Деловодна информация
00338
АО-05-03-8250 29/10/2018 (дд/мм/гггг)
да
да
29/10/2018 (дд/мм/гггг)
00338-2018-0035 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Община Разград 000505910
бул.Бели Лом № 37А
Разград BG324 7200 България
арх.Петър Сергев и Веселка Дакова +359 84-618142/+359 84-618171
kmet@razgrad.bg +359 84-660090

Интернет адрес/и

www.razgrad.bg

http://op.razgrad.bg/?q=page&idd=index.


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://op.razgrad.bg/?q=page&idd=index&porachkaid=20181025YxRL3215149
Горепосоченото/ите място/места за контакт
до следния адрес: (моля, посочете друг адрес)
НЕ  
Община Разград 000505910
бул.Бели Лом № 37А, деловодство,стая 06, партерен етаж
Разград BG324 7200 България
Силвия Янева +359 84618213
obshtina@razgrad.bg +359 84-660090

Интернет адрес/и

www.razgrad.bg

http://op.razgrad.bg/?q=page&idd=index.

НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Регионален или местен орган

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

„Строителен надзор по проект„Изграждане на социални жилища за настаняване на малцинствени и социално слаби групи в кв.„Орел“,отговарящи на съвременните хигиененни изисквания"
71520000      
Услуги

Предметът на поръчката обхваща упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР по изграждане на социални жилища в гр. Разград- 4 триетажни жилищни сгради с еднотипна функц.схема, с по 4 жилища на всеки етаж (общо 48 жилища, с капацитет за настаняване на около 170 лица), съгласно ЗУТ и подзаконовата норм.уредба уреждаща предмета на поръчката,законосъобр. започване, изпълнение и завършване на строежа,извърш. на всички необх.подготвителни работи на строит.площадка преди започване на СМР,качественото изпълнение на строежа съгласно одобрените инвест.проекти, изискванията на БДС и всички технически нормат.актове, регулиращи възложените дейности и вида на строит.работи, качеството на влаганите строит.материали и изделия, съответствието им с нормат.изисквания,стандарти,отраслови норми, както и посочените в инвест.проекти изисквания,осъществяване на контрол относно пълнота и правилно изготвяне и подписване на актовете и протоколите по време на строителството и др.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
44000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
71520000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG324

гр.Разград

Предметът на поръчката обхваща упражняване на строителен надзор, съгласно чл.166,ал.1,т.1,предложение второ от ЗУТ при изпълнение на СМР по изграждане на социални жилища в гр. Разград- 4 триетажни жилищни сгради с еднотипна функционална схема, с по 4 жилища на всеки етаж (общо 48 жилища, с капацитет за настаняване на около 170 лица).Площта на имота, в който се предвижда изграждането на социалните жилища е 12497 кв.м.Застроената площ на сградата да бъде до 400 кв. м, а разгънатата застроена площ – до 1200 кв. м.Строителният надзор следва да се упражнява в обем и обхват, съгласно изискванията на ЗУТ и съответните подзаконови нормативни актове, като се изпълняват най-малко следните дейности:упражняване на непрекъснат строителен надзор върху изпълнението на СМР, съгласно инвестиционните проекти и изискванията на нормативните актове;проверка на изпълнените СМР по количества и цени и подписване на протоколи за приемане на изпълнените СМР от строителя;съставяне на актовете и протоколите, в съответствие с изискванията на Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството;спазване на условията за безопасност на труда, съобразно Закона за здравословни и безопасни условия на труд и подзаконовата нормативна уредба;контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните дейности, в съответствие със Закона за опазване на околната среда и Закона за управление на отпадъците и подзаконовата нормативна уредба;контрол върху съответствието на влаганите материали и продукти, съгласно изискванията на Наредба № РД-02-20-1 от 5.02.2015 г. за условията и реда за влагане на строителни продукти в строежите на Република България; контролни проверки, съгласно чл. 169б, ал. 1 ЗУТ, на доставените на строежа строителни продукти (вкл. продукти, които представляват система от компоненти), които се влагат в строежа, за да се осигури спазването на изискването на чл. 169а, ал. 1 от ЗУТ, вкл. проверки за съответствие на: техническите показатели на доставените строителни продукти с данните в представените от строителя сертификати и протоколи от изпитвания, със заложените в инвестиционния проект технически показатели и енергийни характеристики, както и с техническата документация за продуктите от офертата на строителя и от одобрената подробна количествено-стойностна сметка за съответния строеж;недопускане на увреждане на трети лица и имоти при изпъление на строителството;осигуряване необходимата организация за ефективна надзорна дейност и комуникацията, по отношение законосъобразното започване на строежите, проверките свързани с изпълнението на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 ЗУТ;по време на изпълнение на строителните и монтажни работи, осигурява постоянно присъствие на експертите от своя екип по всички проектни части, които са необходими за изпълнението на договора;даване на инструкции за точно и качествено изпълнение на СМР и взимане на решения по технически въпроси, които не променят инвестиционните проекти, след съгласуване с представители на възложителя;обсъждане с проектантите и строителя на възникнали проблеми и информиране на възложителя и РДНСК,за всяко нарушение на строителните нормативни разпоредби в тридневен срок от установяването му; изисква изготвянето на екзекутивна документация и други технически документации, по изпълнение на СМР от строителя;подписване съвместно с проектантите и строителя на изготвената екзекутивна документация и нейното представяне пред органите, съгласно чл.175 от ЗУТ; ............. продължава в Раздел VI.3).
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
44000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
11

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Проект „Изграждане на социални жилища за настаняване на малцинствени и социално слаби групи в кв. „Орел“, отговарящи на съвременните хигиенни изисквания"

Обществената поръчка се финансира по Договор за БФП №BG16RFOP001-1.023-0003-C01 по Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие.Срокът за изпълнение на строителния надзор е обвързан със срока за изпълнение на СМР.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Участниците трябва да са вписани в регистъра по чл.166, ал.2 от Закона за устройство на територията и да имат валиден Лиценз съгласно §128 от ПЗР на ЗИДЗУТ,издаден от министъра на регионалното развитие и благоустройството или валидно Удостоверение съгласно чл.166, ал.2 от ЗУТ, издадено от началника на Дирекцията за национален строителен контрол, съобразно изискванията на Наредба № РД-02-20-25 от 03.12.2012г. за условията и реда за издаване на удостоверение за вписване в регистъра на консултантите за оценяване на съответствието на инвестиционните проекти и/или упражняване на строителен надзор с приложен към него актуален списък на правоспособните физически лица, чрез които се упражнява дейността за лица, регистрирани на територията на Република България или еквивалентен документ. Дейностите като консултант могат да се извършват и от лица, представили копие от документ, удостоверяващ правото да извършват такава дейност, издаден от компетентен орган на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.
При подаване на офертата, участникът декларира съответствието с посоченият критерий за подбор в Единен европейски документ за обществени поръчки (ЕЕДОП) чрез попълване на част ІV, раздел А в приложимите полета съгласно зададените минимални изисквания на Възложителя.
Предвид разпоредбата на чл.166, ал.2 от Закона за устройство на територията, във връзка с чл.11, ал.2 от Наредба №РД-02-20-25 от 03.12.2012г. и чл.67, ал.8, т.1 от Закона за обществените поръчки, възложителя служебно ще извърши проверка в регистъра за наличие на вписани данни и информация за доказване на изпълнението на критерия за подбор.
Преди сключване на договор за обществена поръчка, възложителят може да изисква от участника, определен за изпълнител, да представи копие от Удостоверение/Лиценз за упражняване на дейността по чл.166,ал.1,т.1,предложение второ от ЗУТ,придружен/о със списъка на правоспособните физически лица или други еквивалентни документи.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Участниците трябва да имат валидна застраховка „Професионална отговорност” с покритие, съответстващо на обема и характера на поръчката или произтичащо от нормативен акт по смисъла на чл. 171 от ЗУТ /за чуждестранни лица – еквивалент по чл.171а от ЗУТ/.При подаване на офертата, участникът декларира съответствието с посоченият критерий за подбор в ЕЕДОП чрез попълване на част ІV, раздел Б в приложимите полета съгласно зададените минимални изисквания на Възложителя.
Документи, с които се доказва изпълнението на горепосоченият критерий за подбор: Доказателства за наличие на застраховка "Професионална отговорност“.Документите, с които се доказва изпълнението на посоченият критерий за подбор се представят съгласно чл.67, ал.6 от ЗОП преди сключването на договор за обществена поръчка от участника, определен за изпълнител.Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.


Участникът трябва да притежава застраховка „Професионална отговорност”, за консутант извършващ строителен надзор, с покритие в размер на 35 000 (тридесет и пет хиляди) лева, съгласно чл.5, ал.5 от Наредбата за условията и реда за задължително застраховане в проектирането и строителството.
Изискването за застраховка „Професионална отговорност“ на лицата по чл. 171, ал. 1 от ЗУТ не се прилага за лице от държава - членка на Европейския съюз, или от друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, което се установява на територията на Република България и е предоставило еквивалентна застраховка за професионална отговорност или гаранция в друга държава - членка на Европейския съюз, или в страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Изискване: Участникът да е изпълнил дейности с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката, най-много за последните 3 години от датата на подаване на офертата – за услуга.При подаване на офертата, участникът декларира съответствието с посоченият критерий за подбор по т.1 в ЕЕДОП чрез попълване на част ІV, раздел В в приложимите полета съгласно зададените минимални изисквания на Възложителя.
Документи, с които се доказва изпълнението на критерия за подбор по т.1: Списък на услугите, които са идентични или сходни с предмета на обществената поръчка, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателство за извършената услуга. Документите, с които се доказва критерият за подбор по т.1 се представят съгласно чл.67, ал.6 от ЗОП преди сключването на договор за обществена поръчка от участника, определен за изпълнител. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.
2.Участникът следва да разполага с персонал и/или ръководен състав с определена професионална компетентност за изпълнението на поръчката.При подаване на офертата, участникът декларира съответствието с посоченият критерий за подбор по т.2 в ЕЕДОП чрез попълване на част ІV, раздел В в приложимите полета съгласно зададените минимални изисквания на възложителя.Документи, с които се доказва изпълнението на критерият за подбор по т.2:Списък на персонала, който ще изпълнява поръчката, и/или на членовете на ръководния състав, които ще отговарят за изпълнението, в който е посочена професионална компетентност на лицата. Документите, с които се доказва изпълнението на критерият за подбор по т.2. се представят съгласно чл.67, ал.6 от ЗОП преди сключването на договор за обществена поръчка от участника, определен за изпълнител. Документите се представят и за подизпълнителите и третите лица, ако има такива.


1.Участникът да е изпълнил минимум една дейност с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката, най – много за последните 3 /три/ години, считано от датата на подаване на офертата.За сходни с тези на настоящата поръчка се приемат дейности, свързани с упражняване на независим строителен надзор при изпълнение на СМР за изграждане и/или преустройство и/или реконструкция и/или основен ремонт, включително въвеждане на мерки за енергийна ефективност на жилищни сгради.
2.Участникът следва да разполага с персонал и/или ръководен състав с определена професионална компетентност за изпълнение на поръчката, както следва:
1. Ръководител на екипа – висше образование, строителен инженер по специалност „ПГС“ или „ССС“ или еквивалентна; да е участвал в екип на такава позиция/еквивалентна в минимум 1 (една) консултантска услуга за упражняване на независим строителен надзор, сходна с предмета на поръчката.
2.Архитект по част Архитектура – висше образование със специалност „Архитектура”; да е участвал в екип на такава позиция/еквивалентна в минимум 1 (една) консултантска услуга за упражняване на независим строителен надзор, сходна с предмета на поръчката.
2.Електро инженер по част „ЕЛ” със специалност „Електроинженер“, електроснабдяване и елетрообзавеждане/ЕСЕО/ или аналогични/ еквивалентни; да е участвал в екип на такава позиция/еквивалентна в минимум 1 (една) консултантска услуга за упражняване на независим строителен надзор, сходна с предмета на поръчката.
4. Инженер по част „ОВК” - висше образование със специалност „топлоенергетика” „топлотехника” „топло и газоснабдяване” или аналогични/ еквивалентни в областта на отопление, вентилация и климатизация; да е участвал в екип на такава позиция/еквивалентна в минимум 1 (една) консултантска услуга за упражняване на независим строителен надзор, сходна с предмета на поръчката.
5. Инженер по част ВиК – висше образование със специалност „ВиК” „Хидромелиоративно строителство” „Хидростроителство” „Хидротехническо строитлество” или аналогични/ еквивалентни; да е участвал в екип на такава позиция/еквивалентна в минимум 1 (една) консултантска услуга за упражняване на независим строителен надзор, сходна с предмета на поръчката.
6.Експерт по част Геодезия -висше образование със специалност "Геодезия" или аналогични/ еквивалентни; да е участвал в екип на такава позиция/еквивалентна в минимум 1 (една) консултантска услуга за упражняване на независим строителен надзор, сходна с предмета на поръчката.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Участникът, определен за изпълнител на обществената поръчка следва да представи при подписване на договора, гаранция за изпълнение на договора в размер на 3 % от стойността му без вкл.ДДС, съгласно действащата нормативна уредба и изискванията на възложителя, посочени в документацията за участие.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

04/12/2018 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

05/12/2018 (дд/мм/гггг)   11:00 (чч:мм)

В сградата на Община Разград, 7200, гр. Разград, бул. „Бели Лом” № 37А, етаж 1, зала № 102

Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.На основание чл.104, ал.2 и ал.3 от ЗОП при провеждане на процедурата оценката на ценовите предложения на участниците ще се извърши преди разглеждане на документите за съответсвие с критериите за подбор.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Продължава от Раздел II.2.4)внасяне на екзекутивната документация за безсрочно съхранение на органа,издал разрешението за строеж и в Службата по геодезия, картография и кадастър-Разград,в необходимия обем;съставяне на констативни актове,след завършване на строително-монтажн ;съдействие на възложителя,след завършването на строително-монтажните работи и приключване на приемните изпитвания, да направи (регистрира) искане за въвеждането на обекта в експлоатация, като се представят окончателни доклади и други,съгласно изискванията на ЗУТ; контролира качеството на извършваните СМР и предотвратява с действията си по компетентност нарушаването на технологичната им последователност, чрез издаването на предписания и заповеди, които вписва в заповедната книга на строежа;присъства на всички заседания между участниците в инвестиционния процес, независимо по чие искане или работен план-график се провеждат, като всеки път докладва за основните дейности (видове работи) от строежа, за които до този момент е упражнен текущ строителен надзор по строителството, съставените документи (актове), както и за възникнали проблеми (ако има такива) и съответно необходимите мерки за решаването им;контролира задължителното изпълнение на заповедите на проектанта на строежа, вписани в заповедната книга на строежа, свързани с авторското му право и недопуска действия от страна на строителя, които биха довели до неспазване на изработения от проектанта, съгласуван и одобрен инвестиционен проект; взема решения за спиране и пускане на строежа, съгласувано с представители на възложителя;изготвя писмено констатации, които представя на Възложителя, ако възникне необходимост от промени във видовете работи на обекта, във връзка с обстоятелства, които не са могли да бъдат предвидени по време на процеса на проектиране, но задължително преди тези промени да са извършени от строителя. Констатациите включват подробно описание на причините и необходимостта от възникналите промени, приложение към основния файл с констатации, съдържащо доказателствен снимков материал–монтаж върху хартиен носител на местата, където са установени проблемите;актуализиране и/или изготвяне на нов технически паспорт на строежа, съгласно изискванията на Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите;изготвяне на окончателен доклад до възложителя, съгласно изискванията на ЗУТ, след приключване на строителните и монтажни работи.Изискванията, свързани с изпълнение на поръчката се съдържат в документацията на поръчката, в това число в Техническата спецификация, както и в приложимата към нея нормативна уредба. В процедурата за възлагане на обществената поръчка може да участва участник, който отговаря на условията на чл. 10, ал. 1 от Закона за обществените поръчки и изискванията на Възложителя.Участниците могат да получат необходимата информация за задълженията, свързани с данъци и осигуровки и закрила на заетостта и условията на труд и опазване на околната среда, както следва:Относно задълженията, свързани с данъци и осигуровки:НАП,тел.070018700,www.nap.bg;Относно задълженията, свързани със закрила на заетостта и условията на труд:МТСП,тел.02/8119443,www.mlsp.government.bg.Относно задълженията, свързани с опазване на околната среда:МОСВ,тел.02/9406331,www.moew.government.bg.Възложителят отстранява от участие участник, за когото са налице основанията по чл. 54, ал. 1 и чл. 55, ал. 1, т.1-5 от ЗОП, условията по чл. 107 от ЗОП и във всички случаи, в които съгласно действащото законодателство третиращо участие в процедури по обществени поръчки по Закона за обществените поръчки и нормативните актове по прилагането му или в документацията на обществената поръчка е предвидено отстраняване от участие в процедура по обществена поръчка. Участник лишен от правото да упражнява определена професия „консултант“ или дейност „строителен надзор“ съгласно законодателството на държавата,в която е извършено деянието,ще бъде отстранен от участие.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Съгласно чл.197, ал.1, т.1 от Закона за обществените поръчки жалба може да се подава в 10-дневен срок от изтичането на срока по чл. 100, ал. 3 - срещу решението за откриване на процедурата и/или решението за одобряване на обявлението за изменение или допълнителна информация.
.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 29/10/2018 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва