Деловодна информация
00530
Е-12-00-490#1 23/08/2018 (дд/мм/гггг)
да
да
23/08/2018 (дд/мм/гггг)
00530-2018-0076 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Национална агенция за приходите 131063188
бул. Княз Ал. Дондуков № 52
София BG411 1000 България
В. Нинов +359 298593670
v.ninov@nra.bg +359 298593099

Интернет адрес/и

http://www.nap.bg/

http://nap.bg/page?id=302


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://www.nap.bg/news?id=3707
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Министерство или всякакъв друг национален или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.5) Основна дейност 

Икономически и финансови дейности

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

Изграждане на с-ма за електронен обмен на социалноосигур. информация в НАП в рамките на проект №2016-BG-IA-0031 „Осигуряване на електронен обмен на социалноосигур. информация между България и ЕС"
48000000      
Услуги

Предметът на обществената поръчка обхваща изпълнението на:
1. Анализ на данните и изискванията.
2. Изготвяне на системен проект.
3. Инсталиране на национална точка за достъп (AP) и информационна система RINA.
4. Разработване на Системата.
5. Тестване на Системата.
6. Внедряване на Системата.
7. Обучение на служители на възложителя за работа със Системата.
8. Гаранционна поддръжка.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
200177.57      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
48000000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG411

Административните сгради на Централно управление на НАП - гр. София, бул. „Княз Дондуков” №52 и/или ул. „Врабча“ №23

Предметът на обществената поръчка обхваща изпълнението на:
1. Анализ на данните и изискванията: Изпълнителят трябва да изготви функционална спецификация, която подлежи на одобрение от Възложителя. Във функционалната спецификация трябва да са описани всички направени анализи във връзка с реализирането на Системата.
2. Изготвяне на системен проект: Изпълнителят трябва да изготви системен проект (техническа спецификация), който подлежи на одобрение от Възложителя. В системния проект трябва да са описани всички изисквания за реализирането на Системата.
3. Инсталиране на национална точка за достъп (AP) и информационна система RINA:
Инсталирането на национална точка за достъп (AP) в НАП ще се осъществи съгласно спецификациите и изискванията на Европейската комисия и интеграция в инфраструктурата на НАП.
Инсталацията на информационна система RINA ще се осъществи съгласно изискванията за инсталация, конфигуриране и настройка на програмните компоненти на Системата, които ще бъдат предоставени от ЕК, съобразена със спецификата на дейностите, работните процеси, организацията на работа и организационната структура на НАП. Софтуерът на информационна система RINA също ще бъде предоставен от ЕК.
4. Разработване: Включва изпълнението на следните задачи:
Разработка на софтуерни процеси и услуги с възможност за интегриране на SOA шината на НАП за комуникация и обмен и зареждане на данни от/към НАП, получени/изпратени от/към националните точки за достъп, обработващи социално осигурителна информация за целите на EESSI;
Разработка на софтуерни процеси и услуги с възможност за интегриране на SOA шината на НАП, имплементирани като интерфейс със Системата за извличане на необходимата за обмена информация от съществуващите информационни системи на НАП (при условие, че е налична функционалност в RINA за директно зареждане на данни в RINA от други системи);
Разработване на приложение за крайни потребители за целите на осъществяване на хоризонталния обмен на информация;
Провеждане на вътрешни тестове на Системата от Изпълнителя (в среда на Изпълнителя);
Изготвяне на детайлни сценарии за провеждане на приемателните тестове за етапи „Тестване“ и „Внедряване“ на проекта.
5. Тестване: Изпълнителят има задължението да извърши инсталация на Системата и всички необходими настройки за експлоатацията й в тестова среда. Тестването се извършва от представители на Възложителя в присъствието на експерти на Изпълнителя, в тестовата среда на Възложителя и по предварително уговорен между Възложителя и Изпълнителя график.
6. Внедряване: Включва инсталиране, конфигуриране и настройка на Системата в условията на експлоатационната среда на НАП.
7. Обучение на до 55 служители на възложителя: Необходимо е да бъдат проведени следните видове обучения:
Относно внедряване на национална точка за достъп (AP) и информационна система RINA в НАП – обучение на до 40 служители;
Относно разработка на интерфейси за обмен на данни между националните точки за достъп и НАП, АСП, НЗОК, НОИ и за зареждане на данни в НАП – обучение на до 15 служители.
8. Гаранционна поддръжка за период от 24 месеца след приемане в експлоатация на системата. При необходимост, по време на гаранционния период трябва да бъдат осъществявани дейности по осигуряване на експлоатационната годност на софтуера и ефективното му използване от Възложителя, в случай че настъпят явни отклонения от нормалните експлоатационни характеристики, заложени в системния проект.
Общата цел, която следва да се постигне в резултат от изпълнението на поръчката е изграждане на електронен обмен на социално осигурителна информация между България и страните от ЕС съгласно изискванията на Регламенти (ЕК) 883/2004 и 987/2009 за осигуряване на електронен обмен на социално осигурителна информация между националните точки за достъп на България и точките за достъп до социално осигурителна информация на страните от ЕС.
Критериите по-долу
 
НЕ  
Цена
II.2.6) Прогнозна стойност
200177.57      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
36

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
да


В случай на възникване на обстоятелства, налагащи удължаване на срока за изпълнение на проекта, съгласно Споразумение за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № INEA/CEF/ICT/A2016/1171568, срокът за изпълнение на дейностите по поръчката може да бъде съответно удължен. Изменението в срока за изпълнение се извършва чрез подписването на допълнително споразумение при условията на чл. 116, ал. 1, т. 1 от ЗОП. Изменението в срока за изпълнение, при възникване на необходимост от това, не засяга възложените с настоящата поръчка дейности и предложената от определения за изпълнител участник цена за тяхното изпълнение.
II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Споразумение за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по механизъм за свързване на Европа (МСЕ) сектор телекомуникации, номер на споразумението: INEA/CEF/ICT/A2016/1171568.

Максималната стойност за изп. на поръчката е 200 177,57 лв. без ДДС, съответно 240 213,08 лв. с вкл. ДДС. Плащането ще се извърши от ЦУ на НАП по посочена от изпълнителя банкова сметка, по реда и при условията, указани в раздел VI.3.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Не.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

Не.

III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Деклариране наличието на изискуемото от възложителя техническо оборудване за изпълнение на поръчката се извършва чрез представяне на информация за техническото оборудване: описание на същото, в което се посочва номер на стационарната телефонна линия; валиден адрес на електронна поща на всяко от лицата, включени в екипа за изпълнение; номер на мобилни телефонни линии, ползвани от лицата, включени в екипа за изпълнение; описание на наличната инфраструктура, позволяваща конфигурирането на среда за разработка и тестване на интерфейсите и приложението за крайни потребители за целите на осъществяване на хоризонталния обмен на информация между националните точки за достъп.
Информацията се попълва в част ІV, раздел „В“, т. „Инструменти, съоръжения или техническо оборудване“ на ЕЕДОП.
2. Деклариране наличието на изискуемия от възложителя опит за изпълнение на поръчката се извършва чрез представяне на информация за услугите, с предмет и обем, идентични или сходни с предмета на настоящата обществена поръчка, изпълнени през последните 3 (три) години до датата на подаване на офертата, съгласно чл. 63, ал. 1 т. 1, б „б“ от ЗОП. Информацията следва да съдържа описание на извършените дейности (разработка, инсталации, гаранционна поддръжка и т.н.), използваните технологии, посочени външните информационни системи, с които е осъществен обмен на информация чрез интерфейси във вид на услуги; разработени софтуерни приложения; стойност; датата, на която е започнало и е приключило изпълнението и получателите на услугите, независимо дали са публични или частни субекти.
Информацията се попълва в част ІV, раздел „В“, т. „За поръчки за услуги: извършени услуги от конкретния вид“ на ЕЕДОП.
3. Деклариране наличието на изискуемия от възложителя персонал с необходимите квалификация и опит за изпълнение на поръчката се извършва чрез представяне на информация за лицата, които ще отговарят за изпълнение на поръчката, с посочване на имената на лицата, функцията, която ще изпълняват, информация за придобитото от тях образование, образователно-квалификационна степен, професионална квалификация (с посочване на номера/дати на дипломи, сертификати, издател на съответния документ), описание на придобития опит в съответната изискуема от възложителя област (включително на какви позиции е придобит и в какви периоди).
Информацията се попълва в част ІV, раздел „В“, т. „Образователна и професионална квалификация“ на ЕЕДОП.
Възложителят може по всяко време да изиска от участниците представяне на документи, чрез които се доказва посочената в ЕЕДОП информация, съгласно чл. 67, ал. 5 във вр. чл. 64, ал. 1, т. 2, т. 6 и т. 9 от ЗОП, когато това е необходимо за законосъобразното провеждане на процедурата.
Участникът, определен за изпълнител, представя преди сключване на договора документите, чрез които се доказва съответствието му с поставените от възложителя критерии за технически и професионални способности, съгласно чл. 67, ал. 6 във вр. чл. 64, ал. 1, т. 2, т. 6 и т. 9 от ЗОП.


1.Участниците да разполагат с техн. оборуд.,както сл.: Стац. тел.връзка с поне 1 тел.линия,имейл и моб. връзка с лицата,включ. в екипа за изп.,както и да имат възм. за изграж. на инфрастр.,позволяваща им да конфигур. среда за разраб. и тест.,така че да е възм. да се реализират интерфейсите и приложението за крайни потребители за целите на осъщ. на хориз. обмен на инф-ция между нац.точки за достъп,и да се наблюдава поведението на Системата при симул. на реал.условия на експлоат. Необх. е средата за разраб. да бъде конфигур. на място на изп. на поръч. след сключ. на д-ра.
2.Участниците да са изпъл. през посл. 3г.от датата на подав. на офертата,услуги с предмет и обем,идент. или сходни с тези на поръчката.Като „сходни“ с пред. и обема на поръчката се разбират дейности по инстал.,тест. и внедряв. в експлоат.,поддръжка и разраб. или поддръжка и надграж. на приложен софтуер,включ. и разраб.,тест. и внедряв. на интерфейси за комуникация и обмен на данни с мин. 3 инф. с-ми, на обща ст-ст не по-малко от 200000лв. без ДДС. Заб.: „изпълнена“ е тази услуга,чието изп. е прикл. в рамките на залож. от възложителя период,незав. от датата на възлагането й.
3.Участниците да разполагат с персонал с опр. проф. компетентност,както сл.:
Екип за изп. на поръчката, включ. мин. 6 експерти.Лицата,включ. в състава на екипа на изпълнителя от т.3.1. до т.3.5. сл. да притеж. посоч. по-долу или по–вис. квалиф. и проф. опит:
3.1.Ръководител екип – мин. 1 експерт,притеж.:
-Висше образование, с мин. образов. степен “магистър” или екв. в областта (или екв.) на „Прир.науки, математика и статистика” или „Инф.-комуникационни технологии“ или „Техн.науки и техн.професии“ или „Обществени науки, журналистика и информация“ или „Бизнес, администрация и право“;
-Мин. 5г. опит в управ. на софт. проекти;
-Практ. опит с използ. на разл. методологии за упр. на софт. проект (Agile, Waterfall, Project Management Body of Knowledge (PMBOK) и т.н.).
3.2.Бизнес аналитик – мин. 1 експерт,притеж.:
-Висше образование, с мин. образов. степен “бакалавър” или екв. в областта (или екв.) на „Прир.науки, математика и статистика“ или „Инф.-комуникационни технологии“ или „Техн.науки и техн.професии“ или „Обществени науки, журналистика и информация“ или „Бизнес, администрация и право“;
-Мин. 5г. опит в проекти за разраб. на софтуер;
-Мин. 2г. опит с бизнес моделиране, анализ и дизайн на софт. решения;
-Практ. опит в дефинирането на функц. и нефункц. изисквания, при разраб. на софт. проект.
3.3.Програмисти – мин. 2 експерти,притеж.:
-Висше образование, с мин. образов. степен “бакалавър” или екв. в областта (или екв.) на „Прир. науки, математика и статистика“ или „Инф.-комуникационни технологии“ или „Техн.науки и техн.професии“, или притеж. на валиден актуален сертификат Java SE или Java EЕ;
-Мин. 3г. опит в проекти при разраб. на софт. решения;
-Практ. опит в проекти със SOA архитектура,използваща Service Bus и RESTful services;
-Практ. опит с технологиите,използвани за разраб. на софтуер (SQL, XML, Java, JavaScript, PLSQL и др.);
-Практ. опит с релац. бази данни.
3.4.Експерт по качеството (QA) – мин. 1 експерт,притеж.:
-Висше образование, с мин. образов. степен “бакалавър” или екв. в областта (или екв.) на „Прир.науки, математика и статистика“ или „Инф.-комуникационни технологии“ или „Техн.науки и техн.професии“;
-Познаване на инструментите,концепциите и методологиите за упр. на качеството при тест. на инф. с-ми;
-Мин. 3г. практ. опит при проверка на качеството и одита;
-Практ. опит с релац. бази данни.
3.5.Администратор на приложен сървър – мин. 1 експерт,притеж.:
-Висше образование, с мин. образов. степен „бакалавър“ или екв. в областта (или екв.) на „Прир.науки, математика и статистика“ или „Инф.-комуникационни технологии“ или „Техн.науки и техн.професии“;
-Мин. 2г. опит в областта на инстал., админ., конфиг., поддръжка и инстал. на приложения на приложен сървър (Oracle WebLogic Server и/или Tomcat), LoadBalanser – Appache.
Продължава в раздел VI.3.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Изпълнението на обществената поръчка следва да бъде в съответствие с изискванията на действащата нормативна уредба и характеристиките на обществената поръчка, посочени в техническите спецификации на обществената поръчка, нераздална част от документацията.
Определеният за изпълнител представя при подписването на договора за обществена поръчка гаранция, обезпечаваща изпълнението му, в размер на 5% от стойността на договора без ДДС. Гаранцията се представя във форма по избор, съгласно чл. 111, ал. 5 от ЗОП. Гаранцията ще бъде освободена на части, като условията и сроковете за задържане или освобождаване на гаранцията за изпълнение са уредени в проекта на договор - неразделна част от одобрената документация за обществената поръчка.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

27/09/2018 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 8

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

28/09/2018 (дд/мм/гггг)   15:00 (чч:мм)

Административната сграда на ЦУ на НАП, гр. София, бул. "Княз Ал. Дондуков" №52

При отварянето на офертите могат да присъстват участниците и/или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване, при спазване на установения режим за достъп до сградата на ЦУ на НАП.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Продължение от раздел ІІІ.1.3 "Изисквано минимално ниво":
3.6.Други експерти: По преценка на участника могат да бъдат предложени по-голям брой експерти, за които не е задължително да покриват минималните изисквания на възложителя за съответната категория специалисти. В този случай той следва да ги посочи в информацията за експертите, като при участието им в изпълнението на поръчката не се дължат допълнително средства. За допълнителните лица се посочва ролята и компетентностите им при изпълнение на дейностите, включени в предмета на поръчката.
Възложителят ще отстранява от участие участник, за когото са налице освен основанията по чл. 54, ал. 1 от ЗОП, и тези по чл. 55, ал. 1, т. 1, 3, 4 и 5 от ЗОП, както и когато се установи, че участникът е дружество, регистрирано в юрисдикция с преференциален данъчен режим или е контролирано от такова дружество, или някой от членовете на обединението е регистрирано или контролирано от регистрирано дружество лице, освен ако е налице изключение по чл. 4 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, контролираните от тях лица и техните действителни собственици, както и когато не може да бъде извършена идентификация и проверка на идентификацията на клиента, чрез регламентираните в Закона за мерките срещу изпирането на пари способи, включително когато клиентът е юридическо лице - на физическите лица, които са негови действителни собственици, по смисъла на §2 от ДР на ЗМИП, както и на основанията по чл. 107 от ЗОП, както и когато по отношение на участника са налице обстоятелствата по чл. 69 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобито имущество.
Участник - обединение, което не е юридическо лице, следва да представи копие от документ, от който да е видно правното основание за създаване на обединението, както и следната информация във връзка с конкретната обществена поръчка: правата и задълженията на участниците в обединението; солидарно поемане на отговорността за изпълнение на обществената поръчка от членовете на обединението; дейностите, които ще изпълнява всеки член на обединението; представляващ обединението партньор.
Плащането ще се извърши от ЦУ на НАП, в срок до 15 дни от получаване на издадена от изпълнителя оригинална фактура и въз основа на одобрен окончателен доклад и обобщен приемо-предавателен протокол за изпълнени всички очаквани резултати по договора, като условията и сроковете за извършване на плащанията са уредени в проекта на договор – неразделна част от одобрената документация за обществената поръчка. Плащането по договора от страна на възложителя ще се извършва при спазване на разпоредбите на РМС №593/20.07.2016 г.
Национална агенция за приходите предоставя неограничен, пълен, безплатен и пряк достъп по електронен път до документацията за обществената поръчка, която може да бъде намерена на интернет адреса на възложителя: http://www.nap.bg, раздел „За НАП”, рубрика „Профил на купувача”, от датата на публикуване на обявлението в "Официален вестник" на Европейския съюз (или от датата на публикуване на обявлението в РОП, в случай, че обявлението бъде публикувано в ОВ на ЕС в неработен за възложителя ден).

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Решението за откриване на процедурата подлежи на обжалване пред КЗК относно неговата законосъобразност, включително за наличие на дискриминационни икономически, финансови, технически или квалификационни изисквания в обявлението, документацията или всеки друг документ, свързан с процедурата, от всяко заинтересовано лице в 10-дневен срок при условията на чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 23/08/2018 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва