III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Участникът следва да притежава годност за упражняване на професионална дейност. Участникът следва да е вписан в регистъра при Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК) на лицата, извършващи дейността консултант съгласно чл. 166, ал. 1, т. 1 от Закона за устройство на територията, респ. в приложимите случаи - в регистъра при Министерство на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) на лицата, извършващи дейността консултант съгласно чл. 166, ал. 1 от Закона за устройство на територията, а за чуждестранно лице – в аналогичен регистър, даващ правото да се извършва такава дейност съгласно законодателството на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство. Забележка: При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването за регистрация се доказва от всеки участник в обединението, който ще извършва услугите съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението. При участие на подизпълнители, същите следва да отговарят на горепосоченото изискване съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват. Участникът попълва поле 1) на раздел А: „Годност“ в Част IV: „Критерии за подбор“ от Единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП) - Образец № 2, като се посочва информация относно вписването на участника в съответния професионален или търговски регистър в държавата членка, в която е установен (номер на вписване/номер на сертификат, обхват, срок на валидност, издател), като се посочва дали съответният/те документ/и е/са на разположение в електронен формат, както и уеб адрес, орган или служба, издаващ/и документа/ите за регистрация и точно позоваване на документа/ите. Преди сключване на договор за обществена поръчка, възложителят изисква от участника, определен за изпълнител да представи (в случаите на чл. 67, ал. 5 и ал. 6 от ЗОП) заверено копие от валидно удостоверение за упражняване на строителен надзор съгласно чл. 166, ал. 1, т. 1 и ал. 2 от Закона за устройство на територията и Наредба № РД-02-20-25 от 03.12.2012 г. за условията и реда за издаване на удостоверение за вписване в регистъра на консултантите за оценяване на съответствието на инвестиционните проекти и/или упражняване на строителен надзор, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството, въз основа на което да е вписан в публичния регистър при Дирекцията за национален строителен контрол, с приложен към него списък на правоспособните физически лица, чрез които се упражнява дейността, или заверено копие на валиден лиценз за упражняване на строителен надзор съгласно чл. 166, ал. 1 от Закона за устройство на територията, § 128, ал. 1 от Преходните и заключителните разпоредби към Закона за изменение и допълнение на Закона за устройство на територията и Наредбата за условията и реда за издаване на лицензии на консултанти за оценяване на съответствието на инвестиционните проекти и/или упражняване на строителен надзор, приета с ПМС № 247 от 31.10.2003 г. (отм.), въз основа на който да е вписан в публичния регистър при Министерството на регионалното развитие и благоустройството / Дирекцията за национален строителен контрол, с приложен към него списък на правоспособните физически лица, чрез които се упражнява дейността, а когато участникът е чуждестранно лице – заверено копие от документ, удостоверяващ правото да извършва такава дейност (консултант по чл. 166, ал. 1 от Закона за устройство на територията), издаден от компетентен орган на държава членка на Европейския съюз, или на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, съгласно чл. 166, ал. 7 от Закона за устройство на територията. При подаване на оферта участниците попълват информацията само в съответния раздел в ЕЕДОП. |
III.1.2) Икономическо и финансово състояние
НЕ
1. Участниците следва да са реализирали минимален общ оборот през последните три приключили финансови години. Участникът попълва в Единния европейски документ за обществени поръчки (еЕЕДОП, част IV, раздел Б: „Икономическо и финансово състояние“) съответната информация за годишния оборот в стопанската област, обхваната от поръчката за последните три приключили финансови години. Преди сключване на договор за обществена поръчка, възложителят изисква от участника, определен за изпълнител да представи документи по чл. 62, ал. 1 от ЗОП: - удостоверения от банки; - годишни финансови отчети или техни съставни части, когато публикуването им се изисква; - справка – декларация за оборота в сферата, попадаща в обхвата на поръчката; 2. Участниците да имат застраховка „Професионална отговорност“, когато такова изискване произтича от нормативен акт. Участникът попълва поле 5) на раздел Б: Икономическо и финансово състояние в Част IV: „Критерии за подбор“ от Единен европейски документи за обществени поръчки (ЕЕДОП) - Образец № 2, с посочване на застрахователна сума, уеб адрес, орган или служба, издаващи документа, точно позоваване на документа за наличие на Валидна застраховка за „Професионална отговорност“ по чл. 171 ал. 1 от ЗУТ, при лимит на отговорността, съгласно чл. 5, ал. 4, т. 2 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството или еквивалентен документ (за чуждестранните лица). Професионалната дейност от застрахователните полици трябва да отговаря на предмета на поръчката (консултант – строителен надзор). Преди сключване на договор за обществена поръчка, възложителят изисква от участника, определен за изпълнител да представи документи по чл. 62, ал. 1, т. 2 от ЗОП – доказателства за наличие на застраховка „Професионална отговорност“, в случай, че същите вече не са били предоставени и/или същите не са достъпни по служебен път или чрез публичен регистър и/или същите не могат да бъдат осигурени чрез пряк и безплатен достъп до националните бази данни на държавите членки. Когато по основателна причина участник не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ. Документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП се представят от участника и при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 от ЗОП. При подаване на оферта участниците попълват само съответния раздел в ЕЕДОП. Възложителят може да изисква по всяко време след отварянето на офертите представяне на всички или част от документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП, когато това е необходимо за законосъобразното провеждане на процедурата.
1.Участниците следва да са реализирали минимален общ оборот през последните три приключили финансови години. Участниците следва за последните три приключили финансови години в зависимост от датата, на която участникът е учреден или е започнал дейността си (2019 г., 2018 г., 2017 г.) да са реализирали минимален общ оборот, попадащ в обхвата на поръчката, а именно – оборот от изпълнение на услуги по оценка на съответствието на инвестиционни проекти и/или строителен надзор, изчислен на база годишните обороти, в размер на 100 000 лв. (сто хиляди лева). Забележка: При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването за реализиран конкретен оборот се доказва от обединението като цяло. При участие на подизпълнители, същите следва да отговарят на горепосоченото изискване съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват. 2. Участниците да имат застраховка „Професионална отговорност“, когато такова изискване произтича от нормативен акт. Участниците, следва да имат и да поддържат за целия период на изпълнение на договора за обществена поръчка, валидна застраховка „Професионална отговорност на участниците в проектирането и строителството“”, по смисъла на чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията им, съгласно изискванията на Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството (Обн., ДВ, бр. 17 от 02.03.2004 г.), покриваща минималната застрахователна сума за строежи ІI-ра категория. За участник, установен/регистриран извън Р България, застраховката за професионална отговорност следва да бъде еквивалент на тази по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, но направена съгласно законодателството на държавата, където е установен/регистриран участникът. Забележка: При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването за застраховка „Професионална отговорност“ се доказва от всеки участник в обединението, който ще извършва услугите, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението. При участие на подизпълнители, същите следва да отговарят на горепосоченото изискване съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
|
III.1.3) Технически и професионални възможности
НЕ
1. Участникът да е изпълнил дейности с предмет идентичен или сходен с този на обществената поръчка, за последните 3 (три) години от датата на подаване на офертата. По т. 1 участникът попълва поле 1а) от раздел В: Технически и професионални способности в Част IV: „Критерии за подбор“ от Единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП) - Образец № 2, с посочване на (1) конкретните дейности, които са изпълнени и са идентични или сходни с предмета на възлагане, както и конкретните, предоставени от него услуги; (2) лицето, получило услугата (Възложител/Инвеститор); (3) стойност на изпълнените дейности; (4) датата, на която е приключило изпълнението. По т. 1. – Преди сключване на договор за обществена поръчка, възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, да представи 1) Списък на услугите, идентични или сходни с предмета на поръчката, изпълнени през последните 3 години, считано от датата на подаване на офертите, съдържащ посочване на стойностите, датите и получателите; 2) Доказателства за всяка извършена услуга, посочена в Списъка по предходната точка. Документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП се представят от участника и при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 от ЗОП. При подаване на оферта участниците попълват само съответния раздел в ЕЕДОП. 2. Участникът следва да разполага с персонал и/или с ръководен състав с определена професионална компетентност за изпълнението на поръчката. По т. 2 участникът попълва поле 6) от раздел В: Технически и професионални способности в Част IV: „Критерии за подбор“ от Единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП) - Образец № 2. По т. 2. – Преди сключване на договор за обществена поръчка, възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, да представи Списък на персонала, който ще изпълнява поръчката, и/или на членовете на ръководния състав, които ще отговарят за изпълнението, както и документи, които доказват професионална компетентност на лицата. Документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП се представят от участника и при поискване в хода на процедурата – в случаите на чл. 67, ал. 5 от ЗОП. При подаване на оферта участниците попълват само съответния раздел в ЕЕДОП. 3. Участникът трябва да прилага системи за управление на качество. По т. 3. Участникът попълва съответното поле от раздел Г: Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление в Част IV: Критерии за подбор от Единен европейски документи за обществени поръчки (ЕЕДОП) - Образец № 2, с посочване на система за управление на качество или еквивалентни мерки, обхвата на сертификация, както и период на валидност. 4.Участникът трябва да прилага системи или стандарти за опазване на околната среда. По т. 4. Участникът попълва съответното поле от раздел Г: Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление в Част IV: Критерии за подбор от Единен европейски документи за обществени поръчки (ЕЕДОП) - Образец № 2, с посочване на система за управление на околна среда или еквивалентни мерки, обхвата на сертификация, номер на сертификата, както и период на валидност. Възложителят може да изисква по всяко време след отварянето на офертите представяне на всички или част от документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП, когато това е необходимо за законосъобразното провеждане на процедурата.
Критерий за подбор: 1. Участникът да е изпълнил дейности с предмет идентичен или сходен с този на обществената поръчка, за последните 3 (три) години от датата на подаване на офертата. Участникът, през последните 3 (три) години, считано от датата на подаване на офертата, следва да е изпълнил минимум 1 (една) дейност/услуга с предмет и обем идентична или сходна с предмета на обществената поръчка. Под дейност / услуга с предмет сходен с предмета на поръчката, се има предвид: услуги по оценка на съответствието на инвестиционния проект или строителен надзор. Под дейност / услуга с обем сходен с предмета на поръчката, се има предвид: строежи IIра или по-висока категория, съгласно чл. 137 от ЗУТ. Забележка: Дейност / услуга ще се счита за „изпълнена“, когато e приключила и резултатите от нея (издадено разрешение за строеж и въведения в експлоатация строеж) са приети без забележки до датата на подаване на офертата (налице е документ, удостоверяващ приетото изпълнение, издаден от получателя на услугата или от компетентен орган), независимо от датата на възлагането им. Забележка: При участие на обединение, което не е юридическо лице, съответствието с това изискване се доказват от обединението участник, а не от всяко от лицата, включени в него. При участие на подизпълнители, същите следва да отговарят на горепосоченото изискване съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват. 2. Участникът следва да разполага с персонал и/или с ръководен състав с определена професионална компетентност за изпълнението на поръчката. 1.Участникът трябва да разполага за целия срок на изпълнение на договора с екип от експерти (надзорен екип), с определена професионална компетентност, съответстваща на спецификата на възлагане, който да бъде пряко ангажиран с изпълнението на услугите, предмет на поръчката, състоящ се като минимум от следните експерти: Ръководител екип, Заместник ръководител на проекта, Експерт – Контрол на качеството, Експерт по част „Геодезия”, Експерт „Координатор по безопасност и здраве“. Минималните изисквания за всяка позиция са подробно разписани в Указанията за изготвяне на оферта. 3. Участникът трябва да прилага системи за управление на качество. Участникът трябва да прилага система за управление на качество EN ISO 9001:2015 или еквивалент, или еквивалентни мерки с обхват на сертификация оценка на съответствието/строителен надзор по време на строителството или еквивалент. Забележка: При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването за прилагане на система за управление на качество EN ISO 9001:2015 или еквивалент, или еквивалентни мерки се доказва от всеки участник в обединението, който ще извършва услугите, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението. При участие на подизпълнители, същите следва да отговарят на горепосоченото изискване съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват. 4. Участникът трябва да прилага системи или стандарти за опазване на околната среда. Участникът трябва да прилага система за управление на околна среда EN ISO 14001:2015 или еквивалент, или еквивалентни мерки с обхват на сертификация оценка на съответствието/ строителен надзор по време на строителството или еквивалент. Забележка: При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването за прилагане на система за управление на околната среда EN ISO 14001:2015 или еквивалент, или еквивалентни мерки се доказва от всеки участник в обединението, който ще извършва услугите, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението. При участие на подизпълнители, същите следва да отговарят на горепосоченото изискване съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
|
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ
|