Деловодна информация
00193
04-00-37 28/02/2017 (дд/мм/гггг)
не
00193-2017-0003 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Технически университет - София 831917834
1000 гр. София, бул. Климент Охридски № 8, учебен блок 1, етаж 3, кабинет № 1317 - Деловодство
София BG411 1000 България
Емилия Николова +359 29652550
zop@tu-sofia.bg +359 28683215

Интернет адрес/и

www.tu-sofia.bg

http://zop.tu-sofia.bg/zopProcedures/preview/116


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://zop.tu-sofia.bg/zopProcedures/preview/116
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Публичноправна организация

I.5) Основна дейност 

Образование

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

Изпълнение на строителни и монтажни работи за основно обновяване на ограждащите елементи на учебен Блок 3, обновяване на системата за осветление и текущ ремонт в учебни зали в Блок 1и..прод.в VI.3)
45000000      IA36
Строителство

Обновяване и модернизация на материално-техническата база в бл.3 и бл.1 чрез: 1.Изпълнение на енергоспестяващи мерки:Топлинно изолиране в бл.3 на: 10313,6 m2 външни стени и 317,0 m2 под, граничещ с външен въздух с топлоизолацинен продукт на основата на пенополиуретан; 266 m2 външни стени с минерална вата, 3527,20 m2 покривна плоча на топъл плосък покрив в корпуси Б, В и Г на бл.3-с топлоизолационен продукт на основата на екструдиран полистирен (XPS); 2160 m2 таванска плоча на студен плосък покрив на корпус А в бл.3-с минерална вата. Подмяна на 1346,4 m2 прозорци. 2.Вътрешен ремонт на 9 учебни зали и 2 аули в бл. 3 и 4 аули в бл.1: Шпакловка, грундиране и боядисване с латекс по стени и тавани-4030 m2, полагане на нова подова настилка от линолеум-1708 m2, ремонт на паркет (шлайване, фугиране и лакиране)-354 m2, др. съпътстващи СМР. 3. Изграждане на локални високотехнологични с-ми за климатизация в 4 аули в бл.1 и 2 аули в бл.3 всяка с дебит нагнетяване/засмукване-7000/6600 m3/час.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
1948363.34      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
да
всички обособени позиции

II.2) Описание 1

Изпълнение на строителни и монтажни работи за основно обновяване на ограждащите елементи на Блок 3 на ТУ-София по проект BG16RFOP001-3.003-0012-C01 „Подобряване качеството на...продължава в II.2.14) 1
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45000000      IA36
45320000      IA36
II.2.3) Място на изпълнение
BG411

Технически университет - София, 1000 София, бул. "Климент Охридски" № 8, учебен блок № 3

Обхватът на обособена позиция №1 включва изпълнение на строителни и монтажни работи за основно обновяване на ограждащите конструкции на Блок № 3 на ТУ-София. Задължителни за изпълнение са следните енергоспестяващи мерки: Топлинно изолиране на 10313,60 m2 външни стени и 317 m2 под, граничещ с външен въздух - с пенополиуретан с дебилина 8 cm и с коефициент на топлопроводност ?d ? 0,035 W/m.K, 266 m2 външни стени - с минерална вата с ?d ? 0,039 W/m.K.Топлинно изолиране на 3527,2 m2 топъл плосък покрив с екструдиран пенополистирен с дебелина 12 cm с ?d ? 0,040 W/m.K, и 2160 m2 таванска плоча на студен плосък покрив - с минерална вата с дебелина 12 cm и ?d ? 0,039 W/m.K. Подмяна на 1346,4 m2 прозорци и 107,13 m2 външни врати вкл. съпътстващи СМР за обръщане на дограмата и оформяне на строителните отвори със замазка, монтиране на подпрозоречни первази. Изпълнението на енергоспестяващите мерки включва всички видове демонтажни работи и задължителни съпътстващи СМР. Мерките се изпълняват въз основа на препоръки от обследване за енергийна ефективност, извършено по реда на Закона за енергийната ефективност и съгласно оценен за съответствие, съгласуван и одобрен по реда на ЗУТ инвестиционен проект, въз основа на който е издадено Разрешение за строеж №31/21.2.2017. На основание чл. 31, ал.1, т. 2 от ЗОП инвест. проект е предоставен като част от документацията за участие в обществената поръчка като техническа база за изготвяне на офертите на участниците. Енергоспестяващите мерки са разработени въз основа на следната оценка за съществуващото състояние на учебен блок № 3 на ТУ-София: Ограждащите елементи на учебната сграда са с лоши енергийни характеристики. Това причинява завишени топлинни загуби през стените, през прозорците и покрива, повишава разходите за енергия и влошава параметрите на микроклимата в учебните зали. Спецификата на фасадата се изразява в това, че тя е силно оребрена с бетонови греди, поради което топлинните загуби са допълнително завишени, в резултат на топлинни мостове. Прозорците на учебната сграда са частично подменени, а тези които не са подменени са с деформирани дървени каси и рамки, на много места провиснали и изкривени, и със значителни топлинни загуби от инфилтрация. Покривите имат лоши топлотехнически характеристики, водоприемниците и хидроизолацията са с влошена функционалност. Учебен блок 3 на ТУ-София се състои от четири свързано застроени корпуса А1, Б1, В1 и Г1 с обща РЗП 18 310,48 кв.м. Конструкцията на сградата е масивна скелетнo-гредова стоманобетонна. Армировката на стените и плочите е изпълнена от заварени мрежи и скелети, а на колоните, щурцовете и гредите - с вързани скелети. Основите са изпълнени от фундаментни плочи с дебелина 40 см. Фасадните стени са изпълнени между колоните с решетъчни тухли с дебелина 25 cm. Вътрешните преградни стени са от тухлени зидове с дебелина 12 cm и 25 cm. Особеност на външните стени е, че те имат малка площ, а от вътрешната им страна са монтирани радиаторите на отоплителната система, фасадите са оребрени със стоманобетонови греди. От вън част от стените са облицовани с варовикови плочи. Покривите на всички корпуси са плоски с вътрешно отводняване, хидроизолацията е за подмяна.
Всички строителни продукти, използвани при обновяването на сградата трябва да отговарят на БДС, EN или еквивалентно или, ако са от внос, да бъдат одобрени за ползване на територията на Република България и да са с качество, отговарящо на гаранционните условия. В строежите, в частност при конкретната сграда в обхвата на поръчката се влагат само строителни продукти, които осигуряват изпълнението на основните изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1 от ЗУТ и отговарят на изискванията, определени със Закона за техническите изисквания към продуктите и с Наредба № РД-02-20-1 от 2015 г. за условията и реда за влагане на строителни продукти в строежите на Република България.
Критериите по-долу
 
ДА „Степен на съответствие“ с изискванията към базовите технически параметри на експлоатационния показател „коефициент на топлопроводност“-?d, W/m.K за три вида топлоизолационни продукти    70%
Цена
30%
II.2.6) Прогнозна стойност
1141894.48      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
180

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Проект BG16RFOP001-3.003-0012-C01 се осъществява в рамките на процедура BG16RFOP001-3.003 ”Подкрепа за висшите училища в Република България” с финансовата подкрепа на...прод. в II.2.14)

От II.2.1) ... образователната среда в ТУ-София за водещите приоритетни професионални направления 5.3 "Комуникационна и компютърна техника" и 5.13 "Общо инженерство" чрез цялостно обновяване на Блок 3 и Блок 1“. От II.2.13) ...ОПРР 2014-2020 съфинансирана от ЕС чрез ЕФРР
Срок за изпълнение на Об.поз.№1: мин.-90 дни, максим.-180 дни от датата на подписване на протокол за откриване на стр. площадка

II.2) Описание 1

Изпълнение на текущ ремонт и обновяване на системата за осветление в 9 (девет) учебни зали и 2 (две) лекционни аули в Блок 3, и в 4 (четири) лекционни аули в Блок 1 на ТУ-София... прод. в II.2.14) 2
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45000000      IA36
45453000      IA36
II.2.3) Място на изпълнение
BG411

Технически университет - София, 1000 София, бул. "Климент Охридски" № 8, учебен блок № 3 и учебен блок № 1

Изпълнението на Обособена позиция 2 включва текущ ремонт на зали и аули за учебна дейност и подмяна на осветителни тела в същите зали и аули по проект BG16RFOP001-3.003-0012-С01. Залите, обект на ремонт са в лошо експлоатационно състояние. В незадоволително състояние са боята по стените, подовите настилки, подиумите, вътрешните врати, интериора, контактите и ключовете на електрическата инсталация, осветителна инсталация. В блок № 3 обект на ремонта са: аули № 3129 и № 3239 и учебни зали №№ 3301,3401,3501,3423,3527,3603,3605,3610 и 3601, а в блок № 1 аули №№ 1151,1152,1153 и 1154, в които е установена остра нужда от извършване на текущ ремонт. Ремонтните работи в обхвата на Об.поз № 2 са съгласно Количествена сметка, дадена в документацията за участие и включват: демонтаж и подмяна на подови настилки от линолеум - 1708 m2; подмяна на батерии и сифони на мивки, изграждане на защитен прозрачен екран около мивки; възстановяване на компрометирана мазилка и шпакловка по стени и тавани и боядисване с латекс на стени и тавани - 4030 m2; боядисване с блажна боя на радиатори и инитериорни врати; ремонт на студентски банки- шлайфане, китосване, лакиране, боядисване, укрепване към пода; доставка и монтаж на табли за вътрешни интериорни врати, вкл. секретни брави и алуминиеви дръжки; ремонт на ламперия по стени - почистване на основата, шкурене и лакиране с пожароустойчив лак; ремонт на паркет -354 m2 (циклене, фугиране, лакиране, пренареждане където е необходимо); ремонт на черни дъски: шлайфане, китосване и боядисване, преместване по хоризонтала; доставка и монтаж на нови учебни дъски; ремонт на президиум - облицовка на фиксиран президиум с фурнир; полагане на циментова замазка върху бетонен под; облицовка на колони с гипсокартон; шлайфане на мозаечен прозоречен перваз; закриване на вертикални отоплителни клонове с гипсокартон; ремонт на електрически ключове и контакти, монтаж на електрически табла на електрическа инсталация съгласно работен проект по част „Електрическа“ на инвестиционен проект; подмяна на осветителни тела съгласно работен проект по част „Електрическа“, други видове работи съгласно количествена сметка за изпълнение на Обособена позиция 2. Видовете строителни и монтажни работи, които ще се изпълнят по предмета на поръчката са съгласно киличествена сметка - част от документацията за участие, която представя детайлно обема на работата във всяка от учебните аули и зали, обекти на ремонта. Всички строителни продукти, използвани при ремонта трябва да отговарят на БДС, EN или еквивалентно или, ако са от внос, да бъдат одобрени за ползване на територията на Република България и да са с качество, отговарящо на гаранционните условия. В строежите, в частност при ремонта в обхвата на поръчката се влагат само строителни продукти, които осигуряват изпълнението на основните изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1 от ЗУТ и отговарят на изискванията, определени със Закона за техническите изисквания към продуктите и с Наредба № РД-02-20-1 от 2015 г. за условията и реда за влагане на строителни продукти в строежите на Република България. Строителните продукти, предназначени за настоящия ремонт се употребяват само въз основа на декларации, посочващи предвидената им употреба или употреби, и придружени от инструкция и информация за безопасност на български език.
Критериите по-долу
 
ДА Срок за изпълнение на поръчката    30%
Цена
70%
II.2.6) Прогнозна стойност
393761.53      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
150

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Проект BG16RFOP001-3.003-0012-C01 се осъществява в рамките на процедура BG16RFOP001-3.003 ”Подкрепа за висшите училища в Република България” с финансовата подкрепа на...прод. в II.2.14)

От II.2.1)... по проект BG16RFOP001-3.003-001-С01 „Подобряване качеството на образователната среда в ТУ-София за водещите приоритетни проф. направл. 5.3 "Комуникац. и комп. техника" и 5.13 "Общо инженерство" чрез цялостно обновяв. на бл.1и бл.3“
От II.2.13...ОПРР 2014-2020 съфинансирана от ЕС чрез ЕФРР. Срок за изпълнение на Обособ.поз.№2: мин. 90 дни, макс.150 дни считано от датата на възлагане

II.2) Описание 1

Изграждане на високотехнологични системи за климатизация на 2 (две) аули на Блок 3 и 4 (четири) аули на Блок 1 на ТУ-София по проект BG16RFOP001-3.003-0012-C01 „Подобряване...продължава в II.2.14) 3
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45000000      IA36
45331200      IA36
II.2.3) Място на изпълнение
BG411

Технически университет - София, 1000 София, бул. "Климент Охридски" № 8, учебен блок № 3 и учебен блок № 1

Обект на Обособ. поз. № 3 по смисъла на чл. 3 от ЗОП е строителство, по-голям дял от което са монтажни инсталационни работи за изграждане на шест локални високотехнологични системи за климатизиране на въздуха в шест аули (две в бл. № 3 - № 3129 и № 3239 и четири в бл. №1 - №№ 1151, 1152, 1153 и 1154). С изпълнение на предмета на Об. поз. 3 ще се постигне съответствие с най-новите норми и стандарти за микроклимат в сгради в областта на образованието и науката. Видовете доставки, видовете и количествата СМР, техническите параметри на климатичните камери, въздуховодите и др. елементи на системите, предвидени за изграждане, ще се изпълнят в обем съгласно работен проект по част ОВК, който е компонент от инвестиционен проект, въз основа на който е издадено Разрешение за строеж №31/21.2.2017г.-за бл.3 и РЗ №32/21.2.2017г.-за бл.1, както и съгласно обем и видове СМР от количествена сметка дадена в документацията за участие. На основание чл.31,ал.1,т.2 от ЗОП проектът е част от документацията за участие. Всяка от предвидените системи за аулите е с еднакъв дебит на нагнетяване и засмукване -7000/6600 куб.м за час. Загряването и охлаждането на подавания въздух се осъществява на термопомпен принцип. Всяка система, която изпълнителят ще монтира трябва да: осигурява нормираните шумови, температурни и скоростни нива в климатизираните помещения; осигурява климатизацията в зимен и в летен режим; поддържа надналягане; има независима експлоатация и индивидуален контрол на параметрите на микроклимата на всяко помещение в рамките на режима на работа; осигурява необходимите количества пресен въздух. Имайки предвид, че вентилационният товар е най-енергоемък от отоплителните товари, всяка вентилационна инсталация трябва да осигурява средна сезонна стойност на температурния коефициент на ефективност на съоръженията за рекупериране на топлината на отработения въздух за режим на отопление не по-малка от 70 %; всяка система трябва да е с възможност за инсталиране на система за дистанционно наблюдение, контрол и управление - да притежава възможност за свързване към сградна енергийна система, както и към система за сграден мениджмънт; да осигурява дистанционно управление – LCD дисплей в климатизираното помещение или в помещение разположено в близост до обслужваната зона, така че да е удобно обслужването му; да осигурява възможност за регулиране и активен контрол – настройка на работния режим по време и управление по концентрация на СО2; да осигурява режими с максимална икономия на енергия и ниски експлоатационни разходи чрез регулиране с честотни инвертори и управление със свободно програмируеми контролери, съобразно нуждите на помещението; да осигурява възможност за работа в режим „Free cooling“; да включва вентилатори с честотно регулиране на оборотите на двигателите; да осигурява чистота въздуха и ниво на шума в околната среда – съгласно изискванията на действащите нормативни актове; да осигурява степен на очистване на подавания въздух – филтриране с фин филтър най-малко клас F6; да осигурява ниски експлоатационни разходи. Шестте системи са еднотипни, с двустепенно рекупериране на отпадната топлина на отработения въздух, осигуряващи принудителна приточно-смукателна вентилация за гарантиране на необходимото количество пресен въздух за хората в помещенията и постигане на нормативните параметри на микроклимата в зимен и летен режим. Подаваният пресен въздух трабва да е предварително обработен и да е със следните параметри: температура на подаващия въздух през зимата: от +20°C до +28°C;температура на подаващия въздух през лятото: от +15 до +17 °C. При концепция за реализиране на двустепенна рекуперация общият коефициент на трансформация (СОР) на системата, дефиниран като отношение на генерираната топлина от системата и общия разход на електроенергия за това, при температура на външния въздух -12 °С и температура на въздуха в климатизирания обем +20 °С не може да бъде по-малък от 10. Изпълнителят трябва да покаже изчислителен лист за доказване на СОР.
Критериите по-долу
 
ДА Общ коефициент на трансформация (СОР) на системата за климатизация, дефиниран като отношение на генерираната топлина от системата и общият разход на електроенергия...продължава в II.2.14)    51%
Срок за изпълнение    9%
Цена
40%
II.2.6) Прогнозна стойност
412707.33      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
150

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Проект BG16RFOP001-3.003-0012-C01 се финансира по Оперативна програма "Региони в растеж" 2014 - 2020 г., съфинансирана от ЕФРР

От II.2.1)... качеството на образователната среда в ТУ-София за водещите приоритетни професионални направления 5.3 "Комуник. и компют. техника" и 5.13 "Общо инженерство" чрез цялостно обнов. на Бл. 3 и Бл. 1“.
От II.2.5)...за това при температ. на външ. въздух -12°С и температ. на въздуха в климатизирания обем +20°С.
Срок за изпълнение на поз.3: мин.90 дни, макс.150 дни
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът за всяка една обособена позиция трябва да има регистрация в професионален регистър, в която участникът е установен. Всеки участник за Обособена позиция № № 1,2,3 трябва да докаже наличие на изискуемата по чл.3, ал.2 от Закона за камарата на строителите (ЗКС) регистрация (вписване) в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) в Камарата на строителите в България за изпълнение на строежи от първа група по чл. 5, ал. 1, подгрупа най-малко по чл. 5, ал.4, т.2 от Правилника за реда за вписване и водене на ЦПРС. В случай на обединение изискването се отнася за всички членове на обединението, които ще извършват СМР на обектите на възложителя. При използване от участник на подизпълнител/и и/или при използване на капацитета на трети лица изискването е валидно и за подизпълнителите и за третите лица. За чуждестранни лица се изисква да са вписани в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени или на друга държава-страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство. Изискването се доказва: 1. При подаване на оферта: Участникът за всяка от трите обособени позиции декларира съответствие с изискването като попълва поле 1) на раздел А: „Годност“, Част IV: „Критерии за подбор“ от Единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП). Отделен ЕЕДОП се представя за всеки член на обединение, всеки подизпълнител и за всяко от трети лица, чийто капацитет ще бъде използван от участника (когато е приложимо). 2. Преди подписване на договор за възлагане избраният изпълнител представя заверено копие на удостоверение за вписване в ЦПРС (вкл. за подизпълнител/ите и/или за третите лица, ако е приложимо, или за всеки член на обединение-изпълнител), от което е видно, че регистрацията му позволява упражняване на професионална дейност в съответствие с минималните изисквания на възложителя. В случай, че участникът е чуждестранно лице той представя валиден еквивалентен документ или декларация или удостоверение, издадени от компетентен орган на държава-членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, доказващи вписването на участника в съответен регистър на тази държава.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1. В зависимост от датата, на която всеки участник е създаден или е започнал дейността си, той трябва да е реализирал минимален оборот от строителство на/в сгради за последните три приключили финансови години, изчислен на база годишните обороти, както следва: За Обособена позиция №1: в размер на 1 100 000 (един милион и сто хиляди) лева без ДДС. За Обособена позиция №2 и № 3: в размер на 400 000 (четиристотин хиляди) лева без ДДС.
2. Участникът за всяка обособена позиция трябва да има и да поддържа през целия период на договора за изпълнение на обществената поръчка валидна застраховка по чл. 171 от ЗУТ за „Професионална отговорност“ като застрахователната сума не може да бъде по-малка от нормативно определената минимална застрахователна сума за строител, регистриран да изпълнява строежи втора категория съгласно чл. 137, ал. 1, т. 2 от ЗУТ - 400 000 лева. Изискването за застраховка за професионална отговорност не се прилага за лице от държава - членка на Европейския съюз, или от друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, което се установява на територията на Република България и е предоставило еквивалентна застраховка за професионална отговорност или гаранция в друга държава - членка на Европейския съюз, или в страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.


1. Изискването по т.1 се доказва: При подаване на офертата: Участникът декларира съответствието с изискването в ЕЕДОП- в раздел Б: Икономическо и финансово състояние, Част IV: „Критерии за подбор“ от документа. Преди сключване на договор за възлагане: Участникът, определен за изпълнител доказва изпълнението на минималното изискване за оборот от строителство чрез представяне на документите по чл. 62, ал. 1, т. 3 и т. 4 ЗОП: годишен финансов отчет или някоя от съставните му части, когато публикуването му се изисква от законодателството на държавата, в която участникът е установен, и със справка за оборота в сферата на строителство на/в сгради, като и двата документа трябва да обхващат последните три приключили финансови години в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си. Когато по основателна причина участник не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
2. Изискването по т.2 се доказва: При подаване на офертата - участникът, всеки негов подизпълнител или трето лице, а в случай на обединение всеки член на обединението, декларират съответствието с изискването в отделен ЕЕДОП-поле 5) на раздел Б: "Икономическо и финансово състояние", Част IV: „Критерии за подбор“ от документа. Преди подписване на договор за възлагане: Участникът, определен за изпълнител, всеки негов подизпълнител и/или трето лице, чийто капацитет се използва от участника, както и всеки член на обединение-изпълнител представя заверено копие на валидна застраховка по чл. 171 от ЗУТ за „Професионална отговорност“ със застрахователна сума най-малко 400 000 лева. Валидността на застраховката се поддържа до края на най-дългия гаранционен срок посочен в чл. 20, ал. 4, т. 3, т. 4 и т. 5 от Наредба № 2 от 2003 г. за разрешаване ползването на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти. Гаранционните срокове започват да текат от деня на въвеждането на строителния обект в експлоатация (от датата на издаване на Разрешение за ползване за бл. 3 и за бл. 1 на ТУ-София).
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1.За Обособ.поз.№1 и№2: Участникът трябва да има опит в изпълнение на строителство на сгради, идентично или сходно с предмета и обема на строителството, което се предоставя в сградите на възложителя - да е изпълнил такова строителство в най-малко една сграда през последните пет години от датата на подаване на офертата. За Обособ. поз.№3: Участникът трябва да има опит в доставка, монтаж и изграждане на най-малко на една система за климатизация на сгради през последните пет години, идентична или сходна с предмета на Об.поз. № 3. 2. За обособ. поз.№1 и №2: Участникът трябва да разполага с ръководен състав от технически правоспособни лица, които ще извършат техническо ръководство на строежа и ще отговарят за изпълнението на обществената поръчка – минимум три лица, отговарящи на следните изисквания: Ръководител с висше образование, с квалификация „строителен инженер“ или „инженер“ или „архитект“, с образователно-квалификационна степен бакалавър магистър/доктор или с легализирана диплома, с общ професионален опит най-малко 3 години в реализацията на инвестиционни проекти в строителството на сгради и специфичен професионален опит на управленска/координираща позиция при изпълнение на най-малко една нова или съществуваща сграда, в която е изпълнено строителство, идентично или сходно с предмета и обема на строителството, което се предоставя в обхвата на съответната обоб.поз. Технически ръководител с висше образование, с квалификация „строителен инженер“ или „архитект“ с образователно-квалификационна степен бакалавър/магистър/доктор или с легализирана диплома, или „строителен техник“ със средно образование, с четиригодишен курс на обучение, с професионална квалификация в областите „Архитектура“, „Строителство“ и „Техника“ или с легализирана диплома, с общ професионален опит най-малко 3 години в реализацията на инвестиционни проекти в строителството на сгради и специфичен професионален опит като технически ръководител при изпълнение на най-малко една нова или съществуваща сграда, в която е изпълнено строителство, идентично или сходно с предмета и обема на строителството, което се предоставя в сградите на възложителя по съответната обособ.поз. Специалист за контрол върху качеството на изпълнение на строителството с висше образование, с квалификация „инженер“, „строителен инженер“ или „архитект“, с образователно-квалификационна степен бакалавър/магистър/доктор или с легализирана диплома, с общ професионален опит най-малко 3 години в реализацията на инвестиционни проекти в строителството на сгради и специфичен професионален опит като технически ръководител при строителството на най-малко една сграда. Изискване за Обособ. поз.№ 3: Участникът трябва да разполага със сертифициран персонал за монтаж на технологично и инсталационно оборудване, който ще изпълнява поръчката и с ръководен състав от технически правоспособни лица, които ще извършат техническо ръководство на изграждането на системите за климатизация в т.ч. на доставките и монтажа. Участникът трябва да разполага с персонал от най-малко пет физически лица (две на ръководна длъжност и три по изграждането на системите): Ръководител с висше образование, с квалификация „машинен инженер“ или „енергиен инженер“ в областта на отоплителната, хладилна, климатична и вентилационна техника с образователно-квалификационна степен бакалавър/магистър/доктор или с легализирана диплома, с общ професионален опит най-малко три години в изграждането на системи за климатизация на сгради и специфичен професионален опит на управленска/координираща позиция ... продължава в VI.3)

За „сходно“ с предмета и обема на обществената поръчка по Обособ. поз. №1 и № 2 следва да се разбира строителство за изграждане на нови и/или основен ремонт и/или реконструкция на съществуващи сгради от първа група по чл. 5, ал. 1, подгрупа най-малко по чл. 5, ал.4, т.2 от Правилника за реда за вписване и водене на ЦПРС със следните строителни категории: сгради втора категория по чл. 137, ал.1, т.2, буква „д“ от ЗУТ и/или трета категория по чл.137, ал.1, т.3, буква „в“ от ЗУТ и/или четвърта категория по чл.137, ал.1, т.4, буква „б“ от ЗУТ, които са въведени в експлоатация в резултат на изграждането/ремонта. За „сходни“ с предмета на обществената поръчка по Обособ. поз. № 3 следва да се разбира доставка, монтаж и изграждане на система за климатизация с централна обработка на въздуха, с дебит не по-малко от 6000 m3/h изградена в нови или в съществуващи сгради, или в части от сгради за обществено обслужване или в смесени сгради или в части от тях от първа група по чл. 5, ал. 1, подгрупа най-малко по чл. 5, ал. 4, т.2 от Правилника за реда за вписване и водене на ЦПРС, строежи втора категория по чл. 137, ал.1, т.2, буква „д“ от ЗУТ и/или трета категория по чл.137 и/или ал.1, т.3, буква „в“ от ЗУТ, и/или четвърта категория по чл.137, ал.1, т.4, буква „б“ от ЗУТ, които са въведени в експлоатация в резултат на изграждането/ремонта. За трите обособ. поз. изискването по III.1.3) т.1 се доказва: При подаване на офертата участникът попълва поле 1а) от раздел В: Технически и професионални способности, Част IV: „Критерии за подбор“ от ЕЕДОП. Преди подписване на договор за възлагане участникът, определен за изпълнител представя в оригинал списък на строителството, идентично или сходно с предмета на поръчката, изготвен по образец от документацията за участие, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания. За трите обособ. поз. изискването по III.1.3) т.2 се доказва: При подаване на офертата: Участникът попълва поле 6 от раздел В: Технически и професионални способности, Част IV: „Критерии за подбор“ от ЕЕДОП. Преди подписване на договор за възлагане участникът, определен за изпълнител представя списък по образец от документацията за участие с имената на членовете на ръководния състав, които ще извършат техническо ръководство на строежа и ще отговарят за изпълнението обществената поръчка по съответната обособена позиция. В списъка се посочва още образованието, номерът на дипломата за висше образование и издателя й, специалността, професионалната квалификация и сградите, при строителството на които е придобит професионалният опит на специалистите в съответствие с минималните изисквания на възложителя. За Обособ. поз.№3 се представя и отделен списък по образец с имената на членовете на сертифицирания персонал за монтаж на технологично и инсталационно оборудване, който ще изпълнява поз. № 3. За об. поз.№3 в двата списъка се посочват още номерът, датата на издаване и срокът на валидност на сертификата за правоспособност на физическото лице, издаден от Българската браншова камара за машиностроене (ББКМ), параметрите на сградите и системите за климатизация с изпълнено „сходно“ строителство. Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария, или по друг приложим или еквивалентен ред за взаимно признаване. За трите обособ.позиции изискването по III.1.3) т. 3 се доказва: При подаване на офертата всеки участник попълва в ЕЕДОП ... продължава в VI.3
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Участникът, определен за изпълнител, за всяка една обособена позиция, предоставя гаранция за изпълнение на договора в размер на 1% от стойността на договора. Гаранцията се предоставя в една от следните форми: парична сума – чрез превод по следната банкова сметка на възложителя: Банка: БНБ, IBAN: BG 89BNBBG 9661 3100 1036 01, SWIST BIC код: BNBGBGSD; банкова гаранция; застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя. Участникът, определен за изпълнител, избира сам формата на гаранцията за изпълнение. Срокът на действие на гаранцията е 01.11.2019 г. 24:00 ч. В случай, че гаранцията е парична сума, същата се освобождава от възложителя до 5 работни дни считано от 01.11.2019 г.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
ДА
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

05/04/2017 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

06/04/2017 (дд/мм/гггг)   10:30 (чч:мм)

1000 гр. София, бул. Климент Охридски № 8, учебен блок № 1, етаж 2, Заседателна зала на Академичния съвет

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Oт II.1.1)..в Блок 3 на Технически университет–София по проект BG16RFOP001-3.003-0012-C01„Подобряване качеството на образователната среда в ТУ-София за водещите приоритетни професионални направления 5.3"Комуникац. и компютърна техника" и 5.13"Общо инженерство" чрез цялостно обновяване на Блок 3 и Блок 1“
От III.1.3) Технически и професионални възможности: ...при изграждането (вкл. доставката на оборудване и монтажа) на най-малко една идентична или сходна с предмета на об. поз. № 3 система за климатизация на сгради. Технически ръководител в т.ч. като специалист за контрол върху качеството с висше образование с квалификация „машинен инженер“ или „енергиен инженер“ в областта на отоплителната, хладилна, климатична и вентилационна техника с образователно-квалификационна степен бакалавър/магистър/доктор или с легализирана диплома, с общ професионален опит: най-малко три години в изграждането (вкл. доставката на оборудване и монтажа) на системи за климатизация на сгради и специфичен професионален опит на управленска/координираща позиция при изграждането (вкл. доставката на оборудване и монтажа) на най-малко една идентична или сходна с предмета на об. поз № 3 с-ма за климатизация на сгради. Три физически лица от персонала на участника, които имат завършено най-малко средно образование по професия техник на енергийни съоръжения с професионален опит при изграждането (вкл. доставката на оборудване и монтажа) на най-малко една идентична или сходна с предмета на Об. поз. № 3 система за климатизация на сгради. Всички лица за об.поз.3 (ръководен състав и персонал по изграждане на климатични с-ми) трябва да притежават Сертификат I-ва (първа) категория, издаден от ББКМ на основание чл. 17б, ал. 3 от Закона за чистотата на атмосферния въздух във връзка с с чл. 5, ал. 4 от Регламент (ЕО) 842/2006 г. относно някои флуорирани парникови газове и Наредба за установяване на мерки по прилагане на Регламент (EO) N842/2006 относно някои флуорирани парникови газове, приета с ПМС № 336/2008 г. Сертификатът трябва да покрива изпълнението на всички дейности, предвидени в член 2, параграф 1 от Регламент (ЕО) № 303/2008. 3. За поз.1,2 и 3: Участникът трябва да е сертифициран в областта на строителството по стандарти: за опазване на околната среда - по ISO 14001:2004/2015 или еквивалентно; за качество - по ISO 9001:2008/2015 или еквивалентно с обхват на сертификата в съответствие с предмета на обособ.позиция.За об.поз.3 участникът трябва да разполага с валиден документ за правоспособност на юридическото лице -Сертификат I-ва категория издаден от ББКМ за извършване на монтаж, сервиз и поддръжка на хладилни и климатични инсталации и термопомпи съгласно изискванията на Регламент (ЕО) № 842/2006 или Регламент (ЕС) № 517/2014.
От III.1.3) Изисквано минимално/ни ниво/а: ... поле от раздел Г: Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление в Част IV: Критерии за подбор. Преди подписване на договор за възлагане участникът, определен за изпълнител представя заверени копия на сертификати, издадени от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация“ или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието. Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки. Възложителят приема и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството и опазване на околната среда, когато участникът не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини. В този случай участникът трябва да е в състояние да докаже, че предлаганите мерки са еквивалентни на изискваните.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1 от ЗОП жалба може да се подава в 10-дневен срок от:
1. изтичането на срока по чл. 179 от ЗОП– срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или за допълнителна информация;
2. получаването на решението за определяне на изпълнител или за прекратяване на процедурата.
Съгласно чл. 197, ал. 2 от ЗОП жалба по чл. 196, ал. 5 от ЗОП се подава в 10-дневен срок от уведомяване за съответното действие, а ако лицето не е уведомено - от датата, на която е изтекъл срокът за извършване на съответното действие.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 28/02/2017 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва