ОДОБРЯВАМ:  
  Миглена Павлова
изпълнителен директор на АОП
СТАНОВИЩЕ*
за осъществен предварителен контрол

по чл. 19, ал. 2, т. 24 от ЗОП
РАЗДЕЛ I
ВЪЗЛОЖИТЕЛ
Официално наименование Държавен фонд "Земеделие" /ДФЗ/
Адрес София 1618, бул. Цар Борис III 136
Партиден номер в РОП 737
 
РАЗДЕЛ II
ПРОЦЕДУРА
Уникален номер в РОП 00737-2009-0001
Основание за откриване чл. 90 ал. 1, т. 3 от ЗОП
Обект на поръчката Доставки
Предмет:  ”Доставка на софтуерни лицензи Intergraph ”
 
РАЗДЕЛ III
СТАНОВИЩЕ

След извършен преглед на изпратените материали във връзка с откриването на процедура на договаряне без обявление, с уникален номер в РОП 00737-2009-0001 експертите установиха следното:

 

Правно основание – чл. 90, ал. 1, т. 3 от ЗОП

Посоченото от възложителя правно основание изисква да са изпълнени следните условия:

Възлагането на обществената поръчка на друго лице би довело до нарушаване на авторски или други права на интелектуална собственост, или на изключителни права, придобити по силата на закон или на административен акт.

 

Фактически обстоятелства и доказателства

Изборът на процедура на договаряне без обявление е обоснован от възложителя с обстоятелството, че “Датекс” ООД, гр. София е единствената българска организация, оторизирана да продава, поддържа и имплантира продукти Intergraph в България. В подкрепа на това твърдение не са представени никакви доказателства. Не е изпратена и покана съгласно изискванията на чл. 20б от Закона за обществените поръчки. По данните от РОП е видно, че с “Датекс” ООД е сключен договор за доставка на лицензи за Intergraph (преписка 00737-2006-0023) след проведена открита процедура през 2006 г.

Изводи

Не са приложени доказателства в подкрепа на твърдението, че в договарянето е поканен притежателят на авторски права за конкретния софтуер, поради което не може да се направи категорично заключение относно това дали изборът на процедура е законосъобразен.

 
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Изборът на процедура не може да се приеме за законосъобразен, тъй като изложените мотиви и/или предоставените доказателства са недостатъчни

* Забележка:В съответствие с чл. 50, ал. 6 от ППЗОП становището на АОП не е задължително за възложителя, който съгласно закона носи отговорността за провеждане на процедурата. В случай че възложителят приеме за основателно негативното становище на АОП, той може да прекрати процедурата на основанията, посочени в закона. Ако възложителят счита, че разполага с неопровержими доказателства относно законосъобразността на избора на процедура, няма пречка тя да продължи независимо от становището на АОП.