Деловодна информация
00601община Долна Митрополия
3562 12/06/2020 (дд/мм/гггг)
да
да
12/06/2020 (дд/мм/гггг)
00601-2020-0007 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Долна Митрополия 000413725
ул. Св. Св. Кирил и Методий №39
Долна Митрополия BG314 5855 България
Пепа Герашка -Директор УТСД +359 64680704
dolnamitropolia@el-soft.com +359 64680704

Интернет адрес/и

http://www.dolnamitropolia.bg/%20%20

http://op.dolnamitropolia.bg/?q=page&idd=index


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://op.dolnamitropolia.bg/?q=page&idd=index&porachkaid=20200612gPtc1887594
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Доставка на техника и оборудване по проект(„Съвместни инвестиции в областта на спешните ситуации в Окръжен съвет Олт и Община Долна Митрополия“, e-MS code: ROBG-244, по обособени позиции
42900000      
Доставки

Предмет на обществената поръчка е Доставка на техника и оборудване по проект "Joint investments in the field of emergency situations for Olt County Council and Dolna Mitropolia Municipality" („Съвместни инвестиции в областта на спешните ситуации в Окръжен съвет Олт и Община Долна Митрополия“), e-MS code: ROBG-244, финансиран по Програма “INTERREG V-A Румъния-България 2014-2020“ по обособени позиции, както следва:
• ОП № 1: „Доставка на фабрично нови специализирани машини, техника и оборудване: багер товарач, колесен трактор с инвентар, автовишка, машина за раздробяване на дървесина, мини челен товарач и роторен снегорин“;
• ОП № 2: „Доставка на фабрично нов високопроходим автомобил“;
• ОП № 3: „Доставка на два броя фабрично нови моторни шейни“
• ОП № 4: „Доставка на фабрично нова техника: три броя потопяеми помпи за отводняване с маркуч, пет броя моторни триони и пет броя моторни коси /храсторез/“
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
688745.70      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
да
всички обособени позиции

II.2) Описание 1

„Доставка на фабрично нови специализирани машини, техника и оборудване: багер товарач, колесен трактор с инвентар, автовишка, машина за раздробяване на дървесина, мини челен товарач и роторен снегорин 1
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
42900000      
16000000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG314

Република България, Община Долна Митрополия, гр.Долна Митрополия

Доставка на фабрично нови специализирани машини, техника и оборудване:
1.комбиниран багер товарач - обща максимално допустима цена за изпълнение - 175 931.99 лв. без ДДС с прикачен инвентар : Сметосъбираща четка с воден контейнер,Щипка за трупи, Допълнителна багерна кофа,Гребло за сняг, Хидравличен чук, Хидравлично свредло;
2.колесен трактор с инвентар- обща максимално допустима цена за изпълнение - 129 211.99 лв. без ДДС с прикачен инвентар: Шредер за дробене на клони, Челен товарач с кофа,Гребло за сняг;
3.машина за раздробяване на дървесина - максимално допустима цена за изпълнение - 61 511.41 лв. без ДДС;
4.мини челен товарач - максимално допустима цена за изпълнение -74 270.33 лв. без ДДС;
5.сметосъбираща четка с воден контейнер- максимално допустима цена за изпълнение -7 653.00 лв. без ДДС;
6.роторен снегорин- максимално допустима цена за изпълнение -14 035.33 лв. без ДДС;
7.автовишка - максимално допустима цена за изпълнение -126 718.14 лв. без ДДС;
Предметът на изпълнение на настоящата позиция включва и задължението Изпълнителя да регистрира съответните МПС (иинвентар) в КАТ/КТИ (което е приложимо) от името и за сметка на възложителя. Подробни указания, описания и изисквания към машините, техниката и оборудването, тяхната доставка, обслужване, направено в приложените към документацията за участие технически спецификации и условията на договора.
Критериите по-долу
 
ДА Срок за доставка (С) – П1    30
Гаранционен срок на техниката и оборудването (СГ) – П2    20
Цена
50
II.2.6) Прогнозна стойност
589332.20      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
120

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
проект "Joint investments in the field of emergency situations for Olt County Council and Dolna Mitropolia Municipality"e-MS code: ROBG-244, Програма “INTERREG V-A Румъния-България 2014-2020

Обществената поръчка се финансира по проект "„Съвместни инвестиции в областта на спешните ситуации в Окръжен съвет Олт и Община Долна Митрополия“, e-MS code: ROBG-244, финансиран по Програма “INTERREG V-A Румъния-България 2014-2020“ чрез ЕФРР, Приоритетна ос 3: Безопасен регион, Специфична цел 3.1: Подобряване на управлението на риска в транс-граничния регион.

II.2) Описание 1

Доставка на фабрично нов високопроходим автомобил“ 2
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
34110000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG314

Изпълнението на дейностите ще се извърши на територията на община Долна Митрополия, област Плевен, Република

Доставка на фабрично нов високопроходим автомобил - 1 бр. -максимално допустима цена за изпълнение 31 395,99 лв. без ДДС
Предметът на изпълнение на настоящата позиция включва и задължението Изпълнителя да регистрира автомобила в КАТ от името и за сметка на възложителя. Подробни указания, описания и изисквания към автомобила, неговата доставка, обслужване, е направено в приложените към документацията за участие технически спецификации и условията на договора
Критериите по-долу
 
ДА Срок за доставка (С) – П1    30
2. Гаранционен срок на техниката и оборудването (СГ) – П2    20
Цена
50
II.2.6) Прогнозна стойност
31395.99      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
120

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
ПРСР 2014-2020, по подмярка 7.2: Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малки по мащаби инфр.", мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони”

Поръчката се финансира по проект „Изграждане на спортна площадка в УПИ-Х, кв. 33, гр. Долна Митрополия" съгласно договор за безвъзмездна финансова помощ № BG6RDNP001-7.007-0088-C01 от 09.05.20019 г. по подмярка 7.2 „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малки по мащаби инфраструктура”, мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони” на Програм

II.2) Описание 1

„Доставка на два броя фабрично нови моторни шейни“ 3
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
34132000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG314

Република България, Община Долна Митрополия, гр.Долна Митрополия.

Доставка на два броя фабрично нови моторни шейни - Максимално допустимата стойност за изпълнение на ОП3 е в размер на 45 636,67 лв. без ДДС
редметът на изпълнение на настоящата позиция включва и задължението Изпълнителя да регистрира съответните МПС (иинвентар) в КАТ/КТИ (което е приложимо) от името и за сметка на възложителя. Подробни указания, описания и изисквания към машините, техниката и оборудването, тяхната доставка, обслужване, направено в приложените към документацията за участие технически спецификации и условията на договора.
Критериите по-долу
 
ДА Срок за доставка (С) – П1    30
Гаранционен срок на техниката и оборудването (СГ) – П2    20
Цена
50
II.2.6) Прогнозна стойност
45636.67      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
120

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
проект "Joint investments in the field of emergency situations for Olt County Council and Dolna Mitropolia Municipality"e-MS code: ROBG-244, Програма “INTERREG V-A Румъния-България 2014-2020

Обществената поръчка се финансира по проект "„Съвместни инвестиции в областта на спешните ситуации в Окръжен съвет Олт и Община Долна Митрополия“, e-MS code: ROBG-244, финансиран по Програма “INTERREG V-A Румъния-България 2014-2020“ чрез ЕФРР, Приоритетна ос 3: Безопасен регион, Специфична цел 3.1: Подобряване на управлението на риска в транс-граничния регион.

II.2) Описание 1

Доставка на фабрично нова техника: три броя потопяеми помпи за отводняване с маркуч, пет броя моторни триони и пет броя моторни коси /храсторез/ 4
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
42990000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG314

Република България, Община Долна Митрополия, гр.Долна Митрополия.

Доставка на фабрично нова техника, включваща:
1. потопяеми помпи за отводняване с маркуч - три броя - максимално допустима стойност 2 057,50 лв./брой без ДДС или общо 6 172,50 лв. без ДДС;
2. моторни триони - пет броя- максимално допустима стойност1 615,00 лв./брой без ДДС или общо 8 075,00 лв. без ДДС;
3. моторни коси /храсторез/ - пет броя - максимално допустима стойност1 626,67 лв./брой без ДДС или общо 8 133,35 лв. без ДДС;
Предметът на изпълнение на настоящата позиция включва и задължението Изпълнителя да регистрира съответните МПС (иинвентар) в КТИ (което е приложимо) от името и за сметка на възложителя. Подробни указания, описания и изисквания към машините, техниката и оборудването, тяхната доставка, обслужване, направено в приложените към документацията за участие технически спецификации и условията на договора.
Критериите по-долу
 
ДА Срок за доставка (С) – П1    30
Гаранционен срок на техниката и оборудването (СГ) – П2    20
Цена
50
II.2.6) Прогнозна стойност
22380.84      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
120

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
проект "Joint investments in the field of emergency situations for Olt County Council and Dolna Mitropolia Municipality"e-MS code: ROBG-244, Програма “INTERREG V-A Румъния-България 2014-2020

Обществената поръчка се финансира по проект "„Съвместни инвестиции в областта на спешните ситуации в Окръжен съвет Олт и Община Долна Митрополия“, e-MS code: ROBG-244, финансиран по Програма “INTERREG V-A Румъния-България 2014-2020“ чрез ЕФРР, Приоритетна ос 3: Безопасен регион, Специфична цел 3.1: Подобряване на управлението на риска в транс-граничния регион.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

няма
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

няма

III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1.Възложителят определя критерий за подбор по чл. 63, ал. 1 по т. 1 б. "б" от ЗОП, а именно: Участникът, през последните 3 (три) години, считано от датата на подаване на офертата, следва да е изпълнил минимум една дейност с предмет, идентичен или сходен с предмета на поръчката.
Възложителят не поставя изискване за изпълнен обем доставки, идентични или сходни с предмета на поръчката, и ще приеме за достатъчно изпълнени дейности, сходни с предмета на поръчката, независимо от обема, в който са реализирани.
Изискването важи за всички обособени позиции.
Доказване: При необходимост, на основание чл. 67, ал. 5 от ЗОП, или преди сключване на договор за обществена поръчка, на основание чл. 112, ал. 1, т. 2 от ЗОП, Възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, да представи списък на доставките, които са идентични или сходни с предмета на обществената поръчка, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с документи, които доказват извършената доставка;
2. Възложителят поставя критерий за подбор по чл. 63, ал.1, т.9 от ЗОП отнасящ се до всички обособени позиции.Участникът трябва да има внедрена система за управление на качеството, сертифицирана съгласно стандарт БДС EN ISO 9001:2015 или еквивалент.
Доказване: При необходимост, на основание чл. 67, ал. 5 от ЗОП, или преди сключване на договор за обществена поръчка, на основание чл. 112, ал. 1, т. 2 от ЗОП, горното изискване се доказва чрез чрез представяне на валиден сертификат, издаден от акредитирани лица, доказващи въведената система за контрол на качеството, както и други доказателства за въведени мерки в зависимост от декларираното в ЕЕДОП.
Изискването важи за всички обособени позиции.


1. Участникът, през последните 3 (три) години, считано от датата на подаване на офертата, следва да е изпълнил минимум една дейност с предмет, идентичен или сходен с предмета на поръчката. Под „дейност с предмет, сходен с предмета на поръчката“ следва да се разбира такива изпълнени дейности,които включват доставка на строителна и/или индустриална и/или друга специализирана техника и/или машини.
Деклариране: Участникът попълва поле 1б) от раздел В: Технически и професионални способности в Част IV: „Критерии за подбор“ ЕЕДОП – Списък на реализирани дейности идентични или сходни с предмета на настоящата обществена поръчка, където правят описание на изпълнените от тях доставки през определения от възложителя период с посочване на услугите, сумите, датите и получателите.
При участие на обединение, което не е юридическо лице, съответствието с горното изискване се доказва от обединението участник, а не от всяко от лицата включени в него.
При участие на подизпълнители, същите следва да отговарят на горепосочените изисквания за технически и професионални способности съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
2. Участникът трябва да има внедрена система за управление на качеството, сертифицирана съгласно стандарт БДС EN ISO 9001:2015 или еквивалент, с обхват „търговия и сервиз на специализирани автомобили и/или селскостопанска и/иликомунална техника“.
Деклариране: Участникът декларира съответствие с поставеното изискване чрез посочване в Единния европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП) на съответния сертификат (с посочване на номер на документа, дата на издаване, обхват на сертификация и срок на валидност) или друг документ, доказващ въвеждането на еквивалентни мерки за осигуряване на качеството в Част IV, Раздел Г: Стандарти за осигуряване на качеството и ста стандарти за екологично управление, Поле 1.
Сертификатът трябва да е валиден и издаден от независимо лице, което е акредитирано по съответната серия европейски стандарти от Изпълнител на агенция „Българска служба за акредитация“ или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговаря на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието.
Участник, избран за изпълнител, следва да представи преди сключване на договора валиден сертификат серия БДС EN ISO 9001:2015 или еквивалент.
Възложителят ще приеме еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки.
Избраният за Изпълнител участник следва да поддържа валиден сертификат през целия срок на изпълнение на договора.
Възложителят ще приеме и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството или за опазване на околната среда, когато участник не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини. В тези случаи участникът трябва да е в състояние да докаже, че предлаганите мерки са еквивалентни на изискваните.
В случай на участие на обединение, спазването на изискването може да бъде осигурено от един или повече от партньорите в обединението, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението по отношение на дейностите, свързани с предмета на поръчката.
Когато участникът предвижда участие на подизпълнители изискването се доказва за тези подизпълнители, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват, и за тях да не са налице основания за отстраняване от процедурата.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


1.Обществената поръчка следва да бъде изпълнена в пълно съответствие с Техническите спецификации и приложими нормативни актове, съгласно българското законодателство.
2.Гаранции за изпълнение -
2.1. Гаранция за обезпечаване на аванса – Важи за обособена позиция №1- За извършване на дължимото авансово плащане по договора в размер на 40%,изпълнителят представя оригинал на гаранция за обезпечаване на авансово предоставените му средства, покриваща 100% размера на авансовото плащане с вкл. ДДС.
2.2. Гаранцията за изпълнение на договора е в размер на 3% (три процента) от стойността на договора без ДДС за съответната обособена позиция. Същата може да се предостави в една от следните форми:
1. Парична сума;
2. Банкова гаранция;
3. Застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя.
Условията, при които гаранцията за изпълнение се задържа или освобождава се уреждат с договора
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

17/07/2020 (дд/мм/гггг)   17:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

20/07/2020 (дд/мм/гггг)   11:00 (чч:мм)

Заседателна зала находяща се в община Долна Митрополия, ул. Св. Св. Кирил и Методий №39

Получените оферти се отварят на публично заседание, на което могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

От участие в обществената поръчка се отстранява участник, за който е налице което и да е от обстоятелствата по чл. 54, ал. 1, т. 1, т. 2, т. 3, т. 4, т. 5, т. 6 и т. 7 ЗОП. В процедурата се прилагат специфичните национални основания за отстраняване, а именно: чл. 3, т. 8 ЗИФОДРЮПДРКТЛТДС; осъждания за престъпления по: чл. 194 — 208,чл. 21За -217,чл. 219-252 и чл. 254а - 260 НК; Наличие на свързаност по смисъла на пар. 2, т. 45 от ДР ЗОП; извършени нарушения по чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 228, ал. 3 КТ; чл. 69 от ЗПКОНПИ; Извършени нарушения по чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност. Ако участник не представи Предложение за изпълнение на поръчката или представеното от него предложение за изпълнение не съответстват на изискванията на техническите спецификации и условията на Възложителя, той ще бъде отстранен от участие в процедурата.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Жалбата може да се подава от всяко заинтересовано лице пред Комисията за защита на конкуренцията в 10-дневен срок от изтичане на 14-дневния срок от публикуване в РОП на обявлението, с което се оповестява откриването на процедурата, съгласно чл. 197 ал. 1 т. 1 ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 12/06/2020 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва