, които са идентични или сходни с предмета на обществената поръчка, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с документи, които доказват извършената услуга.
По т. 2. – Преди сключване на договор за обществена поръчка, възложителят изисква от участника, определен за изпълнител да представи копие на сертификат, издаден от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация" или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието, в случай че същият вече не е бил предоставен и/или същият не е достъпен по служебен път или чрез публичен регистър, и/или същият не може да бъде осигурен чрез пряк и безплатен достъп до националните бази данни на държавите членки.
Възложителят ще приеме и еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки за чуждестранните лица. Възложителят ще приеме и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, когато участник не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини. В този случай или участникът трябва да е в състояние да докаже, че предлаганите мерки са еквивалентни на изискваните.
Документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП се представят от участника и при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 от ЗОП.
При подаване на оферта, участниците попълват само съответния раздел в ЕЕДОП.


1. Участникът през последните 3 (три) години, считано от датата на подаване на офертата, следва да е изпълнил минимум 1 (една) услуга идентична или сходна с предмета на обществената поръчка.
Забележка: Под услуга „сходна” с предмета на обществената поръчка следва да се разбира изработване на инвестиционен проект за изпълнение на реконструкция и/или рехабилитация, и/или изграждане на водоснабдителни, и/или канализационни системи и съоръжения.
Забележка: Изискването за изпълнена услуга се счита за покрито при изпълнен инженеринг (проектиране и изпълнение на строеж).
Забележка: При участие на обединение, което не е юридическо лице, съответствието с това изискване се доказва от обединението участник, а не от всяко от лицата, включени в него. При участие на подизпълнители, същите следва да отговарят на горепосоченото изискване съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
2. Участникът трябва да прилага система за управление на качеството EN ISO 9001:2015 или еквивалент, или еквивалентни мерки с обхват на сертификация проектиране или еквивалент.
Забележка: При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването за прилагане на система за управление на качество EN ISO 9001:2015 или еквивалент, или еквивалентни мерки с обхват на сертификация проектиране или еквивалент се доказва от всеки участник в обединението, който ще извършва проектиране съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението. При участие на подизпълнители, същите следва да отговарят на горепосоченото изискване съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Изпълнителят представя гаранция за изпълнение в размер на 3 % (три процента) от стойността на договора без вкл. ДДС. Гаранцията за изпълнение на договора може да се представи под формата на: Банкова гаранция; Парична сума, преведена по сметка на Община Раковски: БАНКА: „УниКредит Булбанк“ АД – Клон Раковски; IBAN: BG 39 UNCR 7000 3321 7599 06; BIC: UNCRBGSF или Застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя. Условията за задържане и освобождаване на гаранциите са посочени в проекта на договор.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

21/06/2019 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата

18/12/2019 (дд/мм/гггг)
или

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

24/06/2019 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

гр. Раковски, Заседателна зала - етаж ІІ, стая № 3

Получените оферти се отварят на публично заседание, на което могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

1.Изискванията на възлож. към личното състояние на участниците е съгласно т. 3. от указанията „Изисквания към уч-те“
2.Възложителят отстранява от участие в процедура:
2.1. участник, за когото са налице обст. по чл. 54, ал. 1, т.1, 2, 3, 4, 5, 6 и 7 от ЗОП и чл. 55, ал. 1, т.1, 2 (проектантска дейност), 3, 4, 5 от ЗОП;
Участник, за когото са налице основания по чл. 54, ал. 1 от ЗОП и посочените от възложителя обстоятелства по чл. 55, ал. 1 от ЗОП, има право да представи доказателства, че е предприел мерки, които гарантират неговата надеждност, въпреки наличието на съответното основание за отстраняване.
2.2. уч-к, който не отговаря на поставените критерии за подбор или не изпълни друго условие, посочено в обявлението за общ. поръчка или в документацията;
2.3. уч-к, който е представил оферта, която не отговаря на:
а) предв. обявените условия и изисквания на поръчката;
б) правила и изисквания, свързани с опазване на околната среда, соц. и труд. право, приложими колективни споразумения и/или разпоредби на межд., екологично, соц. и труд. право, които са изброени в прил. № 10 от ЗОП;
2.4. уч-к, който не е представил в срок обосновката по чл. 72, ал. 1 от ЗОП или чиято оферта не е приета съгласно чл. 72, ал. 3 – 5 от ЗОП;
2.5. уч-ци, които са свързани лица;
2.6. за когото е установено, че:
а) е представил док. с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на осн. за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
б) не е предост. изискваща се информация, свързана с удост. липсата на основания за отстраняване или изпълн. на критериите за подбор;
2.7. за когото е налице конфл. на интереси, който не може да бъде отстранен.
2.8. уч-к, подал оферта, която не отговаря на условията за представяне, включително за форма, начин и срок.
2.9. уч-к, който не удължи или не потвърди срока на валидност на офертата си.
2.10. За когото е установено наличие на основ. по чл. 3, т. 8 от ЗИФОДРЮПДРKЛТДС, освен ако не са приложими изключенията по чл. 4 от същия закон.
2.11. За когото е установено наличие на основание по чл. 69 от ЗПКОНПИ;
Участниците декларират липсата на обстоятелствата по чл. 54 и 55 от ЗОП, чл. 3, ал. 8 от ЗИФОДРЮПДРКЛТДС и чл. 69 от ЗПКОНПИ в част ІІІ, раздели А, Б, В и Г на ЕЕДОП.
3. Когато уч-кът е обединение, което не е рег-но като самост. ЮЛ, тогава към офертата се представя копие от документ за създаване на об-то, както и следната информация във връзка с конкр. общ.поръчка: правата и задълженията на участниците в обединението; уговаряне на солидарна отговорност за изпълнение на договора за общ.поръчка; дейностите, които ще изпълнява всеки член на обединението.
Не се допускат промени в състава на обединението след крайния срок за подаване на офертата. Когато в договора за създаването на обединение липсват клаузи, гарантиращи изпълнението на горепосочените условия или състава на обединението се е променил след подаването на офертата – участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата за възлагане на настоящата общ. поръчка.
4. Уч-те могат да се позоват на капацитета на трети лица (ТЛ), по отношение на критериите, свързани с икономическото и финансовото състояние, техническите и професионалните способности.
Когато уч-кът се позовава на капацитета на ТЛ, той трябва да може да докаже, че ще разполага с техните ресурси, като представи документи за поетите от третите лица задължения. ТЛ трябва да отговарят на съответните критерии за подбор, за доказването на които уч-кът се позовава на техния капацитет и за тях да не са налице осн-та за отстраняване от пр-та.
5. При участие на обединения, които не са ЮЛ, съответствието с критериите за подбор се доказва от обед-то уч-к, а не от всяко от лицата, включ. в него,с изключение на съотв. рег-я, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на норм. или админ. акт и съобр. разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейности те, предвидено в дог. за създ. на обединението.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

На основание чл.197 от ЗОП жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 179 - срещу решението за откриване на процедурата.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2
Община Раковски, Юрисконсулт
пл. България № 1
Раковски 4150 България
oa@rakovski.bg +359 31512369/+359 31512213
www.rakovski.bg +359 31512361

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 28/05/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва