Деловодна информация
00207
 
да
да
08/04/2020 (дд/мм/гггг)
00207-2020-0029 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Национална здравноосигурителна каса 121858220
ул. Кричим, № 1
София BG411 1407 България
Кристиян Велинов +359 29659-214
kvelinov@nhif.bg +359 2965-9165

Интернет адрес/и

https://www.nhif.bg/

https://www.nhif.bg/page/244


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
https://www.nhif.bg/page/2098
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Публичноправна организация

I.5) Основна дейност 

Здравеопазване

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Изработване и доставка на Европейски здравноосигурителни карти“ 2098
85100000      
Услуги

Предметът на настоящата обществена поръчка е „Изработване и доставка на Европейски здравноосигурителни карти“.
Предметът на обществената поръчка представлява комплексна дейност по издаване на Европейски здравноосигурителни карти (ЕЗОК) на здравноосигурени лица. В осигурените съгласно изискванията на Възложителя дистрибуторски центрове на територията на страната изпълнителят получава и регистрира заявленията от здравноосигурените лица за издаване на ЕЗОК. Заявленията се изпращат по електронен път до съответната РЗОК, от където след обработката и валидирането им те се изпращат по електронен път до картовия център на изпълнителя за изработване на картите. Изпълнителят изработва картите, като готовите карти се изпращат до съответните дистрибуторски центрове, където са били заявени, за предоставянето им на заявителите.
Прогнозното количество Европейски здравоноосигурителни карти за срока на изпълнение на договора е 540 000 бр., като Възложителят не е задължен да заяви цялото количество.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
1296000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
85100000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG

Дистрибуторските центрове на изпълнителя на територията на страната

1. В осигурените съгласно изискв. на възложит. дистрибуторски центрове на територията на страната изпълнит. получава и регистрира заявленията от здравноосигурените лица за издаване на ЕЗОК. Заявленията се изпращат по електронен път до съответната РЗОК, от където след обработката и валидирането им те се изпращат по електронен път до картовия център на изпълнит. за изработване на картите. Изпълнит. изработва картите, като готовите карти се изпращат до съответните дистрибуторски центрове, където са били заявени, за предоставянето им на заявителите.
2. Прогнозн. Колич-во ЕЗОК за срока на изпълнение на договора е 540 000 бр.
* Посоченото колич-во ЕЗОК е прогнозно. Възложит. има правото да заявява съответните количества съобразно нуждите си без да е длъжен да заяви цялото посочено прогнозно колич-во.
3. Изпълнит. следва да изработва ЕЗОК, с в съответствие с Технич. изисквания и спецификац. на Възложит., приложение № 1 към документац. на поръчката.
4. По време на изпълнението на поръчката са възможни промени в дизайна на ЕЗОК, или на отделни нейни компоненти, предизвикани от промени в законодателството. В тези случаи възложит. се задължава да предостави на изпълнит. необходимите за целта образци, макети или задание.
5. Информац. за отделните фази на процеса за изпълнение на поръчката трябва да бъде въвеждана и съхранявана от изпълнит. в електронен регистър, който да осигурява възможност за упражняване на ежедневен контрол от възлож. посредством РЗОК върху подадените от граждани формуляри за издаване на ЕЗОК и изработените и предадени на заявителите готови карти. Създадената в електронния регистър база данни трябва да дава възможност за генериране на различни справки, на отчети, както и за проследяване статуса на конкретно заявление за издаване на ЕЗОК.
6. Изпълнит. следва да предложи и осигури механизъм (процедура) за подаване от гражданите на заявления (формуляри) за издаване на ЕЗОК по електронен път. Предложената процедура следва да съдържа детайлизирано описание на всички етапи при осъществяването ?, като се дефинират изчерпателно възможностите за електронно подаване на заявления, контролните и защитните механизми, комуникацията между участниците в процедурата, нейното документиране и финализиране.
7. Изпълнит. следва да разполага със специализирано помещение за архивиране и съхраняване на молбите на заявителите за издаване на ЕЗОК, оборудвано със с-ми за сигурност и видео контрол, система за архив. и описване, в което периодично да се събират молбите на заявителите за издаване на ЕЗОК от дистрибуторските центрове и надлежно да архивират, чрез с-ма за архивир. и описване.
8. За изпълн. на обществената поръчка участниците следва да предложат и осигурят поне по един дистрибуторски център във всеки град – областен център и не по-малко от 5 такива центъра в гр. София.
9. При подготвяне на офертата за участие в процедурата за възлагане на обществена поръчка всеки участник следва да представи с офертата изработен от него образец (мостра) на ЕЗОК в съответствие с настоящите технически изисквания и спецификации.
Мострите ще се използват за установяване на съответствието на предлаганите ЕЗОК с описанието в техническите изисквания и спецификации. Участник, който не представи мостра на ЕЗОК ще бъде отстранен от участие в процедурата. При установяване на несъответствие на дадена мостра с описанието в техническите изисквания и спецификации, участникът представил несъответстващата мостра ще бъде отстранен от участие в процедурата.
10. Участниц. следва да прилагат с-ма за управление на сигурността на информацията по стандарт ISO/IEC 27001 или еквивалентен с обхват по предмета на поръчката – изработка и доставка на карти със защита, включително с холограмни знаци, срещу подправяне.
11. Участниц. следва да прилагат с-ма за управление на ИТ услугите по стандарт ISO/IEC 20000-1 или еквивалентен,с обхват по предмета на поръчката–информационни и картови системи вкл. сигурност и защита на информацията, на лични данни и на база данни.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
1296000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
36

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

1. Прогнозната стойност по т. II.2.6) се явява и максимално допустимата стойност на поръчката.
2. Продължителността по т. II.2.7) може да е по-кратка от 36 месеца, в случай, че в рамките на действие на договора се достигне посочената прогнозна стойност на поръчката от 1 296 000,00 лв. без ДДС.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Възложителят не поставя изисквания по отношение на годността за упражняване на професионална дейност.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1. За удостоверяване съответствието си с изискването да са реализирали минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, в размер на не по-малко от 700 000 лв. (седемстотин хиляди лева) без ДДС, изчислен на база на годишните обороти за последните три приключили финансови години в зависимост от датата на създаване или започване на дейността им (за участник – чуждестранно лице оборотът се изчислява по официалния курс на БНБ за съответната валута в лева към датата на подаване на офертата) участниците попълват Част IV, Раздел Б на ЕЕДОП с посочване на информация за размера на оборота в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, реализиран за последните три приключили финансови години. Информацията може да обхваща и по-кратък период в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си.
2. На основание чл. 67, ал. 5 от ЗОП, Възложителят може по всяко време да изиска от участниците представяне на документите, чрез които се доказва посочената в ЕЕДОП информация, когато това е необходимо за законосъобразното провеждане на процедурата.
3. Участникът, определен за изпълнител, представя преди сключване на договора документите, чрез които се доказва съответствието му с поставените от Възложителя изисквания към икономическото и финансово състояние, съгласно чл. 112, ал. 1, т. 2, във връзка с чл. 61 от ЗОП, като представя годишните финансови отчети или техни съставни части, когато публикуването им се изисква съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен и справка за реализирания оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката за последните три приключили финансови години.


Участниците следва да са реализирали минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, в размер на не по-малко от 700 000 лв. (седемстотин хиляди лева) без ДДС, изчислен на база на годишните обороти за последните три приключили финансови години в зависимост от датата на създаване или започване на дейността им. За участник – чуждестранно лице оборотът се изчислява по официалния курс на БНБ за съответната валута в лева към датата на подаване на офертата.
*„Оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката“ по смисъла на § 2, т. 67 от ДР на ЗОП е: сума, равна на частта от нетните приходи от продажби, реализирана от дейност, попадаща в обхвата на обществената поръчка.
**За целите на настоящата поръчка, под „дейност, попадаща в обхвата на обществената поръчка” се имат предвид дейности по изработването и доставка на карти със защита, включително с холограмни знаци, срещу подправяне.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. За удостоверяване съответствието си изискването през последните три години, считано от датата на подаване на офертата да са изпълнили минимум една дейност с предмет и обем, идентични или сходни с предмета и обема на настоящата поръчка, участниците попълват част IV, Раздел В в ЕЕДОП, където представят информация за изпълнените услуги, които са идентични или сходни с предмета и обема на обществената поръчка, с посочване на стойностите, датите и получателите.
2. За удостоверяване съответствието си изискването да разполагат с картов център, с налични инструменти, съоръжения и техническо оборудване (производствено и ИТ оборудване) необходими за изпълнение на поръчката, оборудван със системи за сигурност и контрол на допуска, с осигурен входящ контрол върху качеството на материалите за изработване, и на изходящ контрол върху готовите персонализирани ЕЗОК, включително да разполага с трезор за съхранение на ценни документи, който да отговаря на стандартите за банкова картова сигурност, участниците попълват част IV, Раздел В в ЕЕДОП, където представят информация за картовия център, с посочване на адрес и телефон, с представено описание на наличните инструменти, съоръжения и техническо оборудване, системите за сигурност и контрол, както и наличието на трезор за съхранение на ценни документи, който да отговаря на стандартите за банкова картова сигурност.
3. За удостоверяване съответствието си с изискванията да разполагат с персонал с професионална компетентност за изпълнение на поръчката за дейностите по приемане на заявления от лицата за издаване на ЕЗОК, обработка на лични данни, предаване на готовите ЕЗОК на гражданите, изработване и персонализация на ЕЗОК, контрол на качеството, осигуряване и поддържане на електронен регистър, сигурност на информацията, сигурност и защита на ЕЗОК, участниците попълват Част IV, Раздел В в ЕЕДОП, където подробно описват данните за образованието и професионалния опит за всяко лице от персонала, който ще изпълнява поръчката и на изискуемия ръководен състав, така че да се удостовери съответствие с минимално поставените изисквания за професионална компетентност.
Описанието трябва да включва минимум следната информация:
• За образованието следва да бъде посочена придобитата специалност, номер на дипломата, дата на издаване и от кое учебно заведение е издадена.
• За професионалния опит следва да се посочи месторабота/работодател, длъжност и основни функции на лицето; наименование на дейностите, в които е участвал експерта; възложител/клиент по дейността, с лице и данни за контакт, период на изпълнение, заемана позиция.
4. За удостоверяване съответствието си с изискването да прилагат система за управление на качеството по стандарт БДС EN ISO 9001 или еквивалентен, с обхват по предмета на поръчката – изработка и доставка на карти със защита, включително с холограмни знаци, срещу подправяне, участниците попълват Част IV, Раздел Г в ЕЕДОП, където представят информация относно прилагането на система за управление на качеството по стандарт БДС EN ISO 9001 или еквивалентен с обхват по предмета на поръчката – изработка и доставка на карти със защита, включително с холограмни знаци, срещу подправяне.
5. На основание чл. 67, ал. 5 от ЗОП, Възложителят може по всяко време да изиска от участниците представяне на документите, чрез които се доказва посочената в ЕЕДОП информация, съгласно чл. 64, ал. 1 от ЗОП, когато това е необходимо за законосъобразното провеждане на процедурата.


1.През последните три години, считано от датата на подаване на офертата, участниците следва да са изпълнили минимум една дейност с предмет и обем, идентични или сходни с предмета и обема на настоящата поръчка.
Като предмет, сходен с предмета и обема на настоящата поръчка Възложителят ще приеме изработването и доставката на 300 000 (триста хиляди) бр. карти със защита, включително с холограмни знаци,срещу подправяне.
2.Участниците следва да разполагат с картов център, с налични инструменти,съоръжения и техническо оборудване (производствено и ИТ оборудване) необходими за изпълнение на поръчката,оборудван със системи за сигурност и контрол на допуска, с осигурен входящ контрол върху качеството на материалите за изработване, и на изходящ контрол върху готовите персонализирани ЕЗОК,включително да разполага с трезор за съхранение на ценни документи, който да отговаря на стандартите за банкова картова сигурност.
3.Участниците следва да разполагат с персонал с професионална компетентност за изпълнение на поръчката за дейностите по приемане на заявления от лицата за издаване на ЕЗОК, обработка на лични данни, предаване на готовите ЕЗОК на гражданите, изработване и персонализация на ЕЗОК, контрол на качеството, осигуряване и поддържане на електронен регистър,сигурност на информацията, сигурност и защита на ЕЗОК, както следва:
3.1.Най-малко четирима експерта в областта на полиграфията с висше образование,образователно-квалификационна степен „Магистър” или еквивалентна, със специалност “Полиграфия” или еквивалентна, с най-малко 5 /пет/ години професионален опит по специалността, след придобиване на образованието.
3.2.Най-малко четирима експерта в областта на IT технологиите с висше образование, със специалност „Математика и Информатика“, „Информационни технологии“, „Машинно инжинерство“ или еквивалентни, с най-малко 3 /три/ години професионален опит в областта на IT технологиите.
3.3.Най-малко един експерт в областта на холограмни знаци с висше образование, със специалност: “Оптично вариращи защити”, „Физика“, „Оптика“ или еквивалентна, с най-малко 5 /пет/ години професионален опит по специалността, след придобиването на образованието.
3.4.Най-малко един експерт в областта „Контрол върху качеството на материалите“ с висше образование, със специалност: “Инженер-химик” или еквивалентна, с най-малко 5 /пет/ години професионален опит по специалността, след придобиването на образованието.
4. Участниците трябва да прилагат система за управление на качеството по стандарт БДС EN ISO 9001 или еквивалентен, с обхват по предмета на поръчката–изработка и доставка на карти със защита, включително с холограмни знаци, срещу подправяне.
5. Участникът,определен за изпълнител, представя преди сключване на договора документите, чрез които се доказва съответствието му с поставените от възложителя критерии за технически и професионални способности, съгласно чл.112, ал.1,т. 2, във връзка с чл.64, ал. 1 от ЗОП,като следва:
- по т. 1 се представя списък на услугите,които са идентични или сходни с предмета и обема на обществената поръчка,с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателства за извършените услуги.
- по т. 2 се представя декларация за осигурен картов център, с посочване на адрес и телефон, с представено описание на наличните инструменти, съоръжения и техническо оборудване,системите за сигурност и контрол, както и наличието на трезор за съхранение на ценни документи, който да отговаря на стандартите за банкова картова сигурност.
- по т. 3 се представя списък на персонала, който ще изпълнява поръчката, и/или на членовете на ръководния състав, които ще отговарят за изпълнението, както и документи, които доказват професионална компетентност на лицата.
-по т. 4 се представя заверено копие на сертификат по стандарт БДС EN ISO 9001 или еквивалентен, с обхват по предмета на поръчката – изработка и доставка на карти със защита, включително с холограмни знаци, срещу подправяне.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


1. При подписване на договора участникът, определен за изпълнител представя гаранция за изпълнение на договора за обществена поръчка в размер на 5 % от стойността на договора без включен ДДС. Гаранцията се представя в една от формите:
- оригинал на банкова гаранция, издадена от българска или чуждестранна банка, в полза на Националната здравноосигурителна каса, със срок на валидност най-малко 30 /тридесет/ календарни дни от крайния срок на договора. Банковите гаранции, издадени от чуждестранни банки, следва да са авизирани чрез българска банка, потвърждаваща автентичността на съобщението, в превод на български език.
Банковата гаранция, следва да съдържа задължение на банката-гарант да извърши безотказно и безусловно плащане при първо писмено искане на Възложителя.
- Парична сума, преведена по банкова сметка на НЗОК – БНБ Централно управление, IBAN: BG80 BNBG 9661 3300 1100 03, BIC код на БНБ ЦУ: BNBGBGSD;
................
ПРОДЪЛЖАВА в поле VI.3 "Допълнителна информация"
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
ДА
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

14/05/2020 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата

10/11/2020 (дд/мм/гггг)
или

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

15/05/2020 (дд/мм/гггг)   10:30 (чч:мм)

ЦУ на НЗОК, гр. София, ул. Кричим, № 1

Получените оферти се отварят на публично заседание, на което могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване. Преди отваряне на офертите упълномощените лица представят на комисията пълномощно от законния/те представител/и на участника.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

ПРОДЪЛЖЕНИЕ ОТ РАЗДЕЛ III.2.2):
- застрахователна полица за застраховка, която обезчечава изпълнението чрез покритие от застрахователя на отговорността на изпълнителя. Възложителят следва да бъде посочен като трето ползващо се лице по тази застраховка. Застраховката следва да покрива отговорността на изпълнителя и не може да бъде използвана за обезпечение на отговорността на изпълнителя по друг договорa.
1.1. Когато избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията или титуляр на застраховката.
1.2. При представяне на гаранцията, в документа съобразно вида в който тя се представя, изрично се посочва предмета на договора, за която е представена гаранцията. Условията, при които гаранцията за изпълнение се задържа или освобождава, се уреждат с договора за обществената поръчка. Възложителят освобождава гаранцията за изпълнение, без да дължи лихви за периода, през който средствата законно са престояли при него.
1.3. Условията и сроковете, при които гаранцията за изпълнение се задържа или освобождава се уреждат със сключения между Възложителя и Изпълнителя договор в рамките на проведената обществена поръчка.
1.4. Договорът за възлагане на обществената поръчка не се сключва преди определения за изпълнител участник да представи гаранция за изпълнение.
2. Възложителят ще отстранява от участие участник, за когото са налице освен основанията по чл. 54, ал. 1 от ЗОП, чл. 55, ал. 1 и чл. 107 от ЗОП, както и когато се установи, че участникът е дружество, регистрирано в юрисдикция с преференциален данъчен режим или е контролирано от такова дружество, или някой от членовете на обединението е регистрирано или контролирано от регистрирано дружество лице, освен ако е налице изключение по чл. 4 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, контролираните от тях лица и техните действителни собственици, като и когато участник е свързано лице по смисъла на § 2, т. 45 от ДР на ЗОП с друг участник в процедурата, както и когато не може да бъде извършена идентификация и проверка на идентификацията на клиента, чрез регламентираните в Закона за мерките срещу изпирането на пари способи, включително когато клиентът е юридическо лице - на физическите лица, които са негови действителни собственици, по смисъла на §2 от ДР на ЗМИП, както и когато по отношение на участника са налице обстоятелствата по чл. 69 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобито имущество.
3. Всички останали условия и изисквания са посочени в документацията на поръчката и приложенията към нея.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Решението за откриване на процедурата подлежи на обжалване пред КЗК относно неговата законосъобразност, включително за наличие на дискриминационни икономически, финансови, технически или квалификационни изисквания в обявлението, документацията или всеки друг документ, свързан с процедурата, от всяко заинтересовано лице в 10-дневен срок при условията на чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 08/04/2020 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва