Деловодна информация
02030
10268 18/10/2018 (дд/мм/гггг)
да
да
18/10/2018 (дд/мм/гггг)
02030-2018-0021 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Главна дирекция Изпълнение на наказанията 129010029
бул. Ген. Николай Г. Столетов № 21
София BG411 1309 България
Нина Главчовска; Костадин Картулев; Иванета Николова +359 28139-257/+359 28139-258/+359 28139-106
lop@gdin.bg +359 28139107

Интернет адрес/и

www.gdin.bg

http://profile.gdin.bg/65de3c7e92c3569d11f5eb1a5712bd67


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://profile.gdin.bg/65de3c7e92c3569d11f5eb1a5712bd67
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Министерство или всякакъв друг национален или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.5) Основна дейност 

изпълнение на наказанията

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Доставка на хранителни продукти на едро за нуждите на териториалните служби на ГДИН за период от 48 месеца“
15800000      
Доставки

Предмет на обществената поръчка е доставка на хранителни продукти на едро за нуждите на териториалните служби на ГДИН за период от 48 месеца. Доставките ще се извършват по предварителна заявка, съгласно техническата спецификация и ценовото предложение на изпълнителя. Териториалните служби, до които ще се доставят хранителните продукти са Затвора гр. Варна, Затвора гр. Бургас, Затвора гр. Сливен, Затвора гр. Стара Загора, Затвора гр. Бобов дол, Затвора гр. София, Затвора гр. Враца, Затвора гр. Белене, Затвора гр. Плевен, Затвора гр. Ловеч , Затвора гр. Пазарджик, Затвора гр. Пловдив и ЗО гр. Смолян
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
34038922.56      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
15811100      
15811000      
15511000      
15500000      
15551300      
15511700      
15110000      
15100000      
15113000      
15111100      
15131100      
15131420      
03311000      
15235000      
15131310      
15131000      
03220000      
15872200      
15863000      
03142500      
15600000      
15431100      
15411200      
15871110      
03212211      
03211300      
03221210      
15872400      
15851000      
15820000      
15625000      
15612100      
15831000      
15332230      
15331425      
03222400      
15331461      
II.2.3) Място на изпълнение
BG341
BG331
BG342
BG344
BG415
BG411
BG313
BG314
BG315
BG423
BG421
BG424

гр. Варна, гр. Бургас, гр. Сливен, гр. Стара Загора, гр. Бобов дол, гр. София, гр. Враца, гр. Белене, гр. Плевен, гр. Ловеч , гр. Пазарджик, гр. Пловдив и гр. Смолян

Предмет на обществената поръчка е доставка на хранителни продукти на едро за нуждите на териториалните служби на ГДИН за период от 48 месеца. Доставките ще се извършват по предварителна заявка, съгласно техническата спецификация и ценовото предложение на изпълнителя. Териториалните служби, до които ще се доставят хранителните продукти са: Затвора гр. Варна, Затвора гр. Бургас, Затвора гр. Сливен, Затвора гр. Стара Загора и ЗО Черна гора, Затвора гр. Бобов дол, Затвора гр. София, Затвора гр. Враца, Затвора гр. Белене, Затвора гр. Плевен, Затвора гр. Ловеч, Затвора гр. Пазарджик, Затвора гр. Пловдив и ЗО гр. Смолян
Прогнозни количества:
1. Хляб „Добруджа“ – 4 496 000 кг.
2. Хляб „Tипов“ – 274 933 кг.
3. Баничка с извара – 1 686 667 бр.
4. Кифла с мармалад – 1 900 000 бр.
5. Краве кисело мляко 2% - 943 733 кг.
6. Сухо частично обезмаслено мляко - 55 067 кг.
7. Сирене бяло саламурено от краве мляко - 305 200 кг.
8. Кашкавал от краве мляко -34 133 кг.
9. Извара - 33 733 кг.
10.Кайма смес - 158 000 кг.
11.Кренвирши от птиче месо – 109 200 кг.
12.Колбас малотраен – телешки- 90 133 кг.
13.Наденица – варено пушена – 191 733 кг.
14.Кебапчета – 1 593 333 бр.
15.Кюфтета – 1 605 333 бр.
16.Пиле грил – 398 267 кг.
17.Свинско трупно месо - 299 467 кг.
18.Телешко трупно месо – 67 733 кг.
19.Скумрия - замразена – 382133 кг.
20.Пастет – 52 867кг.
21.Русенско варено – 31 200 кг.
22.Рибни консерви - 11 973 кг.
23.Пиле с ориз – 16 200 кг.
24.Боб с наденица- 27 200 кг.
25.Боб с кюфтета – 19 800 кг.
26.Мусака – 13 667кг.
27.Картофи - 1 321 333 кг.
28.Домати - 73 200 кг.
29.Краставици - 102 533 кг.
30.Кромид лук - 371 333 кг.
31.Чушки пресни- 38 667 кг.
32.Моркови - 162 800 кг.
33.Чесън стар – 11 013 кг.
34.Зеле прясно - 581 867 кг.
35.Дини – 48 000 кг.
36.Ябълки – 654 533 кг.
37.Портокали- 114 933 кг.
38.Праскови - 69 867 кг.
39.Праз лук – 19 733 кг.
40.Пъпеши – 10 000 кг.
41.Тикви - 34 667 кг.
42.Червен пипер – 13 693 кг.
43.Черен пипер – 2 973 кг.
44.Чубрица суха – ронена- 3 767 кг.
45.Дафинов лист - 179 кг.
46.Кимион – 221 кг.
47.Канела - 60 кг.
48.Джоджен сух -948 кг.
49.Чай билков – 163 333 кут.
50.Яйца кокоши – 3 914 667 бр.
51.Нишесте – 21 427 кг.
52.Маргарин - 121 333 кг.
53.Слънчогледово олио – 335 467 л.
54.Оцет - винен - 29 133 л.
55.Леща - 128 667 кг.
56.Зрял фасул – 216 747 кг.
57.Ориз – 184 200 кг.
58.Боза - 289 733 л.
59.Сол - 94 000 кг.
60.Макарони, фиде – 181 467 кг.
61.Бисквити обикновени – 73 253 кг.
62.Вафли обикновени – 86 453 кг.
63.Грис пшеничен - 8 933 кг.
64.Пшеничено брашно – 124 133 кг.
65.Бяла захар – 245 467 кг.
66.Слънчогледова тахан халва – 90 267 кг.
67.Мармалад – 105 800 кг.
68.Доматено пюре – 20 413 кг.
69.Лютеница – 67 800 кг.
70.Зеле кисело – 69 733 кг.
71.Туршия смесена – 51 333 кг.
72. Маслини – 58 867 кг.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
34038922.56      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
48

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Минимално изискване:
Участникът следва да разполага с обект/и, регистриран/и по чл. 12 от Закона за храните, за производство или за търговия с храни на едро от животински и от неживотински произход, с обхват на регистрацията, включващ всички групи храни от предмета на поръчката.
При участник обединение на физически и/ или юридически лица всяко физическо/ юридическо лице, включено в обединението, което ще извършва дейност, за която е необходима посочената регистрация, следва да притежава удостоверение за регистрация по чл. 12 от Закона за храните, за производство или за търговия с храни на едро от животински и от неживотински произход, включващо групите храни от предмета на поръчката, съобразно извършваната от лицето дейност, издадено от съответната ОДБХ. Националните регистри на обектите за производство и търговия на храни са публични и се публикуват в Интернет (чл. 14 ал. 3 от Закона за храните).
Когато участник е чуждестранно лице, участникът следва да е вписан в аналогичен регистър съгласно законодателството на държавата членка, в която е установен.
Уточнение: Обектът може да бъде един, но с регистрация за търговия на едро с различните групи хранителни продукти, включени в предмета на поръчката.
Доказване:
При подаване на оферта участниците декларират съответствието с този критерий за подбор, само като попълват съответния раздел в електронния Единен европейски документ за обществени поръчки (еЕЕДОП) - част ІV, раздел А „Годност“ на ЕЕДОП. При участие на обединение, което не е юридическо лице доказването на поставеното изискване се извършва чрез попълване на съответния раздел в еЕЕДОП, който е представен от тези членове на обединението, които са ангажирани с изпълнението на дейностите, за които е необходима регистрация по чл. 12 от ЗХ. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители доказването на годността се извършва чрез попълване на съответния раздел в еЕЕДОП, който е представен от подизпълнителя/ите, които ще изпълняват дейности, за които е необходима регистрация по чл. 12 от ЗХ.
За доказване на съответствието с това изискване участникът, определен за изпълнител, представя заверено копие на Удостоверение за регистрация по чл. 12 от Закона за храните. На основание чл. 112, ал. 1, т. 4 ЗОП чуждестранните лица представят удостоверение за регистриран обект по чл.12 от Закона за храните за съответните групи храни преди сключване на договор за обществена поръчка.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1. Участникът следва да е реализирал минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката изчислен на база годишни обороти.
Под „оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката“ се разбира сума, равна на частта от нетните приходи от продажби, реализирани от дейности, попадащи в обхвата на обществената поръчка /§ 2 от ДР. на ЗОП/.
Под „обхват“ се разбира: доставка на хранителни стоки.
При подаване на оферта участниците декларират съответствието с минималното изискване, чрез попълване на информация в Част ІV, Раздел Б, т. 2б) от ЕЕДОП.
За доказване на съответствието с това изискване участникът, определен за изпълнител, предоставя справка за оборота в сферата, попадаща в обхвата на поръчката.
2.Участникът трябва да е постигнал положително съотношение между определени активи и пасиви - участникът трябва да има Коефициент на обща ликвидност не по-малък от 1,5 за 2017 г. и Коефициент на бърза ликвидност не по-малък от 1,00 за 2017 г.
При подаване на оферта участниците декларират съответствието с минималното изискване, чрез попълване на информация в Част ІV, Раздел Б, т. 4 от еЕЕДОП.
За доказване на съответствието с това изискване участникът, определен за изпълнител, предоставя документите по чл. 62, ал. 1, т. 3 от ЗОП – годишния финансов отчет (ГФО) на предприятието на участника към 31 декември 2017г. и счетоводния баланс към 31.12.2017г., когато публикуването им се изисква. Когато по основателна причина участникът не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.


1. Участникът следва да има реализиран минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката (съобразно §2, т. 67 от ДР на ЗОП), изчислен на база годишните обороти, за последните три приключили финансови години, в зависимост от датата, на която участникът е създаден или започнал дейността си, в размер на една втора от прогнозната стойност на обществената поръчка.
Под „оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката“ се разбира сума, равна на частта от нетните приходи от продажби, реализирани от дейности, попадащи в обхвата на обществената поръчка (§ 2, т. 67 от ДР на ЗОП).
Под „обхват“ се разбира: доставки на хранителни продукти .
2. Участникът трябва да е постигнал положително съотношение между определени активи и пасиви - участникът трябва да има Коефициент на обща ликвидност не по-малък от 1,5 за 2017 г. и Коефициент на бърза ликвидност не по-малък от 1,00 за 2017 г. Коефициентът на обща ликвидност се изчислява по следната формула:
К ол = Текущи активи (ТА)/Текущи задължения (ТЗ), където:
К ол е коефициентът на обща ликвидност на стойност ? 1,5;
ТА – сумата на текущите активи (краткотрайни/краткосрочни); всички активи, придобити с цел да бъдат използвани или реализирани в срок от една и над една година съобразно оперативния цикъл на предприятието
ТЗ – сумата на текущите задължения (текущи пасиви); всички задължения, които следва да бъдат погасени в срок до една година
ТА и ТЗ се определят съгласно Методика към чл. 61, ал. 1, т. 3 ЗОП за установяване на минимални допустими съотношения между определени активи и пасиви, Приложение № 2 към чл. 31, ал. 2 от ППЗОП.
Коефициентът на бърза ликвидност се изчислява по следната формула:
К бл = Вземания + Краткосрочни инвестиции + Парични средства/ Текущи задължения (ТЗ), където:
К бл е коефициентът на бърза ликвидност на стойност ? 1
Вземания; Краткосрочни инвестиции; Парични средства и Текущи задължения (ТЗ) се определят съгласно Методика по приложение № 2 към чл.31, ал.2 от ППЗОП, за установяване на минимални допустими съотношения между определени активи и пасиви.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Участникът следва да е изпълнил дейности с предмет и обем, идентичен или сходен с този на поръчката, за последните три години от датата на подаване на офертата. Документи за доказване на изискването - съгласно чл. 64, ал. 1, т. 2 от ЗОП: списък на доставките, които са идентични или сходни с предмета на поръчката, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателство за извършената доставка.
2. Участникът следва да разполага с техническо оборудване, необходимо за изпълнение на поръчката. При подаване на оферта участниците декларират съответствието с минималното изискване, чрез попълване на Част ІV, Раздел В, т. 9 от ЕЕДОП, където участникът представя информация за техническото оборудване, което ще бъдат използвано за изпълнение на поръчката, необходима да се установи съответствие с изискванията на Възложителя. Поставеното изискване се доказва с документа по чл. 64, ал.1, т. 9 ЗОП – Декларация техническото оборудване, което ще бъде използвано за изпълнение на поръчката - в свободен текст.
3. Участникът следва да има внедрени и да прилага:
a. система за управление на качеството по стандарт EN ISO 9001:2015 или еквивалентен, с обхват предмета на поръчката.
b. система за управление на безопасността на храните в съответствие с ISO 22000:2005 или еквивалент, с обхват предмета на поръчката.
Сертификатите трябва да са издадени от независими лица съгласно чл. 64, ал. 5 от ЗОП . Участникът, определен за изпълнител, представя сертификат (заверено „вярно с оригинала“ копие на валиден към датата на подаване на офертите), издаден от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация“ или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието. Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки. Възложителят приема и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, когато участникът не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини. Участникът, определен за изпълнител, представя документите по т. 1 - 3 преди сключване на договор за обществена поръчка. При подаване на оферта участниците попълват само съответните раздели в ЕЕДОП. Възложителят може да изисква от участниците по всяко време да представят всички или част от документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП, когато това е необходимо за законосъобразното провеждане на процедурата.


1. Участникът следва да е изпълнил минимум 1 (една) доставка с предмет и обем, идентичен или сходен с този на поръчката, за последните три години от датата на подаване на заявлението или на офертата.
Под „сходен“ предмет се разбира: доставка на хранителни продукти на едро като тези, включени в предмета на обществената поръчка.
Под „сходен обем“ се разбира обем съответстващ на една втора от прогнозните количества на хранителните продукти, съгласно количествата, посочени в описанието на обществената поръчка.
2. Участникът следва да разполага с техническо оборудване, необходимо за изпълнение на поръчката
Минимално изискване: Участниците, трябва да разполагат със
-минимум 6 (шест) броя специализирани транспортни средства, регистрирани за превоз на храни, съобразно изискванията на чл. 246, ал. 1 от Закона за ветeринарномедицинската дейност, Регламент (ЕО) 852 от 2004 за хигиената за храните и Наредба № 1/26.01.2016 г. за хигиената за храните. Транспортните средства, предвидени от участника за доставка на продукти от животински произход, трябва да са регистрирани от ОДБХ по реда на чл. 246 от ЗВМД.
- минимум 10 (десет) броя транспортни средства за доставка на хранителните продукти от неживотински произход.
3. Участниците трябва да имат внедрена система за управление на качеството по стандарт EN ISO 9001:2015 или еквивалентен, с обхват предмета на поръчката;
4. Участникът следва да прилага внедрена система за управление на безопасността на храните в съответствие с ISO 22000:2005 или еквивалент, с обхват предмета на поръчката.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


В откритата процедура може да участва всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице или техни обединения, както и всяко друго образувание, което има право да изпълнява доставки съгласно законодателството на държавата, в която то е установено.
Възложителят отстранява от участие участник, за когото са налице основанията по чл. 54, ал.1 и чл. 107 от ЗОП, както и обстоятелствата по чл. 3, т. 8 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, контролираните от тях лица и техните действителни собственици.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

26/11/2018 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

27/11/2018 (дд/мм/гггг)   11:00 (чч:мм)

ГД "Изпълнение на наказанията", гр. София, бул. "Ген. Николай Г. Столетов" № 21, административната сграда на ГДИН

На публичното заседание за отваряне на офертите могат да присъстват участниците или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

1.Гаранцията, обезпечаваща изпълнението на договор за обществена поръчка, е 4% (четири на сто) от стойността му без ДДС. Гаранцията за изпълнение на договора се представя от Изпълнителя преди сключване на договора под формата на парична сума, банкова гаранция или застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя.
2. Възложителят ще отстранява от участие в процедурата участник, чието предложение за изпълнение на поръчката не изпълнява всички условия на техническата спецификация,както и участник който по какъвто и да е начин е включил някъде в офертата си извън плика „Предлагани ценови параметри” елементи, свързани с предлаганата цена и/или части от нея.
3. Когато участник в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, се представя документ по чл. 37, ал. 4 от ППЗОП -документ, от който да е видно правното основание за създаване на обединението, както и следната информация във връзка с конкретната обществена поръчка: - правата и задълженията на участниците в обединението; - разпределението на отговорността между членовете на обединението; - дейностите, които ще изпълнява всеки член на обединението.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Съгласно срока по чл. 197, ал.1, т.1 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 18/10/2018 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва