Деловодна информация
00797
93-ОП19-14 22/02/2019 (дд/мм/гггг)
да
да
22/02/2019 (дд/мм/гггг)
00797-2019-0007 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Бургас 000056814
Александровска № 26
Бургас BG341 8000 България
Даниела Георгиева +359 56907242
d.georgieva@burgas.bg +359 56841996

Интернет адрес/и

https://www.burgas.bg/

https://www.burgas.bg/bg/notice/details/62/37491


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
https://www.burgas.bg/bg/notice/details/62/37491
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Реконструкция и преустройство на съществуваща сграда в културно – образователен център за съвременно изкуство и библиотека, находяща се в централната част на град Бургас“
45000000      
Строителство

За реконструкцията на сградата на бившата „Немска болница“, на основание чл. 145 и чл. 142 ал.1 и ал.6, т.1 от ЗУТ, е издадено Разрешение за строеж № 257 от 17.08.2017г.,Обектът е III категория строеж, съгласно чл.137, ал.1, т.3, буква „ж“, във връзка с буква „в“ от ЗУТ и съгласно чл.7, ал.1 от Наредба №1/30.07.2003 на МРРБ за номенклатурата за видове строежи.Разрешението за строеж е издадено, съгласно одобрени ТИП, неразделна част от документацията за обществена поръчка.Застроителни показатели:Площ на УПИ:2501 м2;Застроена площ:1372,90 м2;Застроена площ сутерен:2115,91 м2;РЗП:6035,93 м2;Кинт.:1,57;Плътност:54,89%;Озеленяване:30,93%;Проектът предвижда:Изграждане на четири блока, разделени по височина с фуга до горен ръб фундамент. Блокове I, II и III съдържат три надземни етажа и сутерен, блок IV съдържа два надземни етажа, сутерен и подземен паркинг;Благоустрояване и озеленяване около сградата и изграждане на паркоместа.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
6736809.14      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45000000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG341

Имотът граничи с ул. „Св. Св. Кирил и Методий” - с габарит 16м, ул. „Оборище“ - с габарит 12м и ул. „Средна гора“ - с габарит 10м, както и с недвижими имоти-частна собственост.

Сградата на бившата „Немска болница“ се намира в зона с публични функции с висока обществена значимост за град Бургас. Имотът е с площ 2470 кв.м., ъглов и граничи с ул. „Св. Св. Кирил и Методий” - с габарит 16м, ул. „Оборище“ - с габарит 12м и ул. „Средна гора“ - с габарит 10м, както и с недвижими имоти-частна собственост.В имота има две съществуващи сгради, построени през 1935г. Едната сграда е монолитна с височина от три надземни етажа и сутерен. Сградата е със ЗП = 832кв.м, както следва: - сутерен с площ 832 кв.м;- първи етаж с площ 832 кв.м;- трети етаж с площ 832 кв.м;Втората сграда е монолитна двуетажна със сутерен и ЗП = 92кв.м.;В границата на имота има изградени площадкови мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура. В него попада съществуващ трафопост с площ 66кв.м, предвиден за запазване.Монолитната триетажна сграда е построена пред 1935г. и функционира като училище до 1944г.След 1989 г. сградата остава държавна собственост, но използването и по предназначение е преустановено.И двете сгради са в лошо състояние, не се ползват и части от инсталациите липсват.За реконструкцията на сградата на бившата „Немска болница“, на осн. чл. 145 и чл. 142 ал.1 и ал.6, т.1 от ЗУТ, е издадено РС № 257 от 17.08.2017г., съгласно одобрени ТИП.Обектът е III категория строеж, съгласно чл.137, ал.1, т.3, б.„ж“, във връзка с б. „в“ от ЗУТ и съгласно чл.7, ал.1 от Наредба №1/30.07.2003 на МРРБ за номенклатурата за видове строежи.Застроителни показатели:Площ на УПИ:2501 м2, Застроена площ:1372,90 м2,Застроена площ сутерен:2115,91 м2,РЗП:6035,93м2,Кинт.:1,57,Плътност:54,89%,Озеленяване: 30,93%.Проектът предвижда:Изграждане на четири блока, разделени по височина с фуга до горен ръб фундамент. Блокове I, II и III съдържат три надземни етажа и сутерен, блок IV съдържа два надземни етажа, сутерен и подземен паркинг;Благоустрояване и озеленяване около сградата и изграждане на паркоместа. Пълният обхват, обем и изискванията към изпълнението на дейностите по процерурата са подробно описани и регламентирани в Техническите спецификации-Приложение №9 и инвестиционните проекти, неразделна част от Документацията за поръчка,достъпна в профила на купувача.
Критериите по-долу
 
ДА „Структура и капацитет на участника” (СК)    20
1.1.РЕ е показател за професионалната компетентност на предложения от Участника „Ръководител екип“    5
1.2.ТРО е показател за професионалната компетентност на предложения от Участника „Технически ръководител на обекта“    5
1.3.ИОВК е показател за професионалната компетентност на предложения от Участника „Инженер ОВК“    5
1.4.КЗБУТ е показател за професионалната компетентност на предложения от Участника „Координатор по здравословни и безопасни условия на труд“    5
2.„Работна програма за изпълнение на строителството” (РП)    30
Цена
50
II.2.6) Прогнозна стойност
6736809.14      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
380

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Оперативна програма„Региони в растеж“ 2014- 2020, по Процедура BG16RFOP001-1.001-39 в рамките на Приоритетна ос 1 “Устойчиво и интегрирано градско развитие“

Във връзка с възможността,която чл.114 от ЗОП предвижда,Възложителят посочва,че към датата на откриване на настоящата процедура не е осигурено финансиране за изпълнение на дейностите, предвидени в настоящата обществена поръчка.Посочената стойност в т. II.2.6 е максимална, с включени 5%непредвидени разходи.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участниците трябва да имат регистрация в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) към Строителната камара за изпълнение на строежи от категорията строеж, а за чуждестранни лица – в аналогични регистри, съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, в която попадат обектите по настоящата обществена поръчка, съгласно чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите (ЗКС), за изпълнение на строежи от, а именно:
- Първа група, минимум III-та категория, а за чуждестранни лица – в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка в която са установени
- Доказване при подаване на офертата: При подаване на офертата, участникът попълва раздел А „Годност”, Част IV „Критерии за подбор” в Единният европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП).
*Преди сключване на договор за обществена поръчка, Възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, доказване на обстоятелството, че същият е вписан в ЦПРС към Строителната камара за изпълнение на строежи от категорията строеж, в която попада обекта на поръчката, освен ако няма електронен достъп до базите данни – за повече информация: http://register.ksb.bg. Възложителят ще изиска, в случай, че участникът, определен за изпълнител е чуждестранно лице, същото да представи валиден еквивалентен документ или декларация или удостоверение, издадени от компетентен орган на държава-членка на ЕС, или на друга държава – страна по Споразумението за ЕИП, доказващи вписването на участника в съответен регистър на тази държава.*При подаване на оферта, участниците попълват само съответния раздел в еЕЕДОП.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

по т.1 Участницикът следва да декларира информацията по т.1. в Част IV: "Критерии за подбор", раздел Б: "Икономическо и финансово състояние", поле 1а) от ЕЕДОП.
Преди сключването на договора за възлагане на настоящата обществена поръчка, възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, да предостави актуални документи, удостоверяващи липсата на основанията за отстраняване от процедурата, както и съответствието с поставените критерии за подбор. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива. Документи, чрез които се доказва съответствието с изискването: удостоверения от банки; и/или годишни финансови отчети или техни съставни части, когато публикуването им се изисква; и/или справка за общия оборот.
по т.2 Участницикът следва да декларира информацията в раздел Б в Част IV: Критерии за подбор от еЕЕДОП.
*Преди сключване на договор за обществена поръчка, Възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, да представи документи по чл. 62, ал. 1, т. 2 от ЗОП – доказателства за наличие на застраховка „Професионална отговорност“, в случай, че същите не са достъпни чрез пряк и безплатен достъп до съответната национална база данни.
Когато по основателна причина участникът не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ. Посочените документи не се представят в случай, че вече са били предоставени на Възложителя или са му били служебно известни или са достъпни чрез пряк и безплатен достъп до съответната национална база данни.
*При подаване на оферта участниците, попълват само съответния раздел в ЕЕДОП.


1. Участниците следва да са реализирали минимален общ оборот, изчислен на база годишни обороти за последните три приключили финансови години в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си в размер не по-малък от 6 000 000 (Шест милиона) лева без ДДС.
За участник – чуждестранно лице оборотът се изчислява по официалния курс на БНБ за съответната валута в лева към датата на подаване на офертата.
2. Участникът трябва да има застраховка „Професионална отговорност“ на участниците в строителството по чл. 171 от ЗУТ, покриваща минималната застрахователна сума за тази категория строеж, а именно:
- Първа група, минимум III-та категория, съгласно Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, а за чуждестранни лица – в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка в която са установени, съгласно Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, или съответен валиден аналогичен документ.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

По т.1 При подаване на оферта участниците попълват раздел В в Част IV: Критерии за подбор от еЕЕДОП.*Преди сключване на договор за обществена поръчка, Възложителят изисква от участника, определен за изпълнител: Списък за изпълнен/и обект/и, сходни с предмета на поръчката, посочена в еЕЕДОП, който следва да бъде придружена с удостоверение/я за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания. По т.2. При подаване на офертата, участникът попълва поле раздел Г: Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление в Част IV: Критерии за подбор от еЕЕДОП. Преди сключване на договор за обществена поръчка, Възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, да представи копие на валиден сертификат, издаден от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация“ или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието. Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки. Възложителят приема и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, когато участникът не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини.Участникът, определен за изпълнител, трябва да разполага с валиден сертификат през целия срок на изпълнение на договора, а когато е приложимо да прилага еквивалентните мерки. По т.3 -При подаване на офертата, участникът попълва поле раздел Г: Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление в Част IV: Критерии за подбор от еЕЕДОП. Преди сключване на договор за обществена поръчка, Възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, да представи копие на валиден сертификат, издаден от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация“ или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието. Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки. Възложителят приема и други доказателства за еквивалентни мерки за опазване на околната среда, когато участникът не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини.Участникът, определен за изпълнител, трябва да разполага с валиден сертификат през целия срок на изпълнение на договора, а когато е приложимо да прилага еквивалентните мерки.

1. Участниците трябва да имат опит в изпълнението на строителство, идентично или сходно с предмета на настоящата обществена поръчка, изпълнено през последните 5 (пет)/ години, считано от датата на подаване на офертата.
За сходно с предмета на поръчката се приема - ново строителство, и/или реконструкция на обществени сгради с разгъната застроена площ над 6 000кв.м
* Забележка 1: Строителството се счита за изпълнено, когато за обекта има съставен и подписан Констативен акт обр. 15 без забележки/ Протокол обр. 16 или друг документ за предаване и приемане на строежа от Възложителя! В Част IV: Критерии за подбор, Раздел В: Технически и професионални способности, т. 1a от ЕЕДОП, участникът следва да посочи информация относно № и дата на документа!
2. Участниците трябва да прилагат система за управление на качеството, сертифицирана съгласно стандарт БДС EN ISO 9001:2015 (или еквивалентен сертификат, издаден от органи, установени в други държави членки) с обхват, аналогичен с обхвата на поръчката, издаден/и от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация” или от друг национален орган, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация (European Cooperation for Accreditation) за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието.
3.Участниците трябва да прилагат система за опазване на околната среда, сертифицирана съгласно стандарт БДС EN ISO 14001:2015 (или еквивалентен сертификат, издаден от органи, установени в други държави членки) с обхват, аналогичен с обхвата на поръчката, издаден/и от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация” или от друг национален орган, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация (European Cooperation for Accreditation) за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


1.За участника не следва да са налице обстоятелствата по чл.54,чл.55,ал.1,т.1,3 и 5 от ЗОП и чл.3,т.8 от ЗИФОДРЮПДРСЛТДС, чл.69 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество, освен ако не са приложими изключенията по чл.4 от същия закон.
2.Гаранцията за изпълнение е в размер 2 % от стойността на договора без ДДС,със срок на валидност минимум срока за изпълнение на договора, увеличен с 30 календарни дни.3.Условията, размерът и начинът на плащане са посочени в проекта на договор и в документацията за поръчка.4.Изпълнителят е длъжен да извърши всички работи предмет на Договора, в съответствие с одобрения инвестиционен проект.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

08/04/2019 (дд/мм/гггг)   17:15 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

09/04/2019 (дд/мм/гггг)   11:00 (чч:мм)

гр. Бургас, сградата на Община Бургас, ул. "Александровска № 26, Заседателна зала.

Получените оферти се отварят на публично заседание, на което могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители,както и представители на средствата за масово осведомяване, съгласно чл.54,ал.2 от ППЗОП.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

1.Срок за изпълнение – по предложение на участника, но не по-дълъг от 380 календарни дни, като този срок се явява максимален срок за офериране от участниците при подаване на офертата. Предложеният срок за изпълнение на строителството следва да бъде цяло число! Срокът за изпълнение на СМР започва да тече от датата на подписване на Протокол за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво за строежа (Приложение № 2а към чл. 7, ал. 3, т. 2 от Наредба № 3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството) и приключва със съставянето на Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа (Приложение №15 към чл. 7, ал. 3, т. 15 от Наредба № 3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството).2.С оглед изискването, участниците да извършат оглед на място и да се запознаят със специфичните условия за изпълнение на поръчката, и във връзка с чл. 45, ал. 2 от ЗОП, Възложителят определя срок за получаване на офертите по-дълъг от минимално определения в чл. 74, ал. 1 от ЗОП.3.Органите, от които участниците могат да получат необходимата информация, свързана с данъци и осигуровки, опазване на околната среда, закрила на заетостта и условията на труд, които са в сила в страната са НАП, Министерство на околната среда и водите, Агенция по заетостта и Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ (http://nap.bg, http://www3.moew.government.bg, www.mlsp.government.bg, http://www.gli.government.bg, http://www.az.government.bg/).4.При изготвяне на офертата си, участниците попълват приложените към документацията образци!

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Жалбите се подават до Комисията за защита на конкуренцията с копие и до Възложителя, чието решение се обжалва, съгласно сроковете в чл.197, ал. 1 от ЗОП, а именно: в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 100, ал. 3 - срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или допълнителна информация; В случаите по чл.197, ал. 1, т. 1 и 8, когато датите на публикуване на обявленията в РОП и в "Официален вестник" на Европейския съюз са различни, срокът за обжалване тече от по-късната дата.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 22/02/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва