Деловодна информация
00530Национална агенция за приходите, Териториална дирекция Варна
10711-4 02/05/2019 (дд/мм/гггг)
да
да
02/05/2019 (дд/мм/гггг)
00530-2019-0024 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Национална агенция за приходите, Териториална дирекция на НАП Варна 1310631880146
бул. Осми приморски полк №128
Варна BG331 9002 България
А. Гешева +359 52360811
а.gesheva@ro03.nra.bg +359 52360950

Интернет адрес/и

www.nap.bg

http://www.nap.bg/page?id=302


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://nap.bg/news?id=3947
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Министерство или всякакъв друг национален или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.5) Основна дейност 

Икономически и финансови дейности

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

Доставка на нетна ел. енергия за ниско напрежение и избор на координатор на балансираща група за обекти на ТД на НАП Варна и офиси за обслужване Добрич,Разград,Русе,Силистра,Търговище и Шумен
09310000      
Доставки

Доставка на нетна електрическа енергия за ниско напрежение по свободно договорени цени за обектите на ТД на НАП Варна и офиси за обслужване Добрич, Разград, Русе, Силистра, Търговище и Шумен, включване на обектите в стандартна балансираща група с координатор изпълнителя, прогнозиране на потреблението на обектите в качеството на координатор на стандартна балансираща група и извършване на планиране и договаряне на конкретни количества нетна електрическа енергия, изпращане на почасовите графици за доставка към системата за администриране на пазара на независимия преносен оператор, поемане на отговорността за балансиране и всички дейности, свързани с участие на възложителя на пазара на електрическа енергия при свободно договорени цени.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
300000.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
09310000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG331
BG332
BG324
BG323
BG325
BG334
BG333

гр. Варна, гр. Добрич, гр. Разград, гр. Русе, гр. Силистра, гр. Търговище и гр. Шумен

Поръчката е с предмет:„Доставка на нетна електрическа енергия за ниско напрежение и избор на координатор на балансираща група за обекти на ТД на НАП Варна и офиси за обслужване Добрич, Разград, Русе, Силистра, Търговище и Шумен”.
Прогнозното количество нетна електрическа енергия, което ще се доставя ежемесечно за срока на договора, е определено на база консумираната електрическа енергия през последните 12 месеца и възлиза общо на 2025884,18 kWh /2025,88 MWh/.
Изпълнителят на предмета на поръчка е длъжен: 1. Да спазва разпоредбите на Закона за енергетика /ЗЕ/ - обн. ДВ. бр.107 от 9 декември 2003г., посл. изм. и доп. ДВ. бр.103 от 13 декември 2018г. и наредбите към него, както и всички нормативни изисквания на Правилата за търговия с електрическа енергия /ПТЕЕ/ - обн. ДВ. бр.66 от 26 юли 2013г., в сила от 26.07.2013г.,посл изм. и доп. ДВ. бр.72 от 31 август 2018г.
2. Да поеме цялата отговорност за закупуването на електрическа енергия от производители, от търговци и/или от организиран пазар и продажбата на това количество електрическа енергия на възложителя, съгласно поставените от възложителя изисквания. Да извършва всички необходими действия, така че да осигури непрекъснатост на електроснабдяването на обектите на възложителя и изпълнението на поръчката. Тази електрическа енергия да бъде на разположение на възложителя в точките на присъединяване на обектите му към разпределителната електрическа мрежа, посочени в Приложение № 1.1 към Техническа спецификация, в съответните срокове и количество, съответстващо на нуждите на възложителя.
3. За своя сметка, осигурявайки всички документи, да извърши необходимите действия за регистриране на обектите на възложителя като участник в стандартна балансираща група – непряк член, съгласно ПТЕЕ, с координатор изпълнителя, без възложителят да заплаща такса за участие.
4. В качеството на координатор на стандартна балансираща група, съгласно ПТЕЕ, изпълнителят да осигурява прогнозиране на потреблението на обектите на възложителя, да извършва планиране и договаряне на конкретни количества нетна електрическа енергия, да изготвя почасови дневни графици за доставка, съобразени с очаквания агрегиран часови товар на всички обекти и да ги изпраща към системата за администриране на пазара на независимия преносен оператор и потвърждава от името на възложителя, да поема отговорността по балансиране, като урежда отклоненията от заявените количества електроенергия за всеки период на сетълмент, като всички разходи/приходи по балансирането на обектите на възложителя, са за сметка на изпълнителя.
5. Предложената цена от изпълнителя за доставка на 1 MWh нетна електрическа енергия трябва да включва цената на нетната електрическа енергия, прогнозиране на потреблението, разходи за балансиране, без в стандартната балансираща група допълнително да се начисляват суми на възложителя за излишък и недостиг на небалансите, за изготвяне и администриране на прогнозните графици /почасови товарови графици/ и всички други разходи, свързани с изпълнението на предмета на поръчката.
6. Предложената цена от изпълнителя за доставка на 1 MWh нетна електрическа енергия не подлежи на изменение за целия срок на изпълнение на договора.
7. Да предоставя на възложителя поисканата от него информация, данни или документи, свързани с изпълнението на поръчката, без възложителя да плаща такси за това.
8. Да уведоми възложителя незабавно при невъзможност или забавяне на изпълнението на задълженията му по договора.
9. При неизпълнение на задълженията по договора от страна на изпълнителя, и възложителят е снабден с електрическа енергия от Доставчик от последна инстанция /ДПИ/ или друг доставчик, изпълнителят заплаща разликата между цената на договорената електрическа енергия и цената на доставената електрическа енергия за съответния период на недоставяне до избиране на друг изпълнител.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
300000.00      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
01/01/2020 (дд/мм/гггг) / 31/12/2020 (дд/мм/гггг)

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
не

*Прогноз.-то кол-во нетна ел.енергия не ангажира възложителя да го потреби, като изпълнителят се задължава да достави нужното количество за денонощие,за месец и за целия срок на договора.**В срока на изпълнение на поръчката, въз.-телят си запазва правото на промяна в броя на обектите в баланс.група на координатора за доставка на нетна ел.енергия за ниско напрежение, според възникнала необходимост.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участниците декларират съответствието си с поставените от Възложителя критерии за подбор, чрез попълване на Единен европейски документ (ЕЕДОП) неразделна част от документацията за участие.
1. Участниците следва да притежават права за извършване на дейностите търговия с електрическа енергия и координатор на балансираща група, в съответствие с чл. 39 от Закона за енергетиката /ЗЕ/.
Деклариране наличието на права за търговия с електрическа енергия и координатор на балансираща група се извършва чрез представяне на информация за тях в част IV, раздел „А“: „Годност“ на ЕЕДОП. Информацията следва да включва номер и дата, валидност на документа за правоспособност, както и органа или службата, издаващи документа. Вписаната от участника в ЕЕДОП информация следва да съвпада с публикуваната в регистрите на лицата, извършващи такава дейност, съгласно изискванията по чл. 39 от Закона за енергетиката /ЗЕ/.
Минимално изискване: Участникът следва да притежава валидна лицензия за дейността „търговия с електрическа енергия”, включваща дейността „координатор на стандартна балансираща група” издадена от Комисия за енергийно и водно регулиране /КЕВР/, в съответствие със Закона за енергетиката и другите относими нормативни актове, както и с административните актове, издадени от КЕВР.
2. Участниците следва да са вписани в регистрите на ЕСО ЕАД на координаторите на стандартна балансираща група с посочен идентификационен номер/ EIC код и статус „активен“ и на търговците на електрическа енергия.
Деклариране наличието на регистрация в регистрите на ЕСО ЕАД се извършва чрез представяне на информация за нея в част IV, раздел „А“: „Годност“ на ЕЕДОП. Информацията следва да включва идентификационен номер/EIC код и статус. Вписаната от участника в ЕЕДОП информация, следва да съвпада с публикуваната в регистрите на лицата, извършващи такава дейност.
Минимално изискване: Участникът следва да притежава валиден документ, издаден от ЕСО ЕАД, че е регистриран като търговец на електрическа енергия и като координатор на стандартна балансираща група с посочен идентификационен номер/EIC код и статус „активен“.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

не

няма
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1.Участниците да имат изпълнени дейности с предмет идентичен или сходен с предмета на настоящата обществена поръчка през последните три години до датата на подаване на офертата.Като сходни с предмета на настоящата обществена поръчка,възложителят приема изпълнението на дейности за доставка на нетна електрическа енергия за ниско напрежение в качеството координатор на балансираща група. Забележка:„изпълнена” е тази доставка,която е извършена в рамките на заложения от възложителя период, независимо от датата на възлагането ?. Деклариране наличието на изискуемия от възложителя опит за изпълнение на поръчката, се извършва чрез представяне на информация за изпълнените доставки през последните 3/три/ години до датата на подаване на офертата. Същата се попълва в част ІV, раздел "В"„Технически и професионални способности“ на ЕЕДОП,като се посочи описанието на извършените доставки на електрическа енергия, стойност, количествата доставена електрическа енергия, период на изпълнение /посочва се начална дата и крайна дата на периода, през който е извършена доставката/ и получателите/възложителите на доставки независимо дали са публични или частни субекти/.
2.Участниците да притежават валиден сертификат за въведена система за управление на качеството по стандарт БДС EN ISO 9001:2015 с обхват„търговия с електрическа енергия и координатор на стандартна балансираща група“ или еквивалентен сертификат,издаден от орган,установен в друга държава членка или други доказателства за прилагане на еквивалентни мерки за управление на качеството. Деклариране на съответствието по т.2, в част IV, раздел „Г“:„Стандарти за осигуряване на качеството и стандарти за екологично управление“ на ЕЕДОП, участниците следва да представят информация за притежаването на валиден към датата на подаване на офертата сертификат, издаден от независимо лице, акредитирано по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция„Българска служба за акредитация“ или от друг национален орган по акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл.5а,ал.2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието, или информация за еквивалентен сертификат, издаден от орган, установен в друга държава членка, или ако прилагат еквивалентни мерки за осигуряване на качеството - информация за доказателствата за тези мерки, чрез които се доказва еквивалентност на мерките със стандарт БДС EN ISO 9001:2015.Участниците следва да посочат органа или службата, издаващи документа.
Възложителят може по всяко време да изиска от участниците представяне на документите по т.1 и т.2, чрез които се доказва посочената в ЕЕДОП информация,съгласно чл.60, чл.64, ал.1, т.2 и ал.3 от ЗОП, когато това е необходимо за законосъобразното провеждане на пр-та.Участникът,определен за изпълнител,представя преди сключване на договора документите,чрез които се доказва съответствието му с поставените от възложителя критерии за подбор,съгласно чл.112, ал.1, т.2 от ЗОП.
При участници обединения, които не са юридически лица, съответствието с критериите за подбор се доказва от обединението-участник, а не от всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението. В случай, че участникът ще ползва подизпълнители, посочените критерии за подбор се прилагат за тях, съобразно вида и дела от предмета на поръчката, която те ще изпълняват. В случай, че участникът ще ползва капацитета на трети лица, посочените критерии за подбор се прилагат за третите лица, по отношение доказването на които критерии, участникът се позовава на капацитета на тези трети лица.


1. Участникът да има изпълнени 3 /три/ доставки, с идентичен или сходен предмет на обществената поръчка за доставка на нетна електрическа енергия за ниско напрежение в качеството координатор на балансираща група през последните 3 /три/ години до датата на подаване на офертата.
2. Участникът следва да има внедрена система за управление на качеството по стандарт БДС EN ISO 9001:2015, или еквивалентен сертификат, издаден от орган, установен в друга държава членка, или да прилага еквивалентни мерки за осигуряване на качеството.
*По отношение на критерия, свързан с опит за изпълнение на поръчката, участник може да се позовава на капацитета на трети лица само ако тези лица, с чиито опит се доказва изпълнение на изискването на възложителя по раздел III.1.3)1., ще участват в изпълнението на частта от поръчката, за която е необходим този капацитет.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


При подписване на договора, определеният изпълнител представя гаранция обезпечаваща изпълнението на договора в размер на 3% от максимално допустимата стойност на договора без ДДС. Гаранцията се представя във форма по избор, съгласно чл. 111, ал.5 от ЗОП. Условията и сроковете за задържане или за освобождаване на гаранцията за изпълнение са уредени в проекта на договора- неразделна част от одобрената документация за обществена поръчка.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

06/06/2019 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

11/06/2019 (дд/мм/гггг)   11:00 (чч:мм)

гр. Варна, бул. Осми Приморски полк № 128, зала 203

При отваряне на офертите могат да присъстват участниците и/или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване, при спазване на установения режим за достъп до сградата на ТД на НАП Варна.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

1.Място на изпълнение-гр.Варна,бул."Осми Приморски полк" №128, ул."Самарско знаме" №1А; гр.Добрич-ул."Независимост" №31, ул."Независимост" №7 "/фронт офис/, ул."Независимост" №7; гр.Разград-пл."Независимост" №1; гр.Русе-ул.„Майор Атанас Узунов” №19, ул.„Рига” №1; гр.Силистра-ул."Генерал Скобелев" №8; гр.Търговище-пл."Свобода" №1, ТП„Драгоман”/резервно захранване/, пл."П.Р. Славейков" №45; гр.Шумен-ул."Цар Иван александър" №108, ул."Съединение"№107, ул."Освобождение" № 2, ул."А. Мицкевич" №1.
2.Възложителят ще отстранява от участие участник, за когото са налице освен основанията по чл.54, ал.1 от ЗОП, и тези по чл. 55, ал. 1, т. 1, 3, 4 и 5 от ЗОП, както и когато се установи, че участникът е дружество, регистрирано в юрисдикция с преференциален данъчен режим или е контролирано от такова дружество, или някой от членовете на обединението е регистрирано или контролирано от регистрирано дружество лице, освен ако е налице изключение по чл. 4 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, контролираните от тях лица и техните действителни собственици, както и когато не може да бъде извършена идентификация и проверка на идентификацията на клиента, чрез регламентираните в ЗМИП и ППЗМИП способи, вкл. когато клиентът е юрид. лице - на физ. лица, които са негови действителни собственици, по смисъла на параграф 2, ал. 1 от ДРЗМИП, чл. 69 от ЗПКОНПИ, както и на предвидените в чл. 107 от ЗОП основания.
3.Максимално допустимата стойност за изпълнение на поръчката е 300000.00 лв. без ДДС.
4.Плащането се извършва от ТД на НАП Варна по банков път в срок до 30 календарни дни след получаване в ТД на НАП Варна/съответния офис за обслужване на фактура за потребеното количество нетна електрическа енергия отчетена от измервателните уреди в съответните измервателни точки, по определената в договора единична цена за 1 MWh, акциз по чл. 20, ал. 2, т.17 от ЗАДС /Обн. ДВ, бр.91 от 15.11.2005г.; в сила от 01.01.2006г., посл. изм. ДВ. бр.103 от 13 декември 2018г., доп. ДВ. бр.7 от 22 януари 2019г./, определената с решение на КЕВР такса /цена/„задължения към обществото“, начислен ДДС, както и други задължения, които могат да бъдат поставени с промяна в законодателството, и/или с решение на КЕВР. Фактурите се издават отделно за ТД на НАП Варна, гр. Варна и отделно за всеки офис за обслужване Добрич, Разград, Русе, Силистра, Търговище и Шумен, по абонатни номера, на посочените електронни адреси в Приложение № 1.1. Фактурите се издават след изтичане на отчетния период от един месец /текущия месец/, като не се допуска издаването на фактури за междинни и/или авансови плащания в рамките на текущия месец /отчетния период/. Фактурите се издават на името на териториалната дирекция и се подписват от определените отговорници по изпълнение на договора за ТД на НАП Варна/съответния офис за обслужване при ТД на НАП Варна.
5.Договорът е с начало на изпълнение от 1.01.2020 г. до 31.12.2020 г. или до достигане на максимално допустимата стойност в размер на 300 000 лева без ДДС.
6.НАП предоставя пълен, безплатен и пряк достъп по електронен път до документацията за обществената поръчка, която може да бъде намерена в електронната преписка на поръчката на интернет адреса на възложителя: http://nap.bg/, раздел "За НАП", рубрика "Профил на купувача", от датата на публикуване на обявлението на поръчката в ОВ на ЕС (но не по-късно от публикуване на обявлението в РОП).

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Решението за откриване на процедурата подлежи на обжалване пред КЗК относно неговата законосъобразност, включително и за наличие на дискриминационни, икономически, финансови, технически или квалификационни изисквания в обявлението, документацията или във всеки друг документ, свързан с процедурата от всяко заинтересовано лице в 10 - дневен срок при условията на чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 02/05/2019 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва