Деловодна информация
00212
92-00-2965 16/08/2018 (дд/мм/гггг)
не
00212-2018-0025 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

ОБЩИНА ПЕТРИЧ 000024916
ул.Цар Борис III № 24
Петрич BG413 2850 България
инж.Минка Салагьорова +359 74569123
oa_petrich@mbox.contact.bg +359 74562090

Интернет адрес/и

www.petrich.bg

http://info-m.eu/petrichnew/?p=6016


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://info-m.eu/petrichnew/?p=6016
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

Избор на изпълнител на строително-монтажни работи на обект „Реконструкция на вътрешна водоснабдителна мрежа на с. Първомай, община Петрич“ – ЕТАП 1, в р.VI.3.
45232150      
Строителство

Предмет на ОП е избор на изпълнител на строително-монтажни работи на обект „Реконструкция на вътрешна водоснабдителна мрежа на с. Първомай, община Петрич “ – ЕТАП 1 по две обособени позиции. По ОП 1:Предвижда се изграждане на два главни водопроводни клонове с диаметри DN110 mm - за Гл.клон 2 и Гл.клон 3. Предвиждат се изграждане и 7 второстепенни клонове. Общата дължина на изградените водопроводи ще бъде 2465,64м. В проекта са включени сградни водопроводни отклонения.В проекта са включени спирателни кранове, надземни пожарни хидранти, шахти изпускател и шахти въздушник.
По ОП2:Предмет на разработката е възстановяване на пътната настилка след полагане на уличен водопровод. Строително-монтажните работи по възстановяване на пътната настилка ще се извършват по улиците със съществуващи настилки, като ще обхващат участъците, по които се предвижда реконструкция или изграждане на нови водопроводни клонове.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
740082.46      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
да
всички обособени позиции

II.2) Описание 1

Извършване на строително-монтажни работи по част „Водоснабдяване” на обект „Реконструкция на вътрешна водоснабдителна мрежа на с. Първомай, община Петрич” ЕТАП 1 1
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45232151      
II.2.3) Място на изпълнение
BG413

с.Първомай, общ.Петрич

Извършване на строително-монтажни работи по част „Водоснабдяване” на обект „Реконструкция на вътрешна водоснабдителна мрежа на с. Първомай, община Петрич” ЕТАП 1.Предвижда се изграждане на два главни водопроводни клонове с диаметри DN110 mm - за Гл.клон 2 и Гл.клон 3. Предвиждат се изграждане и 7 второстепенни клонове. Всички второстепенни клонове от проектната разработка са заложени с диаметри DN90 mm.В проекта са включени сградни водопроводни отклонения за всяко УПИ до регулационната линия на имота, отговарящ на изискванията на Наредба №4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти към Закона за устройство на територията.В проекта са включени спирателни кранове, надземни пожарни хидранти, шахти изпускател и шахти въздушник. Общата дължина на изградените водопроводи ще бъде 2465,64м. Пожарни хидранти ПХ70/80, Шахти Изпускател (ШИ), Шахта автоматичен въздушник (ШАВ), Спирателни кранове СК DN80, Спирателни кранове СК DN100, Спирателни кранове СК DN125, Спирателни кранове СК DN150.
Критериите по-долу
 
ДА Организация за изпълнение на поръчката    60 точки
Цена
40 точки
II.2.6) Прогнозна стойност
579922.96      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
120

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

II.2) Описание 1

Извършване на строително-монтажни работи по част „Пътна” – възстановяване на пътните настилки, на обект „Реконструкция на вътрешна водоснабдителна мрежа на с. Първомай, община Петрич” ЕТАП 1 2
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45233200      
II.2.3) Място на изпълнение
BG413

с.Първомай, общ.Петрич

Извършване на строително-монтажни работи по част „Пътна” – възстановяване на пътните настилки, на обект „Реконструкция на вътрешна водоснабдителна мрежа на с. Първомай, община Петрич” ЕТАП 1. Предмет на разработката е възстановяване на пътната настилка след полагане на уличен водопровод. Строително-монтажните работи по възстановяване на пътната настилка ще се извършват само по съществуващата улица, като ще обхващат участъците, по които се предвижда реконструкция или изграждане на нови водопроводни и канализационни клонове.
Възстановяването на настилката на уличното платно ще се извърши с нова асфалтобетонова настилка с конструкция тип „А” за “средно” движение при оразмерително осово натоварване 10 т на ос, оразмерителен период 15год. и Ен= 200 МРа.
Критериите по-долу
 
ДА К2 – Организация за изпълнение на поръчката    60 точки
Цена
40 точки
II.2.6) Прогнозна стойност
160159.50      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
90

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

На основание чл.60 от ЗОП участниците следва да са вписани в Централния професионален регистър на строителя, а чуждестранни лица – в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени, което им позволява да изпълняват строителството на обекти по обособени позиции, както следва:
ОП 1 – Извършване на строително-монтажни работи по част „Водоснабдяване” на обект „Реконструкция на вътрешна водоснабдителна мрежа на с. Първомай, община Петрич” ЕТАП 1 - четвърта група, първа категория съгласно Правилника за реда за вписване и водене на Централния професионален регистър на строителя (категорията на обекта е определена в Разрешение за строеж №23/14.03.2018 г.);
ОП 2 - Извършване на строително-монтажни работи по част „Пътна” – възстановяване на пътните настилки, на обект „Реконструкция на вътрешна водоснабдителна мрежа на с. Първомай, община Петрич” ЕТАП 1 - втора група, трета категория съгласно Правилника за реда за вписване и водене на Централния професионален регистър на строителя;
Лицето или лицата попълват Част ІV. „Критерий за подбор”, буква „А”, „Годност”, т. 1) от ЕЕДОП, като декларират тези обстоятелства, и не са задължени да представя удостоверението за вписване в ЦПРС, т.к. вписаната информация е достъпна по електронен път на http://register.ksb.bg.
Лице или лица от страна-членка на ЕС, представя декларация или удостоверение за вписване в професионален регистър на държавата, в която са установени, и издаден от компетентен орган съгласно правото на държавата, в която е установено, за право да изпълнява дейности по СМР, предмет на настоящата обществена поръчка.
Подизпълнители, които ще изпълняват дейност по строителство, както и онези съдружници в обединение което не е ЮЛ, но съгласно договора за обединение ще изпълняват дейност по строителство, също следва да са вписани в ЦПР на строителя, за изпълнение на съответната група и категория строеж, като представят декларация.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1. Участникът да притежава валидна /действаща/ застраховка по чл. 171 от Закон за устройство на територията (ЗУТ) за професионална отговорност предназначена за строителство по смисъла на ЗУТ и в размер съгласно чл.5, ал.2, т.2 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството.
За участник, установен / регистриран в Република България, застраховката за професионална отговорност следва да бъде съгласно чл.171, ал.1 от Закона за устройство на територията (ЗУТ). За участник, установен/ регистриран извън Република България застраховката за професионална отговорност следва да бъде еквивалента на тази по чл.171, ал.1 от ЗУТ, но направена съгласно законодателството на държавата, където е установен / регистриран участника.
В случай на участие на обединение/консорциум, който не е регистриран като самостоятелно юридическо лице, както и в случаите, когато се ползва подизпълнител и/или трето лице, застраховката се представя за всеки един от членовете на обединението/консорциума, както и за подизпълнителите и/или третите лица, които ще изпълняват дейности свързани със строителството.Лицето или лицата попълват Част ІV. „Критерий за подбор”, буква „Б”, „Икономическо и финансово състояние”, т. 5) от ЕЕДОП. Към декларираните данни, участникът следва да приложи декларация в свободен текст, че ако бъде определен за изпълнител, за целия срок на изпълнение на договора ще осигури валидна застраховка по чл.171 ЗУТ, отговаряща на предмета на настоящата поръчка.
* Разяснение: следва да се има предвид, че застраховка по чл. 171 от ЗУТ е специализирана – тя касае само „строителя” /чл. 171, ал. 1 от ЗУТ/. Ако съдружник в обединение-участник, което не е ЮЛ, няма да извършва строителство, то тогава по силата на текста на законовата норма той не може да застрахова отговорността си на основание на специална клауза, която като императивна, не подлежи на разширително тълкуване и приложение.Определеният за изпълнител, съдружници в обединението-изпълнител, както и подизпълнители и/или трети лица, които ще извършват съответна дейност при изпълнението на договора за обществената поръчка, са длъжни в срок не по-късно от датата на сключване на договора да представят копие на застраховка по чл.171 ЗУТ „Професионална отговорност”.
2.Участникът следва да е реализирал минимален общ оборот, изчислен на база годишните обороти за последните 3 приключили финансови години, в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си.Лицето или лицата попълват Част IV,раздел Б, т.1а) от ЕЕДОП.Определеният за изпълнител преди сключване на договор за обществена поръчка, представя документи по чл. 62, ал. 1, т. 3 и т. 4 от ЗОП – доказателства за наличието на декларираните данни и обстоятелства – Годишни финансови отчети или техни съставни части, когато публикуването им се изисква.
3. През последните три приключили финансови години участникът следва да е реализирал оборот в сферата, попадащ в предмета на поръчката.Лицето или лицата попълват Част IV,раздел Б, т.2а) от ЕЕДОП
Определеният за изпълнител преди сключване на договор за обществена поръчка, представя документи по чл. 62, ал. 1, т. 3 и т. 4 от ЗОП – доказателства за наличието на декларираните данни и обстоятелства – справка за общия оборот и за оборота в сферата, попадаща в обхвата на поръчката.
На основание чл.67, ал. 5 от ЗОП, възложителят може да се възползва от правото си да поиска от участниците да представят всички или части от документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП.


1. Участникът да притежава валидна /действаща/ застраховка по чл. 171 от Закон за устройство на територията (ЗУТ) за професионална отговорност предназначена за строителство по смисъла на ЗУТ и в размер съгласно чл.5, ал.2, т.2 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството.
2.Участникът следва да е реализирал минимален общ оборот, изчислен на база годишните обороти за последните 3 приключили финансови години, в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си, не по-малък от: За ОП 1 – Извършване на строително-монтажни работи по част „Водоснабдяване” на обект „Реконструкция на вътрешна водоснабдителна мрежа на с. Първомай, община Петрич” ЕТАП 1 – 600 000 лева;За ОП2 - Извършване на строително-монтажни работи по част „Пътна” – възстановяване на пътните настилки, на обект „Реконструкция на вътрешна водоснабдителна мрежа на с. Първомай, община Петрич” ЕТАП 1– 200 000 лева
3.През последните три приключили финансови години участникът следва да е реализирал оборот в сферата, попадащ в предмета на поръчката не по – малко от: За ОП 1 – Извършване на строително-монтажни работи по част „Водоснабдяване” на обект „Реконструкция на вътрешна водоснабдителна мрежа на с. Първомай, община Петрич” ЕТАП 1 – 580 000 лева; За ОП 2 - Извършване на строително-монтажни работи по част „Пътна” – възстановяване на пътните настилки, на обект „Реконструкция на вътрешна водоснабдителна мрежа на с. Първомай, община Петрич” ЕТАП 1 – 160 000 лева;
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Участниците следва да са изпълнили поне едно строителство с предмет и обем, идентичен или сходен* с тези на поръчката за последните 5г. от датата на подаване на офертата. Лицето/лицата попълват Част ІV. „Критерий за подбор”, буква „В”, „Технически и професионални способности”, т. 1а) от ЕЕДОП – списък на дейностите по строителство. Избраният изпълнител представя Списък на строителството, идентично или сходно с предмета на поръчката, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания.
2.Участникът да разполага с персонал за изпълнение на поръчката. Информацията се посочва в Част ІV. „Критерий за подбор”, буква „В”, „Технически и професионални способности”, т. 6) от ЕЕДОП.Избраният изпълнител представя Списък на експертите, които са ангажирани за изпълнението на обществената поръчка, в който е посочена професионалната компетентност на лицата.
3. Участникът следва да разполага минимално със следното оборудване /механизация/ собствено или наето. Попълва се Част IV: „Критерии за подбор“, Раздел В: „Технически и професионални способности”, т. 3) от ЕЕДОП.Избраният изпълнител представя, преди сключване на договора, списък на техническите средства и съоръжения за осигуряване на качеството, включително за проучване и изследване, както и описание на мерките, използвани от кандидата или участника за осигуряване на качеството
4.Участникът да прилага системи за управление на качеството съгласно стандарт EN ISO 9001:2008/2015 или еквивалент, с предметен обхват „строителство“. Посочване на информацията в Част ІV. „Критерий за подбор”, буква „Г”, „Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление” от ЕЕДОП. Избраният изпълнител представя копие на валиден Сертификат за въведена система на управление на качеството съгласно стандарт EN ISO 9001:2008/2015 или еквивалентен с обхват в областта на строителството.Чуждестранните участници представят еквивалентни на посочените документи съобразно законодателството си..
5. Участникът да прилага системи или стандарти за опазване на околната среда съгласно стандарт EN ISO14001:2004/2015 или еквивалент, с предметен обхват „строителство“. Избраният изпълнител представя копие на валиден Сертификат за въведена система на управление на околната среда съгласно стандарт EN ISO 14001:2004/2015 или еквивалентен с обхват в областта на строителството.Чуждестранните участници представят еквивалентни на посочените документи съобразно законодателството си.


1.Участниците следва да са изпълнили поне едно строителство с предмет и обем, идентичен или сходен* с тези на поръчката за последните 5г. от датата на подаване на офертата.*Под сходни с предмета на поръчката дейности, следва да се разбира: За ОП 1 – Извършване на СМР по изграждане на водоснабдителна мрежа, водопроводни клонове, водопроводни съоръжения, на обекти на обща стойност 500000 лв. Изпълнението може да обхваща един или няколко строителни обекта; За ОП 2 - Извършване на СМР по част „Пътна”– възстановяване на пътните настилки, с категория трета или по-висока;*Под сходни с ОБЕМА на поръчката дейности, следва да се разбира: За ОП 1 – Извършване на СМР по изграждане на водоснабдителна мрежа, с дължина не по-малко от 2400м. - Изпълнението може да обхваща един или няколко строителни обекта; За ОП 2 - Извършване на СМР по част „Пътна”–възстановяване на пътните настилки, на улици и/или пътища с дължина не по-малко от 2400м.- Изпълнението може да обхваща един или няколко строителни обекта;
2.Участникът да разполага с персонал за изпълнение на поръчката, както следва:
За ОП 1: -Ръководител на екипа–стр.инженер, притежаващ образователна степен „магистър“, специалност „Водоснабдяване и канализация“ или еквивалентна, с не по-малко от 5 г. проф.опит по специалността. -Технически ръководител по част „Водоснабдяване”, отговарящ на условията на чл.163а от ЗУТ, с мин.5г. проф. опит, като технически ръководител. -Отговорник за контрол по спазване на ЗБУТ –стр.инженер, притежаващ образ.степен „магистър“. Да притежава удостоверение за „Експерт за безопасност и здраве” съгласно Наредба №РД-07-2/16.12.2009г. или еквив. Да има най-малко 1г.опит като специалист по ЗБУТ. -Отговорник за контрол върху качеството на изпълнение на строителството– строителен инженер, притежаващ образователна степен „магистър“. Да притежава удостоверение за контрол върху качеството на изпълнение на строителството или еквив. Да има най-малко 1г. опит в контрола по качеството на строителни обекти. - Квалифицирани работници:Работници изкопчии-5бр.;Работници монтажници-5бр.;Общи работници-10бр. За ОП 2: -Ръководител на екипа–стр.инженер, притежаващ образ.степен „магистър“, специалности „Транспортно строителство“, «ПГС» или еквив., с не по-малко от 5г. проф.опит по специалността. -Технически ръководител по част „Пътна”, отговарящ на условията на чл.163а от ЗУТ, с мин. 5г. Проф.опит, като техн.ръководител. -Отговорник за контрол по спазване на здравословни и безопасни условия на труд – стр.инженер, притежаващ образ.степен „магистър“. Да притежава удостоверение за „Експерт за безопасност и здраве” съгласно Наредба №РД-07-2/16.12.2009г. или еквив. Да има най-малко 1 г.опит като специалист по ЗБУТ. -Отговорник за контрол върху качеството на изпълнение на строителството– строителен инженер, притежаващ образ.степен „магистър“. Да притежава удостоверение за контрол върху качеството на изпълнение на строителството или еквив. Да има най-малко 1г.опит в контрола по качеството на строителни обекти. -Квалифицирани работници: Работници пътни настилки- 5бр.;Работници изкопчии -5бр.;Общи работници -10бр.
Участникът може да посочи в екипа за изпълнение на общ.поръчка един експерт да съвместява до две позиции от изискуемия експертен екип.Под еквив.образование или специалност, следва да се разбира, придобито образование и специалност, приравнени към посочените.
3. Участникът следва да разполага минимално със следното оборудване /механизация/ собствено или наето, както следва: За ОП 1:- Фугорезачка–1бр.;- Бордови товарни автомобили до 3т.– 2бр.;- Самосвали–4бр.; - Багери–3бр.; - Челен товарач–1бр.; - механична трамбовка–2бр.;- Заваръчен апарат–1бр.; За ОП 2: -Фугорезачка–1бр.;- Валяк вибрационен самоходен –1бр.;- Ръчна пръскачка за битумна емулсия –1бр;- Асфалтополагаща машина– 1бр.;
4. Участникът да прилага системи за управление на качеството съгласно стандарт EN ISO 9001:2008/2015 или еквивалент, с предметен обхват „строителство“. Прод. в VI.3)
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


1.Съгласно чл.111, ал. 1 и ал. 2 от ЗОП при подписването на договора, участникът, определен за Изпълнител, трябва да представи гаранция за изпълнение на договора в размер на 3% от стойността на договора без ДДС.
2.Гаранцията за изпълнение може да бъде предоставена в една от следните форми: а) парична сума; б) оригинал на банкова гаранция за изпълнение на договора, издадена в полза на Възложителя, валидна най-малко 30 (тридесет) дни след изтичане срока на договора; в) оригинален екземпляр на застрахователна полица, издадена в полза на Възложителя, със застрахователна сума в размер на 3% от стойността на договора без ДДС, която трябва да отговаря на следните изисквания: да обезпечава изпълнението на договора чрез покритие на отговорността на Изпълнителя; и да бъде валидна най-малко 30 (тридесет) дни след изтичане срока на договора.
3.Участникът, определен за изпълнител, избира сам формата на гаранцията за изпълнение.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

17/09/2018 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

18/09/2018 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

гр.Петрич, ул."Цар Борис III" № 24, община Петрич, заседателна зала

Действията на комисията по отваряне на офертите са публични. На тях могат да присъстват участниците или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и юридически лица с нестопанска цел. Присъстващите представители се допускат след представяне на документ, удостоверяващ представителната им власт.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

1. От р. II.1.1.по обособени позиции: Обособена позиция 1 – Извършване на строително-монтажни работи по част „Водоснабдяване” на обект „Реконструкция на вътрешна водоснабдителна мрежа на с. Първомай, община Петрич" ЕТАП 1; Обособена позиция 2 - Извършване на строително-монтажни работи по част „Пътна” – възстановяване на пътните настилки, на обект „Реконструкция на вътрешна водоснабдителна мрежа на с. Първомай, община Петрич” ЕТАП 1;
2.Продължение от ІІІ.1.3) 5. Участникът да прилага системи или стандарти за опазване на околната среда съгласно стандарт EN ISO14001:2004/2015 или екв., с предметен обхват „строителство“. Сертификатите трябва да са издадени от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от ИА „БСА" или от друг нац.орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл.5а, ал.2 от ЗНАООС. Възложителят приема еквив.сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки. Възложителят приема и други доказателства за екв. мерки за управление на ЗБУТ, когато участник не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини. В тези случаи участникът трябва да е в състояние да докаже, че предлаганите мерки са еквивалентни на изискваните. Когато участник в процедурата е обединение, което не е ЮЛ, горепосочения валиден сертификат или екв., представят онези участници в обединението, които ще изпълняват дейности по строителство предмет на поръчката и съобразно разпределението на дейностите по договора за обединение. Т.е. само онези членове на обединението/консорциума (неюридическо лице), които при евентуално спечелване на поръчката, ще изпълняват реално дейностите по строителство предмет на поръчката, представят валиден сертификат или екв. Когато в държавата, в която участникът е установен, не се изискват документи за посочените обстоятелства или когато документите не включват всички обстоятелства, участникът представя декларация, ако такава декларация има правно значение според закона на държавата, в която е установен. Когато клетвената декларация няма правно значение според съответния национален закон, участникът представя официално заявление, направено пред съдебен или административен орган, нотариус или компетентен професионален или търговски орган в държавата, в която той е установен. Възложителят може да не приеме представено доказателство за техн. и проф. способности, когато то произтича от лице, което има интерес, който може да води до облага по смисъла на чл.2, ал.3 от ЗПУКИ.
3.В процедурата за възлагане на ОП може да участва всяко българско или чуждестранно физическо или ЮЛ или техни обединения, както и всяко друго образувание, което отговаря на изиск.на чл.10, ал.1 от ЗОП. За участника не трябва да са налице обстоят. по чл.54, ал.1,т.1,2,3,4, 5, 6 и 7, условията по чл.107, т.1, т.2 б."а", т.3 и т.4 от ЗОП;
4.Органите, от които участниците могат да получат необходимата информация са НАП, Министерство на околната среда и водите, Агенция по заетостта и Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ (http://nap.bg, http://www3.moew.government.bg, www.mlsp.government.bg, http://www.gli.government.bg, http://www.az.government.bg/).
5.На основание чл.10, ал.2 от ЗОП, Възложителят не поставя изискв. за създаване на ЮЛ, когато участникът, определен за изпълнител е обединение на физически и/или ЮЛ. В този случай договорът се сключва при спазване на условията на чл. 70 от ППЗОП.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

На основание чл.197, ал.1, т. 4 от ЗОП жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичане на срока по чл. 197 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 16/08/2018 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва