III.1.2) Икономическо и финансово състояние
НЕ
За обособени позиции № 1, 2, 3 и 4: Изисква се: 1. Участникът да е реализирал минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, изчислен на база годишните обороти, в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си; 2. Участникът трябва да има валидна застраховка "Професионална отговорност". Доказване: по т.1: При подаване на офертата, участникът декларира съответствието си с изискването с попълване на информацията /конкретния годишен оборот за последните три приключили финансови години/ в ЕЕДОП - Част ІV: Критерии за подбор, Раздел Б: ИКОНОМИЧЕСКО И ФИНАНСОВО СЪСТОЯНИЕ.За участник - чуждестранно лице оборотът се изчислява по официалния курс на БНБ за съответната валута в лева към датата на подаване на офертата. Документи за доказване на изискването: 1.1. За обособени позиции № 1, 2 и 3: справка за оборота реализиран от проектиране и строителство. 1.2. За обособена позиция №4: Справка за оборота, реализиран от проектиране, доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на системи, свързани с управлението на влакове. по т.2: Доказателства за наличие на застраховка „Професионална отговорност“. Документите се представят от участника, определен за изпълнител преди сключване на договора (чл.112, ал.1, т.2 от ЗОП) Документите могат да бъдат изисквани и при условията на чл.67, ал.5 от ЗОП.
1.1. За обособени позиции № 1, 2 и 3: Участникът трябва да е реализирал минимален оборот, изчислен на база годишните обороти от проектиране и строителство сумарно от последните 3 (три) приключили финансови години, в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си, както следва: За обособена позиция № 1: 80 (осемдесет) млн. лв. без ДДС; За обособена позиция № 2: 70 (седемдесет) млн. лв. без ДДС; За обособена позиция № 3: 50 (петдесет) млн. лв. без ДДС. 1.2. За обособена позиция №4: Участникът трябва да е реализирал минимален оборот, изчислен на база годишните обороти от проектиране, доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на системи, свързани с управлението на влакове, сумарно от последните 3 (три) приключили финансови години, в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си: 30 (тридесет) млн. лв. без ДДС; 2. За обособени позиции № 1, 2, 3 и 4: Участникът трябва да има валидна застраховка "Професионална отговорност" (по чл.171 от ЗУТ) или еквивалент за лица, извършващи дейност проектиране с покритие - минимална сума за проектант (за строежи първа категория, съгласно чл.137, ал.1 от ЗУТ) - 300 000 лв.
|
III.1.3) Технически и професионални възможности
НЕ
За обособени позиции № 1, 2, 3 и 4 /OП1, ОП2, ОП3 и ОП4/: 1. Участникът да е изпълнил през последните 5 /пет/ години от датата на подаване на офертата дейности по строителство с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката;При подаване на офертата, участникът за съответната обособена позиция декларира съответствието си с изискването с попълване на информацията /изпълнение на строителството на посочените в т.1 обекти/ в ЕЕДОП, Част IV: Критерии за подбор, Раздел В: ТЕХНИЧЕСКИ И ПРОФЕСИОНАЛНИ СПОСОБНОСТИ – За поръчки за строителство: извършени строителни дейности от конкретния вид. За обособени позиции № 1, 2, 3: 2. Участникът трябва да е изпълнил през последните 3 /три/ години от датата на подаване на офертата дейности по проектиране с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката;При подаване на офертата, участникът за съответната обособена позиция декларира съответствието си с изискването с попълване на информацията /проектиране на посочените обекти/ в ЕЕДОП, Част IV: Критерии за подбор, буква В: ТЕХНИЧЕСКИ И ПРОФЕСИОНАЛНИ СПОСОБНОСТИ – За поръчки за услуги: извършени услуги от конкретния вид. Доказване: по т.1. списък на строителството, посочено в Част IV: Критерии за подбор, буква В: ТЕХНИЧЕСКИ И ПРОФЕСИОНАЛНИ СПОСОБНОСТИ от ЕЕДОП, идентично или сходно с предмета на поръчката, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания. по т.2:списък на услугите, посочени в Част IV: Критерии за подбор, буква В: ТЕХНИЧЕСКИ И ПРОФЕСИОНАЛНИ СПОСОБНОСТИ от ЕЕДОП, идентични или сходни с предмета на поръчката, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с документи, които доказват извършената услуга.Ако дейностите по проектиране са изпълнени в рамките на инженеринг, същите представляват строителство по смисъла на приложимото законодателство. Предвид посоченото, относимият период на опита за проектиране по договор за инженеринг е 5 /пет/ години. За обособени позиции № 1, 2, 3 и 4: 3.Участникът трябва да разполага с ръководен състав с професионална компетентност за изпълнението на поръчката. При подаване на офертата, участникът декларира съответствието си с изискването с попълване на информацията за професионалната компетентност на членовете на ръководния състав в ЕЕДОП, Част IV: Критерии за подбор, Раздел В –Образователна и професионална квалификация, съгл. изискванията в раздел IV, т. 3 от документацията- Том 1 указания. За ОП 1, 2, 3 и 4: 4. Участникът трябва да разполага с персонал с определена професионална компетентност за изпълнението на поръчката-екип от правоспособни проектанти по съответните части от проекта. доказване: по т.3 и т.4 списък на членовете на ръководния състав/персонала, посочен в Част IV: Критерии за подбор, буква В: от ЕЕДОП, както и документи, които доказват професионалната компетентностна лицата. 5.1 за ОП1, ОП2 и ОП3: а) Участникът трябва да прилага системи за управление на качеството. Участникът трябва да има внедрена система за управление на качеството EN ISO 9001 или еквивалентна в областта на строителството; б)Участникът трябва да прилага системи или стандарти за опазване на околната среда. Участникът трябва да има внедрена система за опазване на околната среда EN ISO 14001 или еквивалентна в областта на строителството. 5.2. За ОП4: а)Участникът да прилага системи за управление на качеството. Участникът да има внедрена система за управление на качеството EN ISO 9001 или еквивалентна в областта „Автоматизация на релсовия транспорт, електронни централизации и/или безпилотни системи“; б) Участникът да прилага системи или стандарти за опазване на околната среда. Участникът да има внедрена система за опазване на ок. среда EN ISO 14001 или еквивалентна в областта „Инженерингова дейност на системи за управление“. Доказване по т.5.1 и т.5.2 - копие на съответния сертификат.
1.Участникът трябва да е изпълнил през последните 5 /пет/ години от датата на подаване на офертата дейности по строителство с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката, както следва: 1.1. За OП1:Ново строителството на: а) минимум една подземна метростанция и б) минимум 0,5 км тунел/и (на метро или жп тунел, включително релсов път) или минимум 0,5 км пътен тунел/и и минимум 0,5 км релсов път; За ОП2-Ново строителството на: а) мин. една подземна метростанция и б) мин. 0,1 км тунел/и (на метро или жп тунел), изпълнен по НАТМ или друг тунелен метод, включително релсов път, или минимум 0,1 км пътен тунел/и, изпълнен по НАТМ или друг тунелен метод и минимум 0,1 км релсов път; За ОП3-Ново строителството на: а) минимум една подземна метростанция и б) минимум 0,1 км тунел/и (на метро или жп тунел), изпълнен по НАТМ или друг тунелен метод, включително релсов път, или минимум 0,1 км пътен тунел/и, изпълнен по НАТМ или друг тунелен метод и минимум 0,1 км релсов път. За „изпълнени дейности по строителство“ ще се считат обектите, по т.1.1 за които е съставен акт образец 15 за установяване годността за приемане на строежа - за български лица; за чуждестранни лица – еквивалентен документ. 1.2. За ОП4: Изпълнени системи, свързани с управлението на влакове, както следва:·Система за телекомуникационно управление на влаковото движение /СВТС/ – ниво на безопасност SIL4 (Safety Integrity Level), съгласно стандарт EN 61508 или еквивалентен и ниво на автоматизация GoA 3 или по-високо (Grades of Automation), съгласно стандарт IEC 62290 или еквивалентен; Пътническа информационна система /ПИС/: Система за автоматични перонни преградни врати /САППВ/; Диспечерско управление на електроснабдяването /SCADA система за централизиран контрол и управление на електрозахранването ниво на безопасност SIL2 или по-високо, съгласно стандарт EN 61508 или еквивалентен/; Радио-комуникационна система на железопътен или метроучастък, състоящ се от мининум три жп гари, съответно три метростанции; Транспортно-комуникационна система ниво на безопасност SIL3 или по-високо, съгласно стандарт EN 61508 и стандарт EN 50159 или техни еквивалентни. За „изпълнени системи, свързани с управлението на влакове“ ще се считат системите, посочени в т.2.1, за които е съставен констативен акт за установяване годността за приемане на строежа /акт-образец 15/ за строителен обект, в който същите са инсталирани или еквивалентен документ, удостоверяващ, че посочените в т.1.2 системи са проектирани, доставени, монтирани и за които пусковите изпитания са приключили успешно.За да изпълни изискването по т.1.2 участникът трябва да е изпълнил минимум по една от всички системи, посочени в т.1.2 За да изпълни изискването по т.1.2 участникът може да е изпълнил сходни системи. За „сходни системи“ ще се считат системи,всички изисквания на Възложителя за системите, като може да се различават по конфигурацията на модулите, от които е съставена системата и архитектурата на изграждането й. 2. Участникът да е изпълнил дейности по проектиране: За ОП1 – Одобрен проект във фаза технически или работен проект за: а) мин. една подземна метростанция и б) мин. 0,5 км тунел/и (на метро или жп тунел, включително релсов път) или мин. 0,5 км пътен тунел/и и мин. 0,5 км релсов път; За ОП2 – Одобрен проект във фаза технически или работен проект за: а) мин. една подземна метростанция и б) минимум 0,1 км тунел/и (на метро или жп тунел), изпълнен по НАТМ или друг тунелен метод, включително релсов път, или мин. 0,1 км пътен тунел/и, изпълнен по НАТМ или друг тунелен метод и мин. 0,1 км релсов път; За ОП3–Одобрен проект във фаза техн. или раб. проект за а) мин. 1 подземна метростанция и б)мин. 0,1 км тунел/и (на метро или жп тунел), изпълнен по НАТМ или друг тунелен метод, включително релсов път, или минимум 0,1 км пътен тунел/и, изпълнен по НАТМ или друг тунелен метод и минимум 0,1 км релсов път 3. продължава в раздел VI.3.
|