Деловодна информация
00402
12-91 12/06/2020 (дд/мм/гггг)
да
да
12/06/2020 (дд/мм/гггг)
00402-2020-0009 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Никопол 000413885
ул. Александър Стамболийски 5
Никопол BG314 5940 България
Ахмед Ахмедов +359 65412190
obstinanil@abv.bg +359 65412764

Интернет адрес/и

www.nikopol-bg.com

https://e-obp.%20eu/bp/Nikopol


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
https://e-obp.%20eu/bp/Nikopol
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

Доставка на нетна активна електрическа енергия, координатор на стандартна балансираща група за ниво ниско напрежение с пълно администриране на информационния поток с ЕСО и поемане на разходите за неба
09310000      FG16, IA36
Доставки

Доставка на нетна активна електрическа енергия, координатор на стандартна балансираща група за ниво ниско напрежение с пълно администриране на информационния поток с ЕСО и поемане на разходите за небаланси за обекти на Община Никопол намиращи се на територията на общината /гр.Никопол и селата/, присъединени към електроразпределителната мрежа на „ЧЕЗ Разпределение България“ АД, за срок от 24 месеца. Към момента на откриване на процедурата Възложителят не разполага с целия финансов ресурс по предвидената максимална стойност и срок на договора за поръчката, като същият ще се осигурява ежегодно в рамките на бюджета на Община Никопол, съобразно потребностите на съответната дейност и приетия от Общинския съвет бюджет за съответната бюджетна година. Предвид последното, поръчката се обявява и открива в условията на чл.114 от ЗОП.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
350000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
09310000      FG16, IA36
II.2.3) Място на изпълнение
BG314

Територията на община Никопол.

Доставка на нетна активна електрическа енергия, координатор на стандартна балансираща група за ниво ниско напрежение с пълно администриране на информационния поток с ЕСО и поемане на разходите за небаланси за обекти на Община Никопол намиращи се на територията на общината /гр. Никопол и селата/, присъединени към електроразпределителната мрежа на „ЧЕЗ Разпределение България“ АД, за срок от 24 месеца. Приблизителното прогнозно количество електрическа енергия необходимо за нуждите на Възложителя за посочените обекти предмет на доставка по настоящата поръчка съгласно Техническата спецификация, за период от 24 месеца, възлиза на около 1000 МВтч, като от тях:
- 600 МВтч за дневна електрическа енергия в часовата зона от 06:00 часа до 22:00 часа;
- 400 МВтч за нощна електрическа енергия в часовата зона от 22:00 часа до 06:00 часа.
Прогнозните количества електрическа енергия не ангажират Възложителя да ги усвои в пълен обем, както и не лимитират неговото потребление. Прогнозните количества и обеми са изчислени на база отчетна информация за консумирана електрическа енергия за последните 12 месеца (май 2019- април 2020) на обектите предмет на доставка по настоящата поръчка описани към Техническата спецификация, като същите трябва послужат за прогнозното планирано потребление за периода на договора. Количествата са ориентировъчни и не са предмет на договора, който ще се сключи с участника, избран за изпълнител, като количества, неустойки, плащания и т.н. По отношение на планирането и договарянето на конкретни количества нетна активна електрическа енергия се прилагат ПТЕЕ. Обхватът на поръчката включва и дейности по осигуряване на услуга по прогнозиране на потреблението, както и изготвяне на товарови профили и графици от координатора на балансиращата група, подаването на последните, коригиране при необходимост на подадените графици, отговорност за балансиране, администриране и всички дейности свързани с участието на Възложителя на свободния пазар на електрическа енергия, съгласно условията на настоящата обществената поръка, Техническата спецификация и условията на проекта на договор. При изпълнение на поръчката следва да се извършва при необходимост енергиен мониторинг със собствени или наети средства за измерване и комуникация и да се представят на възложителя при негово поискване необходимите графици и справки, вкл. и в подходящ електронен вид по електронен път или електронен носител. Изпълнителят извършва за негова сметка от името на Възложителя пълната процедура по регистрация пред лицензираното ЕРП на територията, на която се намират измервателните точки и Енергийния системен оператор /ЕСО/ и извеждане на обектите на Възложителя предмет на настоящата поръчка на свободния пазар на електроенергия. Подробни указания, описания и изисквания към изпълнението на доставките е направено в документацията за участие и техническа спецификация и в приложенията към нея. Предметът на поръчката включва и администриране на сумите за нормативно определените такси, мрежови услуги и акциз. Същите ще бъдат заплащани от възложителя на изпълнителя. Във връзка с горното с изпълнителя ще бъде сключен договор за комбинирани услуги по смисъла на чл. 11, т. 10 и при условията на чл. 20 от ПТЕЕ (Правила за търговия с ел. енергия). Критерий за възлагане: най-ниска предложена обща цена без ДДС за доставка на 1 МВтч нетна активна електроенергия на дневна тарифа и доставка на 1 МВтч нетна активна електроенергия на нощна тарифа. Участникът, предложил най-ниска обща цена сумарно съгласно предложените единични цени нетна активна електроенергия по двете тарифи, се класира на първо място. Повече подробност за начина на оценяване и класиране с посочени в указанията към Документацията за участие, раздел III, т.3, стр. 7.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
350000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
300

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът в процедурата следва:
1.1. Да има валиден лиценз за „търговия с електрическа енергия", включващ дейността „координатор на балансираща група“ издаден от КЕВР, в съответствие със ЗЕ и другите относими действащи нормативни актове.
1.2. Да е вписан в регистъра на „ЕСО" ЕАД на търговските участници като търговец на електрическа енергия с посочен ЕIС код и със статус "активен".
1.3. Да е вписан в регистъра на „ЕСО" ЕАД на координатори на стандартни балансиращи групи като координатор с посочен EIC код и със статус "активен".
2. Участникът следва да има сключен действащ рамков договор по смисъла на ПТЕЕ със съответния мрежови оператор на електроразпр. мрежа на обектите на Възложителя. В случай, че участникът участва в процедурата като обединение, което не е ЮЛ, или ще ползва подизпълнители и/ли трети лица, минималното изискване за сключен Рамков договор по чл. 11, т. 13 във връзка с чл. 23 от ПТТЕ се отнася за този член на обединението (трети лица), кой/и/то ще извършва/т дейностите по доставка на електрическа енергия и „Координатор на балансираща група”.
При подаване на оферта, съответствието с поставените изисквания по т.1.1, т.1.2, т.1.3 и т.2 се декларира в еЕЕДОП, част IV: Критерии за подбор, раздел А: Годност, т. 2. Участникът описва Лиценза, като документ с номер и дата на издаване, както и срокът за който е издаден, обхвата на лиценза, и всички последващи номера на решения, с които се допълва лицензията, ако има такива. Участниците посочват и номер, под който са вписани в публичния регистър на лицензиите за дейността, поддържан от КЕВР. Участниците посочват EIC код, със статус "Активен", съгласно притежаваната регистрация в „Регистър на търговските участници регистрирани като координатори на стандартни балансиращи групи” на ЕСО ЕАД. Участниците посочват дали имат сключен действащ рамков договор със съответния мрежови оператор на разпределителната мрежа на обектите на Възложителя, като посочват № и дата на същия. В случай че документите са свободно достъпни и видни от публичен регистър, участникът в същото поле може да посочи и данни за съответния интернет адрес.
Изискванията пот. 1.1, т. 1.2 и 1.3 се прилагат за местните и чуждестранните лица включително, тъй като за търговия с електрическа енергия и за дейността координатор на стандартна балансираща група се изисква лиценз и съответни регистрации по местното законодателство - чл. 58, ал. 1, т. 1 и т. 3 от ПТЕЕ, във връзка с чл. 40, ал. 1 и ал. 7, във връзка с чл. 39, ал. 5, във връзка сал. 1, т. 5 от ЗЕ.
Доказване: Доказателствата се представят от участника, определен за изпълнител, съгласно чл. 112, ал. 1, т. 2 от ЗОП или при поискване в хода на процедурата в случаите на чл. 67, ал. 5 от ЗОП: като представят заверено за вярност копие на притежаваните от тях документи по т. 1.1, 1.2 и т. 1.3, освен в случаите, когато информацията е видна от публичен регистър, посочен при попълване на еЕЕДОП,както и удостоверение от съответния мрежови оператор на електроразпределителната мрежа и участника, че между същия в качеството му на оператор на разпределителната мрежа и участника има сключен действащ рамков договор по чл.11, т.13 и във връзка с чл.23 от ПТЕЕ, или друго еквивалентно писмено доказателство.
При участие на обединение, което не е юридическо лице удостоверяването на поставеното изискване по т. 1.1, 1.2, т. 1.3 и т.2 се доказва и се извършва чрез попълване на съответния раздел в еЕЕДОП, който е представен от тези членове на обединението, които са ангажирани с изпълнението на дейностите по доставка на електрическа енергия и „Координатор на балансираща група”, съобразно документа за създаване на обединението. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители и/ли трети лица, удостоверяването на годността се доказва и се извършва чрез попълване на съответния раздел в еЕЕДОП, който е представен от онези подизпълнител/и и/ли трети лица, които ще изпълняват дейност/-и по доставка на електрическа енергия и „Координатор на балансираща група”.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

В настоящата процедура за възлагане на обществена поръчка, Възложителят не предвижда изисквания към икономическото и финансово състояние на участниците.

III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

. Участникът в процедурата следва да е изпълнил самостоятелно или съвместно, дейности с предмет и обем, идентични или сходни с този на поръчката за последните 3 години от датата на подаване на офертата. Участниците удостоверяват съответствие с поставеното изискване при подаване на офертата си, с попълване на съответната част от еЕЕДОП,Част IV: Критерии за подбор, раздел В.Технически и професионални способности, т.1б). Информацията да описва изпълнените от тях дейности през определения от възложителя период с описание на доставките, които са идентични или сходни с предмета и обема на обществената поръчка, обема, стойностите, датите, и получателите на извършените доставки,а в случай че данните са достъпни от публичен безплатен регистър и онлайн, се посочва и линк към тези данни, при условията на чл.67, ал.8 от ЗОП. В случаите на чл.67, ал.5 във вр. с чл.54, ал.13 от ППЗОП, и при чл.112,ал.1, т.2 от ЗОП се доказва с представяне на: Списък на доставките, които са идентични или сходни с предмета и обема на обществената поръчка, съобразно декларираната от участника в еЕЕДОП информация по този критерий за подбор, с посочване на обема, стойностите, датите, и получателите на извършените доставки, заедно с документи, които доказват извършените доставки. В случай, че данните са достъпни от публичен безплатен регистър и онлайн, се посочва линк към тези данни, при условията на чл.67, ал.8 от ЗОП.
2. Участникът следва да разполага със система за управление и проследяване на доставките – изградена система за мониторинг на измервателна точка, достъпна за възложителя – online, която ще прилага при изпълнение на поръчката. Участника посочва в еЕЕДОП, част ІV „Критерии за подбор“, раздел В „Технически и професионални способности“, т.4 „Управление на веригата на доставки“ описание на online-системата за мониторинг на измервателна точка, както и дали тази информация е достъпна безплатно за органите от база данни в държава – членка на ЕС. В случай, че същата е достъпна online, може да се посочи интернет адрес, код и издател, или хиперлинк към тестова визуализация на интерефейса й. Доказване: В случаите на чл.67, ал.5 във вр. с чл.54, ал.13 от ППЗОП, и при чл.112, ал.1, т.2 от ЗОП се доказва с представяне на декларация с описание на online-системата за управление и проследяване на доставките, придружена с разпечатката – принт-скрийн на интерфейса на началната страница(екран) на декларираната и описана система за мониторинг.
3. Участникът следва да има внедрена и да прилага в дейността си система за управление на качеството, съответстваща на стандарт БДС ЕN ISO 9001:2015 или еквивалент. При подаване на офертата, съответствие с изискването се декларира в част ІV, раздел Г „Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление“ от еЕЕДОП. В еЕЕДОП участникът предоставя информация дали съответните документи са на разположение в електронен формат–посочва се интернет-адрес, орган или служба, издаващи документа и точно позоваване за обхвата на регистрацията и периода на валидност. В случаите на чл.67, ал.5 и при чл.112,ал.1, т.2 от ЗОП се доказва със зав. копия на валидни сертификати за управление на качеството, или еквивалент. Сертификатите да отговарят на чл.64, ал.5 от ЗОП. Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки. Възложителят приема и други доказателства за екв.и мерки за осигуряване на качеството, когато участник не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини. В тези случаи участникът трябва да е в състояние да докаже, че предлаганите мерки са екв. на изискваните.
4. При участие на обединения, които не са ЮЛ, съответствието с критериите за подбор се доказва съгласно чл.59, ал.6 от ЗОП. Участниците могат да се позоват на капацитета на трети лица съгласно чл.65 от ЗОП.В случай, че участникът е посочил в офертата си че ще ползва подизпълнители,за последните се прилага чл.66 от ЗОП.


. През последните 3 години, считано от датата на подаване на офертата, участникът следва да е *изпълнил дейност/-и (една или няколко) с предмет и обем, идентичен или сходен с този на настоящата обществена поръчката. * Под „изпълнени дейности“ се разбират такива, които независимо от датата на започване на изпълнението, са приключили в посочения по-горе период. * Под „дейност с предмет и обем сходен с тези на настоящата обществена поръчка“ следва да се разбира реализирани доставки на електрическа енергия за мрежи ниско напрежение с общ сумарен обем на доставките от минимум 1 000 МВтч, и упражняване на дейност като координатор на балансираща група. Броят и стойността(цената) на изпълнените дейности са без значение!
2.Участникът следва да разполага със система за управление и проследяване на доставките – изградена система за мониторинг на измервателна точка, достъпна за възложителя – online, която ще прилага при изпълнение на поръчката.
3. Участникът следва да има внедрена и да прилага в дейността си система за управление на качеството, съответстваща на стандарт БДС ЕN ISO 9001:2015 или еквивалент, с обхват на сертификация „Търговия с електрическа енергия и координатор на балансираща група” или еквивалент.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

21/07/2020 (дд/мм/гггг)   16:00 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

22/07/2020 (дд/мм/гггг)   10:00 (чч:мм)

Сградата на Община Никопол – гр. Никопол, ул. Александър Стамболийски №5,втори етаж, стая 212 .

Получените оферти се отварят на публично заседание, на което могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Уведомленията и решенията на Възложителя по процедурата ще се изпращат на участниците подали оферти преимуществено по електронен път с електроннен подпис, в приложимите случаи, и съгласно Закон за електронния документ и електронните удостоверителни услуги.1.Отстранява се участник, за когото е налице някое от обстоятелствата по чл.54, ал.1, при условията на ал.5 от ЗОП, и чл.55, ал.1 т.1 и т.3,4,5 от ЗОП. Участник, за когото са налице основания по чл.54, ал.1 от ЗОП и чл.55, ал.1 т.1 и т.3,4,5 от ЗОП за отстраняване, може да представи доказателства съгл. чл.56 от ЗОП и чл. 45 от ППЗОП, че е предприел мерки, които гарантират неговата надеждност,въпреки наличието на съответното основание за отстраняване.1.1.Отстраняват се участници в процедурата и: а).при наличие на основание по чл.107 ЗОП; б).в нарушение на чл.101, ал.8-ал.11 от ЗОП. Отсъствието на обст-ва по чл.101, ал.9-11 ЗОП се декларира в част III, раздeл "Г" от еЕЕДОП; в).за които съгласно §14,ал.2 от ПЗР на ЗИД на ЗИФОДРЮПДРКЛТДС, за него или негов подизпълнител(съдружник в обединение) са налице обст-ва по см. на чл.3, т.8 във вр. с чл.5, ал.1, т.3 от този закон - декларира се в част III, раздeл "Г" от ЕЕДОП; г).за които са налице обст-ва по чл. 69 от ЗПКОНПИ - декларира се в част III, раздeл "Г" от ЕЕДОП; д).осъждания за престъпления по чл. 194 – 208, чл. 213а – 217, чл. 219 – 252 и чл. 254а – 255а и чл. 256 - 260 НК (чл. 54, ал. 1, т. 1 от ЗОП); -нарушения по чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 228, ал. 3 от КТ и нарушения по чл. 13, ал. 1 от ЗТМТМ (чл. 54, ал. 1, т. 6 от ЗОП); е). при неизпълнение на чл.35а,ал.3,изр. последно от ППЗОП; ж).чието ценово предложение не отговаря на предварително обявените условия за изпълнение на поръчката, вкл. форма и начин на представяне; з). не представят документ или информация към офертата си, или не изпълнят друго условие посочено съгласно настоящото обявление или документацията за участие. 1.2. Липсата на обст-ва по нац. основания за отстраняване се декларират в eЕЕДОП в полето „Прилагат ли се спец. нац. осн-я за изключване“. Отговор „НЕ“ се отнася за всички обстоятелства. При отговор „ДА“ лицето трябва да посочи конкретното обстоятелство, както и евентуално предприетите мерки за надеждност. 2. Съгласно чл.67, ал.1 и следв. от ЗОП при подаване на оферта участникът(подизпълнител, трето лице, и член на обединение) декларира липса на основания за отстраняване от процедурата и съответствие с критериите за подбор чрез попълване и представянe на еЕЕДОП само в електронен вид(с/но §29,т.5, б."а" от ПЗР на ЗОП). Документите,чрез които се доказва информацията посочена в еЕЕДОП, в т.ч. и по критериите за подбор, може да бъдат изискани при условията на чл.67, ал.5 от ЗОП, и с/но ал.8. Преди сключването на договор за общ. поръчка, участникът определен за изпълнител представя актуални документи с/но чл.112, ал.1,т.2 от ЗОП, при условията на чл.112, ал.9 от ЗОП. Документите се представят за подизпълнителите и третите лица, ако има такива, като и за тях не следва да са налице основанията за отстраняване от процедурата. Представено доказателство за технически и професионални способности, може да не бъде прието в случай по чл.64, ал.2 от ЗОП. Процедурата се провежда по редакцията на ЗОП и ППЗОП в съответствие с §131, ал.3 от ПЗР на ЗИД ЗОП(изм., ДВ. бр. 102 от 2019 г., в сила от 01.01.2020 г.) и съгласно § 12 от ЗМДВИП. Процедурата ще се проведе по реда на чл.73, ал.1 от ЗОП. За неуредените в настоящото обявление положения се прилагат разпоредбите на ЗOП, ППЗОП в упоменатата им редакция, документацията за участие с приложенията към нея, и действащото законодателство.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Съгласно разпоредбата на чл. 197, ал. 1, т. 4 от ЗОП, жалба срещу решението за откриване на процедурата се подава в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 179, ал. 1 от ЗОП. Жалбата се подава до Комисията за защита на конкуренцията с копие и до възложителя, чието решение действие или бездействие се обжалва.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 12/06/2020 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва