Деловодна информация
00080
1 13/12/2018 (дд/мм/гггг)
да
да
13/12/2018 (дд/мм/гггг)
00080-2018-0027 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Министерство на здравеопазването 000695317
площад Света Неделя № 5
София BG411 1000 България
Румяна Ставрева +359 29301314
rstavreva@mh.government.bg +359 29301451

Интернет адрес/и

http://www.mh.government.bg/bg/

https://www.mh.government.bg/bg/profil-na-kupuvacha/protseduri-po-zop/protseduri-po-reda-na-zop/izbor-na-izplnitel-za-razrabotvane-core-health-id/


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
https://www.mh.government.bg/bg/profil-na-kupuvacha/protseduri-po-zop/protseduri-po-reda-na-zop/izbor-na-izplnitel-za-razrabotvane-core-health-id/
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Министерство или всякакъв друг национален или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.5) Основна дейност 

Здравеопазване

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

Избор на изпълнител за разработване и въвеждане/внедряване на национални номенклатури, здравно-информационни стандарти, идентификация, автентикация и базова функционалност на ядрото на НЗИС"
72200000      
Услуги

Разработване и въвеждане на национални номенклатури, задължителни за използване в сектора на здравеопазването по отношение на медицинската информация и обмена ? в реално време; Разработване и въвеждане на национални здравно-информационни стандарти за обмен на медицински данни в реално време; Разработване и внедряване на базовата функционалност на ядрото на НЗИС – единна среда за обмен на медицински данни; Разработване и внедряване на подсистема за идентификация и автентикация (single sign-on) и единен пациентски идентификатор; Интеграция на НЗИС и Развитие на модулите на ядрото на НЗИС.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
1966666.67      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
72200000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG411

Министерство на здравеопазването, площад "Света Неделя" № 5

1. Основните дейности, които формират обхвата на поръчката са подробно описани в точка 8 "Изисквания към изпълнението на дейностите в обхвата на поръчката" на Техническото задание, неразделна част от документацията и са следните - Разработване и въвеждане на национални номенклатури, задължителни за използване в сектора на здравеопазването по отношение на медицинската информация и обмена ? в реално време; Национални здравно-информационни стандарти за обмен на медицински данни в реално време; Разработване и внедряване на базовата функционалност на ядрото на НЗИС –ЕСОМЕД; Разработване и внедряване на подсистема за идентификация и автентикация (single sign-on) и единен пациентски идентификатор; Интеграция на НЗИС; Развитие на модулите на ядрото на НЗИС.
2. Пояснение методика: КО = 0,60 * ТО + 0,40 * ФО, където: КО – Комплексна оценка; ТО – показател „Техническа оценка“ = ТП.1. + ТП.2, макс. ТО = 100 т.; ФО – показател „Финансова оценка“ = 100 * (Цмин/Ц), макс. ФО= 100 т.; 0,60 и 0,40 – коефициенти, отразяващи относителната тежест на показателите в рамките на Комплексната оценка на офертите. Макс. КО = 100.
3. Начин на плащане
3.1. Авансово плащане - 20 % от цената по договора в срок до 30 дни след подписване на договора и след представяне на фактура-оригинал за стойността на авансовото плащане, както и на безусловна и неотменяема гаранция за авансово предоставени средства, покриваща 100% от стойността на средствата.
3.2. Междинно плащане. Възложителят заплаща част от цената по договора в размер на 45 % в срок до 30 дни след, кумулативното изпълнение на следните условия: а) извършена доставка и внедряване на Софт. продукт и осъществена проверка на функционалността му; б) проведено обучението на персонала на Възложителя за работа със Софт. продукт; в) извършена интеграция и проведени интеграционни тестове с външните информационни системи на институции посочени в точка 7.1.2. на Техническото задание на Възложителят и извършена проверка на функционалността на Софт. продукт. и/или отлагане на интеграцията, в случай че е приложимо.
3.3. Окончателно плащане. Окончателното плащане е в размер на 35 % от цената по договора и се дължи за извършване на интеграция и провеждане на интеграционни тестове с модулите, системите и подсистемите на НЗИС, разработени по останалите дейности от проект: „Доизграждане на националната здравна информационна система (НЗИС) – етап 1 и етап 2“, констатирано със съответните Приемо-предавателни протоколи.
3.4. Окончателното плащане може да бъде извършено на части, в случаите на отложена интеграция. Плащането на части се разпределя, както следва:
3.4.1. Първоначално заплащане на 23 % от цената по Договора, при извършена интеграция, проведени интеграционни тестове и осъществена проверка на функционалностите на Софтуерният продукт, с модулите, системите и подсистемите, разработени по Дейност 5, Дейност 9 и Дейност 10 от проекта. 3.4.2. Последващи плащания на останалите 12 % от цената по Договора на равни части при извършена интеграция, проведени интеграционни тестове и осъществена проверка на функционалностите на Софтуерният продукт с останалите 4-тири модула/подсистеми/системи за всяка следваща интеграция.
3.5. В случай, че преди изтичане на срока на договора, срокът на проект: "Доизграждане на националната здравна информационна система (НЗИС) – етап 1 и етап 2" изтича и не бъде допуснато неговото удължаване, Възложителят извършва авансово окончателното плащане в срок до 30 (тридесет) дни преди крайната дата на проекта, след представяне на фактура-оригинал за стойността на авансовото плащане, както и на безусловна и неотменяема гаранция, покриваща 100% от стойността на авансово предоставените средства за окончателно плащане.
Критериите по-долу
 
ДА Техническа оценка (сбор от показатели ТП.1 и ТП.2) макс. 100 точки    60 %
Показател ТП. 1. "Прилагане на профили „Integreating Healthcare Enteprise“    90 точки
Показател ТП. 2 "Гарантиране на сигурността при обмен на данните"    10 точки
Цена
40%
II.2.6) Прогнозна стойност
1966666.67      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
39

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
ДБФП № BG05SFOP001-1.002-0007 от 21.03.2017 г., проект „Доизграждане на националната здравна информационна система (НЗИС) – етап 1 и етап 2“

1.В раздел II.2.7. е посочен срокът за изпълнение на дейностите включени в обхвата на обществената поръчка (до 15 месеца) и срокът за гаранционна поддръжка (24 месеца). Прогнознозната стойност на поръчката и прогнозните стойности на отделните дейности, включени в нея са максималният финансов ресурс, който не може да бъде надвишаван.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Възложителят няма изисквания за годността (правоспособността) за упражняване на професионална дейност.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Възложителят няма изисквания за икономическо и финансово състояние на участниците.

Възложителят няма изисквания за икономическо и финансово състояние на участниците.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Да е изпълнил услуги с предмет и обем, идентични или сходни с този на обществената поръчка, най-много за последните три години от датата на подаване на офертата.
За услуги с предмет и обем "сходни" с този на поръчката, се считат изпълнена/и услуга/и по разработване и поддръжка и/или надграждане и поддръжка на въведена/и в експлоатация информационна/и система/и с национален обхват:
• с многослойна архитектура и/или
• архитектура ориентирана към услуги,
която/които обменя/т данни с други информационни системи.
2. Да разполага с персонал и/или с ръководен състав с определена професионална компетентност за изпълнението на поръчката.
3. Участниците да прилагат системи за управление на качеството (да притежава валиден сертификат за внедрена система за управление на качеството) EN ISO 9001:20хх или еквивалентен с обхват включващ бизнес анализ, проектиране, разработване, внедряване и поддръжка на информационни системи.


1. През последните 3 (три) години, считано от датата на подаване на офертата, участниците трябва да са изпълнили най-малко 2 услуги с предмет и обем, идентичен или сходен с този на поръчката. Съотв. с критерия се декларира с попълване на част IV, буква „В“ от eЕЕДОП, като се попълва описание на изпълнената/ите услуга/и, стойността/тите, период/и и получател/и.
2. Участникът трябва да разполага с персонал от мин. 14 кл. експерта и 4-ма некл. експерта, които да бъдат ангажирани с изпълнение на всички дейности, включени в обхвата на съответната обособена позиция: КЛ. ЕКСПЕРТИ:
2.1. Р-Л НА ПРОЕКТА 1) Образование- Прид. обр.-квал. ст-н „магистър“ или по-висока в 1 от сл. обл: „Пр. науки, м-ка и инф-ка“/„Т-ки н-ки“/„Соц., стоп. или правни науки“, съгласно Кл. на обл. на ВО и Проф. напр - Постановление № 125 на МС от 2002 г.(ПМС № 125/2002) или екв. образ. степ, прид. в чужбина, в еквив. области; 2) Доп. кв.-Проф. кв. и наличие на вал. проф. серт. по упр. на проекти; 3) Обща пр. комп. - Мин. 7 г. опит в областта на ИТ, от които мин. 5 г. опит в упр. на проекти при раз-ка и вн-не на информационни системи (ИС); 4) Спец. проф. комп. участие като р-л на мин. 2 проекта с предмет сходен предмета на поръчката.
2.2. БИЗНЕС АНАЛИТИК (БА)- 1) Образование- Прид. обр.-квал. ст-н „магистър“ или по-висока в 1 от сл. обл: „Пр. науки, м-ка и инф-ка“/„Т-ки н-ки“/„Соц., стоп. или правни науки“, съгласно ПМС № 125/2002 или екв. образ. степен, прид. в чужбина, в еквив. области; 2) Доп. кв.-Проф. кв. и наличие на вал. проф. серт. в областта на бизнес анализа; 3) Обща пр. комп. - Мин. 5 г. проф. опит в об-стта на ИТ, от които мин. 3 г. опит като БА в проекти за разр. на ИС; 4)Спец. проф. комп. за БА - Участие като БА в мин. 1 проект с предмет сходен предмета на поръчката.
2.3. СИСТЕМЕН АРХИТЕКТ (СА) - 1) Образование - Прид. обр.-квал. ст-н „магистър“ или по-висока в 1 от сл. обл: „Пр. науки, м-ка и инф-ка“/„Т-ки н-ки“, съгласно ПМС № 125/2002 или екв. образ. степен прид. в чужбина, в еквив. области; 2) Доп. кв.: проф. кв. и налич. на вал. проф. сертиф. в областта на арх. на ИТ и/или приложни с-ми. 3) Обща пр. комп. - Мин. 7 г. опит в областта на ИТ, от които мин. 5 г. опит като СА в проекти за разработка на ИС; 4) Спец. проф. комп. - Участие като СА в мин. 2 проекта с предмет сходен предмета на поръчката ;
2.4. ЕКСПЕРТ ПО УПРАВЛЕНИЕ НА СИГУРНОСТТА (ЕУС) 1) Образование - Прид. обр.-квал. ст-н „магистър“ или по-висока в 1 от сл. обл: „Пр. науки, м-ка и инф-ка“/„Т-ки н-ки“, съгласно ПМС № 125/2002 или екв. образ. степен прид. в чужбина, в еквив. области; 2) Доп. кв: проф. квал. и наличие на вал. проф. серт. в областта на информац. сигурност; 3) Обща пр. комп.- Мин. 5 г. проф. опит в областта на ИТ, от които мин. 3 г. опит в проекти при раз-ка и вн-не на ИС;
4) Спец. проф. комп. - Участие като ЕУС в мин. 1 проект с предмет сходен предмета на поръчката.
2.5. РЪКОВОДИТЕЛ ПО КАЧЕСТВОТО (РК) 1) Образование-Прид. обр.-квал. ст-н „магистър“ или по-висока в 1 от сл. обл: „Пр. науки, м-ка и инф-ка“/„Т-ки н-ки“ “/„Соц., стоп. или правни науки“, съгласно ПМС № 125/2002 или екв. образ. степен прид. в чужбина, в еквив. области; 2) Доп. кв.: проф. кв. и наличие на валид. проф. серт. в областта на осиг. кач. на софтуерна разработка; 3) Обща пр. комп.- Мин. 5 г. проф. опит в областта на ИТ, от които мин. 3 г. опит като експерт по осигуряване на качеството в проекти при раз-ка и вн-не на ИС; 4) Спец. проф. комп. Участие като РК в мин. 1 проект с предмет сходен с предмета на поръчката.
Продължава в Раздел VI.3. Допълнителна информация
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


1. Възложителят отстранява от участие в процедура за възлагане на обществена поръчка участник, когато за него е налице, някое от обстоятелствата по чл. 54, ал. 1 от ЗОП; чл. 55, ал. 1, т. 1 от ЗОП, чл. 101, ал. 11 от ЗОП, чл. 3, т. 8 от ЗИФОДРЮПДРКТЛТДС и чл. 69 от ЗПКОНПИ. Гаранцията за изпълнение е в размер на 5% от стойността на договора без ДДС като: а) 3% от ст –стта на д-ра без вкл. ДДС, обезпеч. дейност. вкл. в обхвата на поръчката; б) 2% от ст –стта на д-ра без вкл. ДДС, обезпеч. дейност. по гаранционна поддръжка. Гаранцията се предоставя в една от формите, посочени в чл. 111, ал. 5 от ЗОП и следва да отговаря на изискванията на чл. 111 от ЗОП. Условията за задържане и освобождаване на гаранцията за изпълнение са указани в проекта на договор за изпълнение. Предложението, съдържа опис на предст. документи, придружен със: 1.Заявление за участие по образе; 2. Техническо предложение; 3. Ценово предложение - изготвени в съотв. с указанията в документацията.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
ДА
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

24/01/2019 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 5

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

25/01/2019 (дд/мм/гггг)   14:00 (чч:мм)

гр. София, пл. Света Неделя № 5, сградата на Министерството на здравеопазването

Получените оферти се отварят на публично заседание, на което могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Продължава от Раздел III.1.3) Технически и професионални възможности:
2.6. РЪКОВОДИТЕЛ НА СОФТУЕРНАТА РАЗРАБОТКА (РСР) 1) Образование - Прид. обр.-квал. ст-н „магистър“ или по-висока в 1 от сл. обл: „Пр. науки, м-ка и инф-ка“/„Т-ки н-ки“, съгласно ПМС № 125/2002 или екв. образ. степен прид. в чужбина, в еквив. области; 2) Доп. кв.: проф. квал. и нал. на вал. проф. сертификат в областта на софт. разработка. 3) Обща пр. комп. - Мин. 5 г. проф. опит в областта на ИТ, от които мин. 3 г. опит в упр. на екипи за раз-ка и вн-не на ИС; 4) Спец. проф. комп. - Участие като РСР в мин. 1 проект с предмет сходен предмета на поръчката.
2.7. ПРОГРАМИСТ (пр-ст) – 6 БР. 1) Обр.: Прид. обр.-квал. ст-н „бакалавър” или по-висока или еквив. обра. степен, прид. в чужбина; 2) Доп. кв.: проф. кв. в областта на ез. за програмиране и/или работа с бази данни; 3) Обща пр. комп. - мин. 3 г. проф. опит в областта на ИТ, от които мин. 2 г. опит в проекти за раз-ка и вн-не на ИС; 4) Спец. проф. комп. – Уч. като пр-ст в мин. 1 проект с предмет сходен предмета на поръчката.
2.8. ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ - 1) Обр.: прид. обр.-квал. ст-н „магистър“ или по-висока в 1 от сл. обл: „Пр. науки, м-ка и инф-ка“/„ Соц., стоп. или правни науки“, проф. напр. "Право", съгласно ПМС № 125/2002 или екв. образ. степ, прид. в чужбина, в еквив. области. 2) Спец. проф. комп.: участие в поне 1 проект за изв. на усл. по внедряване на изискванията и привеждане на ИС в съответствие с правилата за защитата и обработката на лични данни.
2.9. КЛЮЧОВ ЕКСПЕРТ „ЮРИСТ“ - ) Обр.: прид. обр.-квал. ст-н „магистър“ или по-висока в обл. „Соц., стоп. или правни науки“, проф. напр. "Право", съгласно ПМС № 125/2002 или екв. образ. степ, прид. в чужбина, в еквив. област; 2) Обща пр. комп. – над 4 г. проф. опит предст. прид. "юридически стаж" по см. на §1, т.1 от ДР на ЗАдв.; 3) Спец. проф. комп.: участие като правен експерт в мин. 1 проект за изп. на дейности, свърз. с изготв. на анализи във вр. с въвеждането на ИС за услуги в областта на администрацията.
2.10. НЕКЛЮЧОВИ ЕКСПЕРТИ - Мин. 1 здравен експерт с обр.-кв. степен маг. по медицина и придобита специалност Соц. медицина и здр. мениджмънт или Здр. мениджмънт. Обща проф. комп.: мин. 10 г. проф. опит в областта на медицината, от които мин. 3 г. опит в упр. на лечебно заведение. Мин. 1 здравен експерт с обр.-кв. степен маг. по фармация. Обща проф. комп.: минимум 10 г. проф. опит в областта на фармацията, от които мин. 3 г. опит в упр. на аптека. Мин. 1 здравен експерт с обр.-кв. степен маг. по медицина и придобита спец. Кл. лаб. и/или Микробиол. и/или Обща и клин. патология и/или Мед. паразитология и/или Трансфуз. хематология и/или Вирусология и/или Клин. имунология. Обща проф. комп.: мин. 10 г. проф. опит в областта на медицината, от които мин. 3 г. опит в упр. на кл. лаб. Мин. 1 здравен експерт с обр.-кв. степен маг. по дентална медицина. Обща проф. комп.: минимум 10 г. проф. опит в областта на денталната медицина, от които мин. 3 г. опит в упр. на леч. зав. за дент. помощ.
За удост. на съответствието с поставения критерий, участникът попълва част IV, буква „В“, от eЕЕДОП.
3. Участниците да прилагат системи за управление на качеството (да притежава валиден сертификат за внедрена система за управление на качеството) EN ISO 9001:20хх или еквивалентен с обхват включващ бизнес анализ, проектиране, разработване, внедряване и поддръжка на информационни системи.
Съответствието с поставеният по т. 3 критерий се декларира с попълване на част IV, буква „Г“ от еЕЕДОП.
В случаите на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП, участниците доказват съответствието си изискванията по-горе с представяне: По т. 1. Списък на изпълнени услуги, идентични или сходни с предмета на обществената поръчка с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателства за извършените услуги.По т. 2. Списък на персонала, който ще изпълнява поръчката, в който е посочена професионална компетентност на лицата.По т. 3. Заверено копие на валиден сертификат.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

На основание чл.197, ал.1, т.1 от ЗОП, жалби могат да се подават в 10 - дневен срок от изтичането на срока по чл.100, ал. 3 от ЗОП-срещу решението за откриване на процедура и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или допълненителна информация.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 13/12/2018 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва