Деловодна информация
00005
40-02-2 27/02/2017 (дд/мм/гггг)
да
да
27/02/2017 (дд/мм/гггг)
00005-2017-0001 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка

Директива 2014/24/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възлагащ орган

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възлагащи органи, които отговарят за процедурата)

Агенция по обществени поръчки 131236380
ул. Леге 4
София BG411 1000 България
Ана Миткова, Сашка Иванова +359 298597160/ +359 298597169
aop@aop.bg +359 298597152

Интернет адрес/и

http://www.aop.bg

http://rop3-app1.aop.bg:7778/portal/page?_pageid=93%2C1680278&_dad=portal&_schema=PORTAL


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://rop3-app1.aop.bg:7778/portal/page?_pageid=93%2C1862312&_dad=portal&_schema=PORTAL
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.4) Вид на възлагащия орган 

Министерство или всякакъв друг национален или федерален орган, включително техни регионални или местни подразделения

I.5) Основна дейност 

Общи обществени услуги

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

Разработване, внедряване и поддръжка на единна национална електронна уеб-базирана платформа: ЦАИС „Електронни обществени поръчки“, финансирана по ОПДУ, съфинансирана от ЕС чрез ЕСФ
72212000      
Услуги

Общата цел на настоящата обществена поръчка е да се разработи и внедри Централизирана автоматизирана информационна система „Електронни обществени поръчки“ (ЦАИС ЕОП), която да обхваща всички етапи от процеса на управление на обществените поръчки, вкл. планиране на нуждите, подготовка, провеждане и приключване на процедурите, сключване на договори, фактуриране, разплащане и пр., като се обхванат всички видове процедури и способи за възлагане, съгласно Директивите на ЕС и националното законодателство в областта на обществените поръчки.
II.1.5) Прогнозна обща стойност 2
5600000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на рамковото споразумение или на динамичната система за покупки)
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
48820000      
32420000      
31154000      
30200000      
32500000      
48000000      
51610000      
80511000      
72260000      
72250000      
II.2.3) Място на изпълнение
BG411

гр. София и територията на Република България

В предмета на поръчката са включени следните основни видове дейности:
- разработване на ЦАИС ЕОП на модулен принцип, при което трябва да бъдат реализирани всички подготвителни и работни процеси на всички видове процедури, специфични техники, инструменти и начини за възлагане на обществени поръчки, предвидени в ЗОП;
- доставка на хардуерно и комуникационно оборудване и доставка на базов системен софтуер;
- инсталиране на хардуерно, комуникационно оборудване и базов системен софтуер;
- инсталиране и настройване на Системата върху доставеното хардуерно и софтуерно оборудване;
- тестване на Системата;
- изграждане и въвеждане в експлоатация на Call Center;
- обучение на потребители и администратори на Системата;
- пускане в експлоатация на Системата;
- гаранционна поддръжка на Системата.
ЦАИС ЕОП трябва да включва 32 модула и да позволява:
- обработване на минимум 100 000 документа на дневна база;
- минимум 2 000 конкурентни/едновременни операции, обработващи документи и/или оферти;
- минимум 10 000 едновременни конекции;
- минимум 100 000 регистрирани потребители.
ЦАИС ЕОП следва да бъде проектирана и изградена в съответствие с предварителните условия за допустимост на проекти по Оперативна програма „Добро управление“.
ЦАИС ЕОП трябва да бъде проектирана въз основа на принципите за отворени данни (open data), където е приложимо, и да е оперативно съвместима с действащите платформи за централизирано възлагане. Системата следва да позволява неограничен обмен на данни с официални регистри, да е мащабируема, както и лесна за адаптиране, така че да позволява въвеждане на промени, изисквани от националното или европейското законодателство. ЦАИС ЕОП следва да работи въз основа на принципа за „единна точка за достъп”, да бъде общодостъпна през интернет и да осигурява на всички потребители достъп с използване само на интернет браузър. В Системата трябва да могат да се използват квалифицирани електронни подписи, издадени от акредитирани доставчици на удостоверителни услуги в рамките на ЕС. ЦАИС ЕОП трябва да поддържа история за действия и събития. Системата следва да поддържа най-малко версии на български и английски език по отношение на общата информация, с пълна взаимозаменяемост между двата езика на интерфейса. Услугите на ЦАИС ЕОП ще се предоставят на потребителите 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата.
Въвеждането в експлоатация на пълната функционалност на ЦАИС ЕОП следва да приключи не по-късно от 36 месеца, считано от датата на сключване на договора, като изпълнението е на два етапа. Първият етап трябва да приключи не по-късно от 12 месеца от сключване на договора. Гаранционната поддръжка е за една година, считано от датата на изпълнение на цялата поръчка, но не по-рано от 31.12.2020 г.
Критериите по-долу
 
ДА Срок за изпълнение на етап І    9
Предложение за допълнителни обучения за крайните потребители на Системата    4
Наличен допълнителен ефективен капацитет за данни за всеки дисков масив    4
Надграждащи характеристики и решения, предложени с Предварителната концепция    24
Предложена разработка на определени функционалности от модул Електронна регистрация (e-Registration)    15
Съвместно обслужване на Call Center    4
Цена
40
II.2.6) Прогнозна стойност
5600000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
48

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Поръчката се финансира по ОПДУ, приоритетна ос 1: Административно обслужване и е-управление, съфинансирана от ЕС чрез ЕСФ. Проектът следва да бъде одобрен след стартиране на поръчката.

Обществената поръчка е за услуги като съдържа и дейност доставка на хардуер.
Всеки участник следва да представи в офертата си само едно хардуерно решение, спрямо допуснатите от Възложителя възможности (базово или алтернативно), без да се допуска представяне на варианти на оферта. Алтернативното решение не се третира като вариант на оферта.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

1. Участникът трябва да е реализирал минимален общ оборот за последните три приключили финансови години (2014 г., 2015 г. и 2016 г.), в зависимост от датата, на която е създаден или е започнал дейността си.
2. Участникът трябва да е реализирал минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, изчислен на база годишни обороти за последните три приключили финансови години (2014 г., 2015 г. и 2016 г.), в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си.
Участникът следва да предостави съответната информация в Част ІV, раздел Б от ЕЕДОП.
Документи за доказване:
За изискването по т. 1 - заверени копия на годишните финансови отчети или техни съставни части, когато публикуването им се изисква, за последните три приключили финансови години (2014 г., 2015 г. и 2016 г.);
За изискването по т. 2 - справка за реализирания специализиран оборот, в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си.
В случай че годишните финансови отчети или техни съставни части (от които да е виден общият оборот) са налични в електронен формат и са публикувани в публичен регистър, и участникът е посочил информация за органа, който поддържа този регистър, Възложителят не изисква тяхното представяне под формата на заверени копия.


1.Участникът трябва да има минимален общ оборот в размер на 5 000 000 (пет милиона) лева за последните три приключили финансови години (2014 г., 2015 г. и 2016 г.) в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си.
2.Участникът трябва да има минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, изчислен на база годишните обороти, в размер на 3 000 000 (три милиона) лв. В обхвата на поръчката попадат дейностите, свързани с разработване и внедряване на софтуер, изпълнени през последните три приключили финансови години (2014 г., 2015 г. и 2016 г.) в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1. Изпълнени дейности с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката за последните три години, считано от датата на подаване на офертата.
2. Съответствие със стандарти за управление на качеството.
3. Персонал и ръководен състав с професионална компетентност за изпълнение на поръчката - екип от експерти с определено образование и професионален опит.
Документи за доказване:
За изискването по т. 1 - списък на услугите, които са идентични или сходни с предмета на обществената поръчка, с посочване на стойностите, датите и получателите, заедно с доказателство за извършената услуга;
За изискването по т. 2 - валидни сертификати, издадени съгласно чл. 64, ал. 5 ЗОП. Възложителят приема еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки. Когато участникът не е имал достъп до съответния сертификат, или по независещи от него причини не е имал възможност да го получи в относимите срокове в настоящата процедура, той може да представи други доказателства за еквивалентни мерки. В тези случаи участникът трябва да е в състояние да докаже, че предлаганите мерки са еквивалентни на изискваните от съответния стандарт. Участникът, определен за изпълнител, трябва да има валидни сертификати през целия срок на изпълнение на договора, а когато е приложимо да прилага еквивалентните мерки.
За изискването по т. 3 - списък на персонала и ръководния състав, в който е посочена информацията, необходима да се установи съответствие с изискванията на Възложителя. Когато изискваното образование е придобито извън страната то трябва да е в област, еквивалентна на посочените в изискванията към съответното минимално ниво. Във връзка с изискванията за професионален опит, за успешно приключил проект се счита дейност или набор от дейности, резултатът от които е надлежно предаден и/или внедрен в срок и без възражения. Едно физическо лице може да изпълнява функциите само на един експерт.
На етап подаване на оферта изискваната информация се попълва в Част ІV, Раздели В и Г от ЕЕДОП.


1.Участникът трябва да е изпълнил успешно най-малко:
-една услуга, включваща разработка и внедряване на уеб базирана информационна система, с използване на система за управление на бази данни (СУБД) и поддържаща работа с квалифицирани електронни подписи за минимум пет хиляди регистрирани потребители, и
-една услуга за изграждане на виртуализирана сървърна инфраструктура.
Двете изисквания могат да се докажат чрез изпълнението на един или повече договори.
2.Участникът да прилага:
-система за управление на качеството, съответстваща на стандарт БДС ЕN ISO 9001 или еквивалентен, с обхват: разработване, внедряване и поддръжка на софтуерни продукти и информационни системи;
-система за управление на сигурността на информацията, съответстваща на стандарт БДС ЕN ISO 27001 или еквивалентен, с обхват: разработване, внедряване и поддръжка на софтуерни продукти и информационни системи;
-система за управление на ИТ услуги, съответстваща на стандарт БДС EN ISO 20000-1 или еквивалентен.
3.Участникът да разполага с:
а)Ръководител на екип 1 бр, който: има висше образование в област „Технически науки” или „Природни науки, математика и информатика”; е бил ръководител на най-малко 1 успешно приключил проект с предмет, включващ разработка и внедряване на уеб базирана информационна система
б)Бизнес аналитик 1 бр, който: има висше образование в област „Технически науки” или „Природни науки, математика и информатика”; е извършвал анализ на бизнес процеси в най-малко 1 успешно приключил проект с предмет, включващ разработка и внедряване на уеб базирана информационна система с използване на СУБД
в)Системен архитект/проектант 1 бр, който: има висше образование в област „Технически науки” или „Природни науки, математика и информатика”; е проектирал архитектурата на система в рамките на най-малко 1 успешно приключил проект с предмет, включващ разработка и внедряване на уеб базирана информационна система с използване на СУБД
г)Софтуерен инженер 1 бр, който: има висше образование в област „Технически науки” или „Природни науки, математика и информатика”; е участвал в разработването на програмния код в най-малко 1 успешно приключил проект с предмет, включващ разработка и внедряване на уеб базирана информационна система с използване на СУБД
д)Администратор на бази данни 1 бр, който: има висше образование в област „Технически науки” или „Природни науки, математика и информатика”; е администрирал бази данни чрез система за управление на бази данни, идентична по вид и версия с посочената в предложението за изпълнение на поръчката, в най-малко 1 успешно приключил проект с предмет, включващ разработка, внедряване и поддържане на информационна система с използване на система за управление на бази данни или притежава валиден сертификат за успешно издържан изпит за администриране на предложената от участника СУБД (вид и версия) на ЦАИС ЕОП
е)Специалист по осигуряване качеството на софтуер 1 бр, който: има висше образование в област „Технически науки” или „Природни науки, математика и информатика”; е отговарял за осигуряване на качеството на софтуер в най-малко 1 успешно приключил проект с предмет, включващ разработка и внедряване на информационна система с използване на СУБД; притежава валиден сертификат за издържан изпит за осигуряване на качеството на софтуер
ж)Специалист компютърни мрежи 1 бр, който: има висше образование в област „Технически науки” или „Природни науки, математика и информатика”; е участвал в изграждането на компютърни мрежи в най-малко 1 успешно приключил проект с предмет, включващ внедряване на интегрирани информационни и комуникационни системи; притежава валиден сертификат за издържан изпит по изграждане и поддържане на компютърни мрежи
Изискванията продължават в поле VI.3)
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


Поръчката ще се изпълнява поетапно, с два обособени етапа. След изпълнение на Етап I следва да е осигурена базова функционалност на Системата, за провеждане на всички видове процедури по ЗОП чрез внедрени модули. На етап II следва да се осигурят допълнителни функционалности за цялостно управление на възлагателния процес, вкл. подписване на договори, разплащане и др. След приключване на Етап I се изготвят и предават съответни ръководства, както и се провеждат обучения. Разплащането на дейностите ще се извършва съобразно приключването на всеки от етапите и след всяко от проведените обучения. Изпълнителят има възможност да поиска аванс в размер до 10 на сто съобразно стойността на всеки от етапите, който се обезпечава изцяло с гаранция. Гаранцията за изпълнение на договора се представя преди сключване на договора от избрания за изпълнител участник и е в размер на 5 на сто от стойността на договора. Гаранцията ще се освобождава поетапно съобразно изпълнението на отделните етапи.
III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
ДА
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура
НЕ

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.5) Информация относно договаряне (само за състезателни процедури с договаряне)

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

да

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Обявление за предварителна информация; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

19/04/2017 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 6

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

20/04/2017 (дд/мм/гггг)   11:00 (чч:мм)

гр. София, ул. Леге 4

Участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Продължение от поле III.1.3)
з)Специалист по информационна сигурност 1 бр, който: има висше образование в област „Технически науки” или „Природни науки, математика и информатика”; е извършвал дейности по осигуряване на информационната сигурност в най-малко 1 успешно приключил проект с предмет, включващ разработка и внедряване на уеб базирана информационна система; притежава валиден сертификат за издържан изпит по информационна сигурност
и)Графичен дизайнер 1 бр, който: е проектирал и разработил графичния потребителски интерфейс в най-малко 1 успешно приключил проект с предмет, включващ разработка и внедряване на уеб базирана информационна система
к)Специалист по хардуер и системен софтуер 1 бр, който: има висше образование в област „Технически науки” или „Природни науки, математика и информатика”; е участвал в дейностите по инсталиране и поддръжка на хардуерно оборудване и системен софтуер в 1 успешно приключил проект с предмет, включващ доставка, инсталация и поддръжка на хардуерно оборудване и системен софтуер
л)Юристи 2 бр, които: имат висше образование, специалност „Право“; имат професионален опит минимум 3 г.
----------------------------------
От участие в процедурата се отстранява:
-участник, за когото е налице някое от обстоятелствата по чл. 54, ал. 1 и чл. 55, ал. 1, т. 1, 3 и 5 ЗОП.
-участници - свързани лица по смисъла на пар. 2, т. 45 ДР на ЗОП;
-участник, който е предложил цена за изпълнение на поръчката, по-висока от определената от Възложителя прогнозна стойност на поръчката;
-участник, който е представил Техническо предложение за изпълнение на поръчката, което не отговаря на изискванията на Техническата спецификация и условията по поръчката;
-участник, за когото е налице обстоятелство по чл. 3 от Закона за икономическите и финансовите отношения с дружествата, регистрирани в юрисдикции с преференциален данъчен режим, контролираните от тях лица и техните действителни собственици.
Информация, свързана с основанията за отстраняване от процедурата се попълва в Част III от ЕЕДОП.
Органи, от които може да се получи информация за задължения, свързани с данъци и осигуровки, закрила на заетостта и условията на труд, които са в сила в Р България и относими към услугите, предмет на поръчката, както следва:
Относно задължения, свързани с данъци и осигуровки:
-Национална агенция по приходите, интернет адрес: www.nap.bg
Относно задължения, свързани със закрила на заетостта и условията на труд:
-Министерство на труда и социалната политика, интернет адрес: www.mlsp.government.bg
-Агенция по заетостта, интернет адрес: www.az.government.bg
-ИА „Главна инспекция по труда“, интернет адрес: www.gli.government.bg

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Съгласно чл. 197, ал. 1, т. 1 от ЗОП - в 10-дневен срок от изтичане на срока по чл. 100, ал. 3 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 27/02/2017 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва