ОДОБРЯВАМ:  
  Миглена Павлова
изпълнителен директор на АОП
СТАНОВИЩЕ*
за осъществен предварителен контрол

по чл. 19, ал. 2, т. 24 от ЗОП
РАЗДЕЛ I
ВЪЗЛОЖИТЕЛ
Официално наименование Агенция "Пътна инфраструктура" /АПИ/ - /Старо наименование - /Национална агенция "Пътна инфраструктура" /НАПИ/ - /Старо наименование - Фонд "Републиканска пътна инфраструктура"/ /ФРПИ/
Адрес София 1606, бул. Македония 3
Партиден номер в РОП 44
 
РАЗДЕЛ II
ПРОЦЕДУРА
Уникален номер в РОП 00044-2009-0001
Основание за откриване чл. 90 ал. 1, т. 8 от ЗОП
Обект на поръчката Строителство
Предмет: Избор на изпълнител на обект: “Текущ ремонт и поддържане /ТРП/ и зимно поддържане /ЗП/ на Републикански пътища, техните принадлежности, пътни съоръжения, озеленяване и ландшафтно оформление, отводнителни мероприятия и др. през 2008 - 2009 г. на територията на ОПУ – Добрич с дължина 154,2 км в района на РПС - Тервел”, финансирани от НА "ПЪТНА ИНФРАСТРУКТУРА", допълнение към основен договор от 06.08.2006 г.
 
РАЗДЕЛ III
СТАНОВИЩЕ

В мотивите към решението (раздел V) възложителят е посочил, че финансовите средства по основния договор са изчерпани поради допълнително възложени “мащабни аварийно-ремонтни дейности” на посочените пътни участъци. Тези аварийни дейности не са част от предмета на основния договор и е следвало да бъдат реализирани след допълнително възлагане. Вместо това възложителят е използвал средствата, предвидени за изпълнение на основния договор, за да финансира аварийните дейности. По същество, това съставлява изменение на сключен договор, което е в нарушение на чл. 43, ал. 2 от ЗОП. От друга страна, дейностите, които са предмет на основния договор, възложителят възнамерява да осъществи след провеждане на процедура на договаряне без обявление. С оглед на изложеното, не са налице непредвидени обстоятелства по смисъла на ЗОП и изборът на процедура е незаконосъобразен.

 
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Изборът на процедура е незаконосъобразен

* Забележка:В съответствие с чл. 50, ал. 6 от ППЗОП становището на АОП не е задължително за възложителя, който съгласно закона носи отговорността за провеждане на процедурата. В случай че възложителят приеме за основателно негативното становище на АОП, той може да прекрати процедурата на основанията, посочени в закона. Ако възложителят счита, че разполага с неопровержими доказателства относно законосъобразността на избора на процедура, няма пречка тя да продължи независимо от становището на АОП.