III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Минимално изискване: Участникът следва да разполага с обект/и, регистриран/и по чл. 12 от Закона за храните, за производство или за търговия с храни на едро от животински и от неживотински произход, с обхват на регистрацията, включващ всички групи храни от предмета на поръчката. При участник обединение на физически и/ или юридически лица всяко физическо/ юридическо лице, включено в обединението, което ще извършва дейност, за която е необходима посочената регистрация, следва да притежава удостоверение за регистрация по чл. 12 от Закона за храните, за производство или за търговия с храни на едро от животински и от неживотински произход, включващо групите храни от предмета на поръчката, съобразно извършваната от лицето дейност, издадено от съответната ОДБХ. Националните регистри на обектите за производство и търговия на храни са публични и се публикуват в Интернет (чл. 14 ал. 3 от Закона за храните). Когато участник е чуждестранно лице, участникът следва да е вписан в аналогичен регистър съгласно законодателството на държавата членка, в която е установен. Уточнение: Обектът може да бъде един, но с регистрация за търговия на едро с различните групи хранителни продукти, включени в предмета на поръчката. Доказване: При подаване на оферта участниците декларират съответствието с този критерий за подбор, само като попълват съответния раздел в електронния Единен европейски документ за обществени поръчки (еЕЕДОП) - част ІV, раздел А „Годност“ на ЕЕДОП. При участие на обединение, което не е юридическо лице доказването на поставеното изискване се извършва чрез попълване на съответния раздел в еЕЕДОП, който е представен от тези членове на обединението, които са ангажирани с изпълнението на дейностите, за които е необходима регистрация по чл. 12 от ЗХ. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители доказването на годността се извършва чрез попълване на съответния раздел в еЕЕДОП, който е представен от подизпълнителя/ите, които ще изпълняват дейности, за които е необходима регистрация по чл. 12 от ЗХ. За доказване на съответствието с това изискване участникът, определен за изпълнител, представя заверено копие на Удостоверение за регистрация по чл. 12 от Закона за храните. На основание чл. 112, ал. 1, т. 4 ЗОП чуждестранните лица представят удостоверение за регистриран обект по чл.12 от Закона за храните за съответните групи храни преди сключване на договор за обществена поръчка. |
III.1.2) Икономическо и финансово състояние
НЕ
1. Участникът следва да е реализирал минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката изчислен на база годишни обороти. Под „оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката“ се разбира сума, равна на частта от нетните приходи от продажби, реализирани от дейности, попадащи в обхвата на обществената поръчка /§ 2 от ДР. на ЗОП/. Под „обхват“ се разбира: доставка на хранителни стоки. При подаване на оферта участниците декларират съответствието с минималното изискване, чрез попълване на информация в Част ІV, Раздел Б, т. 2б) от ЕЕДОП. За доказване на съответствието с това изискване участникът, определен за изпълнител, предоставя справка за оборота в сферата, попадаща в обхвата на поръчката. 2.Участникът трябва да е постигнал положително съотношение между определени активи и пасиви - участникът трябва да има Коефициент на обща ликвидност не по-малък от 1,5 за 2017 г. и Коефициент на бърза ликвидност не по-малък от 1,00 за 2017 г. При подаване на оферта участниците декларират съответствието с минималното изискване, чрез попълване на информация в Част ІV, Раздел Б, т. 4 от еЕЕДОП. За доказване на съответствието с това изискване участникът, определен за изпълнител, предоставя документите по чл. 62, ал. 1, т. 3 от ЗОП – годишния финансов отчет (ГФО) на предприятието на участника към 31 декември 2017г. и счетоводния баланс към 31.12.2017г., когато публикуването им се изисква. Когато по основателна причина участникът не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
1. Участникът следва да има реализиран минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката (съобразно §2, т. 67 от ДР на ЗОП), изчислен на база годишните обороти, за последните три приключили финансови години, в зависимост от датата, на която участникът е създаден или започнал дейността си, в размер на една втора от прогнозната стойност на обществената поръчка. Под „оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката“ се разбира сума, равна на частта от нетните приходи от продажби, реализирани от дейности, попадащи в обхвата на обществената поръчка (§ 2, т. 67 от ДР на ЗОП). Под „обхват“ се разбира: доставки на хранителни продукти . 2. Участникът трябва да е постигнал положително съотношение между определени активи и пасиви - участникът трябва да има Коефициент на обща ликвидност не по-малък от 1,5 за 2017 г. и Коефициент на бърза ликвидност не по-малък от 1,00 за 2017 г. Коефициентът на обща ликвидност се изчислява по следната формула: К ол = Текущи активи (ТА)/Текущи задължения (ТЗ), където: К ол е коефициентът на обща ликвидност на стойност ? 1,5; ТА – сумата на текущите активи (краткотрайни/краткосрочни); всички активи, придобити с цел да бъдат използвани или реализирани в срок от една и над една година съобразно оперативния цикъл на предприятието ТЗ – сумата на текущите задължения (текущи пасиви); всички задължения, които следва да бъдат погасени в срок до една година ТА и ТЗ се определят съгласно Методика към чл. 61, ал. 1, т. 3 ЗОП за установяване на минимални допустими съотношения между определени активи и пасиви, Приложение № 2 към чл. 31, ал. 2 от ППЗОП. Коефициентът на бърза ликвидност се изчислява по следната формула: К бл = Вземания + Краткосрочни инвестиции + Парични средства/ Текущи задължения (ТЗ), където: К бл е коефициентът на бърза ликвидност на стойност ? 1 Вземания; Краткосрочни инвестиции; Парични средства и Текущи задължения (ТЗ) се определят съгласно Методика по приложение № 2 към чл.31, ал.2 от ППЗОП, за установяване на минимални допустими съотношения между определени активи и пасиви.
|
III.1.3) Технически и професионални възможности
НЕ
1. Участникът следва да е изпълнил дейности с предмет и обем, идентичен или сходен с този на поръчката, за последните три години от датата на подаване на офертата. Документи за доказване на изискването - съгласно чл. 64, ал. 1, т. 2 от ЗОП: списък на доставките, които са идентични или сходни с предмета на поръчката, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателство за извършената доставка. 2. Участникът следва да разполага с техническо оборудване, необходимо за изпълнение на поръчката. При подаване на оферта участниците декларират съответствието с минималното изискване, чрез попълване на Част ІV, Раздел В, т. 9 от ЕЕДОП, където участникът представя информация за техническото оборудване, което ще бъдат използвано за изпълнение на поръчката, необходима да се установи съответствие с изискванията на Възложителя. Поставеното изискване се доказва с документа по чл. 64, ал.1, т. 9 ЗОП – Декларация техническото оборудване, което ще бъде използвано за изпълнение на поръчката - в свободен текст. 3. Участникът следва да има внедрени и да прилага: a. система за управление на качеството по стандарт EN ISO 9001:2015 или еквивалентен, с обхват предмета на поръчката. b. система за управление на безопасността на храните в съответствие с ISO 22000:2005 или еквивалент, с обхват предмета на поръчката. Сертификатите трябва да са издадени от независими лица съгласно чл. 64, ал. 5 от ЗОП . Участникът, определен за изпълнител, представя сертификат (заверено „вярно с оригинала“ копие на валиден към датата на подаване на офертите), издаден от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация“ или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието. Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки. Възложителят приема и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, когато участникът не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини. Участникът, определен за изпълнител, представя документите по т. 1 - 3 преди сключване на договор за обществена поръчка. При подаване на оферта участниците попълват само съответните раздели в ЕЕДОП. Възложителят може да изисква от участниците по всяко време да представят всички или част от документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП, когато това е необходимо за законосъобразното провеждане на процедурата.
1. Участникът следва да е изпълнил минимум 1 (една) доставка с предмет и обем, идентичен или сходен с този на поръчката, за последните три години от датата на подаване на заявлението или на офертата. Под „сходен“ предмет се разбира: доставка на хранителни продукти на едро като тези, включени в предмета на обществената поръчка. Под „сходен обем“ се разбира обем съответстващ на една втора от прогнозните количества на хранителните продукти, съгласно количествата, посочени в описанието на обществената поръчка. 2. Участникът следва да разполага с техническо оборудване, необходимо за изпълнение на поръчката Минимално изискване: Участниците, трябва да разполагат със -минимум 6 (шест) броя специализирани транспортни средства, регистрирани за превоз на храни, съобразно изискванията на чл. 246, ал. 1 от Закона за ветeринарномедицинската дейност, Регламент (ЕО) 852 от 2004 за хигиената за храните и Наредба № 1/26.01.2016 г. за хигиената за храните. Транспортните средства, предвидени от участника за доставка на продукти от животински произход, трябва да са регистрирани от ОДБХ по реда на чл. 246 от ЗВМД. - минимум 10 (десет) броя транспортни средства за доставка на хранителните продукти от неживотински произход. 3. Участниците трябва да имат внедрена система за управление на качеството по стандарт EN ISO 9001:2015 или еквивалентен, с обхват предмета на поръчката; 4. Участникът следва да прилага внедрена система за управление на безопасността на храните в съответствие с ISO 22000:2005 или еквивалент, с обхват предмета на поръчката.
|
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ
|