ВЪЗЛОЖИТЕЛ:
ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА:
КРАТКО ОПИСАНИЕ:
Пристанищен терминал Русе-изток е част от пристанище за обществен транспорт с национално значение Русе, и е разположен на територията на град Русе. Ключовото му положение му отрежда място в опорната мрежа на TEN-T.
С цел повишаване на капацитета и развитие на възможности за привличане на нови товари е необходимо да се проучат възможностите за обособяване на допълнителни корабни места в зоната за бъдещо развитие на пристанищен терминал Русе-Изток. Предложението е съобразено както с тенденциите при обработваните товари и настоящата техническа осигуреност на терминала, така и с наличните стратегии и планове за развитие на национално и европейско ниво.
Предмет на настоящата поръчка е избор на консултант за "Проучване и анализ на възможността за обособяване на корабни места" с цел реализиране на проекта „Развитие на пристанищен терминал Русе-изток“.
КОД СЪГЛАСНО ОБЩИЯ ТЕРМИНОЛОГИЧЕН РЕЧНИК (CPV):
73200000
Описание:
Консултантски услуги, свързани с научни изследвания и експериментални разработки
КОЛИЧЕСТВО ИЛИ ОБЕМ:
ПРОГНОЗНА СТОЙНОСТ:
МЯСТО НА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ПОРЪЧКАТА:
В зоната за бъдещо развитие на терминал Русе-изток, част от пристанище за обществен транспорт с национално значение Русе.
NUTS:
ИЗИСКВАНИЯ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ПОРЪЧКАТА:
В рамките на дадената задача Консултанта трябва:
- да изготви подробен анализ на техническото състояние на всички елементи и съоръжения в района на пристанищен терминал Русе – Изток, включително и съоръженията предназначени за обработка на течни алтернативни горива в района на град Русе (в гарите, пристанищата, индустриалната зона, прилежащите площи и др.);
- да обоснове необходимостта и проучат условията и възможностите за обособяване на корабни места в зоната за бъдещо развитие в пристанищен терминал Русе-изток;
- да се извърши анализ на вариантите, позволяващ да се оценят и сравнят различните алтернативни варианти, които като цяло се считат за осъществими в отговор на съществуващото и бъдещото търсене в рамките на проекта, и да се намери най-доброто решение.
- да изготви финансов анализ, и оценка на чувствителността и оценка на риска (съгласно Методологията за изготвяне на анализ на разходите и ползите за програмния период 2014-2020);
-Дейностите по проучването, следва да бъдат осъществени и документирани в необходимия обхват и детайли, така че да се осигури предоставянето на Възложителя на цялата информация, анализи и други материали, необходими за вземане на устойчиви решения относно оптималните варианти за развитие на терминала и основните подходи за изпълнението им. Във връзка с това, Изпълнителят трябва да има предвид следните указания при изпълнение на възложената му работа:
- Участникът трябва да прилага пазарно-ориентиран подход при анализа на изискванията за развитие, базиран на пазарен анализ на трафика и прогноза на потребностите. Последният ще осигури идентифицирането на типа транспортни услуги, които да бъдат определени като основни бизнес- дейности в разглеждания терминал.
- Обхватът на прединвестиционните анализи е разширен, извън самото обособяване на корабните места и съответните съоръжения към тях, като обхваща и реконструкцията на прилежащите и подходните инфраструктурни активи (речни, пътни и железопътни), основните системи за електрозахранване, системи за информационно управление и логистика.
- Участникът трябва да обърне специално внимание на следните важни изисквания и принципи, пряко отговорни за крайния резултат от дейностите по проекта:
- Проектът в неговата цялост и обхват трябва да бъде в съответствие със заявените стратегически приоритети и цели на националната и европейска транспортна политика. Този критерий е с изключителна важност, тъй като е предпоставка за допустимост за финансиране от Общността, обосновавайки значението на проекта за процеса на интеграция на националната транспортна система в тази на ЕС и съществения му принос за изграждането на Трансевропейската транспортна мрежа.
- Степента на съответствие с други проекти или планове за развитие, както транспортни, така и по отношение на други отрасли, които биха имали отношение към търсенето на транспортни услуги.
- Съответствие с изискванията за оперативна съвместимост на обхванатите транспортни системи и законодателство на ЕС.
В изпълнение на дейностите по консултантската услуга се очакват следните конкретни резултати:
- Изготвени проучвания и анализ за инвестиционното намерение за обособяване корабни места по проект „Развитие на пристанищен терминал Русе - изток“;
- Извършен анализ на вариантите;
- Изготвен финансов анализ, анализ на чувствителността и анализ на риска;
- Направено проучване на процедурните изискванията за ОВОС на проекта.
КРИТЕРИЙ ЗА ВЪЗЛАГАНЕ:
Икономически най-изгодна оферта
ПОКАЗАТЕЛИ ЗА ОЦЕНКА НА ОФЕРТИТЕ:
Офертите ще се оценяват по комплексен критерий - „икономически най-изгодна оферта”.
Оценката се извършва по посочените показатели и съответната им относителна тежест в комплексната оценка на офертите, по следната формула:
КО = ОП + ОЦ + ОС, където:
КО – комплексна оценка на офертата, максимален брой точки 100;
ОП – оценка на предложение за изпълнение на офертата, с максимален брой точки 50;
ОЦ – оценка за предложена цена за изпълнение на поръчката, с максимален
брой точки 40;
ОС – оценка за срока на изпълнение на поръчката, с максимален брой точки 10.
СРОК ЗА ПОЛУЧАВАНЕ НА ОФЕРТИТЕ:
ЕВРОПЕЙСКО ФИНАНСИРАНЕ:
ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ:
До участие в поръчката се допуска всяко българско и чуждестранно физическо и юридическо лице, както и техни обединения, което отговаря на условията, посочени в ЗОП и обявените изисквания на възложителя в документацията за участие и в публичната покана.
Когато участник в поръчката е обединение, което не е юридическо лице се представя копие на договора за обединение, а когато в договора не е посочено лицето, което представлява участниците в обединението – и документ, подписан от лицата в обединението, в който се посочва представляващия.
Участникът трябва да осигури екип, който включва като минимум следните експерти:
- Ръководител на екипа – експерт с квалификация висше образование, степен магистър – пристанищно и транспортно строителство;
- Експерт пожарна безопасност;
- Експерт по маркетинг;
- Експерт търговска пристанищна експлоатация;
- Експерт по опазване на околната среда;
- Експерт икономист.
Ръководителят на екипа е необходимо да притежава професионален опит - минимум 10 години в проектиране и изграждане на пристанищна инфраструктура в съответствие с Европейските стандарти и директиви.
Останалите експерти в екипа е необходимо да притежават професионален опит в съответната сфера – минимум 5 години.
Участниците в обществената поръчка трябва да подготвят и представят своята оферта в съответствие с изискванията на чл. 101в от ЗОП, публичната покана, документацията за участие, приложенията и образците към нея.
Изискванията към участниците, изискуемите документи и информация са подробно описани в документацията за участие, публикувана в "Профил на купувача", раздел "Публични покани", на адрес:http://www.bgports.bg/index.php?option=com_content&view=article&id=569:korabni-mesta1&catid=101:%D0%BF%D1%83%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B8-%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%B8&Itemid=198&lang=bg
Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на други лица при спазване на установения режим за достъп до сградата на възложителя.
Офертите ще бъдат отворени от назначена от възложителя комисия в Териториално поделение клон Русе, гр. Русе 7000, ул. Пристанищна № 22, вх. Б, ет. 2 на 03.06.2015 г., 10:00 часа.
СРОК НА ВАЛИДНОСТ НА ПУБЛИЧНАТА ПОКАНА: