Деловодна информация
00105
1 17/01/2019 (дд/мм/гггг)
не
00105-2019-0002 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Министерство на външните работи 000695228
ул. Александър Жендов № 2
София BG411 1113 България
Станислава Костова +359 29482910
stanislava.kostova@mfa.bg +359 29483078

Интернет адрес/и

https://www.mfa.bg

https://mfa.bg/bg/zop/2016/7173


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
https://mfa.bg/bg/zop/2016/7173
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Министерство или всякакъв друг национален или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.5) Основна дейност 

Външна политика

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

“Извършване на текущи и аварийни строително-монтажни работи (СМР) за поддръжка на сградния фонд на МВнР”
45000000      
Строителство

Обект на обществ.поръчка е изпълнение на СМР по чл. 3, ал. 1, т. 1, б. „а“ от ЗОП, свързани с изпълнението на аварийни и текущи ремонтно строителнo-монтажни работи (СМР)за поддръжка на сградния фонд на МВнР, включващ дейностите описани подробно в настоящиото обявление и в Техн. спецификация, приложение към документацията за обществ. поръчка.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
530000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45000000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG

Мястото за изпълнение на поръчката са обекти от сградния фонд на МВнР, находящи се в гр. София и в страната.

Изпълнение на аварийни и текущи ремонтно строително-монтажни работи (СМР) за поддръжка на сградния фонд на МВнР, включващ изпълнението на следните дейности:
? поддръжка и авариен ремонт на стаи /канцеларии, кабинети/ - подмяна на подовата настилка, боядисване с латекс, смяна на ключове, контакти и др.;
? поддръжка и авариен ремонт на коридори, фоайета и общи помещения - изкърпване на гипсова мазилка и/или гипсова шпакловка по стени и тавани, боядисване с латекс и др.;
? поддръжка и авариен ремонт на бани и санитарни възли - облицовка с фаянс по стени, теракота и гранитогрес по под, направа на мазилка и/или изкърпване по стени и тавани, бояджийски работи и др.;
? поддръжка и авариен ремонт на дограма - подмяна на дограма и стъклопакети (не се прилага за сградата на МВнР – Централно управление, с адрес гр. София, ул. „Ал. Жендов“ № 2);
? частичен ремонт на покрив - демонтаж, доставка и монтаж на хидроизолации съгласно техническата спецификация (Приложение № А);
? поддръжка и авариен ремонт, отнасящи се до подмяна на водопроводни тръби за топла и студена вода, включително съединителни части на водопроводни инсталации, подмяна на канализационни тръби, подмяна на санитарен фаянс и арматура и др.;
? поддръжка и авариен ремонт на етажни ел.табла, ремонт на електроинсталации и др.;
? поддръжка и авариен ремонт на ОиВ инсталации - подмяна на тръби, радиатори и арматура и др.;
? гаранционна отговорност за изпълнените строителни и монтажни работи.
Очакваните видове работи при изпълнението на текущия и аварийния ремонт са посочени в Техническата спецификация.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
530000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
12

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът трябва да има регистрация в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) към Камарата на строителите в Република България, за изпълнението на строежи от първа група, 3-та категория по чл. 137, ал. 1, т. 3, от ЗУТ и да притежава удостоверение за тях, съгласно съгласно чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите (ЗКС), в която попада обекта на поръчката (или регистрация в аналогичен регистър на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.
Ако участникът е обединение, което не е юридическо лице, съответствието с критерия за подбор се доказва от всяко от лицата, включени в него, което ще изпълнява съответната дейност съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в документа/договора за създаване на обединението.
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, съответствието с критерия за подбор се доказва и от тях, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват, и за тях следва да не са налице основанията за отстраняване от процедурата.За удостоверяване на съответствието с изискването на етап оферта, участникът декларира в Част IV. „Критерии за подбор”, буква А: „Годност”, т. 1 от ЕЕДОП.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

За удостоверяване на съответствието с изискването, на етап оферта участникът декларира обстоятелството в Част IV. „Критерии за подбор”, буква Б: „Икономическо и финансово състояние”, т. 5 от ЕЕДОП;
За доказване на съответствието с изискването, на етап оферта участникът декларира обстоятелството в Част IV. „Критерии за подбор”, буква Б: „Икономическо и финансово състояние”, т. 5 от ЕЕДОП;Доказателствата за това се представят в случаите по чл. 67, ал. 5 и ал. 6 ЗОП под формата на копие на документ за застраховка „Професионална отговорност” и/или чрез посочване на публичен регистър.
При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването се прилага за обединението като цяло.При посочване на участие с използване на подизпълнител, изискването се отнася и за всеки един от подизпълнителите, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.


Участникът следва да има и да поддържа за целия период на изпълнение на договора за обществена поръчка застраховка „Професионална отговорност” с минимално покритие съгласно чл. 5, ал. 2, т. 3 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

За доказване на изискването по т.1 от мин. изисквания, в случаите по чл. 67, ал. 5 и ал. 6 ЗОП, участниците представят списък на изпълненото строителство, което е идентично или сходно с предмета на поръчката, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания, а на етап подаване на оферта На етап подаване на оферта данните се декларират чрез попълване на информацията в предвидената част IV: Критерии за подбор, раздел В, буква 1 а) на Единния европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП); по т.2 от мин. изисквания в случаите по чл. 67, ал.5 и ал. 6 от ЗОП се доказват със списък на персонала, в който е посочена професионалната компетентност на лицата, а на етап подаване на оферта, участникът декларира данните в Част IV: „Критерии за подбор”, буква В: „Технически и професионални способности”, т. 2 от ЕЕДОП информация за екипа, който ще изпълнява строителните дейности;по т.3 от мин. изисквания, изискването се доказва с копие на валиден сертификат за управление на качеството в строителството в съответствие със стандарт EN ISO 9001:2015 и копие на валиден сертификат EN ISO 14001:2015 за управление на околната среда в актуална версия или еквивалент с обхват, сходен с предмета на поръчката, а на етап подаване на оферта данните се декалрират в част ІV, буква Г от ЕЕДОП.
Сертификатите трябва да са издадени от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция "Българска служба за акредитация" или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация (European Cooperation for Accreditation), за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието. Възложителят приема и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, и за управление на околната среда, когато участник не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини. В този случай участникът трябва да е в състояние да докаже, че предлаганите мерки са еквивалентни на изискваните.
Когато участникът е обединение, което не е юридическо лице, посочените по-горе изисквания се отнасят за обединението като цяло, с изключение на сертификатиизключение на съответна регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението.


1.Участникът трябва да има изпълнено през последните 5/пет/ години, считано от датата на подаване на офертата, строителство, което е идентично или сходно с предмета на поръчката. Под „сходно с предмета на поръчката“ следва да се разбира строителство (текущ и авариен ремонт) и/или строителство, свързано с реконструкция или основен ремонт на жилищни и смесени сгради с високо застрояване и /или сгради и/или съоръжения за обществено обслужване с разгъната застроена площ над 5 000 кв.м. или с капацитет от 200 до 1000 места за посетители;2. Участникът трябва да разполага с екип, който ще бъде ангажиран в изпълнението на поръчката и трябва да отговаря на следните изисквания:
• “Ръководител на обекта” – трябва да отговаря на изискванията на чл.163а от Закона за устройство на територията (ЗУТ) и да има опит: участие в екип, свързано с извършване на цялостно ръководство в минимум 1 (едно) изпълнено строителство свързано със строителство (текущ и авариен ремонт) и/или строителство, свързано с реконструкция или основен ремонт на жилищни и смесени сгради с високо застрояване и /или сгради и/или съоръжения за обществено обслужване.
• Експерти “Строителство” – трябва да отговарят на изискванията на чл.163а от ЗУТ и да имат да имат опит: участие в екип в минимум 1 (едно) изпълнено строителство свързано със строителство (текущ и авариен ремонт) и/или строителство, свързано с реконструкция или основен ремонт на жилищни и смесени сгради с високо застрояване и /или сгради и/или съоръжения за обществено обслужване. Участникът трябва да разполага с минимум по един експерт за всяка част (Архитектурно строителство, ВиК, Ел и Отопление Вентилация и Климатизация), като не се допуска посочването на един и същи експерт по повече от една част.
• Експерт „Координатор по безопасност и здраве“ – професионална квалификация, свързана със строителството, със завършен курс за КБЗ или еквивалент и да има опит: участие в екип, свързано с извършване на дейности по безопасност и здраве в минимум 1 (едно) изпълнено строителство (текущ и авариен ремонт) и/или строителство, свързано с реконструкция или основен ремонт на жилищни и смесени сгради с високо застрояване и /или сгради и/или съоръжения за обществено обслужване.
Лицето, което ще изпълнява функциите на координатор по безопасност и здраве трябва да притежава Удостоверение по чл.5, ал.2 от Наредба № 2 от 2004 г. за минимални изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи. Не се допуска експертът по безопасност и здраве да изпълнява и други функции; 3.Участникът следва да има внедрена система за управление на качеството по стандарт EN ISO 9001:2015 или еквивалент издаден от органи, установени в други държави членки с обхват, сходен с предмета на поръчката и внедрена система за опазване на околната среда по стандарт EN ISO 14001:2015, или еквивалент издаден от органи, установени в други държави членки с обхват, сходен с предмета на поръчката.
Под обхват, сходен с предмета на поръчката, следва да се разбира строителство на сгради или еквивалентни мерки.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Гаранцията за обезпечаване изпълнението на договора е в размер на 3% от прогнозната стойност , а именно 15 900 лв. , като реда за освобождаване на гаранцията е определен съгласно условията на договора за възлагане на обществената поръчка. Гаранцията за обезпечаване изпълнението на договора е със срок на валидност до изтичане на последния гаранц. срок.Гаранцията за изпълнение на договора - в размер на 2 % от прогнозната стойност , а именно 10 600 лв., се възстановява в 30 дн. срок след приемане на изпълнението на възложените дейности в рамките на осигуреното финансиране и одобрение на изпълнените работи. Гаранцията за изпълнение в размер на 1 % от прогнозната стойност на обществената поръчка, а именно 5 300 лв. , служи за обезпечаване на задължението за гаранционно обслужване на извършените СМР.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

15/02/2019 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

18/02/2019 (дд/мм/гггг)   14:00 (чч:мм)

гр, София, ул. Александър Жендов, № 2, стая М 22-24

Отварянето на получените оферти е публично и протича по реда на чл. 54, ал. 3-5 от ППЗОП, като на него могат да присъстват участниците или техни упълномощ. представит., както и представители на средствата за масово осведомяване. Действията на комисията по отваряне на офертите са публични и се провеждат при спазване на условията на чл. 61 от ППЗОП, във връзка с чл. 181, ал. 2 от ЗОП (обърнат ред)
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Възложителят отстранява от процедурата участник, за когото са налице основанията по чл. 54, ал. 1 от ЗОП и посочените от възложителя обстоятелства по чл. 55, ал. 1, т. 1 от ЗОП възникнали преди или по време на процедурата,условията по чл. 107 от ЗОП, обстоятелствата по чл. 3, т. 8 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, контролираните от тях лица и техните действителни собственици, обстоятелствата по чл. 69 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество и е свързано лице с друг участник в процедурата.
Възложителят отстранява от участие участник, който ако след покана от страна на възложителя и в определения в нея срок откаже да удължи срока на валидност на офертата си или ако представи оферта с по – кратък срок на валидност или когато не е представил в срок обосновката по чл. 72, ал. 1 от ЗОП, или чиято оферта не е приета съгласно чл. 72, ал. 3 – 5 от ЗОП.
Възложителят ще приложи разпоредбата на чл. 57, ал. 1 от ЗОП и когато участник в процедурата е обединение от физически и/или юридически лица и за член на обединението е налице някое от основанията за отстраняване.Плащания се извършват само за възложени и действително извършени и с необходимото качество видове работи за всеки обект/и, съгласно двустранно подписан/и възлагателен/и лист/ове, в т.ч. авансово и окончателно.Авансово плащане в размер на 20% от сумата в съответния възлагателен лист, в срок до 15 /петнадесет/ работни дни от представяне на следните документи:
– възлагателен лист;
– оригинална фактура за дължимата сума. Окончателно плащане, на съответния/те възложен/и обект/и, представляващо разликата между крайната стойност в Акт образец 19 и сметка 22 и авансово заплатената стойност.
Окончателното плащане се извършва в срок до 20/двадесет/работни дни след представяне на следните документи:
- Акт образец 19;
- Сметка образец 22;
- Констативен акт, изготвен от комисия на възложителя и подписан от двете страни по договора;
- Оригинална фактура за дължимата сума.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП, жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 100, ал. 3 и ал. 4 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 17/01/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва