Деловодна информация
00115
 
да
да
08/11/2017 (дд/мм/гггг)
00115-2017-0044 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Русе 000530632
гр. Русе , пл. Свобода 6
Русе BG323 7000 България
Камен Христов - главен експерт в отдел Обществени поръчки, инж. Станислав Данев - старши експерт в отдел ТИИК +359 82881710/ +359 82834265
mayor@ruse-bg.eu +359 82834413

Интернет адрес/и

http://www.ruse-bg.eu.

http://ruse-bg.eu/bg/displayzop/586/330/index.html


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://ruse-bg.eu/bg/displayzop/586/226/index.html
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

Изпълнение на строителни и монтажни работи за проект „Изграждане на социални жилища за настаняване на лица от малццинствени групи от населението и социално слаби лица" в Община Русе
45000000      
Строителство

Предметът на поръчката е изпълнение на Строително монтажни работи по проект „Изграждане на социални жилища за настаняване на лица от малццинствени групи от населението и социално слаби лица, които не могат да се ползват от условията на жилищното настаняване на Община Русе“, инвестиционен приоритет „Социална инфраструктура“. Изпълнителят трябва да изгради строежа /да изпълни предвидените СМР/ по разрешение за строеж № 158/28.04.2015 г., допълнено със заповед № РД-03-11/08.03.2017 г. Предвиждат се строително-монтажни работи, в това число и прилагане на мерки за енергийна ефективност и мерки за достъпна среда с цел изграждане на социални жилища в сграда с две долепени помежду си, но функционално разделени тела за настаняване на лица от малццинствени групи от населението и социално слаби лица, които не могат да се ползват от условията на жилищното настаняване на Община Русе.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
1666612.94      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45000000      
45200000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG323

гр. Русе, ж.к. „Родина III“, ул. „Белмекен“ № 31 и 33 (два съседни имота УПИ XIII-932 с площ 574 кв. М. и УПИ VIII-931 с площ 420 кв. м.).

За обекта, предмет на настоящата поръчка се предвижда изграждане на сграда, в която ще бъдат обособени социални жилища с прилагане на мерки за енергийна ефективност и мерки, съгласно Наредба 4 за достъпна среда. Предвижда се сградата да е монолитна с носеща стоманобетонна безгредова конструкция. Фундирането е с обща фундаментна плоча. Вертикалните носещи елементи са стоманобетонови колони и диафрагми (шайби). Покривът е предвидено да е плосък, топъл. На имотите, в които се изгражда сградата е предвидено паркоустройство и благоустройство. Предвижда се изграждане на детска площадка за игра и поставяне на бетонови паркинг елементи и обособяване на паркоместа за хора с увреждания. Предвижда се и засаждане на различна растителност. Разгънатата застроена площ за първия имот е 1 148.00 кв. м., а за втория имот е 760.50 кв. м. Обектът е IV категория съгласно чл. 137, ал. 1, т. 4, буква „а“ от Закона за устройство на територията.
Налична строителна и др. документация за изпълнение на СМР, неразделна част от документацията за настоящата поръчка:
- Разрешение за строеж № 158/28.04.2015 г., допълнено със заповед № РД-03-11/08.03.2017 г.;
- Решение на общински експертен съвет по устройство на територията № 7/22.04.2015 г. и Решение на общински експертен съвет по устройство на територията № 1/01.03.2017 г.;
- Оценка за съответствие на инвестиционния проект в част „Енергийна ефективност“ по чл. 169, ал. 1, т. 6 от ЗУТ;
- Скици на поземлените имоти от САГКК – град Русе и скици от подземния кадастър;
- Становища от Виваком; от МВР – ОД на МВР – Русе, сектор „Пътна полиция“ – Русе; от МВР – РД „ПБЗН“ – град Русе; съгласие за реализиране на инвестиционното намерение от РИОСВ – Русе и съгласие за присъединяване от Овергаз север ЕАД; предварителни договори с ЕНЕРГО - ПРО МРЕЖИ АД; изходни данни за проектиране от „ВиК“ ООД – Русе от 27.10.2014 г.;
- Акт за частна общинска собственост;
- Част Архитектура и преработена част Архитектура по чл. 154 ЗУТ;
- Част Електроинсталации и преработена част Електротехническа по чл. 154 ЗУТ;
- Част Конструкции и преработена част Конструкции по чл. 154 ЗУТ;
- Част Водоснабдяване и канализация и преработена част Водоснабдяване и канализация по чл. 154 ЗУТ;
- Част Отопление, вентилация и климатизация и преработена част Отопление, вентилация и климатизация по чл. 154 ЗУТ;
- Част Енергийна ефективност;
- Част Геодезия;
- Част Паркоустройство и благоустройство;
- Част Пожарна безопасност и преработена част Пожарна безопасност по чл. 154 ЗУТ;
- Част Временна организация на движението;
- Част План за безопасност и здраве;
- Част План за управление на строителните отпадъци;
- Част Сградна газова инсталация и
- Част Инженерна геология и хидрогеология.
Критериите по-долу
 
ДА „Техническо предложение на участника за изпълнение на поръчката“    45
Предложен срок за изпълнение на предмета на поръчката    5
Цена
50
II.2.6) Прогнозна стойност
1666612.94      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
540

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Поръчката се финансира по Оперативна програма Региони в растеж 2014-2020 г.

Мак. срок за изпълнение на предмета на поръчката е 540 кал. дни, а най-краткият реален срок за изпълнение на предмета на поръчката е 450 кал. дни. Предложения, които са над 540 кал. дни или по-кратки от 450 кал. дни ще бъдат предложени за отстраняване от процедурата.
Договорът влиза в сила след получаване на възлагателно писмо от страна на Изпъл. за осигурено финансиране по чл. 114 ЗОП.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участниците да са вписани в Централния професионален регистър на строителя за изпълнение на строежи от първа група, четвърта категория към момента на подаване на офертата, а избраният изпълнител трябва да представи валиден документ към датата на сключването на договора, а за чуждестранни лица – в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени на етапа на подаване на оферти, а преди подписването на договора се представя документ, удостоверяващ изпълнението на строителни дейности в Република България или съответната регистрация, ако е необходимо. Забележка: В случай на участие на обединение, което не е юридическо лице спазването на изискването се доказва от тези членове на обединението, които съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението са ангажирани с изпълнението на строителството.
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискването се доказва за тези подизпълнители, които съобразно вида и дела от поръчката, които са им възложени ще изпълняват строителство.
При подаване на оферта участниците декларират съответствието с този критерий за подбор само като попълват съответния раздел в Единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП) - част ІV, раздел А „Годност“ на ЕЕДОП.
При участие на обединение, което не е юридическо лице доказването на поставеното изискване се извършва чрез попълване на съответния раздел в ЕЕДОП, който е представен от тези членове на обединението, които са ангажирани с изпълнението на строителни дейности.
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители доказването на годността се извършва чрез попълване на съответния раздел в ЕЕДОП, който е представен от подизпълнителя/ите, които ще изпълняват строителство.
Доказване на посоченото изискване:
Документът, с който се доказва изискването е Удостоверение за вписване в ЦПРС към Строителната камара за изпълнение на строежи от категорията строеж, в която попада обекта на поръчката. В случай, че участникът е чуждестранно лице той може да представи валиден еквивалентен документ или декларация или удостоверение, издадени от компетентен орган на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, доказващи вписването на участника в съответен регистър на тази държава.
Документите за доказване съответствието с поставеното изискване се представят от участника, определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 и 6 ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Участникът следва да има застраховка "Застраховка за професионална отговорност в строителството". В случай на участие на обединение, спазването на изискването може да бъде осигурено от един или повече от партньорите в обединението, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението по отношение на дейностите, свързани със строителството. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискването се доказва за тези подизпълнители, които съобразно вида и дела от поръчката, които са им възложени, ще изпълняват дейности, свързани със строителство.
Документи за доказване на изискването - съгласно чл. 62, ал. 1, т. 2 от ЗОП – доказателства за наличие на застраховка „Професионална отговорност в строителството" с изискуемото покритие – копие от застрахователна полица или еквивалент, в случай, че същите не са достъпни чрез пряк и безплатен достъп до съответната национална база данни.
Когато по основателна причина участникът не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ. При подаване на оферта участниците декларират съответствието с този критерий за подбор само като попълват съответния раздел в Единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП) - част ІV, раздел Б „Икономическо и финансово състояние“ на ЕЕДОП.


Участникът следва да има застраховка "Застраховка за професионална отговорност в строителството" с покритие в размер съгласно минималната застрахователна сума за обекта, предмет на поръчката, определена с чл. 5, ал. 2 от Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството (обн., ДВ., бр. 17 от 02.03.2004 г.).
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Документи за доказване на изискването - съгласно чл. 64, ал. 1, т. 1 от ЗОП: списък на строителството, идентично или сходно с предмета на поръчката, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали то е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания.
Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.
2. За доказване на изискване за притежаване на валиден сертификат EN ISO 9001:2008 - система за управление на качеството или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, с предметен обхват в областта на строителството, участниците представят: валиден сертификат за система за управление на качеството по стандарт EN ISO 9001:2008 или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, с предметен обхват в областта на строителството (заверено копие).


1. Участникът следва да е изпълнил за последните пет години, считано от датата на подаване на офертата, в зависимост от датата на която участникът е създаден или е започнал дейността си, дейности – строителство с предмет, идентични или сходни с тези на поръчката.
Под идентично или сходно с предмета на поръчката се разбира строителство: изграждане и/или реконструкция и/или основен ремонт и/или еквивалентна дейност на сграда.
При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването се прилага за обединението като цяло.
При посочване на участие с използване на подизпълнител, изискването се отнася и за всеки един от подизпълнителите, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
При подаване на офертата Участникът следва да предостави изискуемата информация в Част ІV, Раздел В, т. 1а) от ЕЕДОП за строителство с предмет, идентичен или сходни с тези на поръчката.
При участие на обединение, което не е юридическо лице съответната информация се попълва в ЕЕДОП на членовете на обединението, чрез които участникът доказва поставените изисквания и документите се представят от тези членове.
2. Участникът следва да притежава сертификация по EN ISO 9001:2008 - система за управление на качеството или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, с предметен обхват в областта на строителството. В случай на участие на обединение, спазването на изискването може да бъде осигурено от един или повече от партньорите в обединението, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението по отношение на дейностите, свързани със строителството. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискването се доказва за тези подизпълнители, които съобразно вида и дела от поръчката, които са им възложени, ще изпълняват дейности, свързани със строителство. Възложителят приема и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, когато участник не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини. В тези случаи участникът трябва да е в състояние да докаже, че предлаганите мерки са еквивалентни на изискваните.
При подаване на офертата Участникът следва да предостави изискуемата информация в Част ІV, Раздел Г от ЕЕДОП.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Отстранява се от участие в процедурата участник, когато е налице някое от изброените основания в чл. 54, ал. 1, т. 1-7 ЗОП и в чл. 55, ал. 1, т. 1-5 ЗОП. Забележка: Може да не отстрани от процедурата участник на посоченото основание в чл. 55, ал. 1, т. 1 ЗОП, ако се докаже, че същият не е преустановил дейността си и е в състояние да изпълни поръчката съгласно приложимите национални правила за продължаване на стопанската дейност в държавата, в която е установен.
Само лишаване от упражняване на професиите и дейностите, свързани със строителство, съгласно чл. 55, ал. 1, т. 2 ЗОП са пречка относно участието в процедурата. Може да не се отстрани от процедурата участник, за когото са налице посочените основания ако представи предвидените в чл. 56, ал. 1 ЗОП доказателства за предприети мерки за доказване на надеждност и същите са достатъчни, за да се гарантира неговата надежност.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

13/12/2017 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

14/12/2017 (дд/мм/гггг)   14:00 (чч:мм)

гр. Русе, пл. Свобода № 6, Заседателна зала, ет.3

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване. Не се изисква нотариално заверено пълномощно.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

1. Срокът за изпълнение подлежи на оценка. Предложеният срок следва да бъде цяло число, а мерната единица е календарни дни!
2. Критерий за възлагане: оптимално съотношение качество/цена, което се оценява въз основа на цената, както и на показатели, включващи качествени и екологични аспекти, свързани с предмета на поръчката. Комплексната оценка има максимална стойност 100 т. Формулата по която се изчислява „Комплексната оценка“: КО = П1 + П2 + П3, където: П1 е показател „Техническо предложение на участника за изпълнение на поръчката“; П2 е показател „Предложен срок за изпълнение на предмета на поръчката“ и П3 е оценката на „Ценово предложение за изпълнение на поръчката“. Оценка по Показател П1 — „Техническо предложение на участника за изпълнение на поръчката“ ще се изчислява по формулата: П1 = Х1 + Х2, където: Характеристика, относима към организацията и професионалната компетентност на персонала, осъществяващ дейността: Х1 е Предложение за организацията и проф. компетентност на персонала, на който е възложено изпълнението на поръчката, тъй като качеството на ангажирания в изпълнението на поръчката персонал ще окаже съществено влияние върху реализацията на договора с максимална тежест 15 точки, и Характеристика, относима към дейността, свързана с изпълнението на строителството: Х2 е Предложение за изпълнение на предвидените СМР, включващо технически параметри, съобразно техническата спецификация на възложителя и разработения инвестиционен проект във фаза технически проект, включващо естетически, функционални характеристики на обекта, достъпност, предназначение за потребителите на обекта, екологични (където е приложимо), иновативни характеристики, и иновативни търговски техники и условия, както и предложение за мерки, целящи осигуряване на качеството при изпълнение на възлаганите СМР с максимална тежест 30 точки.
3. Лице, което участва в обединение или е дало съгласие да бъде подизпълнител на друг участник, не може да представя самостоятелна оферта, както и да участва в друго обединение, кандадстващо за същата поръчка.
4. Едно физическо или юридическо лице може да участва само в едно обединение.
5. Свързани лица не могат да бъдат самостоятелни участници в настоящата процедура.
6. Гаранцията, която да обезпечи изпълнението на договора е в размер на 3 % от неговата стойност без ДДС. Гаранцията се представя в една от следните форми: а). депозит на парична сума по сметка на Възложителя; б). банкова гаранция в полза на Възложителя или в). застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя. Изпълнителят избира сам формата на гаранцията. При гаранция-парична сума, същата се внасят по следната банкова сметка на Възложителя: IBAN - BG37 IORT 7379 3300 0300 00, BIC – IORTBGSF в ТБ Инвестбанк АД, Клон Русе. Срок на валидност-30 календарни дни от въвеждането на строежа в експлоатация. С договора е предвидена и гаранция, която обезпечава целия размер на авансовото плащане, което в размер до 10 % от стойността на договора, когато такова е поискано от Изпълнителя. След приключване на срока на договора 0.5 % от стойността на договора от гаранцията, която обезпечава изпълнението на до-ра се трансформира в гаранция за гаранционна поддръжка, която се освобождава в 20 дневен срок след изтичане на последния от гаранционните срокове, предвидени като минимални в действащото законодателство. За целта Изпълнителят се задължава да представи документ за удължаване на предоставената гаранция по отношение на размера от 0.5 % от стойността на договора - гаранция за гаранциоона поддръжка в съответствие с използваната от него форма за срока на гаранционната поддръжка.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

съгласно чл. 197, ал. 1, т. 1 ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 08/11/2017 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва