Деловодна информация
00165
 
да
да
28/02/2019 (дд/мм/гггг)
00165-2019-0005 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Министерството на образованието и науката 000695114
бул. Княз Ал. Дондуков 2А
София BG411 1000 България
Милена Данянова/Ивелина Иванова +359 29217416/+359 29217604
i.yordanova@mon.bg +359 29217602

Интернет адрес/и

https://mon.bg/

http://zop.mon.bg/navigator/cat_ezop22.aspx?5aYhcTMRVXK6ylQABsh8aVKYvA0OkWlc46ToXqP7079p+FQuuLyZt32n3x80FskXSCuIkOQDQLiOj1J/lPnYxWWmBDWr1ErcBg46Dh4ckcw=


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://zop.mon.bg/navigator/cat_ezop22.aspx?5aYhcTMRVXK6ylQABsh8aVKYvA0OkWlc46ToXqP7079p+FQuuLyZt32n3x80FskXSCuIkOQDQLiOj1J/lPnYxWWmBDWr1ErcBg46Dh4ckcw=
Горепосоченото/ите място/места за контакт
до следния адрес: (моля, посочете друг адрес)
НЕ  
Министерството на образованието и науката 000695114
бул. Княз Ал. Дондуков 2А
София BG411 1000 България
Дирекция Човешки ресурси и административно обслужване, ет. 1, дежурен по деловодство +359 29217775
i.yordanova@mon.bg +359 29217612

Интернет адрес/и

https://mon.bg/

http://zop.mon.bg/navigator/cat_ezop22.aspx?5aYhcTMRVXK6ylQABsh8aVKYvA0OkWlc46ToXqP7079p+FQuuLyZt32n3x80FskXSCuIkOQDQLiOj1J/lPnYxWWmBDWr1ErcBg46Dh4ckcw=

НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Министерство или всякакъв друг национален или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.5) Основна дейност 

Образование

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Външна независима оценка на научноизследователската дейност, извършвана от висшите училища и научните организации"
73210000      
Услуги

Предмет на настоящата процедура е възлагане на обществена поръчка за външна независима оценка на научноизследователската дейност, извършвана от висшите училища и научните организации. За изпълнение предмета на поръчката участникът трябва да извърши оценка на 8 висши училища и 26 научноизследователски института на Българската академия на науките (БАН) въз основа на тяхната научноизследователска дейност през последните пет календарни години (2014 – 2018). Участникът трябва да оцени научноизследователската дейност, както и перспективите за развитие и устойчивост на изброените научноизследователски институти и висши училища чрез разработена от него методика. Целта на независимата оценка е да се определи ефективността, иновативния капацитет и ползата от изброените научноизследователски институти и висши училища за българската държава и общество.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
416667      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
73210000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG

Територията на Република България

Настоящата процедура е за възлагане на обществена поръчка за външна независима оценка на научноизследователската дейност, извършвана от висшите училища и научните организации. За изпълнение предмета на поръчката участникът трябва да извърши оценка на 8 висши училища и 26 научноизследователски института на Българската академия на науките (БАН) въз основа на тяхната научноизследователска дейност през последните пет календарни години (2014 – 2018) чрез изработена от него методика. Участникът трябва да оцени научноизследователската дейност, както и перспективите за развитие и устойчивост на изброените научноизследователски институти и висши училища. Чрез независимата оценка ще се определи ефективността, иновативния им капацитет и тяхната полза за българската държава и общество. В резултат на изпълнението изпълнителят изготвя доклад, съдържащ анализ от извършения преглед и оценка, както и препоръки за развитие на оценяваните организации.
Критериите по-долу
 
ДА Концепция за изпълнение    60
Цена
40
II.2.6) Прогнозна стойност
416667      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
270

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Възложителят не поставя изискване за годност за упражняване на професионална дейност, включително изисквания във връзка в вписването в професионални или търговски регистри.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

За доказване на съответствието си с изискванията за икономическо и финансово състояние при сключване на договора за обществена поръчка, участникът, определен за изпълнител, представя:
1. Копие от годишни финансови отчети или техни съставни части, когато публикуването им се изисква. В случай, че годишните счетоводни отчети са обявени в Търговския регистър на Агенция по вписванията, представянето им не е необходимо.
2. Когато участник по основателна причина не е в състояние да представи документите по предходната точка, то той може да докаже своето икономическо и финансово състоятие с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ. В този смисъл участникът трябва да изложи мотивирано причините за невъзможността и да представи съответния документ, с който доказва съответствието си с изискванията за икономическо и финансово състояние.
В съответствие с чл. 67, ал. 6 от ЗОП документите, доказващи съответствието с поставените от възложителя минимални изисквания към икономическото и финансовото състояние се представят от избрания за изпълнител преди сключване на договора или по време на провеждане на процедурата, при условията на чл. 67, ал. 5 от ЗОП.


Участникът да има нетни приходи от общата си дейност не по-малко от 250 000 /двеста и петдесет хиляди/ лева за последните три отчетни години /2016 г., 2017 г., 2018 г./.
При подаване на офертата участниците посочват информацията относно реализирания минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, в ЕЕДОП, Част IV „Критерии за подбор“, Раздел Б „Икономическо и финансово състояние“.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

Участниците следва да удостоверят съответствието си с минималните изисквания към техническите и професионалните си способности с представяне на следните документи:
1. Списък на услугите, които са идентични или сходни с предмета и обема на поръчката, изпълнени през последните три години, считано от датата на подаване на офертата. В списъка се посочват извършените дейности, стойностите, датите на възлагане и на приключване изпълнението на услугите, както и получателите, заедно с доказателства за извършените услуги. Доказателствата за извършените услуги могат да бъдат представени под формата на:
- Удостоверения /референции/ препоръки за добро изпълнение, съдържащи вид на дейностите, стойност на услугата, дата, на която е приключило изпълнението. Удостоверенията трябва да съдържат дата и подпис на издателя;
и/или
-Посочване на публичен регистър, в който е публикувана информация за услугата, от който може да се установят обстоятелствата, посочени като съдържание на удостоверенията по т. 5.1.1.
и/или
- Други документи по преценка на участника, удостоверяващи факта на извършената услуга.
2. Списък на екипа, включващ ръководителя и експертите, които ще изпълняват поръчката, в който са посочени образованието, професионалната компетентност съгласно изискванията на възложителя от документацията за участие, както и информация за държавата, в която експертите упражняват основната си дейност.
3. Заверено копие от валиден сертификат за внедрена система за управление на качеството в областта на предмета на настоящата обществена поръчка, съгласно стандарта EN ISO 9001:2015, или еквивалентен, или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството.
В съответствие с чл. 64, ал. 6 от ЗОП възложителят ще приеме еквивалентни сертификати/документи, издадени от органи, установени в други държави членки.
В съответствие с чл. 67, ал. 6 от ЗОП документите, доказващи съответствието с поставените от възложителя минимални изисквания към техническите и професионалните способности, се представят от изпълнителя преди сключване на договора или по време на провеждане на процедурата, при условията на чл. 67, ал. 5 от ЗОП.


Всеки един участник в процедурата трябва да отговаря на следните минимални изисквания към техническите и професионалните му способности:
1.През последните три години, считано от датата на подаване на офертата, участникът трябва да е изпълнил минимум 2 (две) дейности с предмет и обем, идентични или сходни с тези на предмета на поръчката.
Под дейности, които са идентични или сходни с предмета и обема на поръчката, се разбират дейности по оценяване едновременно на научноизследователска и/или приложна и/или развойна дейност на минимум 20 броя висши училища и/или научни организации, в които не се извършва производствена дейност. „Изпълнена” е тази услуга, чието изпълнение е приключило в рамките на заложения от възложителя период, независимо от началната дата на изпълнение.
2.Участникът следва да има на разположение за срока на изпълнение на обществената поръчка екип от ключови експерти.
Екипът следва да се състои от Ръководител и минимум трима експерти във всяка от посочените по-долу научни области.
2.1. Ръководител на екипа - Ръководителят на екипа трябва да е международно разпознаваемо хабилитирано лице с опит в оценката и управлението на научни организации и ръководството на екипи от различни научни области.
Под „международно разпознаваемо хабилитирано лице“ се разбира хабилитирано лице с индекс на Хирш (H Index) по-голям от 10 в международните бази данни.
2.2. Експерти – минимум 3 броя експерти, от които две трети професори, а останалите с научна степен „доктор“ във всяка една от научните области:
-Педагогически науки
-Хуманитарни науки
-Социални, стопански и правни науки
-Природни науки, математика и информатика
-Технически науки
-Аграрни науки и ветеринарна медицина
-Здравеопазване и спорт
-Изкуства
-Сигурност и отбрана.
2.3.Екипът експерти следва да има представители минимум от три държави.
Под „представители минимум от три държави“ се разбира експерти, които упражняват основната си дейност в три различни държави.
2.4.Екипът от експерти трябва да има минимум трима специалисти с опит в ръководството на научни организации.
Под „опит в ръководството на научни организации“ се разбира съответният експерт да е изпълнявал ръководни функции в научна организация. Под „научна организация“ се разбира такава по смисъла на действащото законодателство в държавата, където организацията осъществява дейността си.
2.5.Ръководителят и експертите не трябва да имат договорни отношения (граждански или трудов договор) или да изпълняват проекти за оценяваните съгласно техническата спецификация университети и научни организации.
3.Участникът следва да притежава валиден сертификат за внедрена система за управление на качеството в областта на предмета на настоящата обществена поръчка, съгласно стандарта EN ISO 9001:2015, или еквивалентен, или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството.При подаване на офертата участниците посочват информацията относно притежавания сертификат в ЕЕДОП, Част IV „Критерии за подбор“, Раздел Г „Схеми за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление“.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Преди сключване на договора избраният за изпълнител представя гаранция за изпълнение на договора в размер на 2 (два) % от стойността на договора без ДДС. Гаранцията за изпълнение на договора се представя в една от следните форми:- парична сума, внесена по сметка IBAN: BG85 BNBG 96613300149101, BIC: BNBG BGSD, банка: БНБ;- банкова гаранция със срок на валидност 30 /тридесет/ календарни дни след изтичане срока на договора. При предоставяне на банкова гаранция за изпълнение на договора, то тя трябва да бъде безусловна, неотменима и платима при първо писмено поискване, в което възложителят заяви, че изпълнителят не е изпълнил задължение по договора за възлагане на обществената поръчка. Разходите по откриването и поддържането на гаранцията са за сметка на изпълнителя.
... продължава в поле VI.3)
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
ДА
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

10/04/2019 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

11/04/2019 (дд/мм/гггг)   11:30 (чч:мм)

Сградата на Министерството на образованието и науката, бул. Княз Ал. Дондуков 2А

При отварянето може да присъстват лицата по чл. 54, ал. 2 от Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Продължение от поле III.2.2)
Определеният изпълнител трябва да предвиди и заплати таксите по откриване и обслужване на гаранцията така, че размерът на получената от възложителя гаранция за изпълнение да не бъде по-малък от определения в документацията;
- застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя.
Участникът, определен за изпълнител, избира сам формата на гаранцията за изпълнение.
Когато избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията или титуляр на застраховката.Възложителят ще отстрани от участие всеки участник, за когото са налице обстоятелствата:
1. по чл. 54, ал. 1 и чл. 107 от ЗОП;
2. по чл. 55, ал. 1 т. 1 и т. 5 от ЗОП;
3. по чл. 3, т. 8 от ЗИФОДРЮДРСЛТДС, освен когато не са налице условията по чл. 4 с.з.;
4. по чл. 69 от ЗПКОНПИ;
5. участникът е свързано лице с друг участник;
6. който участва в процедурата като подизпълнител на друг участник или участва като член на обединение в офертата на друг участник;
7. който не е удължил срока на валидност на офертата.
Участник, за когото са налице основания за отстраняване, има право да представи доказателства, че е предприел мерки, които гарантират неговата надеждност, въпреки наличието на съответното основание за отстраняване. За тази цел участникът може да докаже, че:
а) е погасил задълженията си по чл. 54, ал. 1, т. 3 от ЗОП, включително начислените лихви и/или глоби или че те са разсрочени, отсрочени или обезпечени или са по акт, който не е влязъл в сила;
б) е платил или е в процес на изплащане на дължимо обезщетение за всички вреди, настъпили в резултат от извършеното от него престъпление или нарушение;
в) е изяснил изчерпателно фактите и обстоятелствата, като активно е съдействал на компетентните органи, и е изпълнил конкретни предписания, технически, организационни и кадрови мерки, чрез които да се предотвратят нови престъпления или нарушения.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

По реда на чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП - в десетдневен срок от изтичане на срока по чл. 100, ал. 3 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 28/02/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва