Деловодна информация
00267Община Пловдив
19РОП-21 27/02/2019 (дд/мм/гггг)
да
да
27/02/2019 (дд/мм/гггг)
00267-2019-0024 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Пловдив 000471504
пл. Стефан Стамболов № 1
Пловдив BG421 4000 България
Тодор Тодоров - директор на дирекция ОП +359 32656760
todor_todorov@plovdiv.bg +359 32660571

Интернет адрес/и

http://www.plovdiv.bg

http://op.plovdiv.bg


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://op.plovdiv.bg/?q=page&idd=index&porachkaid=20190226TZRi7934380
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

Услуги по събиране и транспортиране на битови отпадъци и машинно поддържане чистотата на териториите за обществено ползване в община Пловдив
90000000      
Услуги

Дейностите, предмет на възлагане, включват услуги по събиране и транспортиране на битови отпадъци, разделно събиране на отпадъци от бита, машинно поддържане чистотата на териториите за обществено ползване, включително машинно метене и миене, дезинфекция на съдове за събиране на битови отпадъци, зимно поддържане - зимно дежурство и ефективна работа при зимни условия на територията на община Пловдив.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
46733570.33      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
90500000      
90611000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG421

Територията на община Пловдив

Дейностите, предмет на възлагане, включват услуги по събиране и транспортиране на битови отпадъци, разделно събиране на отпадъци от бита, машинно поддържане чистотата на териториите за обществено ползване, включително машинно метене и миене, дезинфекция на съдове за събиране на битови отпадъци, зимно поддържане - зимно дежурство и ефективна работа при зимни условия на територията на община Пловдив.
Изпълнението на всички дейности по предмета на поръчката, с изключение на зимното поддържане, се извършва чрез отчитане на брой отработени машиносмени.
Една машиносмяна представлява 8 часа работа на всеки специализиран автомобил с водач, съобразно заданието на Възложителя и одобрените от Възложителя графици и кратност.
Ръчният труд за изпълнение на съпътстващите дейности по товарене, се извършва от работници на Възложителя.
Минималният необходим брой машиносмени, които възложителят ще възлага е 17 460 (седемнадесет хиляди четиристотин и шестдесет) броя годишно, от които 7 798 за сметосъбиране и транспортиране на събраните битови отпадъци и 9 662 за поддържане чистотата на териториите за обществено ползване.
Услугите по зимно поддържане на територията на Община Пловдив представляват дейности по зимно дежурство и ефективна работа при зимни условия - снегопочистване и предотвратяване обледеняване на улиците.
Необходим минимален брой часове зимно дежурство за календарна година – 156 000 (сто петдесет и шест хиляди) часа, като същите се намаляват с часовете ефективна работа при зимни условия, установени с двустранни протоколи, подписани от страните.
В обхвата поръчката се включват и дейностите по приемане, събиране и транспортиране на разделно събрани отпадъци от домакинствата, в т.ч. едрогабаритни отпадъци, опасни отпадъци и други по смисъла на чл.19, ал.3, т.6 и т.11 от ЗУО. Приемането и събирането ще се извършва за сметка на Изпълнителя на осигурени от него площадки, отговарящи на изискванията, посочени в техническата спецификация. Площадките за безвъзмездно предаване на отпадъци от домакинствата следва да бъдат минимум 5 на брой – в райони: Източен, Западен, Северен, Централен и Тракия. Работното време на всяка площадка следва да бъде не по-малко от 8 часа дневно, 5 дни в седмицата.
Прогнозният обем на дейностите по събиране и транспортиране на битови отпадъци от контейнери до съоръжение за третиране е 100 000 тона годишно.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
46733570.33      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
60

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

Към раздел ІІ.2.5): Ценови показатели: Ед. цена на машиносмяна за сметосъбиране, компактиране и транспортиране (Ц1) - 40 т.; Ед. цена на машиносмяна за поддържане чистотата на териториите за обществено ползване (Ц2) - 30 т.; Ед. цена за час работа на специализирана машина за зимно поддържане (Ц3) - 20 т.; Ед. цена на час за зимно дежурство (Ц4) - 10т.;
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът да има право да извършва дейностите, предмет на поръчката, за което е необходима валидна регистрация за изпълнение на дейности по събиране и транспортиране на отпадъци съгласно чл. 35, ал. 3 от ЗУО по реда на Глава пета, раздел II от ЗУО, или еквивалентна регистрация, издадена от компетентен орган на държава членка на Европейския съюз или на друга държава-страна по споразумение за Европейско икономическо пространство.
Документи за доказване:
При подаване на офертата съответствието с поставения критерий се декларира чрез ЕЕДОП – попълва се изискуемата информация в Част ІV, Раздел А като се описват посочените обстоятелства и документи: номер, дата на издаване и издател на регистрационния документ, сайт за достъп до публичен регистър на издателя на документа (ако е приложимо) или номер в аналогичен регистър в държавата, в която чуждестранният участник е установен.
За доказване изпълнението на поставеното изискване се представя заверено копие на съответния документ, удостоверяващ регистрацията, когато информацияга не е налична в публичен регистър. Документи за доказване се предоставят при условията на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП т.е. при необходимост за законосъобразното провеждане на процедурата или преди сключване на договор за възлагане на поръчката. Чуждестранните лица могат да докажат съответствието си с изискванията за годност с еквивалентни документи, издадени от държавата, в която са установени, но преди сключване на договор са длъжни да извършат всички необходими регистрации в Република България.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Участникът да е реализирал минимален общ оборот, включително минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката. Оборота следва да бъде изчислен на база годишните обороти и да е реализиран най-много през последните три приключили финансови години (2016, 2017, 2018) в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си. Под „годишен общ оборот“ следва да се разбира сумата от нетните приходи от продажби. Под „оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката“ следва да се разбира сума, равна на частта от нетните приходи от продажби, реализирана от извършени услуги, свързани с дейности по управление на отпадъците по смисъла на ЗУО.

Изисквано минимално ниво:
Размера на реализирания общ оборот да е не по-малко от 46 733 570.33 лв.
Размера на реализирания общ оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, да е не по-малко от 28 040 142.19 лв.
Документи за доказване:
При подаване на офертата съответствието с поставения критерий се декларира чрез ЕЕДОП (попълва се изискуемата информация в Част ІV, Раздел Б).
За доказване изпълнението на поставеното изискване се представят един или повече от документите по чл. 62, ал. 1, т. 3 и т. 4 от ЗОП. Документи за доказване се предоставят при условията на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП т.е. при необходимост за законосъобразното провеждане на процедурата или преди сключване на договор за възлагане на поръчката.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Участникът да е изпълнил дейности с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката, най-много за последните 3 години, считано от датата на подаване на офертата. Документи за доказване: При подаване на офертата съответствието с поставения критерий се декларира чрез ЕЕДОП – в Част ІV, Раздел В се попълва информация, достатъчна за удостоверяване на съответствието с изискванията на възложителя. За доказване изпълнението на поставеното изискване се представя списък на услугите и доказателства съгласно чл. 64, ал. 1, т. 2 от ЗОП, от които да е видна информация, достатъчна за удостоверяване на съответствието с изискванията на възложителя. Документи за доказване се предоставят при условията на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП т.е. при необходимост за законосъобразното провеждане на процедурата или преди сключване на договор за възлагане на поръчката.
2. Участникът да разполага със съоръжения и техническо оборудване, необходими за изпълнение на поръчката. Документи за доказване: При подаване на офертата съответствието с поставените критерии се декларира чрез ЕЕДОП – в Част ІV, Раздел В, поле 9 се представя се попълва информация, достатъчна за удостоверяване на съответствието с изискванията на възложителя, включително: технически параметри, екологична категория, № и дата на регистрация в регистъра на транспортните средства /за които такова се изисква/ за превозване на СЖП и продукти, получени от тях, трета категория, както и информация за правното основание, по силата на което участникът разполага с оборудването; местонахождение, идентификатор № /при наличност/, № , дата и издател на разрешително по чл.35 от ЗУО за всяка площадка; За доказване изпълнението на поставеното изискване се представят списъци по чл. 64, ал. 1, т. 9 от ЗОП, в които се посочва информация, достатъчна за удостоверяване на съответствието с изискванията на възложителя. Документите се предоставят при условията на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП т.е. при необходимост за законосъобразното провеждане на процедурата или преди сключване на договор за възлагане на поръчката, в случай, че списъците от ЕЕДОП не са актуални към този момент.
3. Участникът да прилага системи за управление на качеството и за опазване на околната среда. Документи за доказване: При подаване на офертата съответствието с поставените критерии се декларира чрез ЕЕДОП – в Част ІV, Раздел Г се попълва информация, достатъчна за удостоверяване на съответствието с изискванията на възложителя. За доказване изпълнението на поставеното изискване се представят копия на съответните сертификати и/или други удостоверителни документи в съответствие с чл. 64, ал. 5 – 8 от ЗОП. Документи за доказване се предоставят при условията на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП т.е. при необходимост за законосъобразното провеждане на процедурата или преди сключване на договор за възлагане на поръчката.


1. За услуги, сходни с предмета на обществената поръчка, се приемат: дейности по събиране и транспортиране на отпадъци, почистване и поддържане на улици и места за обществено ползване.
Под сходен обем на поръчката следва да се разбира извършване на дейности:
- по събиране и транспортиране на битови отпадъци от контейнери до съоръжение за третиране, с обем общо за последните три години, не по-малък от 100000 тона годишно.
- по почистване и поддържане на улици и места за обществено ползване в градска среда.
2.1. Наличие на минимум следните машини, разпределени по видове и брой както следва:
2.1.1. Сметосъбирачни машини за сметосъбиране и компактиране на битови отпадъци с варио- или ротопреса, съответстващи на екологична категория ЕВРО 6 или еквивалент – 22 основни, от които: 4 с обем на бункера от 17 до 23 куб. метра; 15 с обем на бункера от 14 до 16 куб. метра; 3 с обем на бункера от 5 до 8 куб. метра;
2.1.2. Сметосъбирачни машини за сметосъбиране и компактиране на битови отпадъци, съответстващи на екологична категория ЕВРО 5 или еквивалент – 12 резервни, от които 4 с обем на бункера от 5 до 8 куб. метра за разделно събрани биоразградими отпадъци от кухни и заведения за обществено хранене, регистрирани за превозване на странични животински продукти и продукти, получени от тях, трета категория.
2.1.3. Специализирани автомобили с устройство за товарене на съдове тип „Лодка” /контейнеровоз/, съответстващи на екологична категория ЕВРО 5 или еквивалент, снабдени с телескопична повдигателна уредба с товароподемност над 7 500 кг. и възможност за товарене/разтоварване на контейнери с обем 4 – 10 куб. метра – общо 9, от които: 6 основни и 3 резервни.
2.1.4. Самосвали, съответстващи на екологична категория ЕВРО 5 или еквивалент – 11 основни, от които: 3 с обем 14-16 куб. метра; 4 с обем 8 - 10 куб.метра, 2 с обем 8 - 10 куб.метра и с краново устройство за товарене на съдове тип „Бобър”; 2 с обем 3 – 5 куб.метра;
2.1.5. Специализирани автомобили за машинно миене – 10 основни, оборудвани и с маркуч за ръчно миене, съответстващи на екологична категория ЕВРО 5 или еквивалент.
2.1.6. Специализирани автомобили мотометачни машини – общо 11, от които: 7 основни, съответстващи на екологична категория ЕВРО 6 или еквивалент; 4 резервни, съответстващи на екологична категория ЕВРО 5 или еквивалент.
2.1.7. Специализирани автомобили за миене и дезинфекция на съдове оборудвани с пароструйка – 2 основни;
2.1.8. Специализирани автомобили за зимно поддържане – 65 основни, от които: 20 мултифункционални автомобили за зимно почистване, съответстващи на екологична категория ЕВРО 5 или еквивалент, с възможност да бъдат оборудвани с повдигащо се гребло и устройства за разпръскване на противообледенителни материали. (Допустимо е мултифункционалните автомобили за зимно почистване да бъдат от тези предложени в т. 2.1.4 и т. 2.1.5, в случай, че същите могат да бъдат преоборудвани с повдигащо се гребло и устройства за разпръскване на противообледенителни материали.); 40 снегорини; 5 челни товарачи;
2.1.9. Челни товарачи – 7 основни, с обем на кофата 0,5 - 1,5 куб.метра.
2.2. Наличие на минимум 5 площадки за безвъзмездно предаване на разделно събрани отпадъци от домакинствата (чл.19, ал.3, т.11 от ЗУО) на територията на община Пловдив – по една във всеки район: Източен, Западен, Северен, Централен и Тракия.
Площадките следва да отговарят на изискванията на Закона за опазване на околната среда, Закона за управление на отпадъците, Закона за устройството на територията и подзаконовите нормативни актове по прилагането им. Площадките следва да отговарят на изискванията на Наредба за управление на отпадъците на територията на община Пловдив. Площадките следва да бъдат достъпни за граждани и автомобили. За всяка площадка трябва да има Разрешително по чл.35 от ЗУО за приемане и временно съхраняване минимум на следните отпадъци:... (изискванията продължават в Раздел VІ.3)
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Прогнозната стойност на поръчката ще бъде и общата стойност на договора за възлагането й. Предвижда се гаранция за добро изпълнение на договора в размер на 3 % от стойността на му без ДДС. Гаранцията се предоставя при условията на чл. 111, ал. 5 – 8 от ЗОП. Договорът ще влезе в сила от датата на сключване, но не по-рано от 30.11.2019 г. и ще бъде със срок на действие 60 (шестдесет) месеца, считано от влизането му в сила.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

03/04/2019 (дд/мм/гггг)   17:15 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 9

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

04/04/2019 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

гр. Пловдив 4000, пл. Стефан Стамболов № 1 - Административната сграда на Община Пловдив

Заседанието е публично и на него могат да присъстват участници в процедурата, техни упълномощени представители или представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

да


Февруари 2024

VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Към раздел ІІІ.1.3):
›Опасни битови отпадъци, които не попадат в обхвата на наредбите по отношение управление на масово разпространените отпадъци: бои и покрития; градински химикали, вкл.пестициди; продукти от грижи за домашни любимци; продукти от автомобили/антифриз, масла/; химичните вещества и препарати, използвани в домакинствата, вкл. дезинфектанти; фармацевтични продукти /лекарства с изтекъл срок на годност/; живак и живаксъдържащи уреди;
›Едрогабаритни отпадъци от домакинствата/дивани, шкафове, гардероби, легла, фотьойли, матраци и др./
›Разделно събрани отпадъци, при въвеждане на общинска система за събиране на отделните потоци – минимум хартия и картон, пластмаса, обемни отпадъци;
2.3. Наличие на материално-техническа база /площадка/ на територията на Община Пловдив за домуване ремонт и поддръжка на техниката, както и за временно съхранение на отпадъци. Площадката следва да притежава разрешително по чл. 35 от ЗУО.
3. Системата за управление на качеството следва да отговаря на стандарта EN ISO 9001:2015 или еквивалент, а системата за опазване на околната среда следва да отговаря на стандарта EN ISO 14001:2015 или еквивалент. Обхвата и на двата сертификата, следва да бъде свързан с управление на отпадъците. Участникът следва да участва в схемата на Европейския съюз за управление по околна среда и одит /EMAS/ с обхват, аналогичен с обхвата на поръчката, или еквивалентно/и.
Към Раздел ІІІ.1):
Съгласно чл. 65 от ЗОП, всеки участник може да се позове на капацитета на трети лица по отношение на критериите, свързани с икономическото и финансовото състояние, техническите и професионални способности. Трети лица могат да бъдат предвидените подизпълнители, както и други лица, независимо от правната им връзка с участника.
Основания за отстраняване и друга информация:
Обстоятелствата, относно личното състояние на заинтересованите лица, които са приложими основания за отстраняване от процедурата са свързани със следната нормативна уредба: чл. 54, ал. 1 и чл. 55, ал. 1, т. 1 и т. 3 – 5 от ЗОП (като възложителят няма да се възползва от възможността по чл. 55, ал. 4 от ЗОП); чл. 69 от ЗПКОНПИ; чл. 3, т. 8 от ЗИФОДРЮПДРКТЛТДС;
Прилагат се и основанията за отстраняване по чл. 107 от ЗОП; От процедурата ще бъде отстранен всеки участник, който при поискване от страна на възложителя, не потвърди и не удължи срокът на валидност на офертата си, когато този срок е изтекъл преди издаването на окончателно решение по процедурата.
Всички приложими основания за отстраняване от процедурата (вкл. специфични национални основания), както и всички условия, свързани с провеждането и изпълнението на обществената поръчка (вкл. изискванията за подготовка и съдържание на офертите) са подробно разписани в документацията за обществената поръчка, която е достъпна за неограничен и пълен пряк достъп в профила на купувача на Община Пловдив на адреса, посочен в Раздел І.3) от настоящото обявление.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 27/02/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва