Деловодна информация
00833
ВСС-9888 31/07/2018 (дд/мм/гггг)
да
да
31/07/2018 (дд/мм/гггг)
00833-2018-0011 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Висш съдебен съвет 121513231
ул. Екзарх Йосиф №12
София BG411 1000 България
Петър Станков; Светлана Карамешева +359 29151936
vssop@vss.justice.bg +359 29151930

Интернет адрес/и

http://www.vss.justice.bg/

http://profile-op.vss.justice.bg/?q=page&idd=index


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://profile-op.vss.justice.bg/?q=page&idd=index&porachkaid=20180730Dtwd2980469
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Министерство или всякакъв друг национален или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.5) Основна дейност 

Съдебна власт

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

Предоставяне на консултантски услуги за оптимизиране на съдебната карта
75131000      
Услуги

Настоящата обществена поръчка се възлага в изпълнение на Дейност 1 „Разработване на модел за оптимизация на съдебната карта на българските съдилища и прокуратури“ от проект „Създаване на модел за оптимизация на съдебната карта на българските съдилища и прокуратури и разработване на Единна информационна система на съдилищата.
Иизпълнението на задачите, попадащи в обхвата на поръчката, е обособено в рамките на една самостоятелна дейност и части от прилежащи към нея под-дейности, като подробно описание на ангажиментите на изпълнителя е посочено в т.4 от техническата спецификация.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
388927.50      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
II.2.3) Място на изпълнение
BG

Обществената поръчка ще се изпълнява на територията на Република България, гр. София в офис помещенията на Възложителя и избрания изпълнител, както и на територията на други държави членки на ЕС.

В обхвата на настоящата обществена поръчка е предвидено реализирането на следните дейности:
1. Преглед на практиката на страните членки на ЕС;
2. Организиране на две посещения за обмен на добри практики;
3. Анализ на състоянието на съдилищата и прокуратурите;
5. Изготвяне на детайлни доклади по места за реорганизация и/или обединяване на съдебни структури;
6. Разработване на предложения за оптимизация на съдебната карта;
8. Изготвяне на пакет от предложения за изменение и допълнение на действащото законодателство за въвеждане на оптимизирана съдебна карта.
Детайлно описание на всяка от задачите по представените дейности се съдържа в Раздел 4 „Описание на Дейност 1 от проекта“ от техническата спецификация.
Критериите по-долу
 
ДА П2 - Качество - с макс. бр. точки 100 със следните подпоказатели    40
Подпоказател: Предложение за управление на проектните дейности и управление на качеството    макс. бр. т. 20
Подпоказател:Предложение за подход за преглед и анализ на практиката на страните-членки на ЕС    макс. бр. т. 20
Подпоказател: Предложение за подход за извършване на анализ на състоянието на съдилищата и прокуратурите    макс. бр. т. 20
Подпоказател:Предложение за подход за разработване на предложения за оптимизация на съдебната карта    макс. бр. т. 20
Подпоказател: Предложение за подход за изготвяне на предложения за изменения и допълнения на действащото законодателство в съответствие с резултатите по проекта    макс. бр.т. 20
Цена
60
II.2.6) Прогнозна стойност
388927.50      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
7

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Създаване на модел за оптимизация на съдебната карта на българските съдилища и прокуратури и разработване на Единна информационна система на съдилищата, финансиран по ОП „Добро управление"

Крайният срок за изпълнение на договора за безвъзмездна финансова помощ, сключен между ВСС и ОПДУ, е до 31.12.2018 г. След удължаване срока за изпълнение на договора за безвъзмездна финансова помощ, Възложителят уведомява писмено Изпълнителя и ако е необходимо, страните сключват допълнително споразумение за удължаване срока за изпълнение на обществената поръчка, със срок до удължения срок на догов
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Не се поставят изисквания
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Участниците следва да са реализирали минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, изчислен на база на годишните обороти за последните три приключили финансови години в зависимост от датата на създаване или започване на дейността им, съгласно чл. 61, ал. 1, т. 1, предложение второ от ЗОП.
Съответствието си с поставения критерий за подбор, участниците декларират чрез попълване на информацията в Част IV: „Критерии за подбор“, раздел „Б“ – „Икономическо и финансово състояние“, т. 2а от Единния европейски документ за обществени поръчки (еЕЕДОП).
В случаите на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП, документ за доказване на съответствието с поставения критерий за подбор: Поставеното изискване се доказва с документи по чл. 62, ал. 1, т. 4 от ЗОП: Справка за оборота в сферата, попадаща в обхвата на поръчката. Когато по основателна причина кандидат или участник не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.


Участниците следва да са реализирали минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, изчислен на база годишните обороти, в размер на 200000.00 (двеста хиляди) лв. за последните три приключили финансови години (2015 г., 2016 г. и 2017 г.), в зависимост от датата на създаване или започване на дейността им.
„Оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката“ по смисъла на §2, т. 67 от Допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки е: сума, равна на частта от нетните приходи от продажби, реализирана от дейност, попадащи в обхвата на обществената поръчка.
За целите на настоящата поръчка, под „дейност, попадаща в обхвата на обществената поръчка“ се разбира успешното извършване на:
-дейности, свързани с анализ и/или оценка на структурата, състоянието и вътрешната организация на административни структури и/или публични институции и/или организации или
-дейности, свързани с анализ и разработване на критерии за избор на работни процеси на административни структури и/или публични институции и/или организации или
-дейности, свързани с моделиране на работните процеси на административни структури и/или публични институции и/или организации или
-дейности, свързани с изготвяне на предложения за промяна в приложимата правна уредба с цел оптимизиране на структурата, функциите, ефективността и ефикасността на административни структури и/или публични институции и/или организации.
Забележка: Под понятието „публични организации“ (а също така и свързаните понятия „административни структури“ и „публични институции“) следва да се разбира като отнасящо се и до органи (вкл. централни и териториални) на държавната власт (съдебна, изпълнителна или законодателна), включително до техните структурни звена и администрации. В допълнение „публични организации“ са също организациите, предоставящи обществени услуги, както и организациите, чрез които държавата упражнява своите функции и на които това е възложено със закон.
При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискванията за оборот се прилагат за обединението участник.
При посочване на участие с използване на подизпълнител, изискванията за оборот се отнасят и за всеки един от подизпълнителите, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
При позоваване на капацитета на трети лица по отношение на критериите, свързани с икономическото и финансовото състояние, третите лица трябва да отговарят на съответните критерии за подбор. В тези случаи участникът трябва да може да докаже, че ще разполага с техните ресурси, като представи документи за поетите от третите лица задължения.
За участник, подизпълнител или трето лице, което е чуждестранно лице оборотът се изчислява по официалния курс на БНБ за съответната валута в лева към датата на подаване на офертата.
Възложителят изисква солидарна отговорност за изпълнението на поръчката от участника и третото лице, чийто капацитет се използва за доказване на съответствие с критериите, свързани с икономическото и финансовото състояние.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

Участниците следва да са изпълнили дейности с предмет, идентичен или сходен с този на поръчката, най-много за последните три години от датата на подаване на офертата, съгласно чл. 63, ал. 1, т. 1, б. „б“ от ЗОП.
Съответствието си с поставения критерий за подбор, участниците декларират чрез попълване на информацията в Част IV: „Критерии за подбор“, раздел „В“ – „Технически и професионални способности“, т. 1б от Единния европейски документ за обществени поръчки (еЕЕДОП).
В случаите на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП, документ за доказване на съответствието с поставения критерий за подбор: Поставеното изискване се доказва с документи по чл. 64, ал. 1, т. 2 от ЗОП: Списък на услугите, които са идентични или сходни с предмета на обществената поръчка, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателство за извършената услуга.
Участниците следва да прилагат системи за управление на качеството (чл. 63, ал. 1, т. 10 от ЗОП). При подаване на оферта участниците декларират съответствието с минималното изискване, чрез посочване на стандарта, съгласно който прилагат внедрена и сертифицирана система за управление на качеството. Данните се представят чрез попълване на информацията в част ІV, б. „Г“, на Единния европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП). Сертификатът трябва да е валиден и да е издаден от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от ИА „Българска служба за акредитация“ или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване, съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието.
Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в др. държави – членки на ЕС.
Когато участникът не е имал достъп до такъв сертификат или е нямал възможност да го получи в съответните срокове по независещи от него причини, той може да представи други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на система за управлението на качеството. В тези случай, участникът трябва да е в състояние да докаже, че предлаганите мерки са еквивалентни на изискваните.
Участниците следва да разполагат с персонал за изпълнение на поръчката, с определена професионална компетентност, съгласно чл. 63, ал. 1 т. 5 от ЗОП. При подаване на оферта участниците декларират в еЕЕДОП в част IV „Критерии за подбор“ Раздел В, т. 6 информацията необходима за удостоверяване съответствието с поставения критерий за подбор


През последните три години, считано от датата на подаване на офертата участниците трябва да са изпълнили успешно минимум една дейност, която е идентична или сходна с предмета на обществената поръчка.
За целите на настоящата поръчка под дейност, сходна с предмета на поръчката, следва да се разбира успешното извършване на:
дейности, свързани с анализ и/или оценка на структурата, състоянието и вътрешната организация на административни структури и/или публични институции и/или организации или
дейности, свързани с анализ и разработване на критерии за избор на работни процеси на административни структури и/или публични институции и/или организации или
дейности, свързани с моделиране на работните процеси на административни структури и/или публични институции и/или организации или
дейности, свързани с изготвяне на предложения за промяна в приложимата правна уредба с цел оптимизиране на структурата, функциите, ефективността и ефикасността на административни структури и/или публични институции и/или организации.
Участниците трябва да прилагат внедрена и сертифицирана система за управление на качеството, съгласно стандарта БДС EN ISO 9001:2008 или еквивалентен, или БДС EN ISO 9001:2015 или еквивалентен, с обхват, включващ осъществяване на аналитична и/или оценъчна дейност.
1.Ръководител на проект
Образование: Висше образование, образователно-квалификационна степен „магистър“ или по-висока или еквивалент в област „Социални, стопански или правни науки“, професионално направление „Право“ (или еквивалент) или „Администрация и управление“ (или еквивалент), съгласно Класификатора на областите на висше образование и професионални направления, приет с ПМС № 125 от 24.06.2002 г., а когато е придобито извън страната – в област, еквивалентна на посочените.
Професионален опит:
минимум 5 години общ професионален стаж, от които не по-малко от 3 години опит свързан с извършването на функционален анализ и/или разработването на организационни стратегии и/или стратегии за развитие на административни структури и/или публични институции и организации или не по-малко от 3 години опит, свързан с разработване на критерии за избор на работни процеси и моделиране на работните процеси, чрез изготвяне на предложения за промени в приложимата правна уредба с цел оптимизиране структурата, функциите, ефективността и ефикасността на административни структури и/или публични институции и организации или
минимум 5 години общ професионален стаж, през които е взел участие в управлението на не по-малко от 1 успешно приключил проект, свързан с извършването на функционален анализ и/или разработването на организационни стратегии и/или стратегии за развитие на административни структури и/или публични институции и организации
2.Правен експерт – 2 бр.
Образование: Висше образование, образователно-квалификационна степен „магистър“ или по-висока или еквивалент, професионално направление „Право“ (или еквивалент), съгласно Класификатора на областите на висше образование и професионални направления, приет с ПМС № 125 от 24.06.2002 г., а когато е придобито извън страната – в област, еквивалентна на посочената. Придобита юридическа правоспособност.
Професионален опит: не по-малко от 3 години общ стаж, от които две години следва да се считат за придобит „юридически стаж“ по смисъла на § 1, т. 1 от Допълнителните разпоредби на ЗАдв. и/или чл. 164, ал. 8-10 от ЗСВ.
3. Аналитик - 2 бр.
Образование: Висше образование, образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или по-висока или еквивалент в област „Социални, стопански и правни науки (или еквивалент), съгласно Класификатора на областите на висше образование и професионални направления, приет с ПМС № 125 от 24.06.2002 г., а когато е придобито извън страната – в област, еквивалентна на посочените.
Професионален опит: Участие в най-малко 1 (договор), включващ разработване на анализи и стратегии за оптимизиране на функционирането и/или изграждане на административен капацитет... /продължава в Поле VI.3/
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


В процедурата може да участва участник,който отговаря на у-та на чл.10,ал.1 от ЗОП и изискванията на Възложителя. В-ят отстранява участник: За когото са налице осн. по чл.54,ал.1,чл.55,ал.1,т.1,т.3,т.4 и т.5 от ЗОП и/или условията по чл.107 от ЗОП;За когото е приложима забраната по чл.3, т.8 от ЗИФОДРЮПДРКТЛТДС освен ако не е налице изкл. по чл.4 от ЗИФОДРЮПДРКТЛТДС;За когото е налице несъответствие с чл.101,ал.9-11 от ЗОП; за когото е налице забраната по чл. 69 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество; който представи оферта с по-кратък срок на валидност или откаже да удължи срока на вадлидност на офертата; участник, чиято оферта, надхвърля определената прогнозна стойност, както и пределната стойност на разходите по т. 9.1. от документацията. Продължава в разделVI.3
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
ДА
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

07/09/2018 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

10/09/2018 (дд/мм/гггг)   11:00 (чч:мм)

гр. София, ул. Екзарх Йосиф 12, административна сграда на ВСС

Получените оферти се отварят на публично заседание, на което могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

.../продължава от Раздел III.1.3/ на публични институции и/или организации.
4. Статистик
Образование: придобита образователно-квалификационна степен „бакалавър“ в област „Социални, стопански или правни науки“ или област „Природни науки, математика и информатика“ съгласно Класификатора на областите на висше образование и професионални направления, приет с ПМС № 125 от 24.06.2002 г.
Общ професионален опит: не по-малко от 3 г. професионален опит в извършване на статистическа дейност.
По отношение изискванията към всички експерти:
1) За успешно приключил проект се счита дейност или набор от дейности, резултатът от които е надлежно предаден и приет в срок и без възражения на съответния възложител (поръчващ).
2) Едно физическо лице може да изпълнява функциите на до двама експерти.
Отстранява се от участие участник който при поискване от страна на В-я не представи необходимата информация относно правно-организационната форма под която осъществяват дейността си, както и списък на всички задължени лица по смисъла на чл. 54, ал. 2 и чл. 55, ал. 3 от ЗОП; В случай че общата цена за изпълнение на поръчката не съответства на сбора от шестте предлагани цени. Възложителят има право да не отстрани участник, за който е налице обстоятелство по чл.55,ал.1,т.1 ЗОП, ако се докаже, че същият не е преустановил дейността си и е в състояние да изпълни поръчкатата.
У-те могат да се възползват от възможността по чл. 56 от ЗОП, като представят мерки за надеждност.
Гаранцията за изпълнение на договора е в размер на 5 (пет) на сто от стойността на договора без ДДС. Гаранцията може да се представи в една от формите, предвидени в чл.111, ал. 5 от ЗОП.
Гаранция за авансово плащане е в размер на 100% от размера на авансовото плащане с вкл. ДДС, като може да се представи в една от формите, предвидени в чл.111, ал. 5 от ЗОП. Авансовото плащане е в размер на 30 % от цената на договора.
Начин на плащане - предвиден в проекта на договора.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП( жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 100, ал. 3 - срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или допълнителна информация;
На обжалване подлежат и действия или бездействия на възложителя, с които се възпрепятства достъпът или участието на лица в процедурата. Жалбата се подава в 10-дневен срок от уведомяване за съответното действие, а ако лицето не е уведомено – от датата, на която е изтекъл срокът за извършване на съответното действие.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 31/07/2018 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва