Деловодна информация
00661Община Белене
15-00/20 14/01/2019 (дд/мм/гггг)
не
00661-2019-0001 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Белене 000413579
Община Белене, ул. България №35, етаж последен, стая №22
Белене BG314 5930 България
По въпроси свързани с проекта-Ася Дулева - мл. експерт в Община Белене; За въпроси по условията на процедурата и подготовка на офертите- Цветомир Цветанов - гл. експерт Икономическо развитие и обществени поръчки в Община Белене +359 658-34672
obshtinabl@gmail.com +359 658-31062/+359 658-34672

Интернет адрес/и

http://belene.bg/

http://www.profilnakupuvacha.com/Община%20Белене


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://www.profilnakupuvacha.com/Община%20Белене,12828
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

"Разработване на уеб базирана платформа с мобилна интернет версия на български, румънски и английски език за насърчаване на съвместните бизнес инициативи в трансграничния регион"
72000000      RC05, JA22, JA17, JA02
Услуги

1. Изработване, внедряване и поддръжка на уеб базирана платформа с мобилна интернет версия на български, румънски и английски език за насърчаване на съвместните бизнес инициативи в в трансграничния регион и стимулиране на възможностите за заетост със следните модули:
•Модул „Приложимо законодателство“ (МПЗ)
•Модул „Местни продукти, услуги и предприятия“ (МПУП)
•Модул „Транспортни връзки“ (ТВ)
•Модул „Търсене и предлагане на работа“ (ТПР)
•Модул „Туристически обекти“ (ТО)
•Модул „Курсове и обучения“ (КО)
•Модул „Новини и актуална информация“ (НАИ)
•Модул „Регионални събития“ (РС)
•Модул „Реклама за продукти и услуги“
•Модул „Бизнес наръчници“ (БИ)
•Модул „Местни инициативи“ (МИ)
•Модул „Моя профил“ (МП)“;
2. Обучение на технически лица на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ(администратори на платформата);
3. Приемни изпитания и включване в редовна експлоатация;
4. Гаранционно поддържане.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
242522.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
72000000      
72200000      
72212000      
72260000      
72262000      
72320000      
48610000      
48612000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG314

Дейностите, предмет на настоящата обществена поръчка, ще се извършват на територията на община Белене, област Плевен и на мястото, където се намира офиса на Изпълнителя.

1.„Разработване на уеб базирана платформа с мобилна интернет версия на български, румънски и английски език за насърчаване на съвместните бизнес инициативи в в трансграничния регион и стимулиране на възможностите за заетост със следните модули:
•Модул „Приложимо законодателство“ (МПЗ)
•Модул „Местни продукти, услуги и предприятия“ (МПУП)
•Модул „Транспортни връзки“ (ТВ)
•Модул „Търсене и предлагане на работа“ (ТПР)
•Модул „Туристически обекти“ (ТО)
•Модул „Курсове и обучения“ (КО)
•Модул „Новини и актуална информация“ (НАИ)
•Модул „Регионални събития“ (РС)
•Модул „Реклама за продукти и услуги“
•Модул „Бизнес наръчници“ (БИ)
•Модул „Местни инициативи“ (МИ)
•Модул „Моя профил“ (МП)“
2. Обучение на технически лица на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ(администратори на платформата);
3. Приемни изпитания и включване в редовна експлоатация;
4. Гаранционно поддържане.
Преди започване на програмирането Изпълнителят трябва да представи на Възложителя пълно описание на бизнес процесите и обектите в платформата и графичен модел на интерфейса в срок до 60 дни от сключването на договора.
Критериите по-долу
 
ДА Показател П2 „Техническа оценка“; П2 = ТО1 + ТО2 + ТО3 + ТО4    60
Подпоказател "Предложение за софтуерна разработка при изпълнение" -ТО2    40
Подпоказател "Предложение за управление" - ТО1    20
Подпоказател "Предложение за управление на риска при изпълнение" - ТО3    20
Подпоказател "Оценка на съответствие с минималните функционални изисквания към уеб базираната платформа с мобилна интернет версия" - ТО4    20
показател П3 „Гаранционен срок“    10
Цена
30
II.2.6) Прогнозна стойност
242522.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
310

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Проект 16.4.2.046 „Стимулиране и повишаване на заетостта и трансграничната мобилност в трансграничния регион", e-MS code: ROBG-175, финансиран по Програма INTERREG V-А Румъния – България 2014-2020.

Изпълнителят има право на авансово плащане,съгласно условията посочени в документацията за участие и договора за поръчка.В случай, че ценовото предложение на участник в поцедурата е на стойност по-висока от обявената прогнозна стойност на поръчката, офертата на участника ще бъде отстранена от участие на основание чл. 107, т. 2, буква „а“ от ЗОП.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Не.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Възложителят не поставя изисквания за икономическо и финансово състояние.

Възложителят не поставя изисквания за икономическо и финансово състояние.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

I. Участникът,самостоятелно или съвместно, да е изпълнил дейности, идентични или сходни с предмета на поръчката, за последните 3 години от датата на подаване на офертата. Под дейности, сходни с предмета на поръчката, следва да се разбира проектиране, изграждане, внедряване на уеб базирана платформа, и/или мобилно приложение, и/или единна информационна система, с използване на Система за управление на база данни (СУБД) SQL Server (Microsoft); Butler SQL; Oracle (Oracle); Sybase (Sybase); DB2(IBM) или еквивалентна. Под „изпълнил” се разбира такава дейност, която е приключила в посочения по-горе период и резултатът от нея е надлежно приет от възложителя, независимо от датата на възлагане и дали гаранционният срок е изтекъл. Стойността на изпълнените дейности не е от значение. При подаване на офертите си, участниците удостоверяват съответствие с поставеното изискване, като представят информация в съответната част от ЕЕДОП, Част IV: Критерии за подбор, раздел, В.Технически и професионални способности, т.1б), с посочване на стойностите, датите и получателите на изпълнените услуги. При сключване на договора, участникът определен за изпълнител следва да представи Списък на услугите, които са идентични или сходни с предмета на обществената поръчка съобразно декларираното в ЕЕДОП, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателства за извършените услуги.
II. Участникът да има на разположение лица с определена професионална компетентност за изпълнение на поръчката. Едно физическо лице може да изпълнява функциите само на един експерт. [Участникът може да предложи и допълнителен брой квалифицирани експерти в зависимост от потребностите за успешното изпълнение на задачата и съгласно целите на договора и очакваните резултати, описани в Техническата спецификация . В Техническото си предложение, участникът следва да опише функциите, задълженията и отговорностите на всеки един предложен допълнителен експерт, както и необходимостта от включването му в екипа за изпълнение на поръчката, с оглед ролята му за надграждане и подобряване начина на изпълнение на съответната/ите дейност/и по поръчката.]
В Част IV „Критерии за подбор“, раздел В „Технически и професионални способности“, т.6 „Образователна и професионална квалификация“ от ЕЕДОП участникът следва да представи в списъчен вид, всяко предложено лице и информацията за него, необходима да се установи съответствие с минималните изисквания, поставени от възложителя, а именно:
1. три имена и позиция, която ще изпълнява лицето при изпълнението;
2. информация за образование(ОКС, специалност) и/ли допълнителна квалификация, когато е приложимо, включително документ (диплома, сертификат и т.н.), № (номер), дата на издаване, дата на валидност, когато е приложимо, орган или служба, издала документа;
3. Професионална квалификация (направление, година на придобиване, № на издадения документ, дата на валидност, когато е приложимо, издател;
4. данни за съответните години опит (когато е приложимо), с посочване на работодател, отговорности и задължения, период на заеманата позиция и др. доказващи съответствие с критериите за подбор;
5. данни за съответните успешно изпълнените проекти/дейности, позиция, отговорности и задължения и др. доказващи съответствие с критериите за подбор.;
6. други данни, доказващи съответствието с поставения критерий за подбор.
При подаване на оферта, във връзка с изискването по т.II, участниците представят в еЕЕДОП списък съгласно чл.64, ал.1, т.6 от ЗОП. В случаите на чл.67, ал.5 и ал.6 от ЗОП информацията по т.I и т.II се доказва с представяне на съответно посоченото в тези разпоредби на закона. При участие на обединения, които не са ЮЛ, съответствието с критериите за подбор се доказва съгласно чл.59, ал.6 от ЗОП. Участниците могат да се позоват на капацитета на трети лица съгласно чл.65 от ЗОП. В случай, че участникът е посочил в офертата си че ще ползва подизпълнители, за последните се прилага чл.66 от ЗОП.


I. Участникът да е изпълнил мин. 1 дейност, идентична или сходна с предмета на поръчката, за последните 3 г. считано от датата на подаване на офертата. Под дейности, сходни с предмета на поръчката, следва да се разбира проектиране, изграждане, внедряване на уеб базирана платформа, и/или мобилно приложение, и/или единна инф. система, с използване на Система за управление на база данни (СУБД) SQL Server (Microsoft); Butler SQL; Oracle (Oracle); Sybase (Sybase); DB2(IBM) или еквивалентна.
II. Участникът трябва да разполага с минимум следния персонал, с мин. изисквания за образ-ие, квалф-я, умения и опит, както следва:
1. Р-л проект – 1 бр.,Висше обр. с образ.-квал. ст-н(ОКС) „магистър” в обл.на „Природни науки, математика и информатика”, „Техн. науки” или „Соц., стоп. и правни науки” с/но Класиф. утв.с ПМС № 125 от 2002г., или придобита в чужбина еквив. образ. степен, в екв. на посоч. области; Мин.3 г. управ. опит по управ-е на проекти, дейности, или на екипи в обл. на Инф. технологии; Опит като р-л на поне 1 успешно завършен проект за разраб. и внедряване на комплексни софтуерни инф. системи или екв.; проф. квал-я за рък-л на проекти, издаден от междун. призната орган-я за упр-е на проекти (например PMI (Project Man-nt Professional) или Prince II (Projects IN Controlled Environments) или Agile) или еквивалент.
2. Старши Бизнес анализатор – 1 бр., Висше обр., ОКС „бакалавър” и/или „магистър“ в обл. на „Природни науки, математика и информатика”, „Техн. науки” или „Соц., стоп. и правни науки” с/но Класиф. утв. с ПМС № 125 от 2002 г., или придобита в чужбина екв. образ. степен, в еквив. на посоч. обл.; Мин. 3 г. практ. опит в обл. на инф. технологии при описването на раб. процеси, бизнес анализа и/или софтуерното проектиране или еквивалент;
3. Програмист – 1 бр. Висше обр., ОКС „бакалавър” и/или „магистър“ в обл. на „Природни науки, математика и информатика” или „Техн. науки” с/но Класиф. утв. с ПМС № 125 от 2002 г., с проф. напр-е „Математика” или „Информатика и компютърни науки”, или „Комуникационна и комп. техника”, или „Електротехника, електроника и автоматика” или придобита в чужбина екв. образ. степен, в екв. на посочените обл./профес. направ-я; Мин. 3 г. практически опит в обл. на разработка на инф. системи и/или софтуерни прил-я и/или програмиране; Уч-е в мин. 2 успешно завършени проекта в обл. на изграждането и/или поддържането на инф. системи за база данни и/или интерактивни инф. платформи или еквивалент;
4. Програмист на база от данни – 1бр. Висше обр., ОКС „бакалавър” и/или „магистър“ в обл. на „Природни науки, математика и информатика” или „Техн. науки” с/но Класиф. утв. с ПМС № 125 от 2002 г., с проф. напр-е „Математика” или „Информатика и комп. науки”, или „Комуникационна и комп. техника”, или „Електротехника, електроника и автоматика” или придобита в чужбина еквив. образ. степен, в еквив. на посочените области/проф. направ-я; Мин. 3 г. проф. опит в проектирането на бази от данни и/или разработване на софтуерни решения със средствата на бази от данни или екв.; Участие в мин.2 успешно завършени проекта в обл. на изграждането и/или поддържането на информ.системи за база данни и/или интерактивни информ.платформи или еквивалент;
5. Уеб Дизайнер – 1бр., Висше обр., ОКС „бакалавър” и/или „магистър“ в обл. на „Природни науки, математика и информатика”, „Технически науки” или „Социални, стопански и правни науки” с/но Класиф. утв. с ПМС № 125 от 2002г., или придобита в чужбина еквив. образ. степен, в еквив. на посочените области; Мин. 4 г. опит в дизайна на информ. системи или еквив.; Опит като дизайнер в поне 2 успешно завършени проекта в обл. на изграждането и/или поддържането на инф. системи за база данни и/или интерактивни инф. платформи или еквивалент;
За успешно приключил проект се счита дейност или набор от дейности, резултатът от които е надлежно предаден и приет и/или внедрен в срок и без възражения на съответния възложител (поръчващ/получател на услугата).
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Гар-я за изпълнение (ГИ) съгласно чл. 111, ал. 2 от ЗОП се определя в размер на 3 % /три на сто/ от ст-тта на договора за общ.поръчка без ДДС. По отношение ГИ и гаранцията за обезпеч. на аванса се прилага чл. 111 от ЗОП и усл-ята в документацията за участ-е . ГИ и гаранцията за обезпечаване на авансово предоставените средства се представят в една от следните форми, по избор на Изпълнителя:
1. парична сума;
2. банкова гаранция;
3. застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя.
Гаранция във форма по т.1 се внася по следната банкова сметка на Възложителя: IBAN:BG61STSA93003359454700; BIC: STSA BGSF, банка ДСК; банковата гаранция на ГИ – да е оригинал, издадена от българска или чуждестр. банка със срок на вал. – най-малко 30 дни след изтичане срока договора, а застраховката на ГИ - в оригинал, сключена със застраховател отговарящ на чл.12, ал.1 от Кодекса за застраховането, със срок на валидност – най-малко 30 дни след срока на договора.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Публично състезание
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

07/02/2019 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

08/02/2019 (дд/мм/гггг)   14:00 (чч:мм)

Сградата на Община Белене – гр.Белене, ул. България №35, етаж последен, зала №26

Съгласно чл.54, ал.2 и чл.57, ал.3 от ППЗОП получените оферти и ценовите предложения към тях се отварят на публични заседания, на които могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

1. Отстранява се участник, за когото е налице някое от обстоятелствата по чл.54, ал.1, при усл.-ята на ал.3 от ЗОП, и чл.55, ал.1 т.1 и т.4 от ЗОП. Участник, за когото са налице основания по чл.54, ал.1 от ЗОП и чл.55, ал.1 т.1 и т.4 от ЗОП за отстраняване, може да представи доказателства съгл. чл.56 от ЗОП и чл. 45 от ППЗОП, че е предприел мерки, които гарантират неговата надеждност,въпреки наличието на съответното основание за отстраняване. 1.1.Отстраняват се участници в процедурата и:
- при наличие на основания по чл.107 ЗОП;
- в нарушение на чл.101, ал.8-ал.11 от ЗОП. Отсъствието на обст-ва по чл.101, ал.9-11 ЗОП се декларира в част III, раздeл "Г" от ЕЕДОП;
- за които съгласно §14,ал.2 от ПЗР на ЗИД на ЗИФОДРЮПДРКЛТДС, за него или негов подизпълнител(съдружник в обединение) са налице обст-ва по см. на чл.3, т.8 във вр. с чл.5, ал.1, т.3 от този закон - декларира се в част III, раздeл "Г" от ЕЕДОП;
- за които са налице обст-ва по чл. 69 от ЗПКОНПИ - декларира се в част III, раздeл "Г" от ЕЕДОП;
С/сно ЗОП, ДВ бр. 49 от 12.06.2018 г. нац. осн-я за отстраняване са и:-осъждания за престъпления по чл. 194 – 208, чл. 213а – 217, чл. 219 – 252 и чл. 254а – 255а и чл. 256 - 260 НК (чл. 54, ал. 1, т. 1 от ЗОП); -нарушения по чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 228, ал. 3 от КТ и нарушения по чл. 13, ал. 1 от ЗТМТМ (чл. 54, ал. 1, т. 6 от ЗОП);
1.2. Липсата на обст-ва по нац. основания за отстраняване се декларират в eЕЕДОП в полето „Прилагат ли се спец. нац. осн-я за изключване“. Отговор „НЕ“ се отнася за всички обстоятелства. При отговор „ДА“ лицето трябва да посочи конкретното обстоятелство, както и евентуално предприетите мерки за надеждност.
2. Съгласно чл.67, ал.1 и следв. от ЗОП при подаване на оферта участникът(подизпълнител и член на обед-е) декларира липса на основания за отстраняване от процедурата и съответствие с критериите за подбор чрез попълване и представянe на ЕЕДОП само в електронен вид(с/но §29, т. 5, б. „а“ от ПЗР на ЗОП). Документите,чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП могат да бъдат изисквани в хода на процедурата допълнително при условията на чл.67, ал.5 от ЗОП. Преди сключването на договор за общ. поръчка участникът, определен за изпълнител представя актуални документи с/но чл.67, ал.6 от ЗОП, при условията на чл.58, ал.6 от ЗОП. Документите се представят за подизпълнителите и третите лица,ако има такива, като и за тях не следва да са налице основанията за отстраняване от процедурата.Представено доказателство за технически и професионални способности, може да не бъде прието в случай по чл.64, ал.2 от ЗОП. 3.От участниците се изисква да декларират, че офертите им са изготвени при спазване на задълженията, свързани с данъци и осигуровки, опазване на околната среда, закрила на заетостта и условията на труд в Р. България. Инф-я за тези задължения, които са в сила в Р.България и приложими към услугата, предмет на настоящата поръчка, може да се набави от:
I. Относно задълженията, свързани с данъци и осигуровки: 1.Национална агенция по приходите: www.nap.bg/ и 2.НОИ: http://www.noi.bg/;
II. Относно задълженията по опазване на околната среда:
Министерство на околната среда и водите: гр. София, бул. "Княгиня Мария Луиза" № 22,Телефон: 02/ 940 63 31; сайт: www.moew.government.bg/
III.Относно задълженията, закрила на заетостта и условията на труд: Министерство на труда и социалната политика: гр.София, ул. Триадица №2, Телефон:02 8119 443,сайт: www.mlsp.government.bg;
ИА „Главна инспекция по труда“ – www.gli.government.bg/, Агенция по заетостта - www.az.government.bg.
На основание чл.178, ал.5 от ЗОП, т.к. провежданата процедура е публично състезание и е за услуга, Възложителят не е длъжен да излага мотиви за невъзможността за разделяне на поръчката на обособени позиции. За неуредените в настоящото обявление въпроси се прилагат разпоредбите на ЗOП, ППЗОП, документацията за обществената поръчка, и действащото законодателство.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29356113
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Съгласно чл.197, ал.1, т.4 от ЗОП
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29356113
http://www.cpc.bg +359 29807315

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 14/01/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва