Деловодна информация
03023
РД-08-49 14/11/2018 (дд/мм/гггг)
да
да
16/11/2018 (дд/мм/гггг)
03023-2018-0001 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Държавна опера – Бургас 102241054
ул. Климент Охридски № 2
Бургас BG341 8000 България
Светла Кръстева – зам.директор +359 56844850
opera.bourgas@yahoo.com +359 56840516

Интернет адрес/и

https://operabourgas.com/bg/buyer-profile

https://operabourgas.com/bg/buyer-profile


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
https://operabourgas.com/bg/buyer-profile
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Отдих, култура и вероизповедание

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Изпълнение на СМР за обект: „Реконструкция на сградата на Концертна зала „Проф. Иван Вульпе“, гр. Бургас“
45000000      
Строителство

Концертната зала представлява масивна сграда със застроена площ от 333,70 м2.Сградата се състои от: сутеренен етаж,един етаж с голяма височина и междинни нива за сцена и балкон за посетители,обслужван от второ ниво и трети етаж с гримьорни,репетиционна зала,кабинет за концертмайстора,други спомагателни помещения и използваемо подпокривно пространство-склад за инвентар.Стоена е през 1914г.,съгл.акт за собственост.През 2013г. е направен доклад по повод пукнатини в основни конструктивни елементи.В сградата има редица течове от покрива,нарушена е целостта на подови настилки,общото състояние на всички лицеви материали е силно амортизирано.В нач.на 2017г. са изготвени енергийно обследване,техн.обследване и техн.паспорт,както и архитектурно заснемане.Сградата е IV-та категория съгласно чл. 137, ал. 1, т. 4, буква „е“ от ЗУТ и чл. 8, ал. 2. т. 3 от НАРЕДБА № 1 от 30 юли 2003 г. за номенклатурата на видовете строежи.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
1576433.37      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45200000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG341

гр. Бургас

Обектът е обявен за Недвижима културна ценност с категория – местно значение,IV-та категория съгласно чл. 137, ал. 1, т. 4, буква „е“ от ЗУТ и чл.8,ал.2,т.3 от НАРЕДБА №1 от 30.07.2003 г. за номенклатурата на видовете строежи,със застроена площ от 333,70 м2.Обхват на дейностите:Промени във вътрешните пространства:
-Продължаване на централното стълбище от фоайето до подпокривния етаж и оформянето му като евакуационно за всички надземни нива–премахване на плочата на второ ниво в рамките на контура на стълбището и изпълняване на нови стоманобетонови стълбищни рамена към второ ниво.
-Нов достъпен санитарен възел в сутерена, оформяне на преддверие, корекция на стълбищни рамена и предвиждане на подемна платформа.
-Привеждане на зрителната зала в съответствие с противопожарните изисквания и мерките за осигуряване на достъпна среда. Създаване на съвременен вид на залата съобразено с акустичните изисквания-разширяване на коридорите по дългите страни на залата /мин.120см/,както и разстоянието между седалките.В предната част се осигуряват достъпни места за хора в инвалидни колички /4бр./ и необходимото разстояние пред тях.Това налага разместване на редовете и намаляне на броя на седалките.При балкона разширяване на редовете също е необходимо,което налага коригиране на конфигурацията на амфитеатъра след ревизия на неговата конструкция.Общия брой на седящите места се намаля от 305 до 184 броя.
-Ново помещение за озвучаване и осветление под балкона на залата.
-Отваряне на достъп от фоайето на балкона към кабинета на първо ниво.
-Оформяне на съблекални (2 бр.), кабинети (2 бр.) и малка репетиционна в подпокривното пространство над залата; помещение за слаботокови инсталации.
-Нов служебен санитарен възел на последно ниво.
Промени по фасадата и покрива:
-Отваряне на големите прозорци на залата.
-Затваряне на прозорците при балкона и гардероба и оформянето им на фасада като декоративни ниши-размерите на всички еднотипни прозорци и ниши е необходимо да се приведе в единни размери.Дебелините на фасадните стени позволяват оформянето на ниши с дълбочина около 20см и по този начин структурата на оригиналната фасада се запазва.
-Промяна на прозорците по северната фасада.
-Покривни прозорци при новите помещения в подпокривно ниво.
-Топлоизолиране на всички стени и покрив, подмяна на дограмата и мазилките.
-Основен ремонт на скатния покрив – включително топло и хидроизолиране.
-Корнизи – запазване и поправка на съществуващите; добавяне на допълнителен за отделянето на детайла от общата фасада. От вътрешна страна (поради невъзможност за изолиране от вън в зоната на корниза) се предвижда топлоизолация в рамките на надзида под скатния покрив.
Изпълнението на СМР е на основание разработен и одобрен Технически Инвестиционен проект,при спазване на изискванията на всички действащи към настоящия момент закони,правилници и нормативи,касаещи изпълнението на обекти от такъв характер.
Всички дейности,включени за изпълнение в обхвата на поръчката са подробно описани в Техническите спецификации,приложение към документацията за обществената поръчка.Възложителят разполага с изготвени Технически Инвестиционен проект,енергийно обследване,техническо обследване и технически паспорт,както и архитектурно заснемане,които ще бъдат публикувани в профила на купувача.
Критериите по-долу
 
ДА 1.Показател „Работна програма за изпълнение на строителството” (РП)    30
2.Показател „Компетентност в строителството“ (СК)    15
2.1.Подпоказател:„Ръководител обект“    3
2.2.Подпоказател:„Инженер електроснабдяване и електрообзавеждане“    3
2.3.Подпоказател:„Инженер електроснабдяване и електрообзавеждане“    3
2.4.Подпоказател:„Координатор по здравословни и безопасни условия на труд“    3
2.5.Подпоказател:„Контрол по качеството“    3
3.Показател „Предложен срок” (ОС)    5
Цена
50
II.2.6) Прогнозна стойност
1576433.37      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
340

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

Подробно описание на методиката за определяне на комплексната оценка,показателите и подпоказателите се съдържа в отделно приложение към Документацията за обществената поръчка.Посочената стойност в т. II.2.6 е максимална.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът трябва да има регистрация в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) към Строителната камара за изпълнение на строежи от категорията строеж, а за чуждестранни лица – в аналогични регистри, съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, в която попадат обектите по настоящата обществена поръчка, а именно:
- I-ва (първа) група, минимум IV-та (четвърта) категория по чл. 137, ал. 1, т. 4, буква „Е“ от ЗУТ и чл. 8, ал. 2, т. 3 от НАРЕДБА № 1 от 30 юли 2003 г. за номенклатурата на видовете строежи, тъй като обектът е обявен за Недвижима културна ценност с категория – местно значение.
Обектът е IV-та категория съгласно чл. 137, ал. 1, т. 4, буква „е“ от ЗУТ и чл. 8, ал. 2, т. 3 от НАРЕДБА № 1 от 30 юли 2003 г. за номенклатурата на видовете строежи.
- Доказване при подаване на офертата: При подаване на офертата, участникът попълва раздел А „Годност”, Част IV „Критерии за подбор” в Единният европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП).
*Преди сключване на договор за обществена поръчка, Възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, доказване на обстоятелството, че същият е вписан в ЦПРС към Строителната камара за изпълнение на строежи от категорията строеж, в която попада обекта на поръчката, освен ако няма електронен достъп до базите данни – за повече информация: http://register.ksb.bg. Възложителят ще изиска, в случай, че участникът, определен за изпълнител е чуждестранно лице, същото да представи валиден еквивалентен документ или декларация или удостоверение, издадени от компетентен орган на държава-членка на ЕС, или на друга държава – страна по Споразумението за ЕИП, доказващи вписването на участника в съответен регистър на тази държава.
*При подаване на оферта, участниците попълват само съответния раздел в еЕЕДОП.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Участникът трябва да има застраховка „Професионална отговорност“ на участниците в строителството по чл. 171 от ЗУТ, покриваща минималната застрахователна сума за тази категория строеж.
- Доказване при подаване на офертата: При подаване на оферта участниците попълват раздел Б в Част IV: Критерии за подбор от еЕЕДОП.
*Преди сключване на договор за обществена поръчка, Възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, да представи документи по чл. 62, ал. 1, т. 2 от ЗОП – доказателства за наличие на застраховка „Професионална отговорност“, в случай, че същите не са достъпни чрез пряк и безплатен достъп до съответната национална база данни. Когато по основателна причина участникът не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
*При подаване на оферта участниците, попълват само съответния раздел в ЕЕДОП.


Участникът трябва да има застраховка „Професионална отговорност“ на участниците в строителството по чл. 171 от ЗУТ, покриваща минималната застрахователна сума за тази категория строеж, а именно:
- I-ва (първа) група, минимум IV-та (четвърта) категория, а за чуждестранни лица – в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка в която са установени, съгласно Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, или съответен валиден аналогичен документ.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1.Участниците трябва да имат опит в изпълнението на строителство, идентично или сходно с предмета на настоящата обществена поръчка, изпълнено през последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата.
- Доказване при подаване на офертата: При подаване на оферта участниците попълват раздел В в Част IV: Критерии за подбор от еЕЕДОП.
*Преди сключване на договор за обществена поръчка, Възложителят изисква от участника, определен за изпълнител: Списък за изпълнен/и обект/и, сходни с предмета на поръчката, посочена в еЕЕДОП, който следва да бъде придружена с удостоверение/я за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания.
*При подаване на оферта участниците, попълват само съответния раздел в ЕЕДОП.
2. Участниците трябва да прилагат система за управление на качеството, сертифицирана съгласно стандарт БДС EN ISO 9001:2015 (или еквивалентен сертификат, издаден от органи, установени в други държави членки).
- Доказване при подаване на офертата: При подаване на офертата, участникът попълва поле раздел Г: Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление в Част IV: Критерии за подбор от еЕЕДОП.
*Преди сключване на договор за обществена поръчка, Възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, да представи копие на валиден сертификат, издаден от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация“ или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието. Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки. Възложителят приема и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, когато участникът не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини.
Участникът, определен за изпълнител, трябва да разполага с валиден сертификат през целия срок на изпълнение на договора, а когато е приложимо да прилага еквивалентните мерки.
*При подаване на оферта участниците, попълват само съответния раздел в ЕЕДОП.


1.Участниците трябва да имат опит в изпълнението на строителство, идентично или сходно с предмета на настоящата обществена поръчка, изпълнено през последните 5 (пет)/ години, считано от датата на подаване на офертата.
2.Участниците трябва да прилагат система за управление на качеството, сертифицирана съгласно стандарт БДС EN ISO 9001:2015 (или еквивалентен сертификат, издаден от органи, установени в други държави членки) с обхват, аналогичен с обхвата на поръчката – в областта на строителство, издаден/и от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация” или от друг национален орган, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация (European Cooperation for Accreditation) за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието.
За строителство „сходно“ с предмета на обществената поръчка се приема: Изпълнение на СМР по строителство и/или реконструкция на административни и/или обществено-обслужващи сгради от I-ва (първа) група, минимум IV-та (четвърта) категория, и/или сграда с еквивалентни характеристики извън страната.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


1.За участника не следва да са налице обстоятелствата по чл.54,чл.55,ал.1,т.1,3 и 5,чл.107 от ЗОП и чл.3,т.8 от ЗИФОДРЮПДРСЛТДС,освен ако не са приложими изключенията по чл.4 от същия закон.
2.Гаранцията за изпълнение е в размер 2% от стойността на договора без ДДС, със срок на валидност минимум срока за изпълнение на договора, увеличен с 30 дни.
3.Условията, размерът и начинът на плащане са посочени в проекта на договор и в документацията за поръчка.
4.Изпълнителят е длъжен да извърши всички работи предмет на Договора, в съответствие с валидните технически изисквания, при високо качество, в допустимите отклонения и норми, в договорените срокове, с използване на качествени материали и изделия, при спазване на всички допълнителни изисквания и указания на Възложителя и на Строителния надзор, при осигуряване на всички мерки за безопасност на труда на работници, специалисти и участници в проекта, и на всички хора в района на обекта, при спазване на екологичните мерки към договора.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

09/01/2019 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

10/01/2019 (дд/мм/гггг)   11:00 (чч:мм)

Държавна опера гр. Бургас, ул. "Климент Охридски" № 2

Получените оферти се отварят на публично заседание, на което могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители,както и представители на средствата за масово осведомяване, съгласно чл.54,ал.2 от ППЗОП.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

1.Срокът за изпълнение на строителството е по предложение на участника, но не по-дълъг от 340 календарни дни, като този срок се явява минимален срок за офериране от участниците при подаване на офертата.
2.Гаранционният срок е по предложение на участниците, съгласно Наредба № 2 от 31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минималните гаранционни срокове за изпълнени строително – монтажни работи, съоръжения и строителни обекти.
3. С оглед изискването, участниците да извършат оглед на място и да се запознаят със специфичните условия за изпълнение на поръчката, и във връзка с чл. 45, ал. 2 от ЗОП,Възложителят определя срок за получаване на офертите по-дълъг от минимално определения в чл. 74, ал. 1 от ЗОП.
4.Органите, от които участниците могат да получат необходимата информация, свързана с данъци и осигуровки, опазване на околната среда, закрила на заетостта и условията на труд, които са в сила в страната са НАП, Министерство на околната среда и водите, Агенция по заетостта и Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ (http://nap.bg, http://www3.moew.government.bg, www.mlsp.government.bg, http://www.gli.government.bg, http://www.az.government.bg/).
5.При изготвяне на офертата си, участниците попълват приложените към документацията образци!

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Жалбите се подават до Комисията за защита на конкуренцията с копие и до Възложителя, чието решение, действие или бездействие се обжалва, съгласно сроковете в чл.197, ал. 1 от ЗОП, а именно: в 10-дневен срок от:
1. изтичането на срока по чл. 100, ал. 3 - срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или допълнителна информация;
2. получаването на решението за определяне на изпълнител;
3. получаването на решението за прекратяване на процедурата.
Жалбата по чл. 196, ал. 5 се подава в 10-дневен срок от уведомяване за съответното действие, а ако лицето не е уведомено, както и при бездействие – от датата, на която е изтекъл срокът за извършване на съответното действие.
В случаите по чл.197, ал. 1, т. 1 и 8, когато датите на публикуване на обявленията в РОП и в "Официален вестник" на Европейския съюз са различни, срокът за обжалване тече от по-късната дата.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 16/11/2018 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва