Деловодна информация
00081
 
да
да
17/03/2017 (дд/мм/гггг)
00081-2017-0016 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Варна 000093442
бул. Генерал Колев 92, ет. 5
Варна BG323 9000 България
Мариела Черкезова +359 52820830
op@varna.bg +359 52820848

Интернет адрес/и

www.varna.bg.

http://it.varna.bg:4481/ZopView.aspx?DosieID=540


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://it.varna.bg:4481/ZopView.aspx?DosieID=540
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

Строителство на пет обекта от Инвестиционен приоритет „Образователна инфраструктура“ в рамките на проект "Модернизация на образователната инфраструктура на територията на град Варна”
45000000      
Строителство

Предметът на първата обособена позиция от настоящата обществена поръчка е свързан с избора на изпълнител, който да направи реконструкция, основен ремонт и прилагане на енерго ефективни мероприятия на сградата на I Основно училище, гр. Варна. Втората обособена позиция е с предмет - прилагане на мерки за енергийна ефективност на сградата на VII СУ "Найден Геров", гр. Варна, а третата позиция е за реконструкция, основен ремонт и прилагане на енерго ефективни мероприятия на сградата на СУ "Димчо Дебелянов", гр. Варна. Четвъртата обособена позиция е с предмет - реконструкция, основен ремонт и прилагане на енерго ефективни мероприятия на сградата на СУ „П. Кр. Яворов", гр. Варна, а петата и последна позиция е с предмет - реконструкция, основен ремонт и прилагане на енерго ефективни мероприятия на филиалната сграда на ОУ „Константин Арабаджиев", гр. Варна.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
9133771.60      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
да
всички обособени позиции

:  1

II.2) Описание 1

Реконструкция, основен ремонт и прилагане на енерго ефективни мероприятия на сградата на I Основно училище, гр. Варна 1
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45000000      
45200000      
45400000      
44912400      
44114250      
45313100      
II.2.3) Място на изпълнение
BG331

I Основно училище, с адрес ж.к. Вл. Варненчик“, район IV на гр. Варна

С техническия инвестиционен проект са предвидени дейности по ремонта на сградата и дворното пространство
1. Санитарни възли;
2. Метални изделия - предвижда се монтирането на предпазни парапети по всички вътрешни стълбища на междинни площадки.
3. Настилки в помещения - премахване на съществуващи настилки от класните стаи и кабинети. Предвижда се да бъдат подменени с хетерогенна винилова настилка.
4. Дограма - демонтаж на съществуваща дървена дограма и подмяната и с нова PVC.
5. Врати - предвижда се подмяната на всички стари дървени врати.
6. Топлоизолация - по фасадите на цялата сграда ще бъде положена топлоизолация от 80 мм. На покрива е положена нова хидроизолация. Върху нея се предвижда топлоизолация XPS върху която ще се положи PVC мембрана с отдушници. Ще се премахнат съществуващите поли по бордовете и ще се подменят с нови. При полагане топлоизолация при цокъла да достигне до 50 см под нивото на тротоарната настилка около сградата и да се обмаже с хидроизолация до 30 см. над нивото на терена. Цветовото третиране на фасадите ще се уточни при избор на изпълнител.
7. Укрепване на сградата - става посредством метална конструкция.
8. Ново строителство – изграждат се две външни стълбища поради необходимостта за всяко тяло на сградата да бъде предвиден отделен евакуационен изход. Те се разполагат във вътрешния двор на училището в североизточната му част между блокове А и В. Стълбищата ще осъществяват евакуация на блоковете А и Г. Предвидени са от метална конструкция на стоманобетонови фундаменти и ограждащи стени от термопанели с граница на огнеустоичивост EI 120. Вратите към стълбищата са предвидени с граница на огнеустойчивост EI90, самозатварящи; прозорците за осветяването им са със същата граница на огнеустойчивост.
9. Достъпна среда - за осигуряване достъпност до двора на училището и всички нива на сградата се предвиждат две рампи с 5 % наклон към и в самия вътрешен двор на училището. Ще се изгради и асансьор към аварийното стълбище на блок А, който има спирки и на четирите нива.
10. Настилки в двора на училището - предвижда се премахването на всички асфалтови настилки и тротоарни плочи и подмяната им с нови. Навсякъде новите настилки ще завършват с бетонови бордюри.
Предвижда се благоустрояване и озеленяване на двора.
Строежът е трета категория по смисъла на ЗУТ.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
2710311.81      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
240

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
"Модернизация на образователната инфраструктура на територията на град Варна” BG16RFOP001-1.002-0001-С01.

II.2) Описание 1

Прилагане на мерки за енергийна ефективност на сградата на VII СУ "Найден Геров", гр. Варна 2
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45000000      
45200000      
45400000      
45313100      
II.2.3) Място на изпълнение
BG331

VII СУ "Найден Геров", с адрес 6-ти м.р. на град Варна.

Според техническия инвестиционен проект се предвижда изпълнение на дейности по ремонта на сградата на училището.
1. С предвижданията в проекта не се променя функционалното предназначение, големината или разположението на помещения и пространства спрямо заснетата съществуваща сграда на училището, с изключение на:
първи етаж ±0.00 - обособяване на тоалетна за инвалиди и изграждане на асансьор втори етаж +3.60
- изграждане на асансьор втори етаж +7.20
- изграждане на асансьор сутерен -2.60/-3.60/-5.00
- изграждане на асансьор и машинно помещение; продължаване на коридор S07, посредством изграждане на плоча и стъпала до достигане котата на коридор S31; ремонт на тоалетна S27; ново планировъчно решение на котелно помещение.
С проекта се предвижда строително - монтажните работи да се изпълнят поетапно в следните два етапа:
Етап I - изпълнение на проектните мерки /по части Архитектурна, Конструктивна, Електрическа, Пожарна безопасност/ в полетата с установено провисване и компрометиране на подовата конструкция:
- сутеренен етаж кота - 5,00 - помещение S35;
- първи етаж кота ±0.00 - помещения 101, 102, 103, 104, 105, 106;
- втори етаж кота +3,60 - помещения 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207;
- трети етаж кота +7,20 - помещения 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307;
- четвърти етаж кота +10,80 - помещения 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407.
Етап II - изпълнение на проектните мерки /по части Архитектурна, Конструктивна, Електрическа/ в останалата част на сградата, прилагане на мерките по части ОВК, ВиК и Енергийна ефективност за цялата сграда.
Строежът е трета категория по смисъла на ЗУТ.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
1587340.62      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
240

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
"Модернизация на образователната инфраструктура на територията на град Варна” BG16RFOP001-1.002-0001-С01.

II.2) Описание 1

Реконструкция, основен ремонт и прилагане на енерго ефективни мероприятия на сградата на СУ "Димчо Дебелянов", гр. Варна 3
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45000000      
45200000      
45400000      
44112410      
II.2.3) Място на изпълнение
BG331

СУ "Димчо Дебелянов", с адрес ул. „Русе“ № 2, град Варна.

1. Съгласно задание за проектиране и виза за проектиране, има изработен проект във фаза ТП, съгласно който, към едноетажното съществуващо тяло на сградата на училището ще се пристрои сграда, предназначена за физкултурен салон. Едноетажното тяло е разположено от южната страна на сградата и в него понастоящем се съдържат котелно помещение, стая за ел.техник, логопедичен кабинет със склад, стая за игра на тенис на маса. Едноетажното тяло се преустройва в следния вариант: Запазва се помещението за котелно, а останалите помещения се премахват, като на тяхно място се образуват две съблекални за жени и мъже със санитарни помещения - душове и тоалетни и стая за учител в непосредствена връзка към новата сграда на физкултурния салон. Връзката към пристройката се осъществява от съществуващ прозоречен отвор, който се разширява и удължава по височина, за да стане пригоден за двойна врата към салона. Съгласно одобрения проект, сградата на физкултурния салон се изпълнява с метална конструкция, облечена със термо панели. Цветовете на панелите са съгласно проекта.
2. Училище - основна фасада
Съгласно конструктивния проект за укрепване на сградата, около цялата фасада се изпълняват конструктивни елементи - вертикални и хоризонтални - колони и греди, които образуват своеобразна касетирана конструкция по фасадите на сградата, която ще се третира с мазилка, както е указано по фасадите. В архитекурното решение част от вътрешната част от касетите се обличат с елементи /съгл. проекта/, в цвят, който е указан по чертежите на фасадите. На източната и западната фасада се поставят обемни рекламни надписи с името на училището и транспарант с портрета на патрона на училището - Димчо Дебелянов. СУ "Димчо Дебелянов" е знакова сграда, намираща се в централната част на Варна и е общоизвестно като училището с буквите. Tази основна идея, възникнала във времето, но осъвременена с ново решение се запазва. Буквите на обновеното училище са обемни и монтирани върху метална конструкция, изпълнени са от плоскости /съгл. проекта/, в цвят, указан по фасадите.
Съгласно заданието за проектиране в реконструкцията на основното тяло на училището се предвижда смяна на съществуващия покрив с нова дървена конструкция и смяна на покривното покритие с нови керемиди.
Предвижда се благоустрояване и озеленяване на дворното пространство.
Строежът е трета категория по смисъла на ЗУТ.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
1929305.94      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
240

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
"Модернизация на образователната инфраструктура на територията на град Варна” BG16RFOP001-1.002-0001-С01.

II.2) Описание 1

Реконструкция, основен ремонт и прилагане на енерго ефективни мероприятия на сградата на СУ „П. Кр. Яворов", гр. Варна 4
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45000000      
45200000      
45400000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG331

СУ „П. Кр. Яворов", с адрес ж.к. „Вл. Варненчик“, гр. Варна.

Съгласно техническия инвестиционен проект се предвиждат дейности по ремонта на сградата и дворното пространство.
1. Съгласно техническото задание, всички вертикални комуникации – стълбищни клетки, са отделени с димозащитни стени и противопожарни врати, съгласно проекта за пожарна безопасност. Заснета е съществуващата дограма, част от която е подменена, а останалата ще се подмени с нова PVC дограма по проект.
Фасадните стени ще се обработят с топло изолационни материали, съгласно енерго ефективните изисквания към сградата. Върху тях, около отворите ще се изпълнят декоративни елементи /съгл. проекта/, алумуниеви Т - образни профили и алуминиев профил с елипсовидно сечение – архитектурна слънцезащитна система, в цветове както е показано по фасадите на проекта.
Конструктивният проект предвижда укрепване на част от подовата конструкция на първи приземен етаж в тяло „Б“, където ще се смени настилката.
Фасадите на физкултурния салон и сградата на противоядреното укритие се обработват изцяло с обшивка /съгл. проекта/ с дървесен фладер – светъл дъб.
2. Проектът предвижда благоустрояване и озеленяване на дворното пространство. Ще бъдат изградени детска площадка, лекоатлетическа писта и спортни игрища.
Строежът е трета категория по смисъла на ЗУТ.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
2506193.61      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
240

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
"Модернизация на образователната инфраструктура на територията на град Варна” BG16RFOP001-1.002-0001-С01.

II.2) Описание 1

Реконструкция, основен ремонт и прилагане на енерго ефективни мероприятия на филиалната сграда на ОУ „Константин Арабаджиев", гр. Варна 5
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45000000      
45200000      
45400000      
45421150      
II.2.3) Място на изпълнение
BG331

ОУ „Константин Арабаджиев", с адрес ул. „Рали Мавридов“ № 16, 10 м.р., гр. Варна.

С техническия инвестиционен проект се предвиждат дейности по ремонта на сградата и дворното пространство.
1. Конструктивни мерки - Ще се осъществи конструктивно укрепване на гредореда над полусутерена на сградата, ще се осигури антисеизмично осигуряване на сградата.
2. Мерки за енергийна ефективност
Като най-разумно и ефективно решение е избран от проектантите вариант за осъществяване на допълнителни изолации в интериора на сградата. Изолацията, която се предлага е изолационни газобетонни блокчета с дебелина 10 см, ще се положат от вътрешната страна на външните преградни стени на първия етаж и в сутеренните помещения. Над окачените тавани в интериора, под покривното пространство, ще се осъществи допълнителна изолация от минерална вата.
По отношение на отопление и охлаждане на сградата - на база на сравнението в Енергийното обследване става ясно, че отоплението с водно-помпено радиаторно отопление със собствена котелна уредба е в пъти-по-неизгодно финансово от това с климатични тела.
3. Планировка на двора - осъществяване на достъпен маршрут и достъпна среда, дейности по двора - нова площадкова ВиК мрежа, асфалтиране на двора, възстановяване на спортна площадка
Изграждане на достъпен маршрут от източния вход на училищния двор. Маршрутът включва изграждане на 3 рампи и площадки между тях. Южно от сградата, съществуващата асфалтова площадка се реконструира, така че се оформят две асфалтирани игрища, входна зона от югоизток и подход към главния вход на сградата с павирана входна алея. На мястото на съществуваща павирана площадка в парковата среда на южната част на двора се предвижда оградена площадка за най-малките с размери 8.40/8.40 м, с катерушки, люлки и мека гумена настилка.
Предвижда се подмяна на амортизираните настилки - паваж и асфалт. Паважът е от гранитни павета.
За целта на проекта ще се направи цялостна вертикална планировка на двора, като проекта предвижда асфалтираните площи в северната, западната източната и южна част на двора да са свързани, с цел по-добро оттичане на повърхностните води.
Ще се изгради нова площадкова ВиК мрежа за отвеждане на повърхностните води, като се предвижда монтаж на нови водосточни тръби и включването им подземно в тази мрежа.
4. Инсталационна част, Ел мрежа, ВиК мрежа
Предвиждат се нови сградни инсталации и Главно табло по част Ел., и проект за изграждане нова ВиК инсталация на санитарните възли, във връзка с техния ремонт и реновиране. Предвижда се вкопаване на всички инсталации в стените или в стенните изолации, както и демонтаж на неизползваните и амортизирани тръби на инсталацията за локално парно.
5. Интериорен ремонт, осигуряване на достъпна среда в сградата на училището.
Във връзка с изпълнение на укрепване, допълнителни изолации, както и дейностите по реновиране на Ел. инсталацията, се предвижда цялостен интериорен ремонт, който включва:
Настилки - предвижда се смяна на настилките - в коридорите и главното фоайе с нов високоустойчив индустриален гранитогрес, а в класните стаи с паркет. Стени - предвижда се да се боядисат с бял латекс, в главното фоайе се предвижда монтиране на декоративни елементи по стените.
Таваните се сменят с окачен таван гипсокартон с минерална вата, като гипсокартоновите плоскости трябва да осигуряват пожарозащита на тавана RE 30. За осигуряване на достъпна среда в сградата на училището се предвижда изравняване на нивото и премахване на стъпала и препятствия за достъп до всяко едно помещение, предвижда се самостоятелен санитарен възел за хора в неравностойно положение.
Предвижда се смяна на всички врати с нови метални по спецификация.
Предвижда се основен ремонт на тоалетните помещения.
6. Фасади
Предвижда се пребоядисване на фасадите и щукатурите, пренареждане на външните климатични тела под прозорците с цел естетизация.
Строежът е четвърта категория по смисъла на ЗУТ.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
400619.62      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
120

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
"Модернизация на образователната инфраструктура на територията на град Варна” BG16RFOP001-1.002-0001-С01.

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участниците да са вписани в Централния професионален регистър на строителя за изпълнение на строежи от първа група, трета категория за първите четири обособени позиции и първа група, четвърта категория за петата обособена позиция, а за чуждестранни лица – в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени. В случай, че участникът участва като обединение/консорциум, такава регистрация трябва да има всеки член на обединението/консорциума, който ще извършва строителни дейности.
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискването се доказва за тези подизпълнители, които съобразно вида и дела от поръчката, които са им възложени ще изпълняват строителство.
При подаване на оферта участниците декларират съответствието с този критерий за подбор само като попълват съответния раздел в Единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП) - част ІV, раздел А „Годност“ на ЕЕДОП.
Доказване на посоченото изискване.
Документът, с който се доказва изискването е Удостоверение за вписване в ЦПРС към Строителната камара за изпълнение на строежи от категорията строеж, в която попада обекта на поръчката: строежи от първа група, трета категория за първите четири обособени позиции и първа група, четвърта категория за петата обособена позиция. В случай, че участникът е чуждестранно лице той може да представи валиден еквивалентен документ или декларация или удостоверение, издадени от компетентен орган на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, доказващи вписването на участника в съответен регистър на тази държава.
Документите за доказване съответствието с поставеното изискване се представят от участника, определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 и 6 ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Участникът следва да има застраховка "Професионална отговорност в строителството". В случай, че участникът участва като обединение/консорциум, такава застраховка трябва да има всеки член на обединението/консорциума, който ще извършва строителни дейности. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискването се доказва за тези подизпълнители, които съобразно вида и дела от поръчката, които са им възложени, ще изпълняват дейности, свързани със строителство.
Документи за доказване на изискването - съгласно чл. 62, ал. 1, т. 2 от ЗОП – доказателства за наличие на застраховка „Професионална отговорност в строителството" с изискуемото покритие – копие от застрахователна полица или еквивалент, в случай, че същите не са достъпни чрез пряк и безплатен достъп до съответната национална база данни.
Когато по основателна причина участникът не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ. При подаване на оферта участниците декларират съответствието с този критерий за подбор само като попълват съответния раздел в Единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП) - част ІV, раздел Б „Икономическо и финансово състояние“ на ЕЕДОП.
Документите за доказване съответствието с поставеното изискване се представят от участника, определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 и 6 ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.


Участникът следва да има застраховка "Професионална отговорност в строителството" с покритие в размер съгласно минималната застрахователна сума за обекта, предмет на поръчката, определена с чл. 5, ал. 2 от Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството (обн., ДВ., бр. 17 от 02.03.2004 г.).
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Документи за доказване на изискването - съгласно чл. 64, ал. 1, т. 1 от ЗОП: списък на строителството, идентично или сходно с предмета на поръчката, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали то е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания.
Документите за доказване съответствието с поставеното изискване се представят от участника, определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 и 6 ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.
2. За доказване на изискване за притежаване на валиден сертификат EN ISO 9001:2008 - система за управление на качеството или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, с предметен обхват в областта на строителството - сходно с предмета на поръчката, участниците представят: валиден сертификат за система за управление на качеството по стандарт EN ISO 9001:2008 или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, с предметен обхват в областта на строителството - сходно с предмета на поръчката (заверено копие).
Документите за доказване съответствието с поставеното изискване се представят от участника, определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 и 6 ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.
3. Документи за доказване на изискването - съгласно чл. 64, ал. 1, т. 6, предложение второ от ЗОП: списък на членовете на ръководния състав, които ще отговарят за изпълнението на конкретната обособена позиция от предмета на поръчката, в който е посочена професионална компетентност на лицата.
Документите за доказване съответствието с поставеното изискване се представят от участника, определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 и 6 ЗОП. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.


1. Участникът следва да е изпълнил за последните 5 години, считано от датата на подаване на офертата, дейности – строителство с предмет, идентичен или сходен с този на поръчката независимо дали участва за една, за повече или за всички обособени позиции. Под строителство, идентично или сходно с предмета на поръчката се разбира ново строителство и/или основен ремонт и/или реконструкция на сграда – строеж трета категория по смисъла на чл. 137 ЗУТ за първите 4 обособени позиции и сграда – строеж четвърта категория по смисъла на чл. 137 ЗУТ за 5 обос. поз. За изпълнено се счита строителство за строеж/обект, въведен в експлоатация.
При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването се прилага за обединението като цяло.
При посочване на участие с използване на подизпълнител, изискването се отнася и за всеки един от подизпълнителите, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
При подаване на офертата Участникът следва да предостави изискуемата информация в Част ІV, Раздел В, т. 1а) от ЕЕДОП за строителство с предмет, идентичен или сходен с този на поръчката.
При участие на обединение, което не е юридическо лице съответната информация се попълва в ЕЕДОП на членовете на обединението, чрез които участникът доказва поставените изисквания и документите се представят от тези членове.
2. Участникът следва да притежава сертификация по EN ISO 9001:2008 - система за управление на качеството или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, с предметен обхват в областта на строителството - сходно с предмета на поръчката. Забележка: Сертификатът за система за управление на качеството по стандарт EN ISO 9001:2008 трябва да е валиден и да е издаден от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от ИА "Българска служба за акредитация" или от друг нац. орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговаря на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието. Възложителят приема екв. сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки.
Възложителят приема и други доказателства за екв. мерки за осигуряване на качеството, когато участник не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини. В тези случаи участникът трябва да е в състояние да докаже, че предлаганите мерки са екв. на изискваните.
В случай на участие на обединение, спазването на изискването за сертификация може да бъде осигурено от един или повече от партньорите в обединението, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението по отношение на дейностите, свързани със строителството.
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискването за сертификация се доказва за тези подизпълнители, които съобразно вида и дела от поръчката, които са им възложени, ще изпълняват дейности, свързани със строителство.
При подаване на офертата Участникът следва да предостави изискуемата информация в Част ІV, Раздел Г от ЕЕДОП.
3. Участникът следва да разполага с лица - ръководен състав, които ще отговарят за изпълнението на конкретната обособена позиция от предмета на поръчката с определена професионална компетентност за това, като минимум както следва:
1. Ръководител на обекта: Висше образование с квалификация инженер в областта на строителството или архитект или екв.; 2. Технически ръководител, отговарящ на изискванията на чл. 163а от ЗУТ или екв.; 3. Експерт ЗБУТ: Висше образ. в областта на инженерните науки или екв. и притежаващ съответната правоспособност за експерт ЗБУТ; 4. Електро инженер: Висше образ. по специалност „Електротехника“ или екв.; Продължава в раздел VI.3 от настоящото обявл.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Отстранява се от участие в процедурата участник, когато е налице някое от изброените основания в чл. 54, ал. 1, т. 1-7 ЗОП и в чл. 55, ал. 1, т. 1-5 ЗОП. Забележка: Може да не отстрани от процедурата участник на посоченото основание в чл. 55, ал. 1, т. 1 ЗОП, ако се докаже, че същият не е преустановил дейността си и е в състояние да изпълни поръчката съгласно приложимите национални правила за продължаване на стопанската дейност в държавата, в която е установен.
Само лишаване от упражняване на професиите и дейностите, свързани със строителство , съгласно чл. 55, ал. 1, т. 2 ЗОП са пречка относно участието в процедурата. Може да не се отстрани от процедурата участник, за когото са налице посочените основания ако представи предвидените в чл. 56, ал. 1 ЗОП доказателства за предприети мерки за доказване на надеждност и същите са достатъчни, за да се гарантира неговата надежност.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
ДА
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

04/05/2017 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

05/05/2017 (дд/мм/гггг)   14:00 (чч:мм)

в сградата на Общинско предприятие „Инвестиционна политика” – при Община Варна, на адрес: гр. Варна, бул. „Ген. Колев” № 92, ет. 5

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване. Не се изисква нотариално заверено пълномощно.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

1. Минимални тех. и проф. възможности (продължение): 5. Инженер Конструктор: Висше образ. по спец. „ПГС“ или „ССС“ или екв.; 6. ОВК инженер: Висше образ. в областта на отоплението, вентилацията или климатизацията или екв.; 7. ВиК инженер: Висше образование по спец. "ВиК" или екв. 8. Експерт Контрол по качеството: Висше образование с проф. квалификация "строителен инженер" или екв. Правоспособност за контрол върху качеството на изпълнение на строителството, за съответствие на влаганите в строежите строителни продукти със съществените изисквания за безопасност или екв. Посочените 8 експерта следва да притежават и опит в изпълнението на мин. две завършени строителства: ново строителство и/или основен ремонт и/или реконструкция на сграда. При участие на обединение, което не е ЮЛ, изискването се прилага за обединението като цяло. При посочване на участие с използване на подизпълнител, изискването се отнася и за всеки един от подизпълнителите, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват. При подаване на офертата Участникът следва да предостави изискуемата информация в Част ІV, Раздел В, т. 6), буква „б“ от ЕЕДОП за професионалната компетентност на ръководния състав. При участие на обединение, което не е ЮЛ съответната информация се попълва в ЕЕДОП на членовете на обединението, чрез които участникът доказва поставените изисквания и документите се представят от тези членове. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители ЕЕДОП и документите се представят и за всеки от посочените подизпълнители. 2. Предложеният срок за изпълнение на строителството (СМР) следва да бъде цяло число.
3. Гаранцията, която да обезпечи изпълнението на договора е в размер на 3 % от неговата стойност без ДДС. Гаранцията се представя в една от следните форми: а). депозит на парична сума по сметка на Възложителя; б). банкова гаранция в полза на Възложителя или в). застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя. Изпълнителят избира сам формата на гаранцията. При гаранция-парична сума, същата се внасят по следната банкова сметка на Възложителя: IBAN - BG 63CECB97903324129200, BIC CECBBGSF на Общинско предприятие „Инвестиционна политика” – Община Варна в „ЦЕНТРАЛНА КООПЕРАТИВНА БАНКА” АД – гр. Варна. Срок на валидност-30 календарни дни след срока на договора по съответната обособена позиция, който е 25 календарни месеца. С договора е предвидена и гаранция, която обезпечава целия размер на авансовото плащане, което в размер на 10 % от стойността на договора, когато такова е поискано от Изпълнителя. Възложителят предвижда 35 % от гаранцията за изпълнение да бъде задържана за обезпечаване на гаранционното поддържане на изпълнените дейности. Гаранцията за гаранционното поддържане се освобождава след изтичане на последния от гаранционните срокове, предложени от изпълнителя. 4. Настоящата поръчка е разделена на 5 обособени позиции. Участниците могат да подават оферти за една, за повече от една или за всички обособени позиции! Максималният брой позиции, които ще се възложат на един участник, е 1 обособена позиция. Когато някой от участниците е класиран на І-во място за повече от една обособена позиция, същият ще бъде избран за изпълнител в следния ред: Първо. По обособената позиция, по която е единствен класиран участник. В случай, че е единствен класиран участник по повече от една обособена позиция ще бъде избран за изпълнител по обособената позиция, която е с най-висока прогнозна стойност (не с най-висока предложена от участника цена). По останалите обособени позиции участникът ще отпадне от класирането. Второ. По тази обособена позиция, по която е класиран на І-во място и е с най-висока прогнозна стойност, обявена в обявлението и документацията за обществена поръчка (не с най-висока предложена от участника цена). По останалите позиции участникът ще отпадне от класирането. 5. Органите, предоставящи информация за данъци, околна среда, закрила на заетостта и условията на труд са: НАП, МОСВ, АЗ и ИА "ГИТ".

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

съгласно чл. 197, ал. 1, т. 1 ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 17/03/2017 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва