Деловодна информация
00752МВР
12491оп-802 24/08/2017 (дд/мм/гггг)
да
да
24/08/2017 (дд/мм/гггг)
00752-2017-0072 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Министерство на вътрешните работи 000695235
ул. Шести септември №29
София BG411 1000 България
Николета Матеева; +359 29401511
dop@mvr.bg +359 29401608

Интернет адрес/и

www.mvr.bg

https://mvr.bg/dop/профил-на-купувача/


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
https://www.mvr.bg/aop/dynamicProvider58/38729496-f375-4183-89d1-de0776b77bad/Razchiriavane-na-integriranata-sistema-na-balgaro-turskata-graniza
Горепосоченото/ите място/места за контакт
до следния адрес: (моля, посочете друг адрес)
НЕ  
Дирекция Обществени поръчки - МВР 000695235
пл. Св.Неделя №6
София BG411 1000 България
Анна Томова, Нели Николова +359 29401543 /+359 29401549
dop@mvr.bg +359 29401608

Интернет адрес/и

www.mvr.bg

https://mvr.bg/dop/профил-на-купувача/

НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Министерство или всякакъв друг национален или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.5) Основна дейност 

Обществен ред и безопасност

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

Разширяване на Интегрираната система за гранично наблюдение на българо-турската граница – изграждане на сензорни линии за наблюдение
35125000      
Доставки

Обществената поръчка включва доставка на оборудване, инсталиране и интегрирането му и изграждане на сензорни линии по българо-турската граница в участъците непокрити от вече съществуващи периметрови сигнално-охранителни системи (ПСОС) от изградената ИСН. Всяка сензорна линия ще се състои от неохлаждаеми термовизионни камери, разположени на избрани от участниците позиции. За ограничен брой камери позициите са определени от Възложителя, което ясно е описано в техническите изисквания. Задължително е използването на аналитичен софтуер за детекция на движение в зоната на наблюдение на камерите.
Захранването на оборудването от новоизградените сензорни линии е основно и резервно, като ще е допустимо основното захранване да се реализира от токоизточници, ползвани от МВР, както и от националната електропреносна мрежа
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
34783240.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
35125000      
45222300      
79632000      
48000000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG343
BG341
BG422

Местата на изпълнение на поръчката са на територията на страната съгласно Техническата спецификация и Техническото предложение на изпълнителя, които попадат в зоната на отговорност на РДГП Елхово

Обществената поръчка включва:
- доставка на оборудване, инсталиране и интегрирането му, проектиране и изграждане на максимум 41 (четиридесет и един) броя сензорни линии за наблюдение на участъци от българо-турската граница, в които няма изградени периметрови сигнално-охранителни системи (ПСОС) от Интегрираната система за наблюдение по границата с Р Турция;
- доставка на оборудване, проектиране и изграждане на 2 (два) броя стационарни поста за техническо наблюдение (СПТН) като елементи от сензорни линии;
- интегриране на 5 (пет) броя СПТН, изградени по други проекти;
- разширяване на 1 (един) регионален координационен център (РКЦ), на 5 (пет) локални координационни центрове (ЛКЦ), в чиято зона за отговорност има изградени сензорни линии и обособяване на 2 (два) центъра за наблюдение (ЦН);
- обучение на 40 (четиридесет) служители за работа, обслужване и администриране на сензорните линии;
- извършване на гаранционна поддръжка.
Критериите по-долу
 
ДА 1.Показател 1, свързан с измерване на качеството -КП1    65%
1.1. Максимален брой предложени за изграждане сензорни линии – измерено в бр, а при изп. на т. 1.4.4. от ТС се отчита и дължината в метри, като се изчислявакаква е тя от съотв. сензорна линия-К1    70%
1.2.Минимален проектен разход на електрическа енергия за период от 24 часа за цялото оборудване, изграждащо сензорните линии, включително загубите по изградените трасета, измерен в KW-К2    20%
1.3.Максимална дължина на оптичните кабелни трасета, които Участникът ще изгради за пренос на информация (видео, данни и др.) от трасетата на отделните сензорни линии до ЛКЦ, измерена в метри-К3    10%
2.Показател 2 – Срок за гаранционна поддръжка – измерен в месеци-КП2    5%
Цена
30%
II.2.6) Прогнозна стойност
34783240.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
 / 17/09/2018 (дд/мм/гггг)

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Обществената поръчка е във връзка с проект: HOME/2016/ISFB/AG/EMAS/0033 ,поддейност 3, поддействие 2 Разширяване на Интегрираната система за гранично наблюдение на българо-турската граница

С подаването на офертата участникът приема напълно всички изисквания и условия, посочени в обявлението, в документацията и приложенията към нея, при спазване на ЗОП и другите нормативни актове, свързани с изпълнението на предмета на поръчката.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Възложителят поставя изискване към участниците относно годност /правоспособност/ за упражняване на професионална дейност, както следва:
1. Участниците следва да са вписани в Централен професионален регистър на строителя за I категория строежи или еквивалент, а за чуждестранни лица – в аналогични регистри, съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени или на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.За доказване съответствието си с поставения критерии за подбор участниците следва да посочат в Част ІV, Раздел А, т.1) от ЕЕДОП (образец 2) публичен безплатен регистър, от който да се проверят обстоятелствата . В случай, че участникът е чуждестранно лице той може да представи валиден еквивалентен документ или декларация или удостоверение, издаден от компетентен орган на държава – членка на Европейски съюз или на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, доказващи вписването на участника в съответен регистър на тази държава.
2. Всички проектанти в екипа на участника следва да притежават валидно удостоверение за пълна проектантска правоспособност съгласно изискванията на чл. 230 от Закона за устройство на територията (ЗУТ) и Закона за камарата на архитектите и инженерите в инвестиционното проектиране (ЗКАИИП), респ. призната професионална квалификация по реда на Закона за признаване на професионални квалификации за чуждестранни лица, или еквивалент. За доказване на горепосоченото изискване участникът представя доказателства за наличието на валидно удостоверение за пълна проектантска правоспособност съгласно изискванията на чл. 230 от Закона за устройство на територията (ЗУТ) и Закона за камарата на архитектите и инженерите в инвестиционното проектиране (ЗКАИИП), респ. призната професионална квалификация по реда на Закона за признаване на професионални квалификации за чуждестранни лица, или еквивалент за всички лица от проектантския екип. Изискуемата информация относно изискването за годност, участникът попълва в Част IV: Критерии за подбор, раздел А: Годност, т.2 от ЕЕДОП, съгласно описаното в нея.
Доказателствата за съответствие се представят в случаите по чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП: Възложителят може да изисква от участниците по всяко време да представят всички или част от документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП(образец 2), когато това е необходимо за законосъобразното провеждане на процедурата. Преди сключването на договор за обществена поръчка възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, да предостави актуални документи, удостоверяващи липсата на основанията за отстраняване от процедурата, както и съответствието с поставените критерии за подбор. Документите се представят и за подизпълнителите, ако има такива.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1.Участникът следва да има застраховка "Професионална отговорност" с покритие, съответстващо на обема и характера на поръчката или произтичащо от нормативен акт;

1. Участникът трябва да има валидна застраховка „Професионална отговорност“ за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията им по смисъла на чл.171, ал. 1 от ЗУТ и чл. 5, ал. 1, т.1 и ал.2, т.1 от Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството. Изискването за застраховка за професионална отговорност на лицата по чл.171, ал.1 от ЗУТ не се прилага за лице от държава – членка на Европейския съюз, или от друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, което се установява на територията на Република България и е предоставило еквивалента застраховка за професионална отговорност или гаранция в друга държава – членка на Европейския съюз, или в страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство. Застраховката трябва да покрива минималната застрахователна сума за проектиране и строителство на строежи първа категория. Участникът декларира съответствието с този критерий за подбор като попълват съответния раздел в Единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП) - част ІV, раздел Б „Икономическо и финансово състояние“ на ЕЕДОП.
За доказване на критерия за подбор се представя следният документ във връзка с поставеното изискване : -съгласно чл. 62, ал. 1, т. 2 ЗОП – доказателства за наличие на застраховка „Професионална отговорност“ с изискуемото покритие – копие от валидна застрахователна полица или еквивалент, в случай, че същите не са достъпни чрез пряк и безплатен достъп до съответната национална база данни /представя се преди сключване на договор с изпълнителя/.
Информацията за съответствието с конкретното изискване се посочва в ЕЕДОП (образец 2), а доказателствата за съответствие се представят в случаите по чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП: Възложителят може да изисква от участниците по всяко време да представят всички или част от документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП, когато това е необходимо за законосъобразното провеждане на процедурата. Преди сключването на договор за обществена поръчка възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, да предостави актуални документи, удостоверяващи липсата на основанията за отстраняване от процедурата, както и съответствието с поставените критерии за подбор. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1.Участникът трябва да е изпълнявал дейности с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката за последните три години, считано от датата на подаване на офертата.
2. Участникът трябва да прилага:
а) система за управление на качеството, съответстваща на стандарт БДС ЕN ISO 9001:2008/БДС ЕN ISO 9001:2015 или еквивалентно/и, и
б) система за управление на сигурността на информацията, съответстваща на стандарт БДС ЕN ISO 27001:2013 или еквивалентено/и
3. Участникът да разполага с персонал, който ще изпълнява поръчката и притежават необходимата професионална компетентност; Документи за доказване на изискванията по:
т. 1 - Списък на доставките и услугите, които са идентични или сходни с предмета на обществената поръчка, изпълнени през последните три години, считано от датата на подаване на офертите, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателство за извършването им; т. 2 - сертификати, издадени от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от ИА "БСА" или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието. Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки,
т.3 –списък на персонала, който ще изпълнява поръчката, в който е посочена професионалната компетентност на лицата. Информацията за съответствието с конкретното изискване по т.1, т.2 и т.3 се посочва в ЕЕДОП (образец 2), а доказателствата за съответствие се представят в случаите на чл.67, ал.5 и ал. 6 ЗОП.Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.


1.Участникът трябва да е изпълнил минимум 1 дейност, идентична или сходна с предмета на поръчката за последните 3 години, считано от датата на подаване на офертата. Под предмет, сходен с предмета на обществената поръчка следва да се разбира изграждане (доставка на оборудване, инсталиране, интегриране и поддръжка) на системи за видеонаблюдение за охрана на обекти от критичната инфраструктура или държавни граници, или големи индустриални обекти, или други полеви обекти. Под система за видеонаблюдение следва да се разбира система осигуряваща наблюдение с технически средства, комуникационна свързаност и пренос на информация (данни, видео и друг тип) до отдалечени центрове за управление, осигуряващи съхранение на придобита информация и управление на оборудването на системата.
2. Участникът да разполага с валиден сертификат за:
а) система за управление на качеството, съответстваща на стандарт БДС ЕN ISO 9001:2008/ БДС ЕN ISO 9001:2015 или еквивалентно/и, с обхват: доставка и?или инсталиране, и?или интегриране на камери за видеонаблюдение, и?или на комуникационно оборудване ;
б) система за управление на сигурността на информацията, съответстваща на стандарт БДС ЕN ISO 27001:2013 или еквивалентно/и, с обхват сигурност на информацията при проектиране, изграждане и поддържане на системи за пренос на видеоизображения и/или данни и /или други системи за комуникация или сигурност на информацията при проектиране, разработване, внедряване и поддържане на софтуерни продукти или управение на сигурността на ИТ инфраструктура, бази данни и данни на клиенти при разработването на проекти;
3. Участникът да разполага минимум със следния персонал с професионална компетентност за изпълнение на поръчката:
- 2 (две) лица с професионална компетентност в област оборудване за видеонаблюдение, с участие в изпълнени дейности по инсталиране, настройка и пускане в експлоатация на система за видеонаблюдение и с обучение в областта на инсталиране, настройка и пускане в експлоатация на предложеноте охлаждаеми и неохлаждаеми термовизионни камери;
- 2 (две) лица с професионална компетентност в област оборудване за комуникация, с участие в изпълнени дейности по инсталиране, настройка и пускане в експлоатация на радиорелейно оборудване и с обучение в областта на инсталиране, настройка и пускане в експлоатация на радиорелейното оборудване, предложено за използване по настоящата обществена поръчка;
- 2 (две) лица с професионална компетентност в областта на мрежово оборудване, с участие в изпълнение на дейности по инсталиране, настройка и пускане в експлоатация на мрежово оборудване и с обучение в областта на инсталиране, настройка и пускане в експлоатация на мрежовото оборудване, предложено за използване по настоящата обществена поръчка.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

18/10/2017 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 4

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

19/10/2017 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

гр. София, пл. Света Неделя № 6

Офертите се отварят на публично заседание, на което могат да присъстват участници в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово oсведомяване при спазване на установения режим за достъп до сградата, в която се извършва отварянето.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

1. Възложителят ще отстранява от участие в процедурата участник, за който е налице някое от обстоятелствата по чл. 54, ал. 1, чл. 55, ал. 1,т.1, т.3 и т.5 и чл. 107 от ЗОП и по чл. 3, т. 8 и чл. 4 ЗИФОДРЮПДРКЛТДС,както и участник който по какъвто и да е начин е включил някъде в офертата си извън плика „Предлагани ценови параметри ” елементи, свързани с предлаганата цена и/или части от нея. 2.Възложителят ще отстранява от участие в процедурата участник чието предложение за изпълнение на поръчката не изпълнява всички условия на техническата спецификация.3. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, се изисква копие от документа, от който да е видно правното основание за създаване на обединението, както и правата и задълженията на участниците в обединението; разпределението на отговорността между членовете на обединението; дейностите, които ще изпълнява всеки член на обединението във връзка с настоящата обществена поръчка.4. Гаранцията за изпълнение на договора е в размер на 5% от стойността на договора без ДДС.5. Авансово плащане - 30% (трийсет на сто) от стойността на поръчката,чрез банков превод по сметка на изпълнителя в срок 10 календарни дни след предоставяне на оригинална фактура и документ, удостоверяващ предоставена гаранция за обезпечаване на целия размер на аванса съобразно формите посочени в чл.111, ал.5 от ЗОП.Окончателно плащане - 70% /седемдесет на сто/ от стойността на поръчката ще бъдат заплатени в 30 (трийсет) дневен срок след приемане изпълнението на поръчката, срещу представяне на оригинална фактура и общ протокол за приемане и предаване.
6. При предложена по-висока от максимално допустимата прогнозна стойност, а именно: 34 783 240.00 лева, без ДДС, участникът ще бъде отстранен.
7.Възложителят организира посещение на местата за изпълнение на поръчката с цел прецизно обследване на терена. Началото на посещението на място ще бъде не по-рано от 14 дни след публикуване на Решението за откриване на процедурата в РОП. Продължителността на посещението ще е 10 дни по отделна програма. Предвижда се посещението да бъде извършено паралелно от две групи, разделени както следва: Първа група -за посещение на местата за разполагане на сензорни линии, намиращи се в непосредствена близост до линията на държавната граница;Втора група – за посещение на всички комуникационни точки, които ще бъдат предоставени за използване за целите на поръчка.Всеки участник в процедурата може да се включи в състава на всяка една от групите с по един автомобил с повишена проходимост (4х4, блокаж на диференциала и гуми All terrain), осигурен от участника и с до 5 представители. Програмата за посещението на място ще бъде публикувана в Профил на купувача не по-късно от 5 дни преди началото на същото. Заявките за участие в посещението следва да бъдат представени не по-късно от 3 дни преди началото му. Те включват пълен списък на лицата, които ще участват – трите имена, ЕГН, номер на лична карта, вида и ДК номер на използваните автомобили. Заявките следва да се изпращат на e-mail: nsgp@mvr.bg, с копие на e-mail: pidimitrov.180@mvr.bg и btangelova.180@mvr.bg .За контакт: П. Димитров – тел. 2 32 78, 0888 753 349;- Б.Ангелова - сл. телефон 2 33 92, GSM 0888 757 087.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Жалба може да се подава в 10-дневен срок, съгласно разпоредбите на чл. 197, ал. 1, т. 1 ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2
Дирекция Обществени поръчки-МВР
пл. Св. Неделя №6
София 1000 България
dop@mvr.bg +359 29401549
www.mvr.bg +359 29401608

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 24/08/2017 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва