Деловодна информация
00740
2163 20/08/2019 (дд/мм/гггг)
да
да
20/08/2019 (дд/мм/гггг)
00740-2019-0021 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Изпълнителна агенция по околна среда 831901762
бул. Цар Борис III № 136
София BG411 1618 България
Росица Христова Златина Соларска Маргарита Димитрова +359 29406432
rhristova@eea.government.bg +359 29559015

Интернет адрес/и

http://eea.government.bg/

http://eea.government.bg/bg/obyavi/obshtestveni-porachki-19/64


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://eea.government.bg/bg/obyavi/obshtestveni-porachki-19/64
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Министерство или всякакъв друг национален или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.5) Основна дейност 

Околна среда

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

Създаване на информационна система за автоматична оценка на данните за качество то на атмосферния въздух съгласно Решение 2011/850/ЕС за формулиране на правила за прилагането на директиви 2004/107/ЕО
72212610      
Услуги

Създаването на информационна система за автоматична оценка на данните за качеството на атмосферния въздух съгласно Решение 2011/850/ЕС за формулиране на правила за прилагането на директиви 2004/107/ЕО и 2008/50/ЕО се налага от задължението на ИАОС да предоставя на Европейската комисия данни от моделиране, съгласно чл. 6 от Директива 2008/50/ЕО и чл. 4 от Директива 2004/107/ЕО, както и за количественото определяне на приноса от естествени източници съгласно чл. 20, параграф 1 от Директива 2008/50/ЕО и от зимното опесъчаване или осоляване на пътища съгласно чл. 21, параграфи 1 и 2 от Директива 2008/50/ЕО.
Изпълнението на настоящата поръчка ще се осъществи с изпълнението на следните основни дейности:
Дейност 1 - Анализ и спецификация
Дейност 2 - Проектиране
Дейност 3 - Разработка и тестване
Дейност 4 - Документиране
Дейност 5 - Внедряване и обучение.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
583333      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
72212610      
II.2.3) Място на изпълнение
BG

Територията на Република България, Изпълнителна агенция по околна среда

Създаването на информационна система за автоматична оценка на данните за качеството на атмосферния въздух съгласно Решение 2011/850/ЕС за формулиране на правила за прилагането на директиви 2004/107/ЕО и 2008/50/ЕО се налага от задължението на ИАОС да предоставя на Европейската комисия данни от моделиране, съгласно чл. 6 от Директива 2008/50/ЕО и чл. 4 от Директива 2004/107/ЕО, както и за количественото определяне на приноса от естествени източници съгласно чл. 20, параграф 1 от Директива 2008/50/ЕО и от зимното опесъчаване или осоляване на пътища съгласно чл. 21, параграфи 1 и 2 от Директива 2008/50/ЕО.
Изпълнението на настоящата поръчка ще се осъществи с изпълнението на следните основни дейности:
Дейност 1 - Анализ и спецификация
Дейност 2 - Проектиране
Дейност 3 - Разработка и тестване
Дейност 4 - Документиране
Дейност 5 - Внедряване и обучение.
Критериите по-долу
 
ДА Качество на техническото предложение    70
Цена
30
II.2.6) Прогнозна стойност
583333      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
18

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Възложителят не поставя условия за годност за упражняване на професионална дейност към участниците в настоящата поръчка.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Възложителят не поставя изисквания относно икономическото и финансово състояние на участниците.

III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Участникът следва да е изпълнил поне две услуги с еднакъв или сходен предмет през последните 3 години, считано от датата на подаване на офертата. Под еднакъв или сходен предмет следва да се разбира разработка и внедряване на информационн и системи, свързани с околната среда, като поне един от референтните проекти следва да бъде разработка и внедряване на информационна система за обработка на данни. Изискването се въвежда с цел гарантиране на качественото изпълнение на обществената поръчка чрез избиране на изпълнител с признат опит в предоставянето на услуги от областта на предмета на поръчката.
Поставеното изискване се доказва със списък на услугите, които са идентични или сходни с предмета на обществената поръчка, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с документи, които доказват извършената услуга.
2. Участниците следва да разполагат с квалифициран персонал за изпълнението на предмета на поръчката. За доказване на изискването участниците представят Списък на персонала, който ще изпълнява поръчката и/или членовете на ръководния състав, които ще отговарят за изпълнението, както и документи, които доказват професионална компетентност на лицата.
3. Участникът следва да има внедрена система управление на качеството ISO 9001 в актуалната му версия или еквивалент, чийто обхват включва услуги сходни с тази на настоящата поръчка.
За сходни с предмета на поръчката се разбират услуги свързани с разработка и внедряване на информационни системи свързани с околната среда.
Сертификатът трябва да е издаден от независими лица, които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция "Българска служба за акредитация" или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието. Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки.
Възложителят приема и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, когато участник не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини. Участникът трябва да е в състояние да докаже, че предлаганите мерки са еквивалентни на изискваните.
За сходни с предмета на поръчката се разбират услуги в областта на информационните технологии, свързани с разработване, внедряване и поддръжка на информационни системи.
За доказване на поставеното изискване участникът, избран за изпълнител следва да представи копие на сертификат.
Възложителят приема и други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, когато участник не е имал достъп до такива сертификати или е нямал възможност да ги получи в съответните срокове по независещи от него причини. Участникът трябва да е в състояние да докаже, че предлаганите мерки са еквивалентни на изискваните.
В случай на участие на обединение, което не е юридическо лице изискването се отнася за участника в обединението, който ще извършва разработването, внедряването и поддръжката на информационната система.
В случай на участие на обединение, което не е юридическо лице изискванията по т. 1 и 2 се отнасят общо за обединението, а изискванията по т. 3 се отнасят за участника в обединението, който ще извършва разработването, внедряването и поддръжката на информационната система.


1. На основание чл. 64, ал. 1, т. 1, б.“б“ от ЗОП участникът, самостоятелно или съвместно, трябва да е изпълнил през последните 3 /три/ години от датата на подаване на офертата, поне 2 /две/ услуги, с предмет и обем, идентични или сходни с предмета на настоящата обществена поръчка. Изискването се въвежда с цел гарантиране на качественото изпълнение на обществената поръчка чрез избиране на изпълнител с признат опит в предоставянето на услуги от областта на предмета на поръчката.
2. На основание чл.63, ал.1, т.5 от ЗОП, участникът следва да разполага с персонал и/или с ръководен състав с определена професионална компетентност за изпълнение на поръчката, както следва:
Ключов експерт 1: Ръководител на проект - Висше образование, ОКС „бакалавър” в някое от следните професионални направления: математика; информатика; компютърни науки; електроника и автоматика; компютърна и комуникационна техника; ИС и технологии или еквивалентни. Най-малко 7 години опит в областта на разработване и внедряване на ИС. Опит като ръководител на проект/екип на най-малко 2 проекта или дейности, свързани с разработване и/или внедряване на ИС, от които поне 1 проект свързан с разработване и внедряване на ИС за обработка и докладване на данни от автоматични станции.
Ключов експерт 2: Софтуерен разработчик - Висше образование, ОКС „бакалавър” в някое от следните професионални направления: математика; информатика; компютърни науки; електроника и автоматика; компютърна и комуникационна техника; ИС и технологии или еквивалентни. Минимум 5 години общ професионален опит в областта на ИТ. Преминато обучение за работа със специализиран софтуер (софтуерния пакет UWEDAT, софтуерния пакет EcoManagerServer и софтуерния пакет-EcoRemote v2.03 или еквивалентни) и специализираната база данни (структура и обхват), към гореописаните софтуерни пакети, използвани за функционирането на националната система за мониторинг на въздуха, подробно описани в техническата спецификация или еквивалентни Участие в минимум 3 проекта или дейности за разработка и внедряване на ИС, от които поне 1 проект свързан с разработване и внедряване ИС за обработка и докладване на данни от автоматични станции.
Ключов експерт 3: Експерт системна интеграция - Висше образование, ОКС „бакалавър” в някое от следните професионални направления: математика; информатика; компютърни науки; електроника и автоматика; компютърна и комуникационна техника; информационни системи и технологии или еквивалентни. Минимум 5 години професионален опит в областта на ИТ; Преминато обучение за работа със специализиран софтуер (софтуерния пакет UWEDAT, софтуерния пакет EcoManagerServer и софтуерния пакет-EcoRemote v2.03 или еквивалентни) и специализираната база данни (структура и обхват), към гореописаните софтуерни пакети, използвани за функционирането на националната система за мониторинг на въздуха, подробно описани в ТС или еквивалентни Участие в минимум 2 проекта или дейности включващи системна интеграция на програмни системи и компютърни конфигурации от които поне 1 проект свързан с разработване и внедряване ИС за обработка и докладване на данни от автоматични станции.
Ключов експерт 4: Експерт бази данни - Висше образование, ОКС „бакалавър” в някое от следните професионални направления: инженерните или природни науки, компютърните, комуникационни или информационни технологии или еквивалентна; Минимум 5 години професионален опит в областта на разработката и актуализирането на бази данни. Участие в минимум 2 проекта включващи обслужване, инсталиране и системна интеграция на системи за управление на база данни.
При подаване на офертата, на основание чл. 67, ал. 1 ЗОП, участникът декларира съответствието с посочения критерий за подбор чрез представяне на ЕЕДОП.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Гаранцията за изпълнение на договора се представя от участника, определен за изпълнител на поръчката, при подписване на договора и е в размер на 5 % (пет на сто) от стойността на договора.
Гаранцията за изпълнение се представя по един от следните начини:
1. под формата на банкова гаранция – в оригинал;
2. парична сума (платежно нареждане в копие)
3. застраховка (оригинал на полица), която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя.
ВЪЗЛОЖИТЕЛЯТ може да извърши авансово плащане в размер до цялата сума по договора след представяне от страна на ИЗПЪЛНИТЕЛЯ на гаранция за авансовото плащане за пълния размер на платената сума и фактура - оригинал.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
ДА
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

24/09/2019 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

25/09/2019 (дд/мм/гггг)   14:30 (чч:мм)

сградата на Изпълнителна агенция по околна среда, гр. София, бул. Цар Борис III № 135

Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

В методиката за оценка по показател "Качество на техническото предложение" ще се оценяват следните подпоказатели:
- Методология за управление на проекта по изграждане на информационната система;
- Подход за реализиране на функционалните изисквания;
- Предложение за архитектура на информационната система;
- Подход за изпълнение на дейностите.
2. От участие в процедурата се отстранява участник, за когото е налице някое от обстоятелствата по чл. 54, ал. 1 и чл. 55, ал. 1, т. 1, 3, 4 и 5 от ЗОП. Възложителят ще отстрани от участие и:
• участници-свързани лица, по смисъла на §2, т. 45 от ДР на ЗОП;
• участник, който е представил Техническо предложение за изпълнение на поръчката, което не отговаря на изискванията на Техническата спецификация и условията на поръчката;
• участник, за когото след изтичане на срока по §14 от ПЗР на ЗИД на Закона за икономическите и финансови отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, контролираните от тях лица и техните действителни собственици (ДВ, бр. 48/2016 г.), са налице обстоятелствата по чл. 3, т. 8 във връзка с чл. 5, ал. 1, т. 3 от този закон.
• участник, който няма право да участва в обществени поръчки на основание чл. 69 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество.
• участник, който е предложил цена за изпълнение на поръчката, по-висока от определената от Възложителя прогнозна стойност на поръчката.
3. Съгласно чл.67, ал. 1 от ЗОП при подаване на офертата участникът декларира липса на основания за отстраняване от процедурата и съответствие с критериите за подбор чрез представяне на ЕЕДОП. Документите, чрез които се доказва информацията, посочена в ЕЕДОП, могат да бъдат изисквани допълнително при условията на чл. 67, ал. 5 и 6 от ЗОП.
4. Участниците могат да получат необходимата информация за задълженията, свързани с данъци и осигуровки, закрила на заетостта и условията на труд, които са в сила в Република България и относими към услугите, предмет на поръчката, както следва:
а) Относно задълженията, свързани с данъци и осигуровки:
Национална агенция по приходите: Информационен телефон на НАП: 0700 18 700;Интернет адрес: www.nap.bg
б) Относно задълженията, свързани със закрила на заетостта и условията на труд:
Министерство на труда и социалната политика: Интернет адрес: http:www.mlsp.government.bg
София 1051, ул. Триадица № 2;Тел.: 02 8119 443

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

В 10-дневен срок от настъпване на обстоятелствата по чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 20/08/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва