Деловодна информация
00073
 
да
да
16/02/2017 (дд/мм/гггг)
00073-2017-0008 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Велико Търново 000133634
пл. Майка България № 2
Велико Търново BG321 5000 България
Жоро Ковачев; Явор Иванов +359 62619209/+359 62619231
mop_vt@abv.bg +359 62619231

Интернет адрес/и

http://www.veliko-tarnovo.bg

https://www.veliko-tarnovo.bg/bg/profil-na-kupuvacha/457/


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
https://www.veliko-tarnovo.bg/bg/profil-na-kupuvacha/457/
Горепосоченото/ите място/места за контакт
до следния адрес: (моля, посочете друг адрес)
НЕ  
Община Велико Търново 000133634
пл. Майка България №2
Велико Търново BG321 5000 България
Иво Лазаров +359 62619108
ivo.lazarov@veliko-tarnovo.bg +359 62619251

Интернет адрес/и

www.veliko-tarnovo.bg

https://www.veliko-tarnovo.bg/bg/profil-na-kupuvacha/457/

НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

Избор на изпълнител за изпълнение на инженеринг на проект „Изграждане на кризисен център за лица”.
45211200      
Строителство

Дейностите по предмета на поръчката включват проектиране - разработване на "работен проект" на две двуетажни къщи, които ще изпълняват функцията на кризисен център за лица, с общ капацитет от 30 души и приблизителна/индикативна застроена площ от 365 кв.м на къща. Къщите следва да бъдат проектирани и изградени като пасивни жилища с цел да се намалят режийните разходи при експлоатацията на сградите. Работният инвестиционен проект следва да включва:
Част АРХИТЕКТУРНА;
Част КОНСТРУКТИВНА;
Част ЕЛЕКТРО;
Част ОВК;
Част ВиК;
Част ЕНЕРГИЙНА ЕФЕКТИВНОСТ;
Част Паркоустройство и озеленяване;
Част Геодезия;
Част ПОЖАРНА БЕЗОПАСНОСТ;
Част ПБЗ;
Част ПУСО;
Част СМЕТНА ДОКУМЕНТАЦИЯ.
По-подробно представяне на необходимото съдържание на отделните части се съдържа в техническите спецификации.
Поръчката включва и изпълнение на СМР съгласно разработения и одобрен от Възложителя работен проект и упражняване на авторски надзор.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
1457052.14      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
45211200      
71221000      
71320000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG321

Град Велико Търново

Дейностите по предмета на поръчката включват проектиране - разработване на работен проект на две двуетажни къщи, които ще изпълняват функцията на кризисен център за лица, с общ капацитет от 30 души. За нуждите на „Кризисен център за лица" гр. Велико Търново са предоставени два имота частна общинска собственост - УПИ X и УПИ XII, кв. 531, намиращи се на ул. „Драган Цончев" , ж.к. „Бузлуджа". Площта на имотите е съответно: УПИ X, кв. 531 - 1219 кв. м и УПИ XII, кв. 531 - 1968 кв. м. Във всеки от тях ще се изгради по една сграда с капацитет за 15 потребители, ще се предвидят минимум по две паркоместа, площадки и алеи с твърда настилка, парково обзавеждане за спорт и отдих, озеленяване. Застроената площ на всяка сграда е приблизително 365 кв.м. и 794 кв. м РЗП, като и двете стойности са индикативни. Предвижда се изграждането на ограда с височина 2,2 m по цялата граница на всеки от имотите. Предвижда се двете сгради на „Кризисен център за лица" да бъдат самостоятелни и независими една от друга, с изчистен общ стил, но не с еднакви фасадни решения. Къщите следва да бъдат проектирани и изградени като пасивни жилища с цел да се намалят режийните разходи при експлоатацията на сградите. Работният инвестиционен проект следва да включва:
Част АРХИТЕКТУРНА; Обяснителна записка; Разпределения - М1:50; Фасади - М1:50; Характерни Вертикални разрези на сградата - М1:50;
Част КОНСТРУКТИВНА Обяснителна записка; Детайли - М 1:5;
Част ЕЛЕКТРО Обяснителна записка; Графична част планове М 1:50, вкл. детайли за изпълнение М 1:5;
Част ОВК Обяснителна записка; Графична част;
Част ВиК Обяснителна записка; Графична част;
Част ЕНЕРГИЙНА ЕФЕКТИВНОСТ Обяснителна записка; Технически изчисления
Графична част - технически чертежи на архитектурно-строителни детайли и елементи в М 1:5;
Част ПАРКОУСТРОЙСТВО И ОЗЕЛЕНЯВАНЕ Обяснителна записка; Графична част
Част ГЕОДЕЗИЯ Обяснителна записка; Графична част;
Част ПОЖАРНА БЕЗОПАСНОСТ Обяснителна записка; Графична част;
Част ПБЗ Обяснителна записка; Графична част;
Част ПУСО с обхват и съдържание, съгласно чл. 4 и 5 от Наредбата за управление на строителните отпадъци и за влагане на рециклирани строителни материали;
Част СМЕТНА ДОКУМЕНТАЦИЯ по части, в т.ч. подробни количествена и количествено-стойностна сметки за видовете СМР.
По-подробно представяне на необходимото съдържание на отделните части, както и изисквания относно вложените материали и цялостното изпълнение на поръчката се съдържа в техническите спецификации.
Поръчката включва и изпълнение на СМР съгласно разработения и одобрен от Възложителя работен проект и упражняване на авторски надзор.
Към документацията е приложен одобрен от главния архитект на гр. Велико Търново чертеж-ситуация на двата имота, изготвен въз основа на Виза за проектиране, издадена на 20. 07. 2016 г., както и планове на вътрешния изглед на сградите. избраният зьа изпълнител може да изменя тези планове, като представи подробни мотиви и след одобрение от Възложителя.
„Кризисен център за лица" е обект от резидентен тип, в който ще се предлага комплекс от социални услуги на хора, пострадали от насилие, трафик или експлоатация, както и хора без дом. В него потенциалните потребители ще бъдат настанявани временно, за срок до 6 месеца - една от целите на центъра е през време на пребиваването си в него те да получат индивидуална подкрепа и социално-психологическа или правна помощ от квалифицирани специалисти, а също уют и битови удобства в максимално близка до домашната комфортна среда.
Критериите по-долу
 
ДА С1 - Срок за изготвяне на работен проект в календарни дни, считано от датата на получаване на възлагателно писмо от възложителя.    5
С2 - Срок за извършване на СМР в календарни дни, считано от започване на строежа съгласно чл. 157 от ЗУТ    5
Г – Срок за гаранция на извършените СМР в години. Не по-малко от нормативно установените срокове в Наредба № 2 от 31 юли 2003 г., но не повече от два пъти минимума за всеки индивидуален срок.    5
В1 – Визия за проектиране във връзка с постигане на ефекта на пасивна сграда - Коефициент на топлопреминаване на сградните ограждащи конструкции (стени, покривна плоча, прозорци и подова плоча).    20
В2 – Визия за проектиране във връзка с постигане на ефекта на пасивна сграда - Целогодишно осигуряване на топла вода от слънчеви колектори.    5
В3 – Визия за проектиране във връзка с постигане на ефекта на пасивна сграда - Коефициент на сезонна трансформация на източника на топлина или студ.    20
В4 – Визия за проектиране във връзка с постигане на ефекта на пасивна сграда - Рекуперация на система за вентилация    10
Бонус точки: За предвиден във визията: датчик за присъствие на хора 0,5т.; дневен програматор за температура 0,5 т.; сензор за CO2 за вентилацията 2т. и сензори за движение за осветлението 1 т.    4
Критерий, свързан с разходи 1 20
Цена = Ц1 х 50% + Ц2 х 50%, където: Ц1 – обща цена за изработване на работен проект и упражняване на авторски надзор.; Ц2 – обща цена за извършване на СМР. Виж. раздел ІІ.2.14.    30
II.2.6) Прогнозна стойност
1457052.14      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
18

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Проект BG16RFOP001-1.009-0002 „Изграждане на кризисен център за лица” се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г.

Ц1 – обща цена, включваща всички разходи и за двете дейности представени като обща сума без ДДС (не може да надхвърля предвидените разходи в проекта в размер на 69112.14 лв. без ДДС). Ц2 – обща цена за извършване на СМР, включваща всички разходи за СМР и въвеждане в експлоатация до разрешение за ползване. Сумата не може да надхвърля 1387940.00 лв. без ДДС.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът следва да притежава регистрация в Централния професионален регистър на строителя за изпълнение на строежи от категорията строеж, в която попада обекта на поръчката - първа група строежи, пета категория, а за чуждестранните лица - регистрация в аналогичен регистър на държава - членка на Европейския съюз или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, в която са установени. В случай на обединение изискването се отнася до участника/участниците, които ще извършват дейностите по строителство. Удостоверяване: При подаване на офертата обстоятелството се посочва в ЕЕДОП, Част IV: Критерии за подбор, раздел А. Годност на данните за вписването в ЦПРС, посочваща уеб адрес, орган или служба, издаващи документа, точно позоваване на документа или за чуждестранни лица съответен еквивалентен документ или декларация или удостоверение от компетентните органи съгласно националния му закон за вписването на лицето в съответен професионален регистър на държавата, в която е установен, допускащ съгласно законодателството на държавата, в която лицето е установено и осъществява дейността си извършване на строителните работи - обект на настоящата обществена поръчка. Доказване: Тъй като ЦПРС е публичен, помощният орган на възложителя служебно проверява дали участникът е вписан в него. Чуждестранни участници следва да посочат интернет адрес на публичен регистър, в който са вписани или ако такъв не е налице да представят преди сключване на договор документ удостоверяващ вписване в такъв регистър.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Участникът представя доказателства по чл.62, ал.1, т.2 от ЗОП за наличие на валидна застраховка „Професионална отговорност“ за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията им по смисъла на чл.171, ал.1 от ЗУТ и Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството, респ. еквивалентна застраховка за професионална отговорности или гаранция в друга държава – членка на Европейския съюз, или в страна по Споразумение за Европейското икономическо пространство. Участникът трябва да има валидна застраховка „Професионална отговорност“ за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията им по смисъла на чл.171, ал.1 от ЗУТ и Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството. Изискването за застраховка за професионална отговорност на лицата по чл.171, ал.1 от ЗУТ не се прилага за лице от държава – членка на Европейския съюз, или от друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, което се установява на територията на Република България и е предоставило еквивалента застраховка за професионална отговорност или гаранция в друга държава – членка на Европейския съюз, или в страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство. Застраховката трябва да покрива минималната застрахователна сума за проектиране и строежи за изисканата пета категория или еквивалент. В случай на участие на обединение, спазването на изискването може да бъде осигурено от един или повече от партньорите в обединението, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението по отношение на дейностите, свързани с проектирането или строителството. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискването се доказва за тези подизпълнители, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват, и за тях да не са налице основания за отстраняване от поръчката. Документи за доказване на изискването - съгласно чл. 62, ал. 1, т. 2 от ЗОП – доказателства за наличие на застраховка „Професионална отговорност“ с изискуемото покритие – копие от валидна застрахователна полица или еквивалент, в случай, че същите не са достъпни чрез пряк и безплатен достъп до съответната национална база данни /представя се преди сключване на договор с изпълнителя/. Когато по основателна причина участникът не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ. При подаване на оферта участниците декларират съответствието с този критерий за подбор само като попълват съответния раздел в Единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП) - част ІV, раздел Б „Икономическо и финансово състояние“ на ЕЕДОП.
При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването се прилага за обединението като цяло. При посочване на участие с използване на подизпълнител, изискването се отнася и за всеки един от подизпълнителите, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват, и за тях да не са налице основания за отстраняване от процедурата.


Изисквано минимално/ни ниво/а: Участникът трябва да има застраховка „Професионална отговорност“ с покритие в размер съгласно минималната застрахователна сума за обекта, предмет на поръчката, определена с чл. 5, ал. 1, т.5 - 35000 лв. и чл. 5, ал. 2, т.5 - 70 000 лв. от Наредба за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството (обн., ДВ., бр. 17 от 02.03.2004 г.).
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Участникът, през последните три години, считано от датата на подаване на офертата следва да е изпълнил минимум 1 (една) услуга, с предмет и обем идентичен или сходен с предмета на поръчката.
2. Участникът, пред последните 5 (пет) години, считано от датата на подаване на офертата следва да е изпълнил строителство с предмет и обем идентичен или сходен с предмета на поръчката.
3.Участникът трябва да прилага:
а) система за управление на качеството, съответстваща на стандарт БДС ЕN ISO 9001:2008/2015 или еквивалентен с предметен обхват в областта на проектирането и строителството на сгради.
б) система за управление на околна среда, съответстваща на стандарт БДС EN ISO 14001:2004/2015 или еквивалент с предметен обхват в областта на проектирането и строителството на сгради.
При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването се прилага за обединението като цяло. При посочване на участие с използване на подизпълнител, изискването се отнася и за всеки един от подизпълнителите, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват, и за тях да не са налице основания за отстраняване от процедурата.


1. За сходен предмет и обем се смята разработен поне един работен или технически проект на жилищна или обществена сграда с капацитет петнадесет или повече души и/или застроена площ минимум 300 кв. м и/или РЗП 600 кв. м.
1.1 Удостоверяване: При подаване на офертата обстоятелството се декларира в съответната част от ЕЕДОП, Част IV: Критерии за подбор, раздел, В.Технически и професионални способности, т.1б) с посочване на стойностите, датите и получателите, като от информацията следва да е видно съответствието с премета и обема на поръчката.
1.2 Доказване: Преди сключване на договора, участникът избран за изпълнител следва да представи Списък на услугите, съобразно декларираното в ЕЕДОП, заедно с доказателство за извършената услуга.
2. За сходен предмет и обем се смята успешното изпълнение на поне един строеж на нова, основен ремонт или реконструкция на жилищна или обществена сграда с капацитет петнадесет или повече души и/или застроена площ минимум 300 кв.м. и/или РЗП 600 кв. м.
2.1 Удостоверяване: При подаване на офертата обстоятелството се декларира в съответната част от ЕЕДОП, Част IV: Критерии за подбор, раздел, В.Технически и професионални способности, т.1а) с посочване на стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема.
2.2 Доказване: При сключване на договора, участникът избран за изпълнител следва да представи Списък на строителството, което е идентично или сходно с предмета на обществената поръчка съобразно декларираното в ЕЕДОП, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания.
3. Участникът следва да притежава сертификация по БДС EN ISO 9001:2008/2015 - система за управление на качеството и по БДС EN ISO 14001:2004/2015 - за разработена и внедрена интегрирана система за управление на околна среда или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, с предметен обхват в областта на проектирането и строителството на сгради и за опазване на околната среда, с предметен обхват в областта на строителството на сгради. В случай на участие на обединение, спазването на изискването може да бъде осигурено от един или повече от партньорите в обединението, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението по отношение на дейностите, свързани с проектирането и строителството. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискването се доказва за тези подизпълнители, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват, и за тях да не са налице основания за отстраняване от процедурата.
Възложителят приема и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, когато участник не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини.
В тези случаи участникът трябва да е в състояние да докаже, че предлаганите мерки са еквивалентни на изискваните.
Документите се представят от участника, определен за изпълнител или при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 и 6 ЗОП.
Възложителят може да не приеме представено доказателство за технически и професионални способности, когато то произтича от лице, което има интерес, който може да води до облага по смисъла на чл. 2, ал. 3 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Поръчката започва да се изпълнява с разработване на работен проект, съгласно предложения срок от избрания за изпълнител, като за начало на този срок се счита датата следваща получаването на Възлагателно писмо указващо започване на изпълнението. Изпълнителят представя разработения проект на възложителя. Одобряване на проекта и издаване на Разрешение за строеж ще се извърши от общинска администрация след представяне на съгласувана с всички необходими експлоатационни дружества и инстанции техническа документация и оценено съответствие от Консултант (строителен надзор). Изпълнителят извършва необходимите корекции и преработки, ако такива се налагат, за своя сметка в срок до 10 дни след писмено уведомление от Възложителя. След одобряването на работния проект, след писмено уведомление от страна на възложителя се открива строителна площадка съгласно чл. 157 от ЗУТ. По време на строителството проектантът упражнява авторски надзор в случаите посочени в техническите спецификации.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

03/04/2017 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

05/04/2017 (дд/мм/гггг)   14:00 (чч:мм)

В административната сграда на Община Велико Търново на адрес: град Велико Търново, пл. "Майка България" №2, заседателна зала.

Получените оферти се отварят на публично заседание, на което могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

1. От участие в процедурата се отстранява участник, за когото е налице някое от обстоятелствата по чл. 54, ал. 1 и чл. 55, ал. 1, т. 1 от ЗОП. Възложителят ще острани от участие в процедурата и: участници - свързани лица по смисъла на пар. 2, т. 45 от ДР на ЗОП; Участник, който е предложил цени, срокове или други предложения, които не отговарят на изискванията на Възложителя посочени в документацията или техническите спецификации. Участник, който е предложи по-кратък или по-дълъг гаранционен срок на строителството от определения от възложителя. Участник, който е представил Техническо предложение за изпълнение на поръчката, което не отговаря на изискванията на Техническата спецификация и условията по поръчката; Участник, за когото са налице обстоятелствата по чл. 3, т. 8 във връзка с чл. 5, ал. 1, т. 3 от ЗИФОДРЮПДР. 2. Съгласно чл. 67, ал. 1 от ЗОП при подаване на оферта участникът декларира липса на основания за отстраняване от процедурата и съответствие с критериите за подбор чрез представяне на ЕЕДОП. Документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП, могат да бъдат изисквани допълнително при условията на чл. 67, ал. 5 и 6 от ЗОП. Съгласно чл. 67, ал. 6 от ЗОП преди сключването на договор за обществена поръчка участникът, определен за изпълнител, представя актуални документи, удостоверяващи липсата на основанията за отстраняване от процедурата, както и съответствието с критериите за подбор. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива. 3. Участниците могат да получат необходимата информация за задълженията, свързани с данъци и осигуровки, закрила на заетостта и условията на труд, които са в сила в Република България и относими към услугите, предмет на поръчката, както следва: а) относно задълженията, свързани с данъци и осигуровки: Национална агенция по приходите: Информационен телефон на НАП: 0700 18 700; Интернет адрес: www.nap.bg, б) относно задълженията, свързани със закрила на заетостта и условията на труд: Министерство на труда и социалната политика: Интернет адрес: http://www.mlsp.government.bg, София 1051, ул. Триадица № 2, Телефон: 02 8119 443.
Преди сключване на договор избраният за изпълнител следва да представи гаранция за изпълнение в размер на 4,5 % от общата стойност на договора. Гаранцията може да бъде представена в една от следните форми: 1. парична сума по сметка на Община Велико Търново в Общинска банка АД- ФЦ Велико Търново:BG97SOMB91303324758001,BIC КОД:SOMBBGSF; 2. банкова гаранция в оригинал, безусловна и неотменима, със срок на валидност задължително с 2 месеца по-дълъг от срока за изпълнение на договора. След изтичане на този срок, гаранцията автоматично става невалидна, независимо дали същата е върната или не. Банковата гаранция за изпълнение трябва да съдържа неотменяем и безусловен ангажимент на банката гарант да изплати в полза на Възложителя в срок от 3 раб. дни сумата в размер, представляващ ГИ, при отправено надлежно подписано и подпечатано писмено искане от Възложителя, придружено с декларация, удостоверяваща, че е налице основание за задържане ГИ или за упражняване на правата по банковата гаранция, съгласно договора, подписан с изпълнителя. 3. застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя. Същата трябва да отговаря на следните условия: а) Застрахователната сума да е равна на сумата на гаранцията; б) Да е учредена в полза на Възложителя; в) Застрахователната премия да е платима еднократно при сключване на застраховката. г) Срокът на застраховката следва да е равен или по-дълъг от срока за изпълнение на договора; д) Изпълнителят при необходимост се задължава да представи нова полица или да удължи срока на представената за да спази условието на буква „г”. При искане на авансово плащане, преди започване на строителството (не повече от 30%), се представя гаранция за авансово плащане, съгласно чл. 111, ал. 5 ЗОП. Гаранцията се освобождава до три дни след връщане или усвояване на аванса.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Съгласно чл. 196, ал. 1, т. 1 от ЗОП жалба може да се подава до КЗК с копие и до Възложителя от всяко заинтересовано лице в 10-дневен срок от изтичане на срока по чл. 100, ал. 3 от ЗОП срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или допълнителна информация.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 16/02/2017 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва