III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Участникът следва да притежава регистрационен документ за изпълнение на дейностите по събиране и транспортиране на отпадъци, съгласно чл. 35, ал. 3 от Закона за управление на отпадъците (ЗУО), по реда на Глава пета, Раздел II от ЗУО или съответно еквивалентен документ,удостоверяващ регистрация в аналогичен регистър, съгласно законодателството на държавата, в която учасникът е установен. Съгласно чл. 35, ал. 3 от ЗУО за извършване на дейностите по събиране и транспортиране на отпадъци по смисъла на § 1, т. 41 и т. 43 от Допълнителните разпоредби на Закона за управление на отпадъците се изисква регистрация и издаване на документ по реда на Глава пета, Раздел II от ЗУО. При подаване на офертата, на основание чл. 67, ал. 1 ЗОП, Участникът попълва в част IV: "Критерии за подбор" раздел А: "Годност " от Единният европейски документ за обществени поръчки /ЕЕДОП/ с посочване на №, дата на издаване и обхват на документа. ЕЕДОП се предоставя в електронен вид по образец, утвърден с акт на Европейската комисия, съгласно изискванията, посочени в документацията на обществената поръчка. Възложителят може да изиска от участниците по всяко време да представят всички или част от документите, чрез които се доказва информацията в ЕЕДОП, когато това е необходимо за законното провеждане на процедурата. На основание чл. 67, ал. 6 от ЗОП и във връзка с чл. 112, ал. 1, т. 4 ЗОП преди сключване на договор за обществена поръчка, Възложителят изисква от участника, определен за изпълнител да представи заверено копие от валиден документ за изпълнение на дейности по събиране и транспортиране на отпадъци, издаден съгласно чл. 35, ал. 3 от ЗУО по реда на Глава пета, Раздел II от ЗУО . Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, подизпълнителите трябва да отговарят на съответните критерии за подбор съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват и за тях да не са налице основанията за отстраняване от процедурата. В случай, че участникът участва като обединение,което не е юридическо лице, съответствието с критериите за подбор се доказва от обединението участник, а не от всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответната регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изизкванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението. |
III.1.3) Технически и професионални възможности
НЕ
Изискуемата информация относно изискването за техническите и професионални способности се удостоверява: 1) При подаване на оферта съответствието с критерия за подбор по т.1) в Раздел III.1.3) се доказва по следния начин:участникът попълва част ІV,раздел „В“, поле 1б) от ЕЕДОП с посочване на стойностите,датите и получателите. Преди сключване на договор за обществена поръчка,Възложителят изисква от участника,определен за изпълнител да представи за доказване съответствието с посоченият критерий за подбор следният документ:Списък на услугите,които са идентични или сходни с предмета на обществената поръчка,с посочване на стойностите,датите и получателите,заедно с доказателство за извършената услуга. 2)При подаване на оферта съответствието с критерия за подбор по т.2) в Раздел III.1.3) се доказва по следния начин:участникът попълва част ІV, раздел „В“ в относимото поле от ЕЕДОП с посочване на технически параметри на разполагаемите инструменти,съоръжения и техническо оборудване,регистрационен номер на автомобилите,както и правното основание,по силата на което участникът разполага с описаните инструменти,съоръжения и техническо оборудване,необходими за изпълнение на поръчката. Преди сключване на договор за обществена поръчка, Възложителят изисква от участника,определен за изпълнител да представи за доказване съответствието с посоченият критерий за подбор следният документ:Декларация за инструментите,съоръженията и техническото оборудване,които ще бъдат използвани за изпълнение на поръчката. 3)При подаване на оферта съответствието с критерия за подбор по т.3) в Раздел III.1.3) с продължение в раздел VI.3) се доказва по следния начин: участникът попълва част ІV, раздел „Г“в относимото поле от ЕЕДОП с посочване на вида,номера,дата на издаване,дата на валидност,сертифициращ орган и обхват. Преди сключване на договор за обществена поръчка, Възложителят изисква от участника, определен за изпълнител, да представи за доказване съответствието с посоченият критерий за подбор следните документи: заверени копия на сертификати,издадени от акредитирани лица,за контрол на качеството,удостоверяващи съответствието с посочените критерии за подбор.Сертификатите трябва да са издадени от независими лица,които са акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция "Българска служба за акредитация" или от друг национален орган за акредитация,който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или да отговарят на изискванията за признаване съгласно чл.5а, ал. 2 от ЗНАООС. Възложителят може да изиска от участниците по всяко време да представят всички или част от документите, чрез които се доказва информацията в ЕЕДОП, когато това е необходимо за законното провеждане на процедурата. Когато участникът предвижда участие на подизпълнители, те трябва да отговарят на съответните критерии за подбор съобразно вида и дела от поръчката, който ще изпълняват и за тях да не са налице основанията за отстраняване от процедурата. В случай, че участникът участва като обединение, което не е регистрирано като самостоятелно юридическо лице, съответствието с критериите за подбор се доказва от обединението участник, а не от всяко от лицата, включени в него, с изключение на съответна регистрация, представяне на сертификат или друго условие, необходимо за изпълнение на поръчката, съгласно изискванията на нормативен или административен акт и съобразно разпределението на участието на лицата при изпълнение на дейностите, предвидено в договора за създаване на обединението. При използване на капацитет на трети лица, те трябва да отговарят на съответните критерии за подбор, за доказването на които участникът се позовава на техния капацитет и за тях да не са налице основанията за отстраняване от процедурата.
1)Участникът следва да е изпълнил през последните 3 (три) години,считано от датата на подаване на офертата,минимум 1 (една) дейност с предмет и обем, идентичен или сходен с предмета на поръчката: Забележка:Възложителят ще приеме за доказано условието,че участникът е изпълнил дейност сходна с предмета на поръчката,ако участникът докаже опит в изпълнението на всяка една от посочените дейности както следва: - Услуги по сметосъбиране и сметоизвозване,включващи минимум обслужваненето на 550 контейнера тип “Бобър” с обем 1,1 м3 ежедневно за всяка една от посочените услуги; - Услуги по лятно поддържане на улици и други места за обществено ползване,включващи минимум всяка една от изброените дейности:ръчно метене,механизирано метене със специализиран автомобил-автометачка,механизирано миене със специализиран автомобил–автоцистерна,като територията на общата поддържана площ,трябва да е минимум 1300дка. Изискването се прилага за всяка една от посочените услуги. - Услуги по зимно поддържане на улици и други места за обществено ползване,включващи поддържането на минимум площ от 60 км. улична мрежа.Изискването се прилага за всяка една от посочените услуги.2) Участникът следва да разполага със следните инструменти,съоръжения и техническо оборудване,необходими за изпълнение на поръчката,минимум: - Специализирана техника и машини: ? Сметоизвозващи автомобили с вариопреса или с ротопреса за обслужване на съдове тип „Бобър” 1,1 м3 и кофи 110/240л. Сметосъбиращите автомобили трябва да са с минимум европейски екологичен стандарт ЕВРО 5 или еквивалент–4 бр. ? Специализиран автомобил за извозване на едрогабаритни отпадъци,зелени отпадъци,клони и др.(самосвал) с минимум европейски екологичен стандарт ЕВРО 5 или еквивалент– 2 бр. ? Специализиран автомобил за механизирано метене (автометачка) с минимум европейски екологичен стандарт ЕВРО 5 или еквивалент–2 бр. ? Специализиран автомобил за механизизрано миене (миячен автомобил) с минимум европейски екологичен стандарт ЕВРО 5 или еквивалент–2 бр. ? Специализирано превозно средство (малогабаритно комбинирано) за метене и снегопочистване на площади,тротоари и други пешеходни зони–1 бр. ? Челен товарач–1 бр. ? Специализирани машини и/или автомобили за зимно поддържане-20 бр.,от които 18 бр. оборудвани със снегоринни дъски,1 бр. оборудван със снегоринна дъска и уредба за лугиране и 1 бр. оборудван със снегоринна дъска и уредба за опесъчаване; ? Малогабаритни самоходни снегорини-4бр. ? Специализиран автомобил за измиване и дезинфекция на съдовете за отпадъци–1 бр. За част от минимално изискуемата техника,необходима за изпълнение на поръчката,възложителят не поставя изискване за покриване на минимален екологичен стандарт поради следните мотиви: 1.Техниката няма да се ползва целогодишно,а привъзникване на нужда и съответно влиянието й върху качеството на околната среда ще е несъществено,минимално и обратимо. 2. Техниката е предимно земеделска или пътно-строителна,като същата не подлежи на регистрация по реда на Закона за движение по пътищата и съответно не се изисква покриване на европейския екологичен стандарт. В тази връзка възложителят ще приеме всяка техника,предложена от участника(за техника без посочено изискване за покриване на минимален екологичен стандарт),която отговаря на изискванията на техническата спецификация за изпълнение на тази част от дейността. - Специализирано оборудване: ? контейнери тип „Бобър“ 1100 л. – 2140 бр. ? -кошчета за отпадъци – 350 бр. 3)Участникът трябва да прилага системи за управление на: -качеството според международно признат стандарт БДС EN ISO 9001:2008 или по-нова версия,или еквивалент,с обхват, съответстващ минимум на обхвата на обществената поръчка,а именно сметосъбиране и сметоизвозване на битови отпадъци, лятно и зимно почистване на територии за обществено ползване или друга еквивалентна дейност или други системи за екологично управление,признати в съответствие с чл. 45 от Регламент(ЕО)№1221/200 ............продължава в раздел VI.3)
|