III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
2. Участникът да притежава Удостоверение за регистрация на обект по чл. 12 от Закона за храните (ЗХ) за търговия на едро с храни от животински и от неживотински произход, с обхват на регистрацията, включващ всички групи храни от предмета на поръчката, издадено от съответната ОДБХ. При участник обединение на физически и/ или юридически лица всяко физическо/ юридическо лице, включено в обединението, което ще извършва дейност, за която е необходима посочената регистрация, следва да притежава удостоверение за регистрация по чл. 12 от Закона за храните, за търговия на едро с храни с обхват, съответстващ на разпределението на участието му при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението, издадено от съответната ОДБХ. Националните регистри на обектите за производство и търговия на храни са публични и се публикуват в Интернет (чл. 14 ал. 3 от Закона за храните). Участникът декларира обстоятелствата в ЕЕДОП – част IV, буква В, т. 9 За доказване изпълнението на това изискване, участникът следва да представи декларация-описание на обекта/обектите, регистрирани по чл. 12 ЗХ, от които се извършва дейността, както и удостоверение за регистрация по чл. 12 ЗХ за търговия на едро, с обхват, съответстващ на поръчката, на името на участника. |
III.1.2) Икономическо и финансово състояние
НЕ
1.Участникът следва да има реализиран оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, изчислен на база годишните обороти за последните три приключили финансови години, в зависимост от датата, на която е учреден или е започнал дейността си, на стойност не по-малка от размера на прогнозната стойност на обществената поръчка – 5 217 000 (пет милиона двеста и седемнадесет хиляди) лева. Обстоятелствата се декларират в ЕЕДОП-част IV, буква Б, т.2 За доказване на икономическото и финансовото състояние на участниците се представят един или няколко от следните документи: 1. удостоверения от банки; 2. годишните финансови отчети или техни съставни части, когато публикуването им се изисква; 3. справка за общия оборот и за оборота в сферата, попадаща в обхвата на поръчката. Когато по основателна причина кандидат или участник не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
Минимално изискване по т. 1.:Участникът следва да има реализиран минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на обществената поръчка, изчислен на база годишните обороти за последните три приключили финансови години, в зависимост от датата, на която е учреден или е започнал дейността си, на стойност не по-малка от размера на прогнозната стойност на обществената поръчка – 5 217 000 (пет милиона двеста и седемнадесет хиляди) лева.
|
III.1.3) Технически и професионални възможности
НЕ
1. Участникът трябва да разполага със собствена и/или наета или на трети лица по чл. 65, ал. 1 от ЗОП база. Същата трябва да съдържа складови помещения; хладилни съоръжения или хладилни помещения, поддържащи постоянна температура, необходима за разделно съхранение на хранителните продукти за целия срок на договора. За доказване изпълнението на това изискване, участникът декларира обстоятелствата в ЕЕДОП, част IV, раздел В. При поискване от страна на комисията или при сключване на договор, участникът трябва да може да представи копия от документи за собственост или копие от договори за наем, или договор за лизинг, от които да е видно, че съответния обект ще е на разположение на участника за срока на договора. 2. Участникът да е изпълнил дейности с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката- да е изпълнил минимум една доставка, най-много за последните 3 /три/ години, считано от датата на подаване на офертата. За доказване изпълнението на това изискване участникът декларира обстоятелствата в ЕЕДОП – част IV,раздел В и следва да е в състояние да представи списък на доставките , които са идентични или сходни с предмета на обществената поръчка, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателство за извършената доставка. Забележка: Доставка, която е индентична или сходна с предмета и обема на поръчката е доставка на хранителни стоки на едро, като възложителят не поставя изискване да са в същия обем като настоящата поръчка. 3. Участникът да разполага с транспортни средства за превоз на хранителните продукти, обект на доставката. Транспортните средства следва да имат валидни удостоверения за регистрация на специализирани транспортни средства за превоз на храни от животински или неживотински произход, издадени от ОДБХ. Участникът декларира обстоятелствата в ЕЕДОП – част IV, буква В, т. 9 4.Участникът трябва да има внедрени от акредитиран орган: 4.1. Система за управление на качество по стандарт EN ISO 9001:2008 или еквивалентна; За доказване изпълнението на това изискване, участникът представя заверено копие от сертификат EN ISO 9001: 2008 или еквивалентен с обхват индентичен на предмета на поръчката –доставка на хранителни продукти и срок – не по-кратък от 6 (шест) месеца от края на срока на договора по обществената поръчка. 4.2.Система за управление на безопасността на храните по стандарт EN ISO 22000: 2005 или еквивалентна; За доказване изпълнението на това изискване, участникът представя заверено копие от сертификат EN ISO 9001: 2008 или еквивалентен с обхват индентичен на предмета на поръчката –доставка на хранителни продукти и срок – не по-кратък от 6 (шест) месеца от края на срока на договора по обществената поръчка.
1. Участникът трябва да разполага минимум с една със собствена и/или наета или на трети лица по чл. 65, ал. 1 от ЗОП база. Същата трябва да съдържа складови помещения; хладилни съоръжения или хладилни помещения, поддържащи постоянна температура, необходима за разделно съхранение на хранителните продукти за целия срок на договора. За доказване изпълнението на това изискване, участникът декларира обстоятелствата в ЕЕДОП, част IV, раздел В. При поискване от страна на комисията или при сключване на договор, участникът трябва да може да представи копия от документи за собственост или копие от договори за наем, или договор за лизинг, от които да е видно, че съответния обект ще е на разположение на участника за срока на договора. 2. Участникът да е изпълнил дейности с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката- да е изпълнил минимум една доставка, най-много за последните 3 /три/ години, считано от датата на подаване на офертата. За доказване изпълнението на това изискване участникът декларира обстоятелствата в ЕЕДОП – част IV,раздел В и следва да е в състояние да представи списък на доставките , които са идентични или сходни с предмета на обществената поръчка, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателство за извършената доставка. Забележка: Доставка, която е индентична или сходна с предмета и обема на поръчката е доставка на хранителни стоки на едро, като възложителят не поставя изискване да са в същия обем като настоящата поръчка. 3. Участниците да разполагат със собствени и/или наети или на трети лица по чл. 65, ал. 1 от ЗОП специализирани транспортни средства за превоз на хранителните продукти, обект на доставка за целия срок на договора. Транспортните средства, предвидени от учасника за доставка на продукти от животински произход трябва да са регистрирани от ОДБХ по реда на чл. 246 ЗВМД. Транспортните средства със специално предназначение трябва да осигуряват съответните температурни параметри и условия за превоз на различни групи храни. Удостоверенията за регистрация за транспортиране на хранителни продукти следва да са издадени след 01.01.2007 г. Транспортните средства следва да са не по-малко от общо 6 (шест), като от тях не по-малко от 3 (три) да са за превоз на продукти от животински произход. Участникът декларира обстоятелствата в ЕЕДОП – част IV, буква В, т. 9 4.1. Система за управление на качество по стандарт EN ISO 9001:2008 или еквивалентна с обхват индентичен на предмета на поръчката –доставка на хранителни продукти; 4.2.Система за управление на безопасността на храните по стандарт EN ISO 22000: 2005 или еквивалентна с обхват индентичен на предмета на поръчката –доставка на хранителни продукти; Системите по т. 4.1 и 4.2 следва да са внедрени в обекта, от който ще се извършват доставките.
|