Деловодна информация
00338
АО-05-03-8844 14/10/2016 (дд/мм/гггг)
не
00338-2016-0019 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Разград 000505910
бул. Бели Лом №37 А
гр.Разград BG324 7200 България
Виргиния Станкова и инж. Емилия Георгиева +359 84618-171/ +359 84618-183
kmet@razgrad.bg +359 84660090

Интернет адрес/и

www.razgrad.bg

http://op.razgrad.bg/?q=page


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://op.razgrad.bg/?q=page&idd=index&porachkaid=20161011MDPI1856078
Горепосоченото/ите място/места за контакт
до следния адрес: (моля, посочете друг адрес)
НЕ  
Община Разград 000505910
бул.Бели Лом №37А
Разград BG324 7200 България
Пламена Тодорова, Силвия Янева +359 84618213
obshtina@razgrad.bg +359 84660090

Интернет адрес/и

www.razgrad.bg

http://op.razgrad.bg/?q=page

НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Зимно поддържане и снегопочистване на общинската пътна мрежа на територията на община Разград през експлоатационни сезони 2016/2017 г. и 2017/2018 г.“
90620000      
Услуги

Поръчката има за цел да се осигури нормална проходимост и безопасна експлоатация на общинските пътища през два зимни експлоатационни сезона, както и достъп до населените места от общината, и се изпълнява при спазване на НАРЕДБА № РД-02-20-19 от 12.11.2012 г. за поддържане и текущ ремонт на пътищата, действащите технически правила и норми, указанията и инструкциите на НАПИ и приложимата законова уредба.
Зимното поддържане на пътищата включва комплекс от дейности, свързани с осигуряване на проходимостта им при зимни условия и премахване или ограничаване на неблагоприятното влияние на снега и леда върху условията на движение. Видът и обхватът на работите за зимно поддържане на пътищата се определят в зависимост от приетото за определен път ниво на зимно поддържане.
Подробното описание е посочено в "Техническа спецификация и описание на поръчката" част от документацията.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
264000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
90620000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG324

общинска пътна мрежа на територията на община Разград

Изпълнителят на поръчката извършва следните дейности :
• Подготвителни работи: изготвяне на оперативни планове за зимно поддържане за всеки от двата експлоатационни сезона, технически прегледи на машини и съоръжения, осигуряване на необходимите материали и др.;
• Поддържане на специализираната техника за изпълнение на поръчката за своя сметка в добро техническо състояние за целия период на изпълнение на поръчката;
• Денонощно дежурство на хора и техника през експлоатационните сезони ;
• Самостоятелно осигуряване на данни и прогнози за метеорологичната обстановка с оглед осигуряване организация за изпълнението на поръчката;
• Осигуряване на опорен/пункт/ове за изпълнение на поръчката;
• Събиране и предаване за своя сметка на информация за състоянието на пътната мрежа през експлоатационния сезон;подаване на информация на дежурните от Постоянната комисия за защита на населението при бедствия, аварии и катастрофи;
• Снегопочистване (патрулно и периодично) на пътищата до постигане на съответните степени и ниво на зимно поддържане,
• Разчистване на снежни валове, преспи и снегонавявания ;
• Отстраняване на уплътнени снежни и снежно-ледени пластове , поледица и снежна каша;
• Обезопасяване на пътищата срещу хлъзгане: доставка и разпръскване на минерални материали и химични вещества;
• Пресичане на снежни валове върху банкета за нормално оттичане на водата от пътното платно;
• Спиране и отклоняване на движението при бедствия и аварии през зимния сезон;
• Извличане на закъсали превозни средства ;
• Снегозащита на пътищата и окосяване на тревни площи, изсичане на храсти, отстраняване на материали и други предмети в обхвата на пътя, които водят до образуване на снегонавявания;
И всички предвидени в НАРЕДБА № РД-02-20-19 от 12.11.2012 г. за поддържане и текущ ремонт на пътищата.
Дейностите за зимно поддържане на пътищата се извършват от Изпълнителя в съответствие с одобрените от Възложителя и ежегодно актуализирани оперативни планове за зимно поддържане, включително за действие при утежнени зимни условия и при обилни снеговалежи. Изсичане на храсти, отстраняване на материали и други предмети в обхвата на пътя, които водят до образуване на снегонавявания може да се извърши и преди настъпването на експлоатационния сезон.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
264000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
 / 30/04/2018 (дд/мм/гггг)

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

Оценяването на допуснатите оферти ще се извършва по методика, приложена към док-ята на общ. п-ка, при възприетия критерий.Мотивите за невъзможността за разделяне на поръчката на об. поз., са посочени в Р-л IV.6/Разделяне на об. позиции на Решението за откриване на процедура.към т.II.2.7.Продължителността на поръчката-30.04.2018г. или до отпадане на зим. условия ако те продължат след тази дата.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

За изпълнение на поръчката възложителят изисква участникът да притежава и да поддържа за целия период на изпълнение на договора, валидна застраховка за „Професионална отговорност ” („Професионална отговорност“, с покритие съответстващо на обема и характера на поръчката или произтичащо от нормативен акт в съответствие с разпоредбата на чл.61, ал.1, т.2 от Закона за обществените поръчки /ЗОП/).
При участие на обединения, които не са юридически лица – се прилага разпоредбата на чл.59, ал.6 от Закона за обществените поръчки /ЗОП/.
Когато участникът използва подизпълнители, същите трябва да отговарят на съответните критерии за подбор съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват, и за тях да не са налице основания за отстраняване от процедурата.


Участникът доказва изпълнението на посочения от възложителя критерий за подбор, част от определените минимални изисквания за допустимост, чрез представяне на доказателства – за наличие на застраховка "Професионална отговорност“ - заверено от участника копие от валидна застрахователна полица (застраховка професионална отговорност ).
Когато по основателна причина участникът не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ, в съответствие с разпоредбата на чл.62, ал.2 от ЗОП.
При участие на обединения, които не са юридически лица, съответствието с критерия за подбор се доказва от обединението участник, а не от всяко от лицата, включени в него, с изключение на случаите посочени в ЗОП/чл.59, ал.6 от ЗОП/.Когато участникът ползва подизпълнител/и, същият/щите трябва да отговарят на съответните критерии за подбор съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват, и за тях да не са налице основания за отстраняване от процедурата. Възложителят изисква замяна на подизпълнител, който не отговаря на посочените по- горе условия, аргумент от разпоредбите на чл.66, ал.2 и ал.3 от ЗОП.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

За доказване на технически и професионални способности, възложителят определя следните критерии:
1.Участникът да е изпълнил дейности с предмет и обем, идентични или сходни* с тези на поръчката, най-много за последните 3 години / 3 експлоатационни сезона/от датата на подаване на офертата.
*Под идентични или сходни с предмета на поръчката са дейности по зимно поддържане и снегопочистване на улици и пътища.
2.Участникът да разполага с ключов ръководен персонал от технически лица с професионална компетентност за изпълнението на поръчката, както следва :
• Ръководител(координатор) на екипа за изпълнение на поръчката – висше или средно образование с четиригодишен курс на обучение с придобита специалност/ квалификация в областите „Строителство” или „Техника”, опит в организирането, координирането и ръководството на поръчки за зимно поддържане и снегопочистване на пътища или улици поне за два експлоатационни сезона;
• Координатор по здравословни и безопасни условия на труд – сертифициран специалист съгласно действащата нормативна уредба;
• Координатор по контрол на качеството - висше или ср. специално техническо образование;
• Ръководител автомобилен парк – висше или средно образование с четиригодишен курс на обучение в област „Техника”;
• Ръководни дежурни – 3 души ,
да имат опит в работата по изпълнение на поръчки за зимно поддържане и снегопочистване на пътища или улици поне за един експлоатационен сезон
3. Участниците да разполагат с основен персонал за изпълнение на поръчката със съответната професионална компетентност, както следва :
• Шофьори / машинисти , механици , др. подобни съобразно спецификата на поръчката – общ брой минимум 30 човека.
4.Участниците да разполагат със съоръжения и техническо оборудване за изпълнение на поръчката - собствена или наета специализирана техника за изпълнение на поръчката, в добро техническо състояние, минимум описаната по-долу или еквивалентна на нея, както следва :
• Роторен снегорин – 1 бр.;
• Автогрейдер - 1 бр.;
• Автомобили / Колесни трактори с мощност до 100 кс /минимум 75 кс/, със снегоринна дъска / снегорини – 4 броя ;
• Фадрома(товарачна машина) - 2 бр.;
• Влекач – 1 бр.;
• Комбинирани автомобили/камиони със снегоринна дъска, с цистерни за лугиране с дозиращи устройства – 3 бр.
• Пясъкоразпръсквачи – 3 броя;
• Патрулни коли - 2 бр.
Всяка една от машините да бъде осигурена с GPS оборудване, което да поддържа база данни за срок не по-малко от 12 (дванадесет) месеца назад и да дава възможност на Възложителя да следи в реално време и по електронен път минимум следните параметри:текущо местоположение; дата и час;посока на движение;изминат маршрут; пробег;спирания и престой.
5.Участниците да разполагат с инструменти, съоръжения и техническо оборудване необходими за изпълнение на поръчката, както следва :
- Един или повече опорни пунктове /бази/ за изпълнение на поръчката - собствени или наети, с брой и местоположение осигуряващи обход на трасетата не повече от 25 км. , вкл. дежурна стая ;
- Оборудван денонощен диспечерски координационен офис /пункт/ ;
- Закрити складови площи за съхранение на материали и складови цистерни( за материалите, необходими за изпълнение на поръчката)
- Ремонтна работилница за снегопочистващата техника.
При участие на обединения, които не са юридически лица – се прилага разпоредбата на чл.59, ал.6 от Закона за обществените поръчки /ЗОП/.
Когато участникът използва подизпълнители, същите трябва да отговарят на съответните критерии за подбор съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват, и за тях да не са налице основания за отстраняване от процедурата.


За доказване на техническите и професионалните способности на участниците по смисъла на разпоредбата на чл.64, ал.1 от ЗОП се представят следните документи и доказателства, във връзка с поставените изисквания:
1.Списък на услугите, които са идентични или сходни* с предмета на
обществената поръчка, с посочване на стойностите, датите и получателите/образец/, заедно с
доказателство за извършената услуга;
2.Списък на ключовия ръководен персонал от технически лица с посочена професионална компетентност на лицата - образование, професионална квалификация и професионалени опит /по образец/
3.Списък на персонала, който ще изпълнява поръчката, в който е посочена професионална компетентност на лицата;
4.Декларация за техническото оборудване/специализирана техника/, която ще бъде използвана за изпълнение на поръчката/по образец/
/Транспортните средства да са регистрирани и застраховани и да работят в съответствие с всички действащи нормативни актове./
5.Декларация /по образец/ със схеми на работните маршрути .
При участие на обединения, които не са юридически лица, съответствието с критериите за подбор се доказват от обединението участник, а не от всяко от лицата, включени в него, с изключение на случаите, при които съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, посочено в договора за създаване на обединението.
Когато участникът ползва подизпълнител/и, същият/щите трябва да отговарят на съответните критерии за подбор съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват, и за тях да не са налице основания за отстраняване от процедурата. Възложителят изисква замяна на подизпълнител, който не отговаря на посочените по- горе условия, аргумент от разпоредбите на чл.66, ал.2 и ал.3 от ЗОП.Участниците могат за конкретната поръчка да се позоват на капацитета на трети лица, независимо от правната връзка между тях, по отношение на критериите, свързани с икономическото и финансовото състояние, техническите способности и професионалната компетентност.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

07/11/2016 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 3

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

08/11/2016 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

Зала №102 намираща се в административната сграда на Община Разград, с адрес гр.Разград, бул. Бели Лом №37А, ет.1

Получените оферти се отварят на публичното заседание, на което могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средставта за масово осведомяване, съгласно разпоредбата на чл.54, ал.2 от ППЗОП. При представяне на участниците при отваряне на офертите от упълномощени представители, същите трябва да се легитимират с пълномощно.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

I.Възложителят изисква от определения изпълнител да представи гаранция, която да обезпечи изпълнението на договора в съответствие с разпоредбата на чл.111 от ЗОП, в размер на 3% от прогнозната стойност на поръчката без вкл.ДДС.
Участникът, определен за изпълнител, избира сам формата на гаранцията за изпълнение на договора, като гаранцията се представя под формата на парична сума, банкова гаранция или застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя, а формите на гаранцията са определени в разпоредбата на чл.111, ал.5 от ЗОП . Гаранцията по чл.111, ал.5, т.1 или 2 от ЗОП под формата на банкова гаранция или парична сума може да се предостави от името на изпълнителя за сметка на трето лице - гарант. Когато избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията или титуляр на застраховката.Участникът определен за изпълнител на обществената поръчка, представя гаранция за изпълнение в една от посочените по - горе форми и при условия, посочени в документацията на обществената поръчка-Раздел VII "Гаранция за изпълнение на договора". Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение, се уреждат в договора за обществена поръчка.Всички разходи, свързани с гаранцията за изпълнение на поръчката, са за сметка на определения изпълнител. Договор за възлагане на обществената поръчка не се сключва преди избрания изпълнител да представи определената гаранция за изпълнение на договора. II. В съответствие с чл.181, ал.2 от ЗОП оценката на ценовите предложение на участниците ще бъде направена преди разглеждане на документите за съответствие с критериите за подбор, предвид посочването на тази възможност в настоящото обявление.III. Възложителят отстранява от участие в процедурата за възлагане на обществената поръчка участник освен на основанията за задължително отстраняване посочени в чл.54, ал.1 от ЗОП и док-ята, но и за когото е налице някое от следните обстоятелства:1.обявен е в несъстоятелност или е в производство по несъстоятелност, или е в процедура по ликвидация, или е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл.740 от Търговския закон, или е преустановил дейността си, а в случай че участникът е чуждестранно лице – се намира в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законодателството на държавата, в която е установен;2.сключил е споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган;3.доказано е, че е виновен за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора;4.опитал е да:
а) повлияе на вземането на решение от страна на възложителя, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или
б) получи информация, която може да му даде неоснователно предимство в процедурата за възлагане на обществена поръчка.
Възложителят прилага възможността по чл.55, ал.4 от ЗОП. Основания за остраняване и тези по чл.107 от ЗОП.Приложимост на чл.56 от ЗОП, респ.45 от ППЗОП.Финансирането на поръчката е с целеви средства от Републиканския бюджет.Условията и начина на плащане се уреждат в проекта на договора на наст.поръчка.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

В съответствие с разпоредбата на чл.197 от Закона за обществените поръчки(ЗОП) в 10-дневен срок.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 14/10/2016 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва