Деловодна информация
00497
12-00-11 25/01/2019 (дд/мм/гггг)
не
00497-2019-0001 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Бяла 000530493
пл. Екзарх Йосиф I №1
Бяла BG323 7100 България
Ваня Минкова- Главен юрисконсулт и Денис Братанов- Началник отдел ППОКХД +359 81772020
byala.rs@byala.bg +359 81774634

Интернет адрес/и

http://byala.bg/home/

https://byala-rse.imeon.bg:4443/frmAOP.aspx?hidemenu=y


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
https://byala-rse.imeon.bg:4443/frmAOP.aspx?FmPCYiznRKI%3d=3GX1qMQDq1E%3d
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Избор на изпълнител на Инженеринг – проектиране, изпълнение и осъществяване на авторски надзор на реконструкция/рехабилитация на улици в град Бяла по проект “B-TEN – Improved nodes Giurgiu-Byala for
45000000      
Строителство

В обхвата на обществената поръчка е включено проектиране, упражняване на авторски надзор по време на СМР и извършване на строително-монтажни работи във връзка с реализацията на обект реконструкция/рехабилитация на улици в град Бяла по проект “B-TEN – Improved nodes Giurgiu-Byala for better connection to TEN-T infrastructure”, финансиран чрез програма „ИНТЕРРЕГ V-A РУМЪНИЯ – БЪЛГАРИЯ” и национално съфинансиране.
Задачите и дейностите по настоящата обществена поръчка са описани подробно в част „Техническа спецификация“ от документацията по настоящата обществена поръчка.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
3723820.17      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45000000      
45233120      
71220000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG323

гр. Бяла, обл. Русе

В обхвата на обществената поръчка е включено проектиране, упражняване на авторски надзор по време на СМР и извършване на строително-монтажни работи във връзка с реализацията на обект реконструкция/рехабилитация на улици в град Бяла по проект “B-TEN – Improved nodes Giurgiu-Byala for better connection to TEN-T infrastructure”, финансиран чрез програма „ИНТЕРРЕГ V-A РУМЪНИЯ – БЪЛГАРИЯ” и национално съфинансиране.
Задачите и дейностите по настоящата обществена поръчка са описани подробно в част „Техническа спецификация“ от документацията по настоящата обществена поръчка.
Критериите по-долу
 
ДА К2 – Организация за качествено изпълнение на поръчката    50
Цена
50
II.2.6) Прогнозна стойност
3723820.17      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
360

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
„Подобрени пътни възли Гюргево-Бяла за по-добра връзка с инфраструктурата на мрежата ТЕN-Т"/„B-TEN– Improved nodes Giurgiu-Byala for better connection to TEN-T infrastructure“/с Код на е-MS: ROBG-442

Поръчката се финансира от Европейския фонд за регионално развитие чрез Програма за трансгранично сътрудничество „ИНТЕРРЕГ V-A РУМЪНИЯ – БЪЛГАРИЯ” 2014-2020 г. съгласно Договор за безвъзмездна финансова помощ 92993/13.08.2018 г. и с национално съфинансиране съгласно Договор за национално съфинансиране № РД 02-29-376/12.10.2018 г.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът трябва да бъде вписан в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) за изпълнение на строежи от втора група, трета категория и да има издадено удостоверение от Камарата на строителите в Република България или еквивалент, а за чуждестранни лица – в аналогични регистри, съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени.
Удостоверяване: Изискването се декларира в електронен ЕЕДОП, в Част IV: Критерии за подбор, раздел А: Годност. При подаване на офертата участниците попълват само съответния раздел в електронен ЕЕДОП.
Доказване: Изискването се доказва с копие на валидно удостоверение за вписване в ЦПРС към Камарата на строителите за изпълнение на строежи от категорията строеж, в която попада обекта на обществената поръчка или еквивалент.
Пълното описание на условията е в документацията за участие.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1) Участникът следва да е реализирал през последните три приключили финансови години в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си, минимален общ оборот, изчислен на база годишните обороти, не по-малко от 7 000 000,00 лв. без ДДС.
Удостоверяване: Изискването се декларира в електронен ЕЕДОП, в Част IV: Критерии за подбор, буква Б: Икономическо и финансово състояние, „Общ годишен оборот“. При подаване на офертата участниците попълват само съответния раздел в електронен ЕЕДОП.
Доказване: Поставеното изискване се доказва с документите, посочени в чл. 62, ал. 1, т.1, 3 и 4 от ЗОП. Посочените документи се представят на етап сключване на договор за възлагане на обществена поръчка.
2) Участникът трябва да има валидна застраховка "Професионална отговорност" в проектирането за строежи от III категория с минимална застрахователна сума съгласно Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството За чуждестранни лица - еквивалентен документ, съобразно законодателството на държавата в която са установени.
Удостоверяване: При подаване на офертата, обстоятелството се декларира в еЕЕДОП, Част IV: Критерии за подбор, раздел, Б. Икономическо и финансово състояние, т. 5, с посочване на застрахователна сума, уеб адрес, орган или служба, издаващи документа, точно позоваване на документа за наличие на Валидна застраховка за „Професионална отговорност в проектирането“ за строежи от III категория, с минимална застрахователна сума, съгласно Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството. За чуждестранните лица – посочване на еквивалентен документ, съобразно законодателството на държавата в която са установени.
3) Участникът трябва да има валидна застраховка "Професионална отговорност" в строителството за строежи от III категория с минимална застрахователна сума, съгласно Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството За чуждестранни лица - еквивалентен документ, съобразно законодателството на държавата, в която са установени.
Удостоверяване: При подаване на офертата, обстоятелството се декларира в еЕЕДОП, Част IV: Критерии за подбор, раздел, Б. Икономическо и финансово състояние, т. 5, с посочване на застрахователна сума, уеб адрес, орган или служба, издаващи документа, точно позоваване на документа за наличие на Валидна застраховка за „Професионална отговорност в строителството“ за строежи от III категория, с минимална застрахователна сума, съгласно Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството. За чуждестранните лица – посочване на еквивалентен документ, съобразно законодателството на държавата в която са установени.
Доказване по т. 2) и т. 3): При сключване на договора, участникът, избран за изпълнител, следва да представи заверено копие на валидна застрахователна полица или еквивалентен документ /за чуждестранните лица/ съобразно декларираното в еЕЕДОП, а в случай че срокът на валидност на полицата изтича до датата на подписване на договора – и заверено копие на новата застрахователна полица. Изискването за застраховка за професионална отговорност на лицата по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, не се прилага за лице от държава - членка на Европейския съюз, или от друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, което се установява на територията на Република България и е предоставило еквивалентна застраховка за професионална отговорност или гаранция в друга държава - членка на Европейския съюз, или в страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.
Пълното описание на условията е в документацията за участие.


1) Участникът следва да е реализирал през последните три приключили финансови години в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си, минимален общ оборот, изчислен на база годишните обороти, не по-малко от 7 000 000,00 лв. без ДДС.
2) Участникът трябва да има валидна застраховка "Професионална отговорност" в проектирането за строежи от III категория с минимална застрахователна сума съгласно Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството За чуждестранни лица - еквивалентен документ, съобразно законодателството на държавата в която са установени.
3) Участникът трябва да има валидна застраховка "Професионална отговорност" в строителството за строежи от III категория с минимална застрахователна сума, съгласно Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството За чуждестранни лица - еквивалентен документ, съобразно законодателството на държавата, в която са установени.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1) Участникът за последните 5 (пет) години от датата на подаване на офертата да е изпълнил минимум 1 (една) дейност (строителство) с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката.
За "дейност (строителство) с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката" следва да се разбира: изграждане и/или реконструкция, и/или рехабилитация, и/или основен ремонт на пътища и/или улици, като обемът на изпълнените дейности е без значение.Строителството може да се докаже и при изпълнение на инженеринг.
Удостоверяване: Участникът декларира съответствието с посочения критерий за подбор чрез попълване на електронен ЕЕДОП в Част IV: Критерии за подбор, буква В: Технически и професионални способности, „За поръчки за строителство: извършени строителни дейности от конкретния вид“ от еЕЕДОП. При подаване на офертата участниците попълват само съответния раздел в електронния ЕЕДОП.
Доказване: Поставеното изискване се доказва с документи по чл. 64, ал. 1, т. 1 от ЗОП - списък на строителството, идентично или сходно с предмета на обществената поръчка, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания. Посочените документи се представят на етап сключване на договор за възлагане на обществена поръчка.
2) Участникът трябва да разполага с персонал и/или с ръководен състав с определена професионална компетентност за изпълнението на поръчката, отговарящ на поставените от Възложителя изисквания.
Удостоверяване: При подаване на офертата обстоятелството се декларира в еЕЕДОП, Част IV: Критерии за подбор, буква В: Технически и професионални способности, т. 6, като се посочва професионалната компетентност на лицата в това число:
•Специалист/експерт (трите имена и позиция (длъжност), която ще заема лицето при изпълнение на обществената поръчка);
•Образование (степен, специалност);
•Професионална квалификация.
Доказване: При сключване на договора, участникът, избран за изпълнител, следва да представи списък на персонала, който ще изпълнява поръчката, и/или на членовете на ръководния състав, които ще отговарят за изпълнението, в който е посочена професионална компетентност на лицата.
3) Участникът трябва да има внедрени следните системи съгласно стандарт:
• Система за управление на качеството, съгласно стандарта EN ISO 9001:2015 или еквивалентен с обхват „строителство“;
• Система за управление на околната среда, съгласно стандарта EN ISO 14001:2015 или еквивалентен с обхват „строителство“.
Удостоверяване: Участникът декларира съответствие с поставеното изискване чрез представяне на електронен Единен европейски документ за обществени поръчки (еЕЕДОП) като посочи и публичния регистър, в който се съдържа информация за наличието на тези сертификати в Част IV: Критерии за подбор, буква Г: Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление от еЕЕДОП.
Доказване: При сключване на договора, участникът избран за изпълнител следва да представи заверено копие на валиден документ за внедрена система за управление на качество ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 или еквивалентни с обхват „строителство“.
Пълното описание на условията е в документацията за участие.


1) Участникът за последните 5 (пет) години от датата на подаване на офертата да е изпълнил минимум 1 (една) дейност (строителство) с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката.
За "дейност (строителство) с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката" следва да се разбира: изграждане и/или реконструкция, и/или рехабилитация, и/или основен ремонт на пътища и/или улици, като обемът на изпълнените дейности е без значение. Строителството може да се докаже и при изпълнение на инженеринг.
2) Участникът трябва да разполага с персонал и/или с ръководен състав с определена професионална компетентност за изпълнението на поръчката, както следва:
Екип за проектиране и авторски надзор:
- Инженер „Геодезист“ - Висше образование, специалност „Геодезия“ или еквивалентна, притежаващ пълна проектантска правоспособност;
- Инженер "Пътно строителство" - Висше образование, специалност „Пътно или транспортно строителство“ или еквивалентна, притежаващ пълна проектантска правоспособност.
Екип за изпълнение на строителство:
- Технически ръководител: технически правоспособно лице, получило диплома от акредитирано висше училище с квалификация "строителен инженер", "инженер" или "архитект", както и лице със средно образование с четиригодишен курс на обучение и придобита професионална квалификация в областите "Архитектура и строителство" и "Техника" или еквивалент.
- Координатор по безопасност и здраве: лице, притежаващо удостоверение по чл.5, ал.2 от Наредба № 2 от 2004 г. за минимални изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи или еквивалентен документ за чуждестранни лица.
- Експерт по контрол по качество: лице, притежаващо удостоверение за преминато обучение за контрол върху качеството на изпълнение на строителството и за контрол на съответствието на строителните продукти със съществените изисквания за безопасност или еквивалентен документ.
!!! Уточнение:
Участникът трябва да посочи за всяка от позициите на двата екипа отделни лица. Едно физическо лице може да изпълнява функциите само на един експерт в съответния екип. Едно физическо лице не може да изпълнява функциите на експерт и в двата екипа.
3) Участникът трябва да има внедрени следните системи съгласно стандарт:
• Система за управление на качеството, съгласно стандарта EN ISO 9001:2015 или еквивалентен с обхват „строителство“;
• Система за управление на околната среда, съгласно стандарта EN ISO 14001:2015 или еквивалентен с обхват „строителство“.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


1. Гаранцията за изпълнение на договора е в размер на 3 % (три процента) от стойността на договора без ДДС. По отношение на гаранцията за изпълнение важат разпоредбите на чл. 111 от ЗОП.
2. За участниците следва да не са налице основанията за отстраняване чл. 54, ал. 1 от ЗОП, чл. 3, т. 8 от ЗИФОДРЮПДРСТЛТДС, чл. 69 от ЗПКОНПИ и чл. 101, ал. 11 от ЗОП. Констатирането на наличие на което и да е от посочените обстоятелства ще доведе до отстраняване на участника с изключения на изрично посочените случаи в ЗОП.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
ДА
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

25/02/2019 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

26/02/2019 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

Заседателна зала в сградата на Общинска администрация- Бяла на адрес: гр. Бяла, обл. Русе, пл. Екзарх Йосиф I №1.

Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масова информация могат да присъстват само на публичните заседания на комисията.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Общата максимална прогнозна стойност на поръчката е в размер на 3 723 820,17 лв. без включен ДДС, съответно 4 468 584,20 лв., с включен ДДС, формирана както следва:
-Изготвяне на технически проект и авторски надзор при изпълнението– 73 342,50 лв. без ДДС, съответно 88 011,00 лв. с ДДС;
-Строително- монтажни работи (СМР) – 3 650 477,67 лв. без ДДС, съответно 4 380 573,20 лв. с включен ДДС.
Офертите на участниците не трябва да надхвърлят общата прогнозна стойност на настоящата поръчка, както и прогнозните стойности по отделните пера – строителство, авторски надзор и проектиране. Участници, които са предложили по-висока цена от общата прогнозна стойност и/или по отделните пера - изготвяне на проект и авторски надзор и строителство, се отстраняват от участие в процедурата.
Определената прогнозна стойност се явява максимална по процедурата, оферти над нея ще бъдат отстранявани.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

На основание чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП, жалби могат да се подават в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 100, ал. 3 от ЗОП - срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или допълнителна информация.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 25/01/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва