III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Участникът в обществената поръчка трябва да притежава регистрация в Централния професионален регистър на строителя (ЦПРС) към Камарата на строителите в Република България, съгласно чл. 3, ал. 2 от Закона за Камарата на строителите (ЗКС), чл. 137 от Закона за устройство на територията (ЗУТ), , а чуждестранни лица – в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство: строежи от първа група трета категория. Подизпълнители, които ще изпълняват дейност по строителство, както и онези съдружници в обединение, което не е ЮЛ, но съгласно договора за обединение ще изпълняват дейност по строителство, също следва да са вписани в ЦПР на строителя, за изпълнение на съответната група и категория строеж. При подаване на офертата участникът декларира съответствие с изискването за годност, като попълва раздел А: „Годност“ в Част IV: „Критерии за подбор“ от Единен европейски документи за обществени поръчки (ЕЕДОП). С ЕЕДОП участниците представят информация относно обхвата на регистрацията и периода на валидност, както и дали документът е на разположение в електронен формат, както и уеб сайт, орган или служба, издала документа и точно позоваване на документа. За доказване на посоченото изискване, участниците представят при поискване в хода на процедурата, съгласно чл. 67, ал. 5 от ЗОП или преди сключването на договор за обществена поръчка: - заверено копие от Удостоверение за вписване в ЦПРС към Камарата на строителя за изпълнение на строежи от категорията строеж, в която попада обекта на поръчката. В случай, че участник е чуждестранно лице от страна-членка на ЕС, представя декларация или удостоверение за вписване в професионален регистър на държавата, в която е установено, и издаден от компетентен орган съгласно правото на държавата, в която е установен, за право да изпълнява дейности по СМР, предмет на настоящата обществена поръчка. Възложителят изисква от изпълнителя представяне на следните гаранции: гаранция за изпълнение на договора, в размер на 3 на сто и гаранция за авансово плащане, в размер на 25 на сто от стойността на договора с ДДС. Гаранциите се освобождават поетапно, съгласно условията уредени в проекта на договор. |
III.1.2) Икономическо и финансово състояние
НЕ
1.Участникът трябва да е реализирал минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, изчислен на база годишните обороти. Участникът следва да предостави изискуемата информация в Част ІV „Критерии за подбор“, Раздел Б, „Икономическо и финансово състояние“ т. 1 а) от ЕЕДОП. За доказване на посочените изисквания по т. 1, участниците представят при поискване в хода на процедурата, съгласно чл. 67, ал. 5 от ЗОП или преди сключването на договор за обществена поръчка, съгласно чл. 67, ал. 6 от ЗОП: 1. заверено копие от годишните финансови отчети за последните три приключили финансови години, когато публикуването им се изисква съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен; 2. справка по години за реализирания оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, за последните три приключили финансови години. 2.Участникът в обществената поръчка следва да притежава валидна застраховка „Професионална отговорност“ на участниците в проектирането и строителството по чл. 171 от ЗУТ. Участникът попълва поле 5) на раздел Б: Икономическо и финансово състояние, Част IV: „Критерии за подбор“ от ЕЕДОП, предоставяйки данни и информация относно: (1) застрахователната полица/еквивалентен документ - вид, номер и дата на издаване; (2) застрахованото лице; (3) професионалната дейност, която е предмет на застраховката; (4) срок/валидност на застраховката; (5) общ лимит на отговорност и валута. За доказване на посоченото изискване по т. 6.3.2, участниците представят при поискване в хода на процедурата, съгласно чл. 67, ал. 5 от ЗОП или преди сключването на договор за обществена поръчка: - заверено копие на застраховка „Професионална отговорност“ на участниците в проектирането и строителството по чл. 171 от ЗУТ, покриваща минималната застрахователна сума съответно за строител за категорията строеж, в която попада обекта на поръчката или съответен валиден аналогичен документ или еквивалент, съгласно законодателството на страната, в която е регистриран участникът чуждестранно лице. 3.Участникът да е постигнал положително съотношение между определени активи и пасиви. Участникът попълва Част IV, Раздел Б, т.4 (поле „Финансови съотношения”) от ЕЕДОП, като при изчисленията на коефициентите спазва Методиката по Приложение № 2, към чл.31, ал.2 от ППЗОП във връзка с чл. 61, ал. 1, т. 3 от ЗОП. За доказване на посоченото изискване по т. 6.3.2, участниците представят при поискване в хода на процедурата, съгласно чл. 67, ал. 5 от ЗОП или преди сключването на договор за обществена поръчка: – заверено копие от съставна част на годишния финансов отчет, а именно: счетоводен баланс на участника към 31.12.2018 г., когато публикуването им се изисква съгласно законодателството на държавата, в която участникът е установен.
1.1.Участникът трябва да е реализирал минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, изчислен на база годишните обороти, както следва: минимален оборот, от изпълнение на проектиране, строителство и авторски надзор, свързано с дейности, попадащи в обхвата на поръчката, реализирани през последните три приключили финансови години в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си. Минималният оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката“ от участник, изчислен на база годишни обороти, следва да възлиза в общ размер, не по-малък от прогнозната стойност на обществената поръчка. Под „оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката“ съгласно т.67 от ДР на ЗОП следва да се включва сумата, равна на частта от нетните приходи от продажби, реализирани от дейност/и, попадащи в обхвата на поръчката, а именно: проектиране, авторски надзор и изпълнение на ново строителство и/или реконструкция, и/или рехабилитация, и/или основен ремонт на сграда и/или сгради с въвеждане на енерго-ефективни мерки, отчетени за последните три приключили финансови години в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си. 1.2.Участникът в обществената поръчка следва да притежава валидна застраховка „Професионална отговорност“ на участниците в проектирането и строителството по чл. 171 от ЗУТ с покритие, съответстващо на категорията на строежа, обект на настоящата обществена поръчка, съобразно чл. 5, ал. 1 и ал. 2 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството. За участник или партньор в обединение, което не е юридическо лице, или подизпълнител, който е установен / регистриран извън Република България, застраховката за професионална отговорност следва да бъде еквивалентна на тази по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ, но издадена съгласно законодателството на държавата, в която е установен/регистриран стопанският субект. Подизпълнители, които ще изпълняват дейност по строителство, както и онези съдружници в обединение, което не е ЮЛ, но съгласно договора за обединение ще изпълняват дейност по проектиране и/или строителство, също следва да притежават валидна застраховка „професионална отговорност“, отговаряща на горепосочените изисквания. 1.3.Участникът да е постигнал положително съотношение между определени активи и пасиви, с които да е постигнал Коефициент на обща ликвидност (К ол), отчетен за последната финансова година, не по-нисък от 1,50 /едно цяло и петдесет стотни/. К ол се изчислява по начина разписан в ППЗОП, съгласно Методика по Приложение № 2, към чл.31, ал.2 от ППЗОП във връзка с чл. 61, ал. 1, т. 3 от ЗОП. К ол, показва, способността на предприятието на участника да изплаща текущите си задължения с наличните текущи активи. Коефициентът гарантира възможността, участниците да изпълнят предмета на настоящата поръчката, в съответствие с нейната сложност, прогнозна стойност и начин на плащане и се изчислява се въз основа на данни (в хил. лв.) от счетоводния баланс към 31 декември 2018 г. по формула, посочена в методиката.
|
III.1.3) Технически и професионални възможности
НЕ
1.Участникът да е изпълнил през посл. 3 г., считано от датата, определена като краен срок за подаване на офертата, дейности с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката. Участникът предоставя изискуемата информация в Част ІV „Критерии за подбор“, Раздел В „Технически и професионални способности“, т. 1б) от ЕЕДОП за дейностите с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката, с посочване на стойностите, датите и получателите, изпълнени за последните три години, считано от датата, определена като краен срок за подаване на офертата. За доказване участниците представят при поискване в хода на процедурата, съгласно чл. 67, ал. 5 от ЗОП или преди сключването на договор за обществена поръчка: Доказателства за извършените услуги - удостоверения, издадени от получателя или от друг компетентен орган на услугата и/или чрез посочване на публичен регистър, в който е публикувана информация за извършената услуга и/или други по преценка на участника. 2.Участникът следва да е изпълнил през последните 5 години, считано от датата, определена като краен срок за подаване на офертата, дейности с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката. Участникът предоставя изискуемата информация по т.2. в Част ІV „Критерии за подбор“, Раздел В „Технически и професионални способности“, т. 1а) от ЕЕДОП за дейностите с предмет и обем, идентичен или сходен с този на поръчката, изпълнени за последните пет години, считано от датата, определена като краен срок за подаване на офертата, с посочване на стойност, получател, дата на приключване на изпълнението, мястото, вида и обема на изпълнените дейности, както и дали са изпълнени в съответствие с нормативните изисквания. За доказване на посочените изисквания по т.2 участниците представят при поискване в хода на процедурата, съгласно чл. 67, ал. 5 от ЗОП или преди сключването на договор за обществена поръчка: 1. Списък на строителството, идентично или сходно с предмета на обществената поръчка, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема на изпълнените СМР, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания. 3. Участникът следва да разполага с необходимия брой технически лица и/или организации, които ще изпълняват проектирането строителството. Участникът предостая информация в Част ІV „Критерии за подбор“, Раздел В „Технически и професионални способности“, т. 6 от ЕЕДОП. Посочва се пълната информация, необходима за доказване на въведените към всеки от експертите минимални изисквания,в това число: номер, дата и учебно заведение, издало диплома/сертификат, описание на идентичната или сходна дейност с посочване на конкретен обект. За доказване участниците представят при поискване в хода на процедурата, съгласно чл. 67, ал. 5 от ЗОП или преди сключването на договор за обществена поръчка: - Списък на ключовите експерти, както и документи, които доказват професионалната компетентност на лицата. 4.Участникът да има валидни сертификати, които удостоверяват наличието на: с-ма за управление на качеството по стандарт ISO EN 9001:2015 или екв. и с-ма за управление на околната среда по стандарт ISO 14001:2015 или екв. Участникът следва да предостави информация за сертификатите в част IV за сертификатите в част IV „Критерии за подбор“, Раздел Г „Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление“ от ЕЕДОП. За доказване участниците представят при поискване в хода на процедурата, съгласно чл. 67, ал. 5 от ЗОП или преди сключването на договор за обществена поръчка 1. Заверени копия от валидни сертификати за внедрена с-ма за управление на качеството по стандарт ISO EN 9001:2015 или еквивалент и с-ма за управление на околната среда по по стандарт ISO 14001:2015 или еквивалент, включващи в обхвата си изпълнение на проектиране и строителство или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството.
1.1.Участникът да е изпълнил през посл. 3 год., считано от датата, определена като краен срок за подаване на офертата, минимум една изпълнена дейност с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката -изготвяне на инвестиционен проект във фаза „технически проект” и упражняване на авторски надзор за строителство и/или ремонт и/или реконструкция, включващо мерки за енергийна ефективност на сгради: с РЗП минимум 12 000 кв. м. Под „изпълнени услуги“ следва да се разбира изготвен/и технически проект/и, който/които е/са приет/и от получателя, както и упражнен авторски надзор, който е отчетен със съответен документ. 2.1.Участникът а е изпълнил през последните 5 год., считано от датата, определена като краен срок за подаване на офертата, минимум една изпълнена дейност с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката - обекти за изпълнено строителство и/или ремонт и/или реконструкция, включващо мерки за енергийна ефективност на сгради: с РЗП минимум 12 000 кв. м. Строителството се счита за изпълнено, когато за обекта има съставен и подписан акт/протокол или друг документ, удостоверяващ завършване на строителството, съответно изпълнението на СМР . 3.Екип 3.1. За проектиране: - Ръководител на екипа проектанти - стр. инж. ССС или екв.; с мин. 10-годишен проф. опит в проектирането на сходни обекти; да има опит като ръководител екип в изготвяне на инвестиционни проекти при процедура инженеринг – 2 проекта, в областта на сходни обекти; - Проектант по част „Архитектура” – архитект или еквив.; с мин. 5-годишен проф. опит в проектирането по част „Архитектура”; да има опит като проектант в изготвяне на инвестиционни проекти на сходни обекти – мин. 2 проекта; - Проектант по част „Конструкции” - стр. инж. ССС или екв.; с мин. 5-годишен проф. опит в проектирането по част „Конструкции”; да има опит като конструктор-проектант в изготвяне на инвестиционни проекти на сходни обекти – мин. 2 проекта; - Проектант по част „ВиК” - стр. инж. ВиК или екв.; с минимум 5-годишен проф. опит в проектирането по част „ВиК” ; да има опит като проектант в изготвяне на инвестиционни проекти по съответната част на сходни обекти – минимум 2 проекта; - Проектант по част „ОВК” - стр. инж. ОВК или екв.; с минимум 5-годишен проф. опит в проектирането по част „ОВК”; да има опит като проектант в изготвяне на инвестиционни проекти по съответната част на сходни обекти – минимум 2 проекта; - Проектант по част „Електроинсталации” - инж. Електроинженер или екв.; с мин. 5-годишен проф. опит в проектирането по част „Електроинсталации”; да има опит като проектант в изготвяне на инвестиционни проекти по съответната част на сходни обекти – мин. 2 проекта; - Проектант по част „Паркоустройство” - арх. Ландшафтна архитектура или екв.; с мин. 5-годишен проф. опит в проектирането по част „Паркоустройство”; да има опит като проектант в изготвяне на инвестиционни проекти по съответната част на сходни обекти – мин. 2 проекта; - Проектант по част „ПБЗ” – стр. инж. или екв.; с минимум 5-годишен проф. опит в проектирането по част ПБЗ/ПОИС; да има опит като проектант в изготвяне на инвестиционни проекти по съответната част на сходни обекти – мин. 2 проекта; - Проектант по част „ПБ” – ОКС мин. бакалавър или екв., придобита в проф. направление «Противопожарна техника» или екв.; с минимум 5-годишен проф. опит в проектирането по част „ПБ”; да има опит като проектант в изготвяне на инвестиционни проекти по съответната част на сходни обекти – мин. 2 проекта; - Проектант по част „ПУСО” – стр. инж. или екв.; с минимум 3-годишен проф. опит в проектирането по част ПУСО; да има опит като проектант в изготвяне на инвестиционни проекти по съответната част на сходни обекти – мин. 2 проекта; - Проектант по част „Геодезия” - стр. инж.Геодезист или екв.; с минимум 5-годишен проф. опит в проектирането по част „Геодезия; да има опит като проектант в изготвяне на инвестиционни проекти по съответната част на сходни обекти – мин.2 проекта Прод. в раздел VI.3
|
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ
|