Деловодна информация
00814
2400-2540 18/12/2018 (дд/мм/гггг)
да
да
18/12/2018 (дд/мм/гггг)
00814-2018-0048 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Враца 000193115
ул. Стефанаки Савов № 6
Враца BG313 3000 България
Марио Милов, началник на Отдел Обществени поръчки +359 92622400
mmilov@vratza.bg +359 92623061

Интернет адрес/и

http://www.vratza.bg/

http://www.vratza.bg/?category=18


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://www.vratza.bg/?category=18&obiavi=721
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Текущ ремонт на улици на територията на община Враца”
45233252      
Строителство

Предвидените в обществената поръчка дейности обхващат ремонт и възстановяване на уличните настилки, на участъци от уличната мрежа (улични профили), в гр. Враца и населените места в общината, с цел подобряване безопасността на движение по тях.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
5000000.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45233252      
II.2.3) Място на изпълнение
BG313

град Враца, община Враца

Предвидените за ремонт и възстановяване на уличните настилки, на участъци от уличната мрежа (улични профили), в гр. Враца и населените места в общината, с цел подобряване безопасността на движение по тях, включват следните основни видове дейности:
- почистване и извозване на наноси от уличната настилка;
- подготовка на дефектиралите участъци от настилката, за извършване на ремонтни дейности на единични участъци от настилката или цялостно, по цялата дължина на уличния профил в т.ч. почистване, натоварване и извозване на материалите от разрушена настилка, съгласно дадено направление за извозване от Възложителя, по искане на Изпълнителя срещу заплащане;
- полагане на пълнежни пластове, необходими за достигане равност и наклони на повърхността на съществуващата настилката;
- полагане на нови конструктивни пластове на настилката от асфалтобетон или бетон, съгласно изготвената количествена сметка от Възложителя, за всеки възложен за изпълнение уличен профил;
- полагане на нова хоризонтална маркировка и възстановяване на демонтирани по време на ремонтните дейности пътни знаци и съоръжения.
Подготвителни работи
1. Разваляне на съществуваща асфалтобетонова (бетонова) настилка, включително изкопаване, натоварване, транспортиране на определено разстояние до 7 км и разтоварване на депо, съгласно указанията на Възложителя.
2. Разваляне на съществуващ тротоар, включително натоварване, транспортиране до 7 км. и разтоварване на депо, съгласно указанията на Възложителя.
3. Изрязване на контурите на единични дефектирали дупки.
4. Разваляне на съществуващи бетонови бордюри и бетонови водещи ивици, включително натоварване, транспортиране на разстояние до 7 км и разтоварване на депо, съгласно указанията на Възложителя.
5. Фрезоване (технологично с цел осигуряване на минимални технологични дебелини на изравнителните пластове до 8 см) на съществуваща асфалтобетонова настилка, включително, натоварване, транспортиране на разстояние до 7 км и разтоварване на депо, съгласно указанията на Възложителя.
6. Студено фрезоване на асфалтобетонна настилка с пътна фреза, включително, натоварване, транспортиране на разстояние до 7 км и разтоварване на депо, съгласно указанията на Възложителя.
7. Повдигане на съществуващи дъждоприемни шахти, решетки и ревизионни шахти.
8. Демонтаж на съществуващи пътни знаци и предпазни съоръжения, пречещи на ремонтните дейности.
9. Кастрене на дървесна растителност, пречеща на ремонтните дейности, при спазване общинското законодателство.
10. Оформяне на земно легло на тротоарна настилка.
Изпълнение на основни пластове на настилката
1. Подготовка на земната основа за изграждане на основните пластове на уличното платно и тротоара.
2. Доставка и полагане на пътна основа от несортиран трошен камък съгласно ТС.
3. Доставка и полагане на бетонови бордюри с размер 15/25/100(50).
4. Доставка и полагане на бетонови бордюри с размер 8/16/50.
Изпълнение на горни пластове на настилката
1. Доставка и полагане на плътен асфалтобетон тип "А", за износващ пласт с дебелина след уплътняването 4 см, съгласно ТС (улично платно или тротоар)
2. Доставка и полагане на асфалтова смес за долен пласт на покритието /биндер/ Тип 0/16, за профилиране и изравняване на пластове с различна дебелина и ширина, съгласно ТС (със средна дебелина 4 см).
3. Доставка и полагане на асфалтова смес за долен пласт на покритието /биндер/ Тип 0/16 съгласно ТС за кръпки (със средна дебелина 4 см).
4. Направа на първи (свързващ) битумен разлив за връзка с различна ширина, съгласно изискванията на ТС.
5. Направа на втори (свързващ) битумен разлив за връзка с различна ширина, съгласно изискванията на ТС.
6. Изкърпване на единични дупки, след изрязване с плътна асфалтова смес с различна дебелина 4 см.
7. Полагане на бетонова настилка за улично платно или тротоари.
8. Направа на тротоар от вибропресовани бетонови плочки върху циментова замазка.
Критериите по-долу
 
ДА П1 - Предлаган гаранционен срок за всички видове строително-ремонтни работи по уличната мрежа    30
П2 - Предлаган срок за изготвяне на количествено – стойностнс сметка (КСС) и линеен график за изпълнение на възложеният конкретен обект във възлагателното писмо    10
Цена
60
II.2.6) Прогнозна стойност
5000000.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
24

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

ВАЖНО!!! При грешки и/или пропуски в изчисляването на предлаганите параметри на типов анализ от участника в ценовото предложение, същият ще бъде отстранен.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участниците трябва да имат регистрация в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) към Камарата на строителите в Република България, както следва: II-рагрупа, III -та категория, за чуждестранните лица в аналогичен регистър, съгласно законодателството на държавата членка в която са установени или на друга държава: страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.
В случай на обединение изискването се отнася до участника/участниците, които ще извършват дейностите по строителство.
В случай, че участникът предвижда участие на подизпълнители, същите трябва да са вписани в Централния професионален регистър на строителя в съответствие с видовете строително-ремонтни работи, които ще извършват като подизпълнители.
При подаване на оферта участниците попълват тази информация в Раздел А от част ІV: „Критерии за подбор“ от Единен европейски документи за обществени поръчки (ЕЕДОП), без да трябва да я попълват в друг раздел в ЕЕДОП.
Минималното изискване се доказва при подписване на договор за изпълнение с:
* Копие на Удостоверения за вписване в ЦПРС към Камарата на строителите в Република България за изпълнение на строежи от категорията строежи, в които попада обекта на поръчката - за повече информация: http://register.ksb.bg/.
В случай, че избраният за изпълнител е чуждестранно лице, той трябва да представи документ, с който да докаже, че има право да изпълнява възлаганата дейност в Република България, за изпълнение на строежи от категорията строежи, в които попада обекта на поръчката, вкл. че е извършил съответната регистрация, съгласно чл. 112, ал. 1, т. 4 от ЗОП.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1. Участниците трябва да имат застраховка „Професионална отговорност“ съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, с общ лимит на отговорността покриващ минималната застрахователна сума за тази категория строеж – II-рагрупа, III -та категория, съгласно Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, или съответен валиден аналогичен документ.
При подаване на оферта участниците попълват тази информация в точка 5 от Раздел Б: Икономическо и финансово състояние от част ІV: „Критерии за подбор“ от ЕЕДОП.
Минималното изискване се доказва при подписване на договор за изпълнение с:
- Документи по чл. 62, ал. 1, т. 2 от ЗОП – доказателства за наличие на застраховка „Професионална отговорност“, в случай, че същите не са достъпни чрез пряк и безплатен достъп до съответната национална база данни.


1. Участниците трябва да имат застраховка „Професионална отговорност“ съгласно чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, с общ лимит на отговорността покриващ минималната застрахователна сума за тази категория строеж – II-рагрупа, III -та категория, съгласно Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, или съответен валиден аналогичен документ.
Минималната застрахователна сума за строител е, както следва: За строежи трета категория, съгласно чл. 137, ал. 1, т. 3 от ЗУТ - 200 000,00 лева.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Участниците трябва да са изпълнили строително-монтажни работи с предмет и обем, идентични или сходни с предмета на поръчката, през последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертите.
При подаване на оферта участниците попълват тази информация в точка 1а от Раздел В: Технически и професионални способности от част ІV: „Критерии за подбор“ от ЕЕДОП.
Минималното изискване се доказва при подписване на договор за изпълнение със:
– Списък на строителството, идентично или сходно с предмета на поръчката, за последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали то е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания.
2. Участниците следва да разполагат с техническо лице.
При подаване на оферта участниците попълват тази информация в точка 2 от Раздел В: Технически и професионални способности от част ІV: „Критерии за подбор“ от ЕЕДОП.
Минималното изискване се доказва при подписване на договор за изпълнение със:
- Списък на техническото лице за изпълнение на строително-ремонтните работи с посочване на следната информация: експерт (трите имена), позиция (съгласно изискванията на възложителя), образование (степен, специалност, година на дипломиране, № на диплома, учебно заведение), професионална квалификация (направление, година на придобиване, № на издадения документ, издател), професионален опит (месторабота, период, длъжност, основни функции).
3. Участниците следва да разполагат със специализирана техника и транспортни средства.
При подаване на оферта участниците попълват тази информация в поле 9 от Раздел В: Технически и професионални способности от част ІV: „Критерии за подбор“ от ЕЕДОП.
Минималното изискване се доказва при подписване на договор за изпълнение с:
- Декларация на техника с посочване на следната информация: вида на специализирана техника и транспортни средства; капацитет, брой, основание за ползване (собственост, наем, лизинг, предварителен договор или друго основание, конкретизирано от участника).
4. Участниците трябва да са сертифицирани по следният Стандарт БДС EN ISO 9001:2015 Система за управление на качеството (или еквивалентен).
При подаване на оферта участниците попълват тази информация в Раздел Г: Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление от част ІV: „Критерии за подбор“ от ЕЕДОП.
Минималното изискване се доказва при подписване на договор за изпълнение с:
- Копие на сертификата, издаден от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация“ или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието. Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки.


1. Участниците трябва да са изпълнили строително-монтажни работи с предмет и обем, идентични или сходни с предмета на поръчката, – минимум 150 000,00 м2 – преасфалтиране машинно на участъци с платна асфалтова смес, през последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертите.
За строителство „сходно“ с предмета на поръчката следва да се разбира:
„Изграждане и/или ремонтиране на улична мрежа в населени места и/или пътна мрежа, независимо от класа и, с обем: минимум 150 000,00 м2 – преасфалтиране машинно на участъци с платна асфалтова смес“.
2. 2. Участниците следва да разполагат минимум със следното техническо лице, притежаващо съответната професионална квалификация:
- Ръководител на екипа /технически правоспособно лице/ - един брой.
Професионална област (квалификация): строителен инженер, специалност „Пътно строителство” или „Транспортно строителство” или еквивалентна специалност (ако образованието е придобито в държава, където няма подобни специалности).
Професионален опит: Минимум 5 годишен професионален опит в областта на строителството.
3. Участниците следва да разполагат минимум със следната специализирана техника и транспортни средства:
- багер с обем на кофата от 0.5 мЗ до 1 м3 - 1 брой;
- колесен товарач с обем на кофата до 1,5 м3 - 1 брой;
- валяк до 10 т - 1 брой;
- ръчна трамбовка или виброплоча – 1 брой;
- самосвали минимум 13 т - 1 брой;
- бордови автомобил минимум 13 т - 1 брой;
- машина за рязане на асфалт – 1 брой;
- асфалтополагаща машина - 1 брой.
4. Участниците трябва да са сертифицирани по следният стандарт:
- Стандарт БДС EN ISO 9001:2015 Система за управление на качеството (или еквивалентен) за дейности в областта на строителството.
Възложителят ще приема и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, когато участникът не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини съгласно чл. 64, ал. 7 от ЗОП, при спазване на чл. 64, ал. 8 от ЗОП.
Сертифицирани съгласно стандарт, издадени от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация” или от друг национален орган, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация (European Cooperation for Accreditation) за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


В процедурата може да участва участник, който отговаря на условията на чл. 10, ал. 1 от ЗОП и изискванията на Възложителя. Възложителят отстранява от участие участник, за когото са налице основанията по чл. 54, ал. 1 от ЗОП и чл. 55, ал. 1, т. 1, 3, 4 и 5 от ЗОП, условията по чл. 107 от ЗОП, както и обстоятелствата по чл. 3, т. 8 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, свързаните с тях лица и техните действителни собственици, освен ако не е налице изключенията по чл. 4 от същия закон, както и обстоятелствата по чл. 69, ал. 1 и 2 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество.
Срокът на изпълнение на обществената поръчка е 24 (двадесет и четири) месеца, който влиза в сила от датата на подписване на договора.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

29/01/2019 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

30/01/2019 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

Kонферентната залана Община Враца с административен адрес: гр. Враца, ул. Стефанаки Савов № 6

Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масова информация.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

В техническото предложение участниците декларират, че при изготвяне на офертата са спазени задълженията, свързани с данъци и осигуровки, опазване на околната среда, закрила на заетостта и условията на труд.
Органите, от които участниците могат да получат необходимата информация са:
- НАП - http://nap.bg
- Министерство на околната среда и водите - http://www.moew.government.bg,
- Агенция по заетостта - http://www.az.government.bg, http://www.mlsp.government.bg
- Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ - http://www.gli.government.bg.
Възложителят отстранява от участие участници от процедурата, когато: 1. участник, който не отговаря на поставените критерии и за подбор или не изпълни друго условие, поставено в обявлението за обществената поръчка или в документацията; 2. участник, който е представил оферта, която не отговаря на: а) предварително обявените условия на поръчката; б) правила и изисквания, свързани с опазване на околната среда, соц. и труд. право, прил. колект. спор. и/или разп. на междун. екол., соц.и труд. право, които са избр. в прилож. № 10, когато е приложимо; 3. участник, който не е представил в срок обосновка по чл. 72, ал. 1 или чиято оферта не е приета съгласно чл. 72, ал. 3 – 5 от ЗОП; 4. участник, които са свързани лица.
Действията на комисията по разглеждане, оценка и класиране на офертите ще се извърши по реда на чл. 61 от ППЗОП, тоест по „обърнат“ ред, с последващ подбор съгласно чл. 104, ал. 2 от ЗОП. В случаите по чл. 104, ал. 2 от ЗОП, на основание чл. 47, ал. 6 от ППЗОП, ценовите предложения могат да не се представят в запечатан плик.
Съгласно чл. 67, ал. 4 от Закона за обществените поръчки (ЗОП) във връзка с § 29, т. 5, б. „а” от Преходните и заключителни разпоредби на ЗОП, в сила от 1 април 2018 година. ЕДИННИЯТ ЕВРОПЕЙСКИ ДОКУМЕНТ ЗА ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ СЕ ПРЕДСТАВЯ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО В ЕЛЕКТРОНЕН ВИД.
Образецът на еЕЕДОП е представен в документацията в формат „XML“ – подходящ за компютърна обработка, чрез - https://ec.europa.eu/tools/espd/request/ca/overview.
Гаранцията, обезпечаваща изпълнението на договора е в размер 5 (пет) на сто от стойността на договора без ДДС. Условията за задържане и освобождаване на гаранцията за изпълнение са посочени в проекта на договор.
Гаранция, която обезпечава авансово предоставените средства.
Възложителят изисква от определения изпълнител, в случаите на получен аванс да предостави гаранция, която да обезпечи авансово предоставените средства в пълен размер, а именно: в размер на 10 % (десет процента) от стойността на средствата необходими за ремонта на конкретният обект, посочен във възлагателното писмо. Избраният изпълнител при получаване на аванс следва да представи гаранция – под една от формите предвидени в чл. 111, ал. 5 и 6 от ЗОП, която обезпечава авансово предоставените средства в пълен размер, същата се освобождава до три дни след връщане или усвояване на аванса. Авансът се счита за усвоен след изпълнение на конкретен обект, посочен във възлагателното писмо.
Финансирането на договора е съгласно годишните бюджети на Община Враца за 2019 г. и 2020 г. – до размера на планираните средства.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

В 10-дневен срок от настъпване на обстоятелствата по чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2
Община Враца
ул. Стефанаки Савов 6
Враца 3000 България
mmilov@vratza.bg +359 92622400
http://www.vratza.bg/ +359 92623061

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 18/12/2018 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва