Деловодна информация
00115
 
да
да
20/08/2019 (дд/мм/гггг)
00115-2019-0028 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Русе 000530632
пл. Свобода 6
Русе BG323 7000 България
Лилия Стойкова- ст. експерт обществени поръчки +359 82881725
mayor@ruse-bg.eu +359 82834413

Интернет адрес/и

http://ruse-bg.eu/index.php

https://www.ruse-bg.eu/bg/displayzop/586/491/index.html


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
https://www.ruse-bg.eu/bg/displayzop/586/491/index.html
Горепосоченото/ите място/места за контакт
до следния адрес: (моля, посочете друг адрес)
НЕ  
Община Русе 000530632
пл. Свобода 6, Информационен център, гише Обществени поръчки и транспорт
Русе BG323 7000 България
Ваня Попова - старши експерт +359 82881635
mayor@ruse-bg.eu +359 82834413

Интернет адрес/и

http://ruse-bg.eu/index.php

https://www.ruse-bg.eu/bg/displayzop/586/491/index.html

НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

Доставка на хранит. продукти за домашен социален патронаж, домове за стари хора, социално предприятие "Обществена трапезария"и детска млечна кухня на територията на Община Русе, по 3 позиции
15800000      
Доставки

Обществената поръчка включва: Доставка на хранителни продукти за домашен социален патронаж, домове за стари хора, социално предприятие „Обществена трапезария“ и детска млечна кухня на територията на Община Русе, по три позиции.Количествата на посочените хранителни продукти по всяка обособена позиция са прогнозни, приблизително необходими за 24 месеца и са съобразени със заложените бюджетни средства. Видовете хранителни продукти по обособени позиции и техните прогнозни количества за 24 месеца са посочени в приложените таблици в Excel. Всяко посочване в приложенията на продуктите на стандарт, конкретен модел, източник или специфичен процес, търговска марка, патент, тип или конкретен произход или производство да се чете „или еквивалент“.
В-ят си запазва правото да увеличава или намалява количествата, според необходимостта на обслужваните обекти, както и да не заяви целия асортимент, според конкретните (специфични) нужди на всяка структура, както и съгласно изискванията на наредбите.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
1160207.50      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
да
всички обособени позиции

II.2) Описание 1

Зърнени храни и храни на зърнена основа 1
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
15811100      
15810000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG323

град Русе, съответният второстепенен разпоредител.

Доставка на хранителни продукти от група "Зърнени храни и храни на зърнена основа", съгласно Закона за храните. Прогнозното количество на хранителните продукти от посочената група храни по позицията, съгласно приложенията към Техническата спецификация е 852370 кг./бр.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
769305      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
24

да


Прогнозна стойност на позицията е в лева без ДДС за 24 (двадесет и четири) месеца - 512 870,00лв. , а подновяването на доставките за 12 месеца е 256 435,00лв. без ДДС.Подновяването ще се извърши в случай, че до изтичане срока на договора не е избран изпълнител с влязло в сила решение на възложителя за доставка на съответните хранителни продукти.
II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

II.2) Описание 1

Захар и мед 2
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
15831000      
15831600      
II.2.3) Място на изпълнение
BG323

град Русе, съответният второстепенен разпоредител.

Доставка на хранителни продукти от група "Захар, захарни и шоколадови изделия, мед", съгласно Закона за храните. Прогнозното количество на хранителните продукти от посочената група храни по позицията, съгласно приложенията към Техническата спецификация 24260кг./бр.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
28000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
24

да


Прогнозната стойност на позицията за 24 месеца без ДДС е 18 666,67лв, а подновяването на доставките за 12 месеца е 9 333,33лв. без ДДС. Подновяването ще се извърши в случай, че до изтичане срока на договора не е избран изпълнител с влязло в сила решение на възложителя за доставка на съответните хранителни продукти.
II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

II.2) Описание 1

Пресни плодове 3
II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
03222000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG323

гр. Русе, съответният второстепенен разпоредител

Доставка на хранителни продукти от група "Плодове-пресни", съгласно Закона за храните. Прогнозното количество на хранителните продукти от посочената група храни по позицията, съгласно приложенията към Техническата спецификация е 153 190кг.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
362902.50      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
24

да


Прогнозната стойност на позицията за 24 месеца без ДДС е 241 935,00лв. , а подновяването на доставките за 12 месеца е 120 967,50лв. без ДДС. Подновяването ще се извърши в случай, че до изтичане срока на договора не е избран изпълнител с влязло в сила решение на възложителя за доставка на съответните хранителни продукти.
II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участникът следва да разполага с обект за търговия на едро с хранителни продукти от съответната група хранителни продукти в обособената позиция, който е вписан в Регистъра на обектите за производство и търговия с храни, отговарящ на изискванията за производство и търговия на предлаганите продукти, регистриран като постоянен обект по реда на чл. 12 от Закона за храните, както следва:
- За обособена позиция №1 - за група "Зърнени храни и храни на зърнена основа"
- За обособена позиция №2 - за група "Захар, захарни и шоколадови изделия, мед“
- За обособена позиция №3 - за група "Плодове-пресни“
Документи за доказване на изискването по т.1.: Копие на Удостоверение за регистрация на обект по Закона за храните, което се представя в случаите на чл. 67, ал.5 и чл. 112, ал.1, т.2 от ЗОП.
При участие в повече от една обособена позиция, изискването се прилага кумулативно по отношение на групите хранителни продукти. Обектът може да бъде един, но с регистрация за търговия с различните групи хранителни продукти, включени в обособената/ите позиция/и, за която/ито се подава оферта.
Съгласно чл. 60 от ЗОП, чуждестранните участници могат да докажат регистрацията си в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени.
При участие на обединение, което не е юридическо лице, изискването за регистрация се доказва от всеки участник в обединението, който ще извършва доставките на съответната група храни, съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединение.
При участие на подизпълнители, същите следва да отговарят на горепосоченото изискване съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Възложителят не е заложил изисквания за икономическото и финансово състояние на участниците.

Възложителят не е заложил изисквания за икономическото и финансово състояние на участниците.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1.Участникът следва да е изпълнил дейност с предмет, идентичен или сходен с този на съответната обособена позиция за последните 3 (три) години от датата на подаване на офертата, без значение от обема.
2.Участникът следва да разполага с минимум едно транспортно средство за доставката на хранителни продукти.
При подаване на оферта, участникът удостоверява съответствието с критериите за подбор само с попълване на съответните раздели в ЕЕДОП, съгласно указанията за подготовка на образците на документи.


Относно изискването по т.1: За ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ №1: „Зърнени храни и храни на зърнена основа“ – Под „сходна“ дейност с предмета на обособената позиция се разбира минимум една доставка на хранителни продукти от съответната група "Зърнени храни и храни на зърнена основа", без значение от обема. За ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ №2: „Захар и мед“ - Под „сходна“ дейност с предмета на обособената позиция се разбира минимум една доставка на хранителни продукти от съответната група " Захар, захарни и шоколадови изделия, мед“, без значение от обема.За ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ №3: „Пресни плодове“ - Под „сходна“ дейност с предмета на обособената позиция се разбира минимум една доставка на хранителни продукти от съответната група "Плодове-пресни", без значение от обема. Ако участникът участва за повече от една обособена позиция, същият следва да покрие минималното заложено от възложителя изискване за дейности, сходни или идентични с предмета на всяка обособена позиция, за която участва. Документи за доказване на изискването по т.1: Списък на доставките, които са идентични или сходни с предмета на обществената поръчка (конкретната обособена позиция), с посочване на стойностите, датите и получателите за съответната обособена позиция, заедно с документи, които доказват извършената доставка. Документите се представят в случаите на чл. 67, ал.5 и чл. 112, ал.1, т.2 от ЗОП.
Относно изискването по т.2. за минимум едно транспортно средство, ако участникът участва за повече от една от горепосочените позиции, изискването за минимум едно транспортно средство за доставката на хранителни продукти се прилага общо за всички позиции, т.е ако участникът подава оферта за две или и за трите позициии, е достатъчно да разполага с минимум едно транспортно средство, с оглед покриване на заложения критерий за подбор в т.2.Документи за доказване на изискването по т.2:Декларация за техническото оборудване, което ще бъде използвано за изпълнение на поръчката, която се представя в случаите на чл. 67, ал.5 и чл. 112, ал.1, т.2 от ЗОП.
Забележка: При участие на обединения, които не са юридически лица, съответствието с минималните изисквания за технически и професионални способности по т.1 и т.2 се доказват от обединението участник, а не от всяко от лицата, включени в него.
При участие на подизпълнители, същите следва да отоговарят на горепосочените изисквания за технически и професионални способности, съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват.
!!!Съгласно чл. 65 от ЗОП участниците могат да се позоват на капацитета на трети лица, независимо от правната връзка между тях, по отношение на критериите, свързани с икономическото и финансовото състояние, техническите и професионални способности. По отношение на критериите, свързани с професионална компетентност и опит, участниците могат да се позоват на капацитета на трети лица само ако тези лица ще участват в изпълнението на частта от поръчката, за която е необходим този капацитет. Когато участникът се позовава на капацитета на трети лица, той трябва да може да докаже, че ще разполага с техните ресурси, като представи документи за поетите от третите лица задължения.
Третите лица трябва да отговарят на съответните критерии за подбор, за доказването на които участникът се позовава на техния капацитет.
Възложителят ще изиска от участника да замени посоченото от него трето лице, ако то не отговаря на някое от горепосочените условия, поради промяна в обстоятелствата преди сключване на договора за обществена поръчка.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Изпълнителят на съответната обособена позиция е длъжен да достави хранителните стоки на уговорените с възложителя обекти не по-късно от 30 минути от предварително уговорения седмичен график и съответно да подмени некачествените или несъответстващи по договора артикули или да извършва допълнителни доставки на заявени, но недоставени продукти в срок максимум 1 (един) астрономически час при предявена рекламация от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ или от упълномощените длъжностни лица, съгласно заложените в проекта на договор клаузи.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
ДА

С Решение №РД-01-1996 от 21.03.2019г. е открита процедура по реда на чл. 20, ал.1, т. 1, б. „б“ ЗОП с предмет: "Доставка на хранителни продукти за домашен социален патронаж, домове за стари хора, социално предприятие "Обществена трапезария" и детска млечна кухня на територията на Община Русе" по 12 обособени позиции, която приключи със сключване на договори, но не по всички позиции. С Решение № РД-01-2006 от 02.07.2019г. е прекратена обособена позиция №3 „Зърнени храни и храни на зърнена основа“, на основание чл. 110, ал.1, т.2 от ЗОП. С Решение №РД-01-2115 от 16.07.2019г. е прекратена обособена позиция №8 „Пресни плодове“, на основание чл. 110, ал.2, т.4, б. „а“ от ЗОП. Също така на 26.06.2019г., с писмено споразумение е прекратен действащият договор за доставка на захар и мед. Прекратените позиции и липсата на договор за доставка на захар и мед обосновават повторно публикуване на открита процедура, включваща три обособени позиции.Продължава в поле VI.3 Допълнителна информация

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

05/09/2019 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 9

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

09/09/2019 (дд/мм/гггг)   14:00 (чч:мм)

Община Русе, ет.3, Заседателна зала

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

да


През 2021г.

VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Изисквания към личното състояние на участниците: от участие в процедурата се отстранява участник, за който е налице което и да е от обстоятелствата по чл. 54, ал. 1, т.1-7 от ЗОП и чл. 55, ал.1, т.3, т.4 и т.5 от ЗОП. За участника не трябва да са налице и специфичните основания за изключване, посочени в Документацията за обществената поръчка. В поръчката не могат да участват участници, които са "свързани лица" по см. на §1, т. 13 и 14 от Закона за публичното предлагане на ценни книжа, както и такива, за които са налице обст. по чл. 69 от ЗПКОНПИ. Участникът удостоверява липсата на обстоятелствата по чл.54, ал.1, т.1-7, чл.55, ал.1, т.3-5 от ЗОП и липсата на специфичните основания за изключване с попълване на Част III Основания за изключване на ЕЕДОП, в приложимите полета.
За обезпечаване изпълнението на договора за всяка обособена позиция, от изпълнителя се изисква представяне на гаранция за изпълнение в размер на 3% от стойността на договора за съответната обособена позиция, без ДДС. Гаранцията за изпълнение се представя при сключване на договора в една от следните форми, по избор на изпълнителя: 1. парична сума; 2. банкова гаранция; 3. Застраховка, обезпечаваща изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя.
Условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение се уреждат в договора за обществена поръчка.
ВАЖНО! В случаите когато участник подава оферта за повече от една обособена позиция, в запечатаната непрозрачна опаковка, за всяка от позициите се представят отделно комплектувани документите по т. 2.1 до т. 2.5. (включително) от Документацията за обществената поръчка, и отделни непрозрачни пликове с надпис „Предлагани ценови параметри“ (т. 2.6. от Документацията за обществената поръчка) с посочване на обособената позиция, за която се отнасят.
Всеки участник може да подаде оферта за една, за няколко или за всички обособени позиции.
Продължение от поле IV.1.1) Предвид прогнозната стойност на настоящата обществена поръчка, същата следва да се проведе чрез регламентирания за това способ, а именно: открита процедура. За възложителя е налице хипотезата на чл. 74, ал.4 от ЗОП, тъй като са налице обстоятелства, които изискват спешно възлагане на поръчката, поради което е невъзможно спазването на срока от 35 дни за получаване на оферти. Необходимостта от спешно възлагане, респективно съкращаване на срока за получаване на оферти се обуславя от липсата на сключени договори за доставка на горепосочените хранителни продукти, което от своя страна препятства и затруднява доставките на същите. Липсата на необходимите хранителни продукти ще се отрази върху изхранването на децата и възрастните хора, което е предпоставка за настъпването на вредоносни за здравето им последици. Следва да се има предвид, че доставката на продуктите се извършва ежедневно. Ето защо, при такава честота на доставките и жизнената нужда от снабдяване на социалните заведения и детска млечна кухня с храна, за възложителя е налице непрекъсната необходимост от извършване на постоянна и регулярна доставка на хранителни продукти, прекъсването на която пряко би рефлектирало върху децата и хората в неравностойно положение.Гореизложеното определя необходимостта от предприемане на неотложни действия за доставка на хранителни продукти за нуждите на социалните заведения и детска млечна кухня на територията на Община Русе. За да не се затруднява и нарушава нормалното изпълнение на нормативно установените дейности на възложителя, както и за да се удовлетвори спешната и непрекъсната потребност от доставката на хранителни продукти за най-уязвимата група хора - децата и хората в неравностойно положение, срокът за получаване на оферти в настоящата открита процедура е съкратен.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Срокът за обжалване е съгласно част Шеста, Глава двадесет и седма, чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 20/08/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва