Деловодна информация
00647
24-00-185 30/06/2017 (дд/мм/гггг)
да
да
30/06/2017 (дд/мм/гггг)
00647-2017-0007 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Министерство на културата 000695160
бул. Александър Стамболийски 17
София BG411 1040 България
Катя Георгиева - ст. юрисконсулт в дирекция ПООП +359 29400985
k.georgieva@mc.government.bg +359 29818145

Интернет адрес/и

http://mc.government.bg/

http://www.profilnakupuvacha.com/%D0%9C%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%80%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE%20%D0%BD%D0%B0%20%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B0


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://www.profilnakupuvacha.com/%D0%9C%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%80%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE%20%D0%BD%D0%B0%20%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B0
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Министерство или всякакъв друг национален или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.5) Основна дейност 

Отдих, култура и вероизповедание

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Реконструкция и нова многофункционална зала на НУФИ „Филип Кутев“ – гр. Котел“
45200000      
Строителство

Предмет на проекта е изграждане на нова спортна и многофункционална зала – Блок №5 от комплекса на Национално училище за фолклорни изкуства (НУФИ) „Филип Кутев“ в УПИ I, кв.105 по плана на гр. Котел и преустройство и реконструкция на помещения, разположени в съществуващите сгради на училището.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
2716000.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45200000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG342

гр. Котел, област Сливен, НУФИ "Филип Кутев"

Предмет на проекта е изграждане на нова спортна и многофункционална зала – Блок №5 от комплекса на Национално училище за фолклорни изкуства (НУФИ) „Филип Кутев“ в УПИ I, кв.105 по плана на гр. Котел и преустройство и реконструкция на помещения, разположени в съществуващите сгради на училището. Новата спортна и многофункционална зала е проектирана със застроена площ 541,50 кв.м и разгъната застроена площ 915,50 кв.м. В рамките на настоящата процедура се предвижда реализиране на строително монтажните работи, проектирани в одобреният инвестиционен проект. Дейността „Подобряване на материалната база и физическата среда“ включва три етапа:
1. Преустройство и реконструкция на помещения, разположени в съществуващите сгради на училището:
• Възстановяване на целостта на елементи от носещата и ограждаща конструкция;
• Изпълнение на рампи за осигуряване на достъп на трудноподвижни хора, съгласно Наредба №4 от 2009г;
• Изграждане на външни евакуационни стълби при бедствия и пожари; направа на нови врати на мястото на прозоречни отвори предвид изискванията за евакуация при бедствия и пожари; подмяна на повредени пожарни хидранти;
• Подмяна (частично) на вътрешна и външна водопроводна инсталация;
• Продухване и отпушване на площадкова канализация;
• Ремонт на санитарни помещения – подмяна на санитарни прибори във WC, поставяне на теракотни плочи;
• Внедряване на мерки за енергийна ефективност на сградата, в съответствие с обследването за енергийна ефективност : полагане на топлоизолация по стени, дъна на еркери и тавански плочи; изпълняване на вътрешна топлоизолация от 7,5 см; попълване на нишите с 10 см топлоизолация; външна топлоизолация при еркери и напукани външни стени; полагане на дюшечета от минерална вата 12 см върху таванска плоча в неизползваемите подпокривни пространства
• Подмяна на дограма. Извършена е подмяна на 2/3 от дървената дограма. Необходима е подмяна на още 224 прозореца и 52 външни врати;
• Изграждане на нова осветителна инсталация съгласно изискванията на стандарта за вътрешно осветление БДС – Е№12464
2. Изграждане на нова спортна и многофункционална зала- блок 5 на НУФИ „Филип Кутев“ – предвижда се изграждане на една спортна зала (физкултурен салон) с възможности за ползване като актова или за танцови представления - до момента училището няма физкултурен салон и часовете се провеждат в пригодена учебна стая. И двете дейности – спортната и танцовата са пряко свързани с учебния процес в училището и кореспондират пряко с целите на процедура „Култура и спорт в училище“. Залата ще се изгради върху фундамент, който е предвиден за физкултурен салон, но досега не е осъществен поради липса на средства. Новата сграда ще има топла връзка със съществуващите блокове №3 и №4, които са основни учебни корпуси.
• доизграждане на новопроектираните фундаменти при недопускане увреждане или слягане на по-високо фундираните фундаменти на Блок №3 и Блок № 4;
• изграждане на стоманобетонни монолитни сутеренни стени с външна хидроизолация;
• изграждане на монолитна скелетно-гредова стоманобетонова конструкция – стоманобетонови плочи, греди, колони;
• изграждане на дървена носеща конструкция на скатен покрив с покритие от керемиди;
• изграждане на ограждащи и преградни тухлени зидове;
• изграждане на топла връзка към блокове №3 и №4, които са основни учебни корпуси;
• изпълнение на вътрешните инсталации;
• изпълнение на подов финиш в спортната и тренировъчна зала от цветна саморазливна, хетерогенна, винилова, антихлъзгаща настилка;
• монтаж на топлоизолация по фасадите и изпълнение на фасадните елементи от структурна мазилка, каменни ортогонални плочи и лакирани дъсчени обшивки.
3. Благоустрояване и озеленяване с осигуряване на достъпна архитектурна среда на дворното пространство и нова настилка- южно от новопроектираната сграда ще се изпълни външна открита спортна площадка за баскетбол, волейбол, и минифутбол. Прилежащото пространство ще се реализира като отделни рекреативни зони с подходящи пешеходни настилки.
Критериите по-долу
 
ДА Техническо предложение на участника за изпълнение на поръчката    55
Предложен срок за изпълнение на предмета на поръчката    5
Цена
40
II.2.6) Прогнозна стойност
2716000.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
 / 03/09/2018 (дд/мм/гггг)

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Обществената поръчка се финансира по Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Всеки участник в процедурата трябва да е следва да е регистриран за IV-та категория строежи в Централния професионален регистър на строителя /чл.137, т. 4 от ЗУТ/. Чуждестранните участници доказват съответствието си с вписване в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени. Изискването се отнася и за членовете на обединение, които ще изпълняват строително-монтажни работи.
Доказване: При подаване на офертата, на основание чл.67, ал.1 ЗОП, участникът декларира съответствието с посочения критерии за подбор в ЕЕДОП (Образец № 2), попълнен в съответната част, а именно: част IV Критерии за подбор, раздел А – Годност, т.1);
На основание чл. 67, ал. 5 от ЗОП възложителят може да изисква от участниците по всяко време да представят всички или част от документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП, а именно: Копие от удостоверения или талони за регистрация или други еквивалентни документи, когато това е необходимо за законосъобразното провеждане на процедурата.
Преди сключване на договор за обществена поръчка, възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, да представи документи по чл.60, ал.1 от ЗОП – Копие от удостоверения или талони за регистрация или други еквивалентни документи.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Всеки участник в процедурата за възлагане на обществената поръчка трябва да отговаря на следните минимални изисквания за икономическо и финансово състояние:
да е реализирал минимален общ оборот за последните три приключили финансови години в размер равен или по-голям от 650 000 лв. (шестстотин и петдесет хиляди лева);
Доказване:
При подаване на офертата, на основание чл.67, ал.1 ЗОП, участникът декларира съответствието с посочения критерии за подбор в ЕЕДОП (Образец № 2), попълнен в съответната част, а именно: част IV Критерии за подбор, раздел Б: икономическо и финансово състояние, т.1);
На основание чл. 67, ал. 5 от ЗОП възложителят може да изисква от участниците по всяко време да представят всички или част от документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП, а именно: Годишните финансови отчети или техни съставни части, когато публикуването им се изисква най-много последните три приключили финансови години в зависимост от датата, на която кандидатът или участникът е създаден или е започнал дейността си, когато това е необходимо за законосъобразното провеждане на процедурата.
Преди сключване на договор за обществена поръчка, възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, да представи документи по чл.62, ал.1, т. 3 от ЗОП – Годишните финансови отчети или техни съставни части, когато публикуването им се изисква най-много последните три приключили финансови години в зависимост от датата, на която кандидатът или участникът е създаден или е започнал дейността си.
При участие на обединения, които не са юридически лица, съответствието с минималните изисквания за общ оборот се доказва от обединението участник, а не от всяко от лицата, включени в него.


Участникът трябва да притежава застраховка "Професионална отговорност" с покритие, съответстващо на обема и характера на поръчката. Ако участникът е обединение, изискването се прилага за всеки член на обединението, който ще изпълнява строително-монтажни работи, съобразно вида и обема на изпълняваната от него работа.
Доказване:
При подаване на офертата, на основание чл.67, ал.1 ЗОП, участникът декларира съответствието с посочения критерии за подбор в ЕЕДОП (Образец № 2), попълнен в съответната част, а именно: част IV Критерии за подбор, раздел Б: икономическо и финансово състояние, т.5);
Изискването за застраховка за професионална отговорност на лицата по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ не се прилага за лице от държава - членка на Европейския съюз, или от друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, което се установява на територията на Република България и е предоставило еквивалентна застраховка за професионална отговорност или гаранция в друга държава - членка на Европейския съюз, или в страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.
На основание чл. 67, ал. 5 от ЗОП възложителят може да изисква от участниците по всяко време да представят всички или част от документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП, а именно: Доказателства за наличие на застраховка "Професионална отговорност", когато това е необходимо за законосъобразното провеждане на процедурата.
Преди сключване на договор за обществена поръчка, възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, да представи документи по чл.62, ал.1, т. 2 от ЗОП – Доказателства за наличие на застраховка "Професионална отговорност".
Когато по основателна причина кандидат или участник не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

Участникът следва през последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата, да има изпълнени най-малко 2 /две/ дейности, идентични или сходни с предмета на поръчката.
Под дейности идентични или сходни с предмета на обществената поръчка следва да се разбира строителство и/или реконструкция и/ или строително-ремонтни дейности и/или ремонтни дейности на сгради.
Доказване: При подаване на офертата, на основание чл.67, ал.1 ЗОП, участникът декларира съответствието с посочения критерии за подбор в ЕЕДОП (Образец № 2), попълнен в съответната част, а именно: част IV Критерии за подбор, раздел В – Технически и професионални способности, т.1б);
На основание чл. 67, ал. 5 от ЗОП възложителят може да изисква от участниците по всяко време да представят всички или част от документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП, а именно: на дейностите (Образец 11), идентични или сходни с предмета на поръчката, най-много за последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания, когато това е необходимо за законосъобразното провеждане на процедурата.
Преди сключване на договор за обществена поръчка, възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, да представи документи по чл.64, ал.1, т. 1 от ЗОП – Списък на строителството (Образец 11), идентично или сходно с предмета на поръчката, най-много за последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания;. Списъкът се подписва от лицето представляващо участника;
При участие на обединения, които не са юридически лица, съответствието с минималните изисквания се доказва от обединението участник, а не от всяко от лицата, включени в него.


Участникът следва да притежава сертификати, които удостоверяват съответствието на участника със стандарти за системи за управление на качеството и за управление на околната среда с предметен обхват в областта на на строителството:
- ISO 9001:2008 и/или еквивалентно – за управление на качеството;
- EMAS и/или ISO 14001: 2004 и/или еквивалентно - за управление на околната среда;
- OHSAS 18001 и/или еквивалентно - за управление на здравето и безопасността при работа.
Възложителят ще приеме и други еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки, както и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството или за опазване на околната среда.
Доказване:
Участникът попълва от раздел Г: Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление, в Част IV: „Критерии за подбор“ ЕЕДОП .
На основание чл. 67, ал. 5 от ЗОП възложителят може да изисква от участниците по всяко време да представят всички или част от документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП, а именно:
1.сертификати, издадени от акредитирани лица, за контрол на качеството, удостоверяващи съответствието на стоките със съответните спецификации или стандарти - ISO 9001:2008 и/или еквивалентно – за управление на качеството
2.сертификати, издадени от акредитирани лица, за екологично управление - EMAS и/или ISO 14001: 2004 и/или еквивалентно - за управление на околната среда,
3.сертификати, издадени от акредитирани лица, за управление на здравето и безопасността при работа - OHSAS 18001 и/или еквивалентно - за управление на здравето и безопасността при работа.
когато това е необходимо за законосъобразното провеждане на процедурата.
Преди сключване на договор за обществена поръчка, възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, да представи документи по чл.64, ал.1, т. 10 от ЗОП - сертификати, издадени от акредитирани лица, за контрол на качеството, удостоверяващи съответствието на стоките със съответните спецификации или стандарти - ISO 9001:2008 и/или еквивалентно – за управление на качеството; сертификати, издадени от акредитирани лица, за екологично управление - EMAS и/или ISO 14001: 2004 и/или еквивалентно - за управление на околната среда и за управление на здравето и безопасността при работа - OHSAS 18001 и/или еквивалентно - за управление на здравето и безопасността при работа.
Сертификатите трябва да са издадени от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция "Българска служба за акредитация" или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Отстранява се от участие в процедурата участник, когато е налице някое от изброените основания в чл. 54, ал. 1, т. 1-7 ЗОП и в чл. 55, ал. 1, т. 1, 2,3 и 5 ЗОП.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

08/08/2017 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

09/08/2017 (дд/мм/гггг)   11:00 (чч:мм)

гр. София, бул. Александър Стамболийски 17, административната сграда на Министерство на културата

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и други лица при спазване на установения режим за достъп до сградата, в която се извършва отварянето.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Гаранцията обезпечаваща изпълнението на договора съгласно чл. 111, ал. 2 от ЗОП е определена в размер на 5% от стойността на договора.
Гаранцията се предоставя в една от следните форми:
1. парична сума;
2. банкова гаранция;
3. застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя.
Гаранцията за изпълнение може да се предостави от името на изпълнителя за сметка на трето лице - гарант.
Участникът, определен за изпълнител, избира сам формата на гаранцията за изпълнение или за авансово предоставените средства.
Когато избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията или титуляр на застраховката.
Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за обществена поръчка.
Гаранциите във формата на парична сума могат да се внасят по банков път по сметка на Министерство на културата:
IBAN: BG 41 BNBG 96613300175501, BIC: BNBGBGSD, обслужваща банка: БНБ – Централна управление, а банковата гаранция – оригинал, издаден от българска или чуждестранна банка със срок на валидност – с 30 /тридесет/ дни по–дълъг от срока на договора. При представяне на гаранцията за изпълнение, в платежното нареждане или в банковата гаранция изрично се посочва предмета на обществената поръчка, за които се представя гаранцията.
Възложителят освобождава гаранциите за изпълнение без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него.
Гаранцията за изпълнение се представя при подписване на договора от участника, определен за изпълнител на поръчката.
Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за обществена поръчка.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 1 ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 30/06/2017 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва