Деловодна информация
01258СО-район Искър
РИС20-РД93-4(1) 12/06/2020 (дд/мм/гггг)
да
да
12/06/2020 (дд/мм/гггг)
01258-2020-0004 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Столична община-район Искър 0006963270603
бул. Кръстю Пастухов №18
София BG411 1592 България
М. Пешев +359 887430111
m.peshev@raioniskar.bg +359 28722062

Интернет адрес/и

http://raioniskar.bg/

http://raioniskar.bg/?c=buyer_profile&lang=bg


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://raioniskar.bg/?c=buyer_profile/show/1594&lang=bg
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Доставка на хранителни продукти за нуждите на детските заведения и Детска млечна кухня (ДМК) на територията на Столична община-район „Искър“
15000000      
Доставки

Предметът на обществената поръчка е избор на Изпълнител, който ще извърши доставка на хранителни продукти за нуждите на общинските детски заведения на територията СО–район „Искър“. Видовете хранителни продукти, които са предмет на доставката са месо и месни продукти, риба, мляко и млечни продукти, хляб, закуски, пакетирани трайни продукти и подправки, плодове, зеленчуци и консерви, които са подробно изброени в Техническата спецификация към настоящата документация.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
2500000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
15000000      
15100000      
15500000      
15300000      
15810000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG411

Място на изпълнение на поръчката за доставка на хранителни продукти са франко складовете на общинските детски заведения на територията на СО – район „Искър“

Предметът на обществената поръчка е избор на Изпълнител, който ще извърши
доставка на хранителни продукти за нуждите на общинските детски заведения на
територията СО – район „Възраждане“. Видовете хранителни продукти, които са
предмет на доставката са месо и месни продукти, риба, мляко и млечни продукти,
хляб, закуски, пакетирани трайни продукти и подправки, плодове, зеленчуци и
консерви, които са подробно изброени и описани в Техническата спецификация към настоящата
документация.
Предвижданата продължителност на действие на договора за обществена поръчка е 36 месеца.
Критериите по-долу
 
ДА Качество на техническото предложение    40
Срок за реагиране в случай на рекламация    10
Цена
50
II.2.6) Прогнозна стойност
2500000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
36

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

За обезпечаване изпълнението на договора за обществената поръчка, избраният изпълнител предоставя гаранция за изпълнение в размер на 5 % (пет процента) от общата цена на договора без ДДС за целия срок.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Възложителя поставя изискване участниците да разполагат с обект за търговия на едро с всички хранителни продукти, обект на поръчката, регистриран като постоянен обект по реда на чл. 12 от Закона за храните (ЗХ) в Областна дирекция по безопасност на храните (ОДБХ), както и обекта да отговаря на изискванията на законодателството и разпоредбите на БАБХ, относно специфичните хигиенни правила за храните (наредби и регламенти на ЕС) .
Когато участник е чуждестранно лице, участникът следва да е вписан в аналогичен регистър съгласно законодателството на държавата членка, в която е установен.
При участие на обединение, което не е юридическо лице съответната информация се попълва в ЕЕДОП за членовете на обединението, чрез които участникът доказва поставените изисквания и документите се представят от тези членове.
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители ЕЕДОП и документите се представят и за всеки от посочените подизпълнители
При подаване на оферта, съответствието с този критерий за подбор за наличие на обект за търговия на едро се декларира в еЕЕДОП - Част ІV: Критерии за подбор, раздел А „Годност“. При подаване на оферта, съответствието с изискването за обстоятелствата по т.1 за наличие на обект за търговия на едро се декларира в еЕЕДОП, който се подава от всеки от участниците, членовете на обединения, подизпълнителите или третите лица.
Следва да се посочи номера на удостоверението за регистрация за търговия на едро с храни, включващо списък на групите храни (Приложение № 1 към Заповед № РД 11-919/05.08.2011 г. на Изп. директор на БАБХ) по предмета на поръчката, издадено след 25.01.2011 г. от съответната ОДБХ по чл.12 и сл. от Закона за храните. В горепосоченото удостоверение за търговия с храни, издадено на името на участника, следва да бъде отбелязано, че кандидата отговаря на изискванията на Регламент (EO) 852/2004, а за храни от животински произход и на Регламент (EO) 853/2004.
Изискването се доказва с представянето на:
В случаите на чл.67, ал. 5 и чл.112, ал.1, т.2 от ЗОП изискването се доказва с представяне на заверено копие от Удостоверение за регистрация за търговия на едро с храни, включващо списък на групите храни (Приложение № 1 към Заповед № РД 11-919/05.08.2011 г. на Изп. директор на БАБХ) по предмета на поръчката, издадено след 25.01.2011 г. от съответната ОДБХ по чл. 12 и сл. от Закона за храните.
Преди сключване на договор за обществена поръчка, Възложителят изисква от участника, определен за изпълнител да представи четливи и заверени копия на валидни Удостоверения за регистрация на обект за производство и търговия с храни, обхващащ всички хранителни продукти, съгласно разпоредбите на Закона за храните.
Участник чуждестранно физическо или юридическо лице, следва да декларира/представи еквивалентен документ издаден в държавата, в която е установен и се намира обекта за търговия на едро с храни. На основание чл.112. ал.1, т.4 от ЗОП да има право да осъщесява възлаганата дейност на територията на Р България.
При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването за регистрация се доказва от всеки участник в обединението, който ще извършва доставките, съобразно разпределението на участието му в изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединение.
При участие на подизпълнител, същите следва да отговарят на горепосоченото изискване съобразно вида и дела от обществената поръчка, който ще изпълняват.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1. Всеки участник трябва да е реализирал:
Минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, изчислен на база годишните обороти, за последните три приключили финансови години в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си в размер на 2 500 000 лв. (два милиона и петстотин хиляди лева).
2. При подаване на оферта, съответствието с изискването по т.2.1, а именно - за оборота в сферата, попадащ в обхвата на поръчката се декларира в еЕЕДОП, който се подава от всеки от участниците, членовете на обединения, подизпълнителите или третите лица.
3. Изискването се доказва с представянето на:
Обстоятелствата се удостоверяват в Част IV, Раздел Б, т. 1а) и 2а) от ЕЕДОП с посочване на информация за размера на оборота в сферата попадаща в обхвата на поръчката за последните три приключили финансови години, в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си.
Когато по основателна причина участник не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.
Когато участникът е чуждестранно лице, той предоставя съответния документ, издаден от компетентент орган, съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен.


В случаите на чл. 67, ал. 5 и чл. 112, ал. 1, т. 2 от ЗОП изискването се доказва с представяне на един или няколко от следните документи: удостоверения от банки, ГФО или неговите съставни части, когато публикуването им се изисква и/или справка за оборот в сферата попадаща в обхвата на поръчката.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Участникът трябва да има опит за изпълнение на поръчката. Участникът следва да е изпълнил минимум 1 (една) доставка с предмет, идентичен или сходен с този на поръчката за последните три години, считано от датата на подаване на офертата.
Забележка: Под доставки/ дейности, идентични или сходни с предмета на настоящата процедура следва да се разбира извършването на търговия или доставки на хранителни продукти и напитки, а именно: доствка на „месо, риба, месни продкути“, „хляб и хлебни изделя“, на „мляко и млечни продукти“, на “пакетирани трайни продукти и подправки”, „плодове и зеленчуци“, „плодови и зеленчукови консерви“ в детски градни, образователни и/или други институции.
Възложителят не се интересува от обема на изпълнените дейности.
2. Участникът трябва да разполага за периода на изпълнение на договора за обществена поръчка с:
- минимум 2 /два/ броя специализирани технически изправни транспортни средства, притежаващи валидни разрешителни/удостоверения за превоз на хранителни продукти, регистрирани за превоз на храни, съобразно изискванията на Закона за ветeринарномедицинската дейност и Регламент (ЕО) 852 от 2004 за хигиената за храните. Транспортните средства, предвидени от участника за доставка на продукти от животински произход, трябва да са регистрирани от ОДБХ по реда на чл. 246 от ЗВМД, или друг съответен компетентен орган или еквивалентен документ и/или друго оборудване (напр. хладилна техника).
- минимум 2 /два/ броя технически изправни транспортни средства за доставка на хранителните продукти от неживотински произход.
3. Участниците следва да притежават внедрена система за управление на качеството по стандарт EN ISO 9001:2015 или еквивалентен, с област на приложение, обхващаща предмета на поръчката, за което да има издаден валиден сертификат с предмет, аналогичен на обхвата на предмета на поръчката.
4. Участникът следва да прилага внедрена система за управление на безопасността на храните (СУБХ) Добра практика на храните, НАССР система и/или внедрена система в съответствие със стандарт EN ISO 22000:2018 и/или еквивалент, с обхват предмета на поръчката.


Изискването по т.1 се доказва с представянето на Списък на доставките, идентични
или сходни с предмета на настоящата поръчка, изпълнени от участника през последните
3 /три/ години, считано от датата на подаване на офертите с посочване на
стойностите, датите и получателите. Списъкът следва да включва доставки, чието
изпълнение е приключило към датата на подаване на офертата и да съдържа: описание
на обхвата на дейностите (вид на извършените доставки), стойност (изплатена сума),
дати (начална и крайна дата на изпълнението) и получателите (възложителите на
услуги, независимо дали са публични или частни субекти), заедно с документи, които
доказват, извършената доставка. Доказателство за извършената доставка се предоставя
под формата на Удостоверение или всеки подходящ документ, издадено от получателя на
доставката или от компетентен орган или чрез посочване на публичен регистър, в
който е публикувана информация за доставката.
Изискването по т.2 относно разполагаемите специализирани транспортни средства за
превоз, които ще ползват, единствено се декларира в еЕЕДОП (Част ІV, Раздел В, т. 9
от еЕЕДОП), който се подава от всеки от участниците, членовете на обединения,
подизпълнителите. Следва да се посочи вид, марка, модел на транспортното средство,
неговия регистрационен номер, правно основание на което ще се ползва, категория и
технически допустимата му максимална маса. Описват се и номер и дата на
удостоверенията за регистрация, издадени от ОДБХ по реда на чл. 246 ЗВМД на името
на участника или собственика, посочване на вида на суровините и храните, които
могат да се превозват, а за чуждестранни лица – данните от съответните документи,
удостоверяващи правото да осъществява възлаганата дейност в държавата, в която ще
се извършва реализацията.В случаите на чл. 67, ал. 5 и чл. 112, ал. 1, т. 2 от ЗОП
изискването се доказва с декларация за техническото оборудване и заверени „вярно с
оригинала“ копия на „Удостоверение за регистрация” на транспортните средства от
ОДБХ за превоз на хранителни продукти или друг съответен компетентен орган, или
еквивалентен документ и/или друго оборудване.
Изискването по т.3 относно посочване на стандарта, съгласно който прилагат внедрена
и сертифицирана система за управление на качеството с обхват на сертификацията по
предмета на поръчката. Данните се представят чрез попълване на информацията в
предвидената част на еЕЕДОП – Част ІV, Раздел Г, при спазване на изискването на
чл.64, ал.1, т.10 от ЗОП. В случаите на чл. 67, ал. 5 и чл. 112, ал. 1, т. 2 от ЗОП
изискването се доказва с представяне на заверено „вярно с оригинала“ копие на
валиден сертификат или други еквивалентни документи. Изискването по т.4 -
участниците декларират, чрез посочване на стандарта, съгласно който прилагат
внедрена и сертифицирана система за управление на безопасността на храните по
стандарт ISO 22000:2018 или еквивалент с обхват предмета на поръчката. Данните се
представят чрез попълване на информацията в предвидената част на еЕЕДОП – Част ІV,
Раздел Г, при спазване на изискването на чл.64, ал.1, т.10 от ЗОП.В случаите на чл.
67, ал.5 и чл.112, ал. 1, т. 2 от ЗОП изискването се доказва с представяне на
заверено „вярно с оригинала“ копие на валиден сертификат или други еквивалентни
документи.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

20/07/2020 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

21/07/2020 (дд/мм/гггг)   10:30 (чч:мм)

гр. София, бул. "Кръстю Пастухов" №18, ет.3, зала 301

Получените оферти се отварят на публично засенание, на което могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени лица. Упълномощените лица следва да представят заверени копия на пълномощните.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

1. Възложителят ще отстрани от участие в процедурата за възлагане на обществена поръчка участник, когато:
1.1.е осъден с влязла в сила присъда за престъпление по, за:
- чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
1.2.е осъден с влязла в сила присъда за престъпление, аналогично на тези по т. 1.1, в друга държава членка или трета страна;
1.3.има задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях към държавата или към общината по седалището на възложителя и на кандидата или участника, или аналогични задължения съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен орган.
Забележка: Това основание не се прилага, когато размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е до 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година, но не повече от 50 000 лв.
1.4.е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП;
1.5.е установено че:
а)е представил документ с невярно съдържание, с който се доказва декларираната липса на основания за отстраняване или декларираното изпълнение на критериите за подбор;
б)не е предоставил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.
1.6.е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен;
1.7. е налице конфликт на интереси , който не може да бъде отстранен.
В случаите, когато участникът, или юридическо лице в състава на негов контролен или управителен орган се представлява от физическо лице по пълномощие, основанията по чл.54, ал. 1, т. 1, 2 и 7 се отнасят и за това физическо лице.
2. Възложителят отстранява от участие в процедурата за възлагане на обществена поръчка участник, за когото са налице обстоятелствата по чл. 55, ал. 1, т. 1 т.4 и т.5 от ЗОП, възникнали преди или по време на процедурата
3. Не могат да участват в процедурата за възлагане на обществена поръчка участници, за които са налице следните национални основания за отстраняване:
3.1. осъждания за престъпления по чл. 194 – 208, чл. 213а – 217, чл. 219 – 252 и чл. 254а – 255а и чл. 256 - 260 НК (чл. 54, ал. 1, т. 1 от ЗОП);
3.2. нарушения по чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 228, ал. 3 от Кодекса на труда (чл. 54, ал. 1, т. 6 от ЗОП);
3.3. нарушения по чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност в сила от 23.05.2018 г. (чл. 54, ал. 1, т. 6 от ЗОП);
3.4. наличие на свързаност по смисъла на пар. 2, т. 45 от ДР на ЗОП между участници в конкретна процедура (чл. 107, т. 4 от ЗОП);
3.5. наличие на обстоятелство по чл. 3, т. 8 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, контролираните от тях лица и техните действителни собственици;
3.6. обстоятелства по чл. 69 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество.
4. Други основания за отстраняване от участие, съгласно чл. 107 от ЗОП.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18, ет.4
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

На основание чл.197, ал.1, т.1 от ЗОП жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичане на срока по чл.100, ал.3 от ЗОП – срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или допълнителна информация.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 12/06/2020 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва