00104-2020-0007
Технически редакции | ||
11.05.2020 16:01 ч. : | промяна преди публикуване | |
затвори |
Технически редакции | ||
11.05.2020 16:01 ч. : | 11/05/2020 15:53 | промяна преди публикуване |
затвори |
Технически редакции | ||
11.05.2020 16:01 ч. : | 11/05/2020 15:53 | промяна преди публикуване |
затвори |
BG-Мадан:
Решение за откриване на процедура
10. Инженерство, профил Пътно/транспортно строителство
І: Възложител
Публичен
BG424, Кмет на община Мадан, ул. Обединение № 14, За: Росица Волевска- юрисконсулт-експерт OП, България 4900, Мадан, Тел.: 0308 98220, E-mail: madanoba@gmail.com, Факс: 0308 98277
Интернет адрес/и:
Основен адрес (URL): http://www.madan.bg/.
Адрес на профила на купувача (URL): https://www.madan.bg/currentNews-3914-newitem.html.
Регионален или местен орган
Обществени услуги
ІI: Откриване
Откривам процедура
за възлагане на обществена поръчка
НЕ
Публично състезание
IІI: Правно основание
IV: Поръчка
„ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ИНЖЕНЕРИНГ (ПРОЕКТИРАНЕ, АВТОРСКИ НАДЗОР И СТРОИТЕЛСТВО) НА РЕКОНСТРУКЦИЯ И РЕХАБИЛИТАЦИЯ НА УЛИЧНА МРЕЖА, ВКЛЮЧВАЩА УЛИЦИТЕ „СПАРТАК“, „ТРЕТИ МАРТ“ И „ИЗВОР“ В ГРАД МАДАН“.
Обект на обществената поръчка е строителство по смисъла на чл.3, ал.1, т.1 от ЗОП с наименование: „ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ИНЖЕНЕРИНГ (ПРОЕКТИРАНЕ, АВТОРСКИ НАДЗОР И СТРОИТЕЛСТВО) НА РЕКОНСТРУКЦИЯ И РЕХАБИЛИТАЦИЯ НА УЛИЧНА МРЕЖА, ВКЛЮЧВАЩА УЛИЦИТЕ „СПАРТАК“, „ТРЕТИ МАРТ“ И „ИЗВОР“ В ГРАД МАДАН“. Общата дължина на улиците, предвидени за реконструкция и рехабилитация, е 1270 м, в това число: улица „Спартак“ от о. т.45 до о. т.94 и от о.т.94 до о.т.103 с обща дължина 460 м; улица „Трети март“ от о.т.29 до о.т.16 с обща дължина 395 м; и улица „Извор“ от о.т.94 към от.83 до о.т.73 с обща дължина 415 м. Изисквания: съществуващият габарит на пътните участъци се запазва; елементите на хоризонталните и вертикалните криви следват геометрията на съществуващия път; новото асфалтово покритие се проектира така, че напречният наклон да осигурява безпроблемно отвеждане на повърхностните води; при изпълнението на пътните настилки се предвиждат два пласта асфалтобетон - неплътен с дебелина 4 см и износващият пласт от дребнозърнест плътен асфалтобетон тип „А” или един пласт с минимална дебелина 6 см в зависимост от състоянието на пътните участъци; където е необходимо, се предвиждат бордюри, корекция на отводнителните окопи, повдигане на съществуващите в обсега на пътните настилки спирателни и противопожарни кранове на нивото на новите настилки. Дейностите, обект на поръчката, обхващат: - Изготвяне на технически инвестиционен проект по всички части за изпълнение на строителни работи на строителния обект; - Изпълнение на строителни работи на строителния обект; - Авторски надзор по всички части от проектантите, осъществяван по време на изпълнението на строителни работи на строителния обект.
ДА
1
1
1
НЕ
НЕ
Определеният обект на възлагане, обединяващ изпълнението на услуги (проектиране и упражняване на авторски надзор) и строителство, е познат в практиката под общото понятие инженеринг (чл.3, ал.1, т.1 от ЗОП) и е определен предвид специфичния характер на дейностите по поръчката, които по своята същност представляват една комплексна дейност за един обект/строеж. Цялостната организация на работния процес и качественото изпълнение обуславят нуждата дейностите по проектиране, изпълнение на строителството и упражняването на авторския надзор да се изпълнят от един изпълнител. Разделянето на процедурата на обособени позиции ще доведе до различно начало на възлагане по обособените позиции, а оттам и до разминаване и необосновано отлагане на изпълнението на строителството, както и възможни затруднения при изпълнението и постигането на целите на проекта. Също така в хипотезата на включване на повече от един изпълнител при обособяване на отделни позиции би се стигнало до необходимост от сложен процес на координация от страна на Възложителя. И трите дейности (проектиране, строителство и авторски надзор) са взаимосвързани в строителния процес, като спецификата на предмета на поръчката предполага единни решения, които могат да бъдат постигнати единствено при съвместното изпълнение на всички дейности. Избраният подход за възлагане на инженеринг е свързан с редица предимства, като например: Изпълнителят приема всички ангажименти свързани с проектирането и изграждането, като по този начин се премахва прехвърлянето на отговорности между проектант и строител; Изпълнителят поема цялата отговорност за комплексното изпълнение, включително за цена, качество и срок на изпълнение; Подписва се само един договор между възложителя и изпълнителя, като по този начин всички ангажименти са дефинирани в един договор; Значително се намалява срокът на изпълнение на проекта от проектирането до завършването на обекта; Отпада рискът за възложителя от разминавания между проектиране и възможности за изпълнение или пропуски или грешки в проектирането; Осигурява се сигурност за възложителя с определяне на ясен бюджет, като се елиминира рискът от завишаване на разходите по време на изграждане поради специфики свързани с проекта или изграждането; Постигат се по-изгодни ценови параметри на изпълнението; Предварително се калкулират всички цени и договорът се сключва с фиксирана крайна цена, като евентуални преразходи биха били за сметка на изпълнителя. С възлагането на обществената поръчка ще се даде възможност на изпълнителя максимално да съобрази организацията на работния процес и технологичната последователност и да осигури технически капацитет и ресурс, необходими за изпълнение на дейностите по обществената поръчка в съответствие с изискванията на възложителя, което ще допринесе за повишаване на качеството и завършването в най-кратък срок. Видовете и количества строителни работи в обхвата на строителството също не могат технически и икономически да се разделят и обособят без значителни затруднения за възложителя - освен относимостта на горепосочените предимства на инженеринга са налице и следните обстоятелства: въпреки наличието на три подобекта/улици, с оглед на местоположението им е налице свързаност между тях и изпълнението им формира един строеж, в обхвата на който е налице обусловеност между строителните дейности по изпълнение, като същите не могат да се изпълняват отделно и напълно независимо; налице са допълнителни трудности от разделяне, свързани с периметъра на строителната площадка, невъзможностите за струпване на строителна техника на повече от един изпълнител, липсата на варианти за подход и независим достъп до участъците на обекта при различни строители, съвместната организация на строителния процес, гаранционните срокове за свършеното и осигуряването на безопасност на строителната площадка. С горните мотиви и за ефективност при разходване на средства, възложителят приема, че възлагането без разделяне на обособени позиции гарантирантира оптимален резултат.
НЕ
V: Мотиви
Съгласно чл.176 от ЗОП, разпоредбите на Глава XXV от ЗОП се прилагат при възлагане на обществени поръчки на стойност по чл.20, ал.2 от ЗОП. В случая предвид прогнозната стойност на поръчката е взето решение за възлагането и чрез процедура на "Публично състезание", тъй като не са налице основанията за провеждане на процедура на "Пряко договаряне с определени лица".
VI: Одобрявам
VII: Допълнителна информация
Настоящата поръчка е без осигурено финансиране и договорът за изпълнението („Договор/Договора“) ще се подпише под условие, че Възложителят ще осигури собствено или ще получи целево финансиране от републиканския бюджет или друго финансиране за изпълнението му, като в посочения смисъл съгласно разпоредбата на чл.114 от ЗОП се предвижда клауза за отложено изпълнение. Отложеното изпълнение се състои в: липсата на осигурено финансиране за изпълнението на Договора; обуславяне на изпълнението на строителството и авторския надзор по време на строителството от осигуряването/получаването на финансиране за изпълнението на Договора - започване на строителството, в това число извършване на подписване на протокол за започване на строителството /протокол за откриване на строителна площадка и за определяне на строителна линия и ниво съгласно приложения № № 2 и 2а от Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството/, само след осигуряване/получаване на финансиране за изпълнението на Договора, а не единствено на база сключването му; възможност при липса на финансиране за всяка от страните да прекрати Договора без предизвестие след изтичане на тримесечен срок от сключването му, като в този случай страните не си дължат обезщетение за претърпените вреди от прекратяването на Договора и неустойки.
Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Република България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315
Интернет адрес/и:
URL: http://www.cpc.bg.
Настоящото Решение подлежи на обжалване пред Комисията за защита на конкуренцията в 10-дневен срок съгласно чл.197, ал.1, т.4 от ЗОП.
11.05.2020 г.
VIII: Възложител
Фахри Адемов Молайсенов
Кмет на община Мадан