III.1.2) Икономическо и финансово състояние
НЕ
Участниците следва да са реализирали минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, изчислен на база на годишните обороти, за последните три приключили финансови години в зависимост от датата на създаване или започване на дейността им, съгласно чл. 61, ал. 1, т. 1, предложение второ, от ЗОП. Съответствието си с поставения критерий за подбор, участниците декларират чрез попълване на информацията в Част IV: „Критерии за подбор“, раздел „Б“ – „Икономическо и финансово състояние“ от Единния европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП).В случаите на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП, документ за доказване на съответствието с поставения критерий за подбор: Поставеното изискване се доказва с документи по чл. 62, ал. 1, т. 4 от ЗОП: Справка за оборота в сферата, попадаща в обхвата на поръчката.
Участниците следва да са реализирали минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, изчислен на база годишните обороти, в размер на 2000000,00 (два милиона ) лв. за последните три приключили финансови години (2015 г., 2016 г. и 2017 г.), в зависимост от датата на създаване или започване на дейността им. „Оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката“ по смисъла на §2, т. 67 от Допълнителните разпоредби наЗОП е: сума, равна на частта от нетните приходи от продажби, реализирана от дейност, попадащи в обхвата на обществената поръчка. За целите на настоящата поръчка, под „дейност, попадаща в обхвата на обществената поръчка” се разбира софтуерна разработка и осъществяване на дейности по внедряване, тестване, интеграция и поддръжка на информационни системи. 3.2.4. При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискванията за оборот се прилагат за обединението участник. При посочване на участие с използване на подизпълнител, изискванията за оборот се отнасят и за всеки един от подизпълнителите, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват. При позоваване на капацитета на трети лица по отношение на критериите, свързани с икономическото и финансовото състояние, третите лица трябва да отговарят на съответните критерии за подбор. В тези случаи участникът трябва да може да докаже, че ще разполага с техните ресурси, като представи документи за поетите от третите лица задължения. За участник, подизпълнител или трето лице, което е чуждестранно лице оборотът се изчислява по официалния курс на БНБ за съответната валута в лева към датата на подаване на офертата. Възложителят изисква солидарна отговорност за изпълнението на поръчката от участника и третото лице, чийто капацитет се използва за доказване на съответствие с критериите, свързани с икономическото и финансовото състояние.
|
III.1.3) Технически и професионални възможности
НЕ
1.Участниците следва да са изпълнили дейности с предмет и обем, идентичен или сходен с този на поръчката, най-много за последните три години от датата на подаване на офертата, съгласно чл. 63, ал. 1, т. 1, б. „б“ от ЗОП. Съответствието си с поставения критерий за подбор, участниците декларират чрез попълване на информацията в Част IV: „Критерии за подбор“, раздел „В“ – „Технически и професионални способности“, от Единния европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП). В случаите на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП, поставеното изискване се доказва с документи по чл. 64, ал. 1, т. 2 от ЗОП: Списък на услугите, които са идентични или сходни с предмета на обществената поръчка, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателство за извършената услуга. 2. Участниците следва да прилагат стандарти за управление на качеството (чл. 63, ал. 1, т. 10) от ЗОП: 1) система за управление на качеството БДС ЕN ISO 9001 или еквивалент, в съответствие с чл. 64, ал. 3 от ЗОП, с обхват: разработване, внедряване и поддръжка на софтуерни продукти и информационни системи; Данните се представят чрез попълване на информацията в Част IV: „Критерии за подбор“, раздел „Г“ – „Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление“ от ЕЕДОП. В случаите на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП се представя заверено „вярно с оригинала“ копие на валиден сертификат за съответствие на системата за управление на качеството на участника със стандарта БДС EN ISO 9001 или екв. 3. Участниците следва да разполагат с персонал за изпълнение на поръчката, с определена професионална компетентност, съгласно чл. 63, ал. 1 т. 5 от ЗОП. При подаване на оферта участниците декларират в ЕЕДОП в част IV „Критерии за подбор“, Раздел В, съгласно чл. 64, ал. 1, т. 6 от ЗОП, вкл. следната информация за всеки от предлаганите експерти: 1) Имената и позицията, която ще изпълнява лицето; 2) Информация за образование и допълнителна квалификация, когато е приложимо, вкл. (наименование) на документ (диплома, сертификат и т.н.), №, дата на издаване; дата на валидност, когато е приложимо; 3) Орган или служба, издала документа; 4) Описание на професионален опит, когато е приложимо, с посочване на работодател, период на наемане, заемана позиция, отговорности и задължения, участие в проекти, период на участие, посочване на заеманата в проекта позиция, отговорности и задължения ; както и 5) Вида на правоотношението между експерта и участника в процедурата (трудово или гражданско), а в случай че експертът е предоставен на участника от трето лице извън структурата на участника– информация за третото лице. В случаите на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП поставеното изискване се доказва с документ по чл. 64, ал. 1, т. 6 от ЗОП - списък на персонала, който ще изпълнява поръчката, и/или на членовете на ръководния състав, които ще отговарят за изпълнението, в който е посочена професионална компетентност на лицата.
1. През последните три години, считано от датата на подаване на офертата участниците (У-ците) трябва да са изпълнили успешно мин. 1 дейност, която е идентична или сходна с предмета и обема на обществената поръчка (ОП). Под дейност, идентична или сходна с предмета и обема на ОП, следва да се разбира разработване, внедряване и поддържане на уеб-базирана информационна система, с използване на система за управление на база данни (СУБД) и хранилище за данни като информационната система (ИС) да обслужва най-малко 1500 регистрирани потребителя. 2. У-ците следва да прилагат стандарти за управление на качеството: 1) система за управление на качеството БДС ЕN ISO 9001 или еквивалент, в съответствие с чл. 64, ал. 3 от ЗОП, с обхват: разработване, внедряване и поддръжка на софтуерни продукти и информационни системи 3. У-ците следва да разполагат с персонал за изпълнение на поръчката: 1.Ръководител на проект: Висше образование(ВО), образователно-квалификационна степен „магистър“(ОКСМ) или по-висока или еквивалент (екв.) в област (обл.) „Природни науки, математика и информатика“ (ПНМИ), професионално направление(ПН) „Информатика и компютърни науки“ (ИКН) (или екв.) или в обл. „Технически науки“ (ТН), ПН „Комуникационна и компютърна техника“(ККТ) (или екв.) или „Социални, стопански или правни науки“ (ССПН), ПН „Право“ или „Администрация и управление“ (АУ) (или екв.) или „Икономика“ (И) (или екв), съгласно Класификатора на областите на висше образование и професионални направления, приет с Постановление № 125 на МС от 24.06.2002 г.(КОВОПН), а когато е придобито извън страната – в обл., екв. на посочените (посоч.). Допълнителна квалификация (ДК): Успешно издържан изпит за прилагане на методология за управление на проекти (МУП) PMBOK или Prince2 или PMP- Project Management Professional или PMI (Project Management Institute) Agile или екв. Общ професионален опит (ПО): Мин. 5 год. общ ПО. Специфичен ПО: Участие като ръководител на проект в най-малко 1дейност по разработка и внедряване на уеб-базирани ИС (УБИС) 2.Ръководител на технически екип: ВО, ОКС „бакалавър“ (Б) или по-висока или екв. в обл. ПНМИ, ПН ИКН (или екв) или в обл. ТН, ПН „ККТ“ (или екв), съгласно КОВОПН, а когато е придобито извън страната – в обл., екв. на посоч. ДК: Успешно издържан изпит за прилагане на МУП PMBOK или Prince2 или PMP- Project Management Professional или PMI (Project Management Institute) Agile или екв. ПО: Мин. 5 год. опит в разработване на УБИС или 2 год. опит в управлението на екипи за разработване и внедряване на УБИС или участие в управлението на най-малко 1 успешно приключен проект със сходен предмет за разработване и внедряване на УБИС 3.Бизнес анализатор – 3 бр. ВО, ОКСБ или по-висока или екв. в област ПНМИ, ПН ИКН (или екв) или в обл. „ТН“, ПН „ККТ“ (или екв) или в обл. „ССПН“, ПН „АУ“ (или екв) или „И“ (или екв.), съгласно КОВОПН, а когато е придобито извън страната – в обл., екв. на посоч. ПО: Мин. 3 год. опит като бизнес анализатор при разработването на УБИС. 4.Системен архитект: ВО, ОКСБ или по-висока или екв. в обл. „ПНМИ“, ПН „ИКН“ (или екв) или в обл „ТН“, ПН „ККТ“ (или екв), съгласно КОВОПН, а когато е придобито извън страната – в обл, екв. на посоч. ПО: Мин. 5 год опит в областта на информационните технологии, вкл. проектиране на уеб-базирани софтуерни архитектури с използване на СУБД 5.Програмист –5бр.: ВО,ОКСБ или по-висока или екв. в обл. „ПНМИ“, ПН „ИКН“ (или екв.)или ПН Математика, или в обл. „ТН“, ПН „ККТ“ (или екв.), съгласно КОВОПН, а когато е придобито извън страната – в обл., екв. на посоч. ПО: не по-малко от 3 год опит като програмист при разработване и внедряване на УБИС с използване на СУБД.6.Специалист по качеството: ВО, ОКСБ или по-висока или екв. в обл. „ПНМИ“, ПН „ИКН“ (или екв) или в обл „ТН“, ПН „ККТ“ (или екв), съгласно КОВОПН, а когато е придобито извън страната – в обл., екв. на посоч.. ДК: завършено обучение и успешно издържан изпит по осигуряване качеството на софтуера. Продължава в раздел VI.3
|